- 1238 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
HEY GİDİ GÜNLER!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
HEY GİDİ GÜNLER!
Yenilerden sıkıldıkça, huzursuz oldukça, hep eskilere özlem duyuyoruz ya, benim de ara sıra geliyor aklıma çocukken nelerle mutlu olurduk, görünce sevinirdik diye.
Örneğin mahalle bakkallarında günümüzde olduğu gibi paketlenmiş bisküviler bulunmazdı. Yurt dışından gelen ürünler de pahalı olduğundan pek alınmazdı.Ama bakkal dükkânlarının hemen girişinin yanında Ön kısımlarında üst üste dizilmiş teneke bisküvi kutuları olurdu.
Bu kutuların ön kapakları camlı olur ve kapakları içindekiler bayatlamasın diye sürekli kapalı tutulurdu. Bu cam kapaklardan içindeki bisküvileri görebilirdik. Hangilerini istediğinizi bakkal amcaya gösterirdik, o da kâğıttan bir kese kâğıdına doldurulup tartar verirdi.Benim aklımda kalanlar Eti, Ülker ve Besler gibi markalar.
Bunun dışında daha bir çok gezici sokak satıcıları vardı hatırlarsınız. Seslerini duyduk mu ne yaparsak yapalım bırakır koştururduk yanlarına. Örneğin elma şekeri, düdüklü horoz şekerler, rengarenk macun tepsileri, yuvarlak şekerli mısır topları, pamuk şekerler vs.
Ha! Bir de maniciler olurdu. Ellerinde basılı tek sayfa kağıt üzerinde şiirler maniler, bağıra bağıra dolaşırlardı. Ama asla peşlerine takılıp terk etmezdik mahalleyi! Bilirdik ki sonunda annenin beş kardeşi beklerdi bizi.
Şimdiler de hayal ettiklerimizden de fazlası var. Hele internet sayesinde dünya bir oldu, herkes her şeyleri görüyor biliyor imkanı olanlar gerekirse posta yoluyla başka ülkelerden siparişlerini veriyor getirtebiliyor.
Ama bana göre o eski hevesler, mutluluklar yok ve huzur hep yarım!
* * *
YORUMLAR
Eskidendi, Çok Eskiden
Hani erken inerdi karanlık,
Hani yağmur yağardı inceden,
Hani okuldan, işten dönerken,
Işıklar yanardı evlerde,
Eskidendi, çok eskiden.
Hani ay herkese gülümserken,
Mevsimler kimseyi dinlemezken,
Hani çocuklar gibi zaman nedir bilmezken,
Eskidendi, çok eskiden.
Hani hepimiz arkadaşken,
Hani oyunlar tükenmemişken,
Henüz kimse bize ihanet etmemiş,
Biz kimseyi aldatmamışken,
Eskidendi, çok eskiden.
Hani şarkılar bizi bu kadar incitmezken,
Hani körkütük sarhoşken gençliğimizden,
Daha biz kimseye küsmemiş,
Daha kimse ölmemişken,
Eskidendi, çok eskiden.
Şimdi ay usul, yıldızlar eski
Hatıralar gökyüzü gibi gitmiyor üstümüzden
Geçen geçti,
Geceyi söndür kalbim
Geceler de gençlik gibi eskidendi
Şimdi uykusuzluk vakti.
Murathan Mungan
Sevgiyle kalın
Billur T. Phelps
Bu güzel şiire ve sayfamı ziyaretinize
çok teşekkürler,
çok kısaydı yazı tatlı bir yazı olunxa keşke dedim daha birşeyler de olsaydı .
Billur T. Phelps
Çok var tabi aslında, ben sadece aklıma gelen bir kaçından söz ettim.
Yaz yaz bitmez eskiye dair özlediklerimiz. İlaveleri hadi siz yapın.
Sevgiler,
Billur T. Phelps
O zaman, sağlıklı uzun ömürler dilerim.
Bir gün siz de gelecekte, geçmişe dair özlemlerinizi
dile getirirsiniz belki.
her şey dünde kaldı sevgili Billur hanım ve ben, hala dünü arıyorum.
gelmeyecek lakin ve hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.
hayaller ne için?
edebiyat ne için?
dostluk ve paylaşmak ne için?
sevgilerimle.
kutluyorum tüm yüreğimle.
dünden kalan dostlarımı özlüyorum ama bana asla dost olmamış.
yanlışlarımı seviyorum bana beni tanıtan.
hayatı seviyorum aslında küstüğüm ne çok şey ve ne çok insan.
hayallerimi seviyorum kendimi bildim bileli.
sizleri seviyorum.
kendimi sevmeye yakınım hatta belki de başardı başaracak.
Billur T. Phelps
Merhaba Gülüm hanım,
Eskiye dair ne varsa özlüyoruz, yiyecekler, dostlar, gidilecek gezilecek yerler.
İnanılmaz bir değişim süreci içinde ülke ve hatta dünya. Daha çok devam edecek bu özlemlerimizin öyle gösteriyor. T
Bizler yine güzel bir dönemden geliyoruz yokluklar, sıkıntılar bizleri ayaklarını yere sağlam basan bireyler yaptı.ek Ama yeni neslin bu girdabın içinde yuvarlanıp gidecek böyle.
Selamlar,
Eskiden annem kutuyla bisküvi alırdı misafirler için.
Bizler gerçekten uslu çocuklardık.
Önümüze gelmeyince o bisküvilerden yemezdik.
O bisküvilerin tadı başkaydı. Bir de misafirin önüne tabakla konulmazdı.
Çay verilince, bir tabağa doldurulup getirilir. Misafire buyrun alın diye sunulurdu. Misafir alsa üç tane alırdı. Şimdi bu davranışlar bize tuhaf geliyor.
Öykü bunları anımsattı.
Şimdi bisküviyle yetinmiyoruz. Pasta börek ve daha neler neler.
Ülke olarak da borç yakadan ağıyor.
Az olan değerlidir.
Borç olmasın da..
Sevgiler..
Billur T. Phelps
Merhaba Gülenay,
Benim adedim hep böyle, self servis usulu misafir geldiğinde. Her şey masanın üzerine, isteyen alsın istediği kadar diye :)
Ama dediğin gibi bolluk oldu ülkede ve sapıttı nesil. Obezite görülmezken eskilerde, şimdi adım başı rastlıyoruz formu bozulmuş özellikle gençlere.
Kıymet bilmiyorlar, sadece istiyorlar üstelik nasıl alınır, önlerine konur umurlarında bile değil.
:(
Ben çocukluğumda balıklı veya horozlu şeker sattım...
Bir gün takedim kesildi, şekerimin birini yemeye başladım. Çocuğun biri beni gösterip: " pis boğaz, şekerlerini kendi yiyor!" dedi 😂
Evet, o günler çok ama çok güzeldi...
Hatırlattığınız için teşekkürler...
Selamlar
Abdullah
Billur T. Phelps
Merhaba,
Çok severdim elma şekerini ve düdüklü horoz şekerini. Az mı üzerdim annemi her gördüğümde alsın diye.
Siz de demek ki satarken dayanamıyor çekiyordu canınız . E ne de olsa çocuktunuz ve diğer çocuklar bazen akıllarına geleni düşünmeden söyleyebiliyor. Çünkü çocuk karşı tarafa vereceği tahribatı düşünemiyor.
Size de selamlar
Kolla çevrilen dönme dolaplar, üç atış yirmi beş olayları, langırt, sabahları sokakları inleten süütttçü ya da yoğurtçu seslerine karşılık akşamları '' boooozaaaa '' sesleri. Kasap köpeği gibi her satıcının önünde bekleyip durmak, arkadaşımıza yalvarmak '' N'oolur lan o macundan bir yalamuk da bana ver '' diye...Unutulmaz vesselam.
Şimdiki çocukla bence çok şanssız. Her şeyleri var ama arkadaşları yok.
Selam ve sevgiler.
Billur T. Phelps
Sizin güzel yazılarınızı okumaktan da epey uzak kaldım ama siz buradan hiç uzak değilsiniz şükür ki.
Eskiye dönük özlemlerimiz i hiç dinmeyecek sanki ve haklısınız şimdi ki nesli ben de şansız buluyorum bu konudan dolayı. Eksinin doğallığı, insanların samimiyeti, yediklerimizin doğallığı ve lezzeti günümüzün bolluğuna rağmen yok.
Ha! Bir de bolluk var ama kazıklısından onu da yazmadan olmaz.
Çok sevgiler,
"Ama bana göre o eski hevesler, mutluluklar yok ve huzur hep yarım!"
Can alıcı cümle burada kuşkusuz
Her şey pratikleşip, kolaylaştıkça doyumsuzlukta artıyor
Çokomilk, çokonat, dido, çokomel gibi ürünlere bayılırdım
Çokomel ambalajı içinde dörtlü olurdu
Sonraları tekli eti puflar çıktı
Taç krakere bayılırdım sonradan eti can çıktı, ikisi de güzeldi tuzlu çayla hey gidi
Fanta yoktu elvan vardı, aroma tamek has gibi meyve suları
Ama her zaman en güzeli Uludağın sade gazozu idi
Sonradan kolası da çıktı Uludağ'ın da hikâyeydi o
Portakalda da elvan tercihimdi uludağ portakal zayıf kalırdı
Her markanın her ürünü aynı zevki vermezdi hani
Tipi tip sakız vardı, sonra dandy'nin otomobil kartlarını biriktirirdik
Vs. vs vs.
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Billur T. Phelps
Merhaba Levent bey,
Ben aklıma gelen bir kaç şeyi yazdım ama eskilerden sevdiğimiz ne çok şey var.
Acaba yaş aldıkça mı ben böyle geriye dönük özlem duyuyorum diye düşünüyorum bazen ama bakıyorum herkes de var bu. Hatırlıyorum da Annem de sıklıkla "Ah o eski günler" derdi mesela.
Toplumun bu günkü durumları bizlerin eskiye özlemimizi daha çok arttırıyor sanki.
Selamlar, saygılar
Ya, hani iki bisküvi arasına bir tane gül lokumu koydururduk bakkal amcaya . Ama o bakkal benim dedemdi. Akşama kadar dükkanı talan ederdik sesi çıkmazdı. Sonuçta bir kaç günlük izinle gelmiştik ve nasıl olsa evimize gidecektik. Dişini sıkıyordu dedem :))
Ne güzeldi be!
Sevgilerimle...
Billur T. Phelps
Şanslıymışsın bak!
Dedenin dükkanı varmış ve istediğini istediğin kadar alabiliyormuş sun.
(Allah rahmet eylesin ona bu arada)
Ama eskiden yokluk vardı, her şeyin kıymeti bir başkaydı.
:(
Kolay elde edince zevk kalmadı.
Zevk,tat zor elde etmekteydi.
Evet... Her şey bol. Sahip olmak kolay.
Teknoloji artı, ulaşmak kolaylaştı.
Ama ne oldu? İnsanlık biraz zayıfladı mı ne...
Selam ve Saygılarımla.
Billur T. Phelps
Ne güzel dediniz, "zor olan güzeldi" çünkü kıymetini
bilirdik. Her dakika her istetiğimiz alınmazdı ki!
Şu anda tam bir tüketim toplumu halindeyiz. alım
gücümüz de var zira herkese göre alacak bir şeyler var
Ama.......