- 863 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MARKALI ÖRGÜN EGITIM 3. . BOLUM
MARKALI ÖRGÜN EGITIM 3. BOLUM
( MÖES )
YENİ NESİL MARKA KÜLTÜRLÜ
ÖRGÜN EĞİTİM SİSTEMİ PROJESİ GENEL TANIMI - BÖLÜM 3
[*ESKİ DÖNEM ÖRGÜN EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZETİ
Yeni nesil ( MÖES ) Marka kültürlü örgün eğitim sisteminden önceki, Eğitim sistemi ; Türkiye genelinde, Okullar öğrencilerin gözün de, bi nevi zaman geçirme ve oyun oynama ve duygusal ilişkilerin olgunlaşması amacı ile kullanılan mekan olmuştur.
ÖRNEK : bu gerçekleri televizyon dizilerinde canlı, canlı izlemek mümkün dür, dizilerdeki yaşam tarzı, öğretmen, öğrenci ve aile ilişkilerini canlandıran karakterler öğrencinin bilinç altında, kopyalanmakta ve güncel yaşama uyarlanmaktadır.
Bunun sebebi ise; Açıkça anlaşılmaktadır. Mevcut eğitim sistemin de, öğrencinin eğitime karşı, hiç bir sorumluluk duygusunun oluşmamıştır.
Zayıf ve kalitesiz eğitimin ana kaynağı ise ; Öğrencilerin kişilik haklarının, dillenmesi ile öğrencilerin öğretmenlere karşı, emir ve öğretme talimatlarına uymadıkları için, öğretmenlerin öğrenciler üzerin de, yaptırımcı ve etkin güçlerinin yavaş, yavaş tükendiği görülmektedir ve ne acıdır ki, yaşanıyor da.
Bu durum; öğretmenleri oldukça yormuş ve öğretmenlik mesleği çekilmez hal almıştır, meslekten soğuma duygusuna kapılmış, psikolojik sorunlarla boğuşan öğretmenler, hizmet mesaileri süresince, çok zor saat ler yaşamaktalar.
Psikolojisi bozulmuş ; Öğretmen , Öğrenci ve Aile üçlüsünden hangi başarı ve hangi üstün kaliteli eğitim beklenir ki ?
Bunca karmaşık eğitim psikolojisinin diğer yıpratıcı yanı ise ; Mevcut eğitim sisteminde öğrencinin fikir oluşturma ve geliştirme, gereksimlerinin olmaması ve öğretmenlerinde fikir üretme ve fikir alış verişi yapmakta yetersiz kaldığı açıkça görülmektedir.
Öğrencinin fikir üretme ve laboratuar ortamında, testlerle başarıya dair ilerlemesi sadece özel okullarda ve meslek olularında mevcuttur.
Düz liselerde fikir oluşturma, üretme ve araştırmaya dayalı laboratuar ortamında bulunma ve ilerleme imkanı yok denecek kadar azdır ve branş dersleri ve ders saatlerinde laboratuarlarda çalışma imkanı vardır, ekipman ve malzemeler zimmetli olduğu için, zimmetli öğretmenin zarar ziyan gideri korkusundan dolayı öğrencilerin malzemeleri tanıması ve çalışması zorlaşmakta ve öğrenci için, söz konusu laboratuarın kapıları devamlı olarak kapalı tutulduğu ve ders saatleri dışında eğitim imkanı yoktur anlamını taşımaktadır, öğrenci kendine özgü (AR-GE ) yapma imkanından mahrumdur.
Bu gerçek engelle yüzleşen öğrencinin, fikir üretme ve öğretmenin fikir geliştirme eğitimi istemi kısır kalmıştır.
Mevcut eğitim sisteminin farkına varmadan ülkemize verdiği en büyük zararlardan biri, Fikir üreten öğrencilerin ve fikir ürettiren öğretmenlerin, çoğalmasının önünü keserek, Türkiye’nin Bilim adamı sayısında dar boğaz yaşanmasına, bilim adına emek veren ve verecek olan adayların umutlarını tüketmektedir.
Bu da demektir ki; Türkiye hiç tanımadığı Filozofunu, Bilim adamını, Düşünürünü, Dahi’sini ve sayamayacağımız kıymetlilerini, devlet yüreğinde ve kamu vicdanında ödüllendirmeden, Evrensel platformlar da alkışlatmadan, Fakir yaşamın, kirli ve karanlık sokaklarına terk etmiş ve kaldırım kurallarıyla yaşamalarına göz yummuştur.
KAPSANAN BÖLGEDE BELİRLENEN İHTİYAÇ VE SORUNLARIN TANIMLANMASI
Türkiye de ; Mevcut örgün eğitim ve öğretim düzenin de, öğrencileri geleceğe dair, hazırlayacak ulusal ve evrensel, toplumsal başarı azmi ve ruhu yoktur, aynı ruh halini öğretmenler de’ de görmek mümkündür.
Dünya’nın hiçbir ülkesinde; Bütünlüğü yamalı ve parçalı olan örgün eğitim sistemlerinde, Kişisel başarı hiç bir zaman toplumsal başarıyı getiremez, sadece birkaç kişinin üst puanla birinci olmaları ve popüler tanımlı, kaliteli okullarda eğitim almaları ve diğerlerinin sığıntı gibi orta ölçekli puanlarla, derecelendirilmiş okullarda eğitim görmesini sağlar.
Çok parçalı ve bütünü yamalı, karakteri dahi belli olmayan, örgün eğitim programında nasıl toplumsal başarı elde edebiliriz ki. ?
Belirli sayıda başarı elde etmiş öğrenciler, kendi dönemleri içinde kısa vadeli başarıyı tanımlıyorlar, Öğretmenler ve öğrenciler adına sürdürüle bilir başarı kazancı yoktur.
Yamalı örgün eğitimin bir parçası olan. Teog sistemi tamamen şans oyunundan ibaret gibidir, teog’a emek veren, binlerce ; Aile, Öğretmen ve öğrenci çok ciddi oranda ; Maddi, manevi ve ruhsal mağdurdurlar, işte bu mağduriyetin temelinde, Çok parçalı ve bütünü yamalı, kalitesiz örgün eğitim programları vardır.
Her dönemde eski sisteme yenilik adı altında, karmaşık ve mezuniyet sonrası istikbal için, zaman kaybettiren yamalık programlar, sürdürülebