- 2110 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
İyilik Yapmanın Merhametli Olmanın Son Kullanma Tarihi Bitmiş
Ülkemizde anlayamadığım bir hayat tarzı var! Herkes gemiye kaptan olmak ister lakin bunu isterken, hepsi birden yüklenince dümenin kırıldığından haberi olmadan, sanki dümen çevirmeyi diğer bir anlamı ile hileye başvurmak anlamı ile karıştırarak,”dümen çevirmeyi” diğer dümen çevirme ile karıştırarak bindiği gemiyi batırmaya çalışanların çalışanların çokluğuna hala şaşarım ve hala onlarla yaşamaya çalışır boğulmaya devam ederiz. Bunlar için çare var mıdır, soyu kurumaz devam eder babadan oğul’a!
Yine şaşırırım yaşarken, sanki iyilik yapmanın merhametli olmanın son kullanma tarihi bitmiş gibi, iyilik yapan merhametli olan hiç kalmamış. Kıyıda köşede mutlaka göremediğimiz vardır. Baksanıza herkes birbirini kandırmak için dolar kuru doları etkilerken, domatese salçaya yağa zam geldi de geldi! Bir bakarsınız adam evlenmiş boşanacak, kadına zulüm ediyor bunu kabullenmek yerine hala benimle boşanmazsın diyerek, kadınlarımızın hayatına son veriyor, hala öküzlüğüne devam ediyorlar! Daha dün canım hayatım diyerek gönlünü aldığın o hanımefendinin, bugün ne değişti de ona zulüm ediyorsun, neden kendi duygularını aşkla maskeledin öküzlüğünü göstermedim? Şimdi gizledin ve gösterdin hem ona he geride kalan çocuğa yazık oldu! Sen günahlarını sevap sanırken, gerçek günahı işledin ve gözlerin bu gerçekle açıldı gir ceza evine çek ve çıkma bir daha…
Birde anlayamadığım bir şey daha var, hayat beni insanlar beni harcadılar, kardeşim sen bozuk para gibi bozuk olursan mecburen seni harcayacaklar yanlarında uzaklaştırarak yok edecek bitirecekler neden anlamıyorsun, bozuk para gibi bozuk olduğunu neden anlamak istemiyorsun, her merhaba dediğini çarparak kandırarak ufakta olsa kandırarak yalan sözle dostluğunu kazanmak isterken, gerçek yüzün meydana çıkınca kendi bozukluğunu anlamadan hayat ve insandan şikâyetçi oluyorsun pes yani pes!
Mehmet Aluç
YORUMLAR
Ben size katılmıyorum!
Sadece merhametin üstüne toprak atıılar acaba ortadan kaldırılabilir mi diye? Ancak; merhamet her bireyin kendi içinde olan bir duygudur.Tani yüreğini yoklayan, bir yüreği olan herkes merhameti de vicdanı da yerinde bulacaktır.Yaşını başını almış amcalar teyzeler başta plmak üzere insanlarımız sanal dünyada at koşturana kadar çocuk ve torunlarına şefkatle sevgiyle dokunurlarsa merhametin üstüne atılmış olan toprak da kalkar.
H bir şey için geç değil çocuk ve torunlarımıza merhametle muamele edin...
Zahmet olacak ama sosyal medyalardan çıkmanız çıkmamız şart
İnsanlara verilen her şey emanetken insanlar gafletteler.Maddiyat için maneviyatlarını kaybediyorlar.Masumun ahı yerde kalmaz kul hakkı ilahi adalet tecelli eder.Ama o zamana dek gemisini yüzdüren kapan kapana..Bazan insanlık iflas etti dedirtiyor bana..Durumu iyi değilse hiç kimse yanında olmaz.Varsa almak koparmak için sahte sevgi acındırma için her şeyi yaparlar Allah ıslah etsin.Güvenilecek emin insanlar sözü özü doğrular azalıyor..Günümüz insanlarını anlatan yazının konuşu gerçek.Selam ve dua ile..
Hayat öyle acımasız ki... Her şey çıkar ilişkisine döndü artık. Birisinden menfaatin varsa iyisin, yoksa tukaka, yüzüne bile bakmazlar. İnsani değerlerimizi yavaş yavaş yitiriyoruz. Oysa ki ''İyilik yap da denize at balık bilmezse Halik bilir.'' özlü sözünü kendimize yaşam felsefesi yapmamız lazım. Yürekten tebrikler kardeşime...