- 419 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIM ; BÖLÜM ( 1 )
HAYATIM; ( 1 )
YER, ANKARA, SEMT, YENIDOGAN , SAKALAR MAHALLESI TARIH 04.04.1953 GÜNLERDEN PAZAR AKSAMA DOGRU DÜNYAYA GÖZLERIMI ACMISIM , BABAM CEZAEVINDE OLDUGUNDAN BENIM DOGDUGUMU BILMIYOR,ANNEMIN SÖYLEYISINE GÖRE 2 GÜN SONRA RAHMETLI OLAN KAYINBABAM TARAFINDAN ULUCANLAR KAPALI CEZA EVINDE YATAN BABAMA MÜJDEYI VERIYOR MAHMUT ABI MAHMUT ABI BIR OGLUN OLDU COK SAGLIKLI MERAK ETME SAKIN DER 2 AY DAHA CEZASI KALAN BABAM COK SEVINIR ILK OLAN OGLUNA BABASININ ADINI VERMIS HALIL BEBEK 6 AY YASAMIS SONRA OLAN KIZ GÜLER ABLAM 1949 DA DOGMUS, IKINCIDE KIZ OLMUS MÜNEVVER ABLAM 1951 SENESINDE DOGMUS BABAM HERHALDE ENDISELIYMIS GENE KIZ OLACAK DIYE.
BABAANNEM DEDEM ÖDÜKTEN SONRA BABAM ALMIS KAYSERIDEN ANKARAYA YANINA GETIRMIS BIZDE KALIYORMUS, O ZAMANLAR EVIN BÜYÜKLERI NE DERSE O OLURMUS BABAANNEM DEMISKI BU BEBEGIN ISMI ABDULKADIR OLSUN DEMIS VE BÖYLELIKLE BENIM ADIM ABDULKADIR OLARAK KALMIS HERHALDE BABAMINDA HOSUNA GITMISKI SES CIKARMAMIS.
BEN AILENIN 3 ÜNCÜ AMA ERKEK OLARAK ILKI BEN, BENDEN SONRA GÜLSEREN 1956 SENESINDE DOGMUS IKINCI OGLAN KEMAL 1958 DE DOGDU SON OLARAKDA KENAN KARDESIM 1962 SENESINDE DOGDU TOPLAM 6 KARDESIZ 3 KIZ 3 OGLAN MAHMUT AGA IYI AYARLAMIS BU ARADA SÖYLEMEDEN GECEMEMEYECEM TÜRKIYE CUMHURIYETI KURULDUGUNDA TÜRKIYENIN NÜFUSU 10 MILYONMUS HARPDE COK ZAYIAT VERMISIZ HÜKÜMET DE KANUN CIKARMIS 6 COCUGU OLAN AZ VERGI VERECEK DIYE ONUN ICIN ESKIDEN HEP COK COCUKLUDUR.
ILK HATIRLADIGIM SEY TENIS TOPUNA BENZER BIR TOPUM VARDI ONU COK SEVIYORDUM KÜCÜK OLDUGU ICIN HERHALDE ELIME AYAGIMA UYGUN DU BIR GÜN ÖYLE YAGMUR YAGDI ÖYLE YAGDIKI BIZ YUKARI TARAFTA OTURUYORDUK 200 METRE ASAGIDA BENDDERESINE DOGRU GIDEN ANA YOL VARDI YANINDANDA YOL GENISLIGINDE DERE VARDI BENDDERESI ADINI BU DEREDEN ALMIS YAGMUR DURDU OYNAMAYA DISARI CIKTIM BEN TOP OYNARKEN HERKEZ BAGIRIYOR CIGLIKLAR ATIYOR TELASLA BI OYANA BI BUYANA GIDIP GELIYORLAR DERE ÖYLE KABARMIS YOLA TASMIS SULAR SULARIN ÜSTÜNDE NELER YOKKI EV ESYALARI YATAKLAR DOLAPLAR ONLARA BAKARKEN ELIMDEN TOPUMU KACIRDIM TOP ALDI BASINI GITTI KOSMAK ISTEDIM BABAANNEM BIRAKMADI KUCAGINA ALDI BENI BEN SADECE TOPUMUN SUYA KARISIP NASIL SÜZÜLE SÜZÜLE GIDISINI AGLAYA AGLAYA SEYRETTIM O ANI HIC UNUTAMIYORUM 4 VEYA 5 YASINDAYIM YASIMI HATIRLAMIYORUM.
IKINCI HATIRLADIGIM BABAM KOC ALMIS GETIRDI BAHCEYE EVIMIZ TEK KATLI BAHCELI ODA SAYISINI HATIRLAMIYORUM COK ODALI OLDUGUNU SANMIYORUM CÜNKÜ ANKARA HASTANESININ ARKASINDA EPEY OTURDUK O EVDE TEK KATLIYDI KÜCÜK BIR BAHCESI VARDI EV 2 ODALIYDI YANI OTURMA ODASINA ANNEM YATAK SERER BIRDE KOLTUK VEYA KANEPE YOKTU SEDIR VARDI TAHTADAN YAPILIR ÜZERINE YÜNDEN VEYA CAPUT DERLER KUMASLARI KÜCÜLTÜRLER YATAK GIBI 10 SANTIM YÜKSEKLIGINDE SEDIRIN GENISLIGINDE YAPARLAR SEDIRIN ÜSTÜNE KOYARLAR ARKASINA MINDER DIZERLER BIZIM YATAGIMIZ OLURDU GECELERI BIR ODADA TOPLUCA YATARDIK BABAMGILIN YATAK ODASI VARDI ONLAR O ODADA YATARLARDI BEN NE ZAMAN DISARI CIKMAK ISTESEN BENI TUTUP ICERI ALDIKLARINI COK IYI HATIRLIYORUM BAYRAM SABAHI BABAM BAYRAM NAMAZINA GITMIS ANNEM BAYRAM TELASI HERHALDEKI BANA DIKKAT EDEN YOKMUS BEN DISARI CIKTIM AAA BAKTIM KOC AGACA BAGLI AMA IPI UZUNKI GEZIYOR BEN YAKLASTIM KOCA OYNAMAK ICIN TAM YAKLASTIM KOC GERI GITTI HIZLA GELEREK BANA ÖYLE VURDUKI DÜSTÜM NASIL BAGIRIYORUM AGLIYORUM EV HALKI TOPLANDI O ARADA BABAM GELMIS BENI KUCAGINA ALMIS KAFAMDAN KANLAR AKIYOR HEMEN BENI ALIP KAMYONLA HASTANEYE GÖTÜRDÜ DIKIS ATMISLAR KAFAMA KOC KAFAMI YARMIS BOYNUZUYLA HERHALDE KURBAN BAYRAMI AILEME ZEHIR OLMUSTUR.
ÜCÜNCÜ HATIRLADIGIM EV KALABALIK KOMSULAR VAR AMA HEP KADIN BENDE DISARDA OYNUYORUM BABAANNEM HEP BENIM YANIMDA BIRAKMIYOR BIR TARAFA EVIN ICINDEN BIR KADIN GELDI BABAANNEME MÜJDE TEYZE BIR OGLUNUZ OLDU DEDI BANADA HADI BAKALIM SENINDE PAPUCUN DAMA ATILDI DEDI BEN ANLAMADIM BABAANNEM BANA HADI BAKALIM ASAGI BABAN KAHVEDE BEKLIYOR GIT DEKI OGLUN OLDU BEN KOSA KOSA GITTIM BABAM HERHALDE HABER BEKLIYORMUS KAHVEHANENIN ÖNÜNDE ARKADASLARI ILE OTURUYOR BABAM BENI GÖRÜNCE AYAGA KALKTI BANA DOGRU KOLLARINI ACARAK GEL KOS BAKIYIM DEDI BENI HEMEN KUCAGINA ALIP ÖPÜP SEVMEYE BASLADI SÖYLE BAKALIM NE OLDU OGLUN OLDU DEDIM BANA DAHA COK SIKICA SARILARAK ÖPTÜ PARA VERDI O PARAYIDA HIC UNUTAMIYORUM ORTASI DELIK PARA 2,5 KURUS MUS BABAMA DEDIMKI BABA PABUCUN DAMA ATILDI DEDILER NEDEMEK GÜLDÜ SEN ANLAMAZSIN HADI BAKALIM NE ALACAKSAN AL SONRA DOGRU EVE BAKKALA GITTIM ÖNCE PARAYI VERDIM BAKKAL AMCA CAM KAVANOZDAN BILMIYORUM KAC TANE VERDI AMA AVUCUM DOLDU AKIDE SEKERI ILE.
VE BIRGÜN BU EVDEN TASINDIK SAIMEKADIN SEHITLIK MAHALLESI NE VE BEN OKULLU OLUYORUM,ANNEM ÖNLÜK ALDI DEFDER KALEM KITAP ALDI BIR SABAH ÖNLÜGÜMÜ GIYDIRDI CANTAMI ELIME VERDI VE BENIM ELIMDEN TUTARAK OKULA GÖTÜRDÜBAHCEDE BÜTÜN COCUKLAR TOPLANMIS SONRA BENI ANNEM BIR TOPLU DURANLARIN YANINA GÖTÜRDÜ KADIN ÖGRETMEN BENI SIRANIN SONUNA KOYDU HER SABAH GELDIGINDE BURADA DURACAN TAMAM MI DEDI BENDE KAFA SALLADIM TAMAM DIYE NEDENSE BEN HEP SIRALRIN SONUNDA DURURDUM SONRA AKLIM ERDIGINDE ANLADIMKI BENIM BOYUM YASITLARIMDAN UZUN OLDUGU ICINMIS BU SINIF SIRALARINDA DA AYNI OLDU HIC DEGISMEDI BU ILK BIRINCI SINIFDA BASKA BIRSEY HATIRLAMIYORUM. OKUL HARICI HATIRLADIGIM BABAM KAMYON ISINI BIRAKMIS ULUS SAIMEKADIN DOLMUSU ALMIS ESKI BIR AMARIKAN STEYJIN ARABA KAPILARININ ACAIP BIR SEKILDE ACILDIGINI BILIYORUM ÖN VE ARKA KAPILAR ÖNDEN ARKAYA ACILIYORDU DIGER ARABALAR GIBI OLMADIGI ICIN COK TUHAFIMA GITMISTI, BIRDE BIZ OYUN OYNUYORDUK COCUKLARLA KAVGA EDIYORDUK HERHALDE KI BIR ADAM GELDI BIZI AYIRDI DEDIKI YAKIN ZAMANDA BIR BIR ALET CIKACAKMIS ANNENIZ BABANIZ SIZLERI OTURP EVDEN SEYREDECEKLERMIS BAKALIM O ZAMAN NASIL YARAMAZLIK YAPACAKSINIZ BU SÖZ KULAGIMDA KÜPE OLDU HEP O ADAMIN ANLATTKLARINI DÜSÜNÜYOR ACABA DOGRUMU ANNEM BABAM BIZI GÖRÜYORMU DIYE KORKARDIM.
BIZ TEKRAR TASINDIK ULUCANLAR HAPIHANESININ ARKASINA VEYA ANKARA HASTANESININ ARKASINA DA DIYEBILIRIZ VE BENI BU SEFER BABAM ELIMDEN TUTTU OKULA GÖTÜRDÜ 2 SINIFA BASLIYORUM ILTEKIN ILKOKULU CEBECI VE BEN GENE ARKA SIRALARDA OTURUYORUM SINIFLAR BIZIM ZAMANIMIZDA KALABALIK BIRDE SABAHCI ÖGLENCI OLURDU BEN SABAHCI OLMUSTUM. BABAM DOLMUSU SATMIS BIZIM OKUL YOLU ÜZERINDE CEBECI DÖRTYOL MEYDANLIGI VARDI ORDA INSAAT MALZEMELERI SATAN BIRYER ACMISLAR 3 ORTAK BIRISI IBRAHIM CENGIZ IKINCISINI HATIRLAMIYORUM ÜCÜNCÜSÜDE BABAM, BASKA BIRSEY HATIRLAMIYORUM O SENE VE BEN SINIFI GECTIM MÜNEVVER ABLAMDA GÜLER ABLAMDA AYNI OKULA GIDIYORDUK MÜNEVVER ABLAM 4 DE GECTI BEN 3 E GECTIM BIRSENE KALMIS OLDUGU ICIN ARAMIZDA 1 SENE VAR 3 SINIFTA BEN IYICE AZILI OLMAYA BASLADIM YASITLARIMDAN BÜYÜK OLDUGUM ICIN BENDEN KORKARLARDI COK OLAYIM OLDU COCUK DÖVMEDE ÖGRETMENIM TÜRKAN