- 823 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
✓ HER VURDUĞU GOL OLMASIN VARSIN, KURDUĞU HAYALİ "TURAN" OLSUN YETER DİYEN GERÇEK ANA VE BABALARIN AYAĞININ TURABIYIM ✓
✓ HER VURDUĞU GOL OLMASIN VARSIN, KURDUĞU HAYALİ "TURAN" OLSUN YETER DİYEN GERÇEK ANA VE BABALARIN AYAĞININ TURABIYIM ✓
Yetmişine merdiven dayamış insanların, yıllarca muktedirler tarafından yenilip yutulan emeklerini yerine koyabilmek düşüncesi ile mezara kadar çalışmak zorunda olduğu memleketimizde, henüz götü boktan çıkmamış çoluk çocuğa sırf topa vuruyor diye milyon dolarlar verilip götlerinin kaldırılmasının, hazin sonudur şahit olduğumuz ar damarı çatlamış Arda Turan vakası.!
Peki ama mesele sadece götü boklu bu çoluk çocuğa, cümle sülalesinin bin kez dünyaya gelse kazanamayacağını kucağına koymak.? Elbette değil.
Aslolan mesele; eşit gelir dağılımı denilen söylemin, hangi zihniyet söz sahibi olursa olsun, kendi götlerinin derdinden kasten söylemden öte götürmemesidir..!
İyide mübarek bu yaraya çözüm varmı diyerek kıçının korkusuyla susarak ve kendince karnından sorular soranlar varmıdır? Vardır. Vardır ve olur muhakkak.
Bu aciz suale de en net ve en kesin cevabı, Başbuğ Gazi Mustafa Kemal Atatürk vermiştir seneler evvel.
Ne mi demiştir o yüce insan? Mebus maaşlarının, bir öğretmenin maaşından fazla olmayacağını haykırmıştır seneler evvel.!
Mebus olana ve olacak olanlara haddini halkının anlayacağı en yalın dille seneler evvel ifade eden ve bu hazin günleri taa o günlerden tespit eden o mübarek insanı anlayabilmek için ne mi lazım?
Sadece ve sadece "insan olmanın erdemine haiz olmak" lazım.
Başa dönecek olursak; "Ben sporcunun zeki, çevik ve ahlaklı olanını severim" sözüyle bugünkü götü boklu ahlâksızı ve ahlâksızları peşinen tokatlayan ve aziz bu toprakları yedi düvele karşı ömrünce savaşarak vatan yapan o yüce insanın emanetini bugün yöneten muktedirlerin hiç bir sözü yokmudur mübarek diyecek olan olur mu? Elbette olur.
Onların sadece zihnimeze değil yüreklerimize mızrak sözleri var.! "Kandırıldık, aldatıldık, fark edemedik" vs gibi. Hee unutmadan, en kısa ve akıllara zarar olanı ise; "eeeeeey.!"
Velhasıl son tahlilde;
Öyle bir evlât sahibi olun ve onu öyle bir yetiştirin ki, cinsine cibiliyetine sövdüren o "Ar" damarı çatlamış Arda zibidisi gibi değil ar-ı ve namusu ile nefes alıp, belki soyadı değil ama yaşam gayesi, hayâli ve tek hedefi "TURAN" olsun.!
İşte o zaman ayağınızın turabıdır bu fakir.
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.