HOCA BENI BIRGÜN ELIMDEN TUTDU MÜDÜRÜN YANINA GÖTÜRDÜ BU COK YARAMAZLIK YAPIYOR BENI DINLEMIYOR SINIFDA KARGASALIK CIKARIYOR DIYE BAYA SÖYLENDI BENI ORDA BIRAKTI GITTI SONRADAN ÖGRENDIM ADI MAHMUT HOCAYMIS BANA BABAMIN COK SAMIMI ARKADASI OLDUGUNU EGER BIRDAHA YARAMAZLIK YAPARSAN BABANA SÖYLEYECEM DEDI BENDE TAMAM SÖZ YAPMAYACAM DEDIM BABAMDAN KORKARDIM BABAM DÖVMEZDI AMA COK SERTDI VE BIZ GENE TASINDIK BU AKTAS MAHALLESINE OKUL ACILDIGINDA BEN OKULUMU DEGISTIRMEK ISTEMEDIM AKTASDAN YÜRÜYEREK OKULUMA GELIYORDUM 5 VEYA 6 AY GIBI OTURDUK SONRA TEKRAR CIKTIGIMIZ MAHALLEYE TASINDIK BU SEFER ASAGI TARAFA YANI TAM ANKARA HASTANESININ ARKA DUVARINA COK YAKIN KISA BIR ZAMAN SONRA KENAN DÜNYAYA GELDI HIC UNUTMAM BABAANNEM KARYOLADA YATARDI ONUN YATAGININ ÜSTÜNE SALINCAK YAPTI BABAM GECE KENAN O SALINCAKDA YATAR BABAANNEM ILGILENIRDI SABAHA KADAR KENANLA EVIMIZ 2 ODA KÜCÜK BIR MUTFAK BIRDE TUVALET VARDI GIRISIN YANINDA BANYOMUZ YOKTU TUVALETTE ANNEM BIR OTURAK KOYARAK BIZI KAH SABUNLA KAH SU TASIYLA KAFAMIZA VURA VURA YIKARDI YOK KAFANI KALDIR YOK BU TARAFA DÖN YOK DÜZ DUR DIYE.
VE BIR SABAH KALKTIK BEN GIYINDIM CIKACAM BABAMI BEKLIYORUM CÜNKÜ HER SABAH 25 KURUSUM VARDI BABAMDAN, PARAMI BEKLERKEN BABAM BABAANNEMLE KONUSUYOR BABAANNEM OGLUM MAHMUT BU GÜN ISE GITME NE OLUR DIYOR BABAMDA ANNE NEYIN VAR HASTAMISIN DIYOR BABAANNEM YOK HASTA DEGILIM AMA BU GÜN GITMESEN OLMAZMI DIYOR BABAM ISE CALISMAK ZORUNDAYIM YOKSA NASIL GECINIRIZ DIYE SÖYLENIYORDU BENI GÖRDÜ GEL BAKALIM SEN BEKLEME HADI AL PARANI YALLAH OKULA DEDI VE BEN PARAYI ALICA DOGRU OKULUN YOLUNU TUTDUM OKULA GITMEDEN ÖNCE SINIF ARKADASIMIN EVINE UGRUYORDUM YOLUMUN ÜZERI SAKARYA EKMEK FIRININ SAHIBININ OGLU FIRIN ASAGIDA ONLARDA YUKARIDA OTURURDU ANNESI BIZE SIMDI KESIN BILEMIYORUM SÜTLÜ KAHVEMIYDI YOKSA SÜTLÜ KAKOAMIYDI AMA BÜYÜK OLASILIKLA SÜTLÜ KAKOA YAPAR ASAGIDANDA TAZE EKMEK ARASINA YAG SÜRER ARKADASIMLA BERABER EKMEGIMIZI SÜTLÜKAKAOMUZU BITIRMEDEN EVDEN CIKARMAZDI SONRA BERABERCE OKULUN YOLUNU TUTARDIK EVLE OKUL MESAFESI 2 KM VARDI ÖYLE TAHMIN EDIYORUM YARIM SAAT SÜRERDI HERHALDE
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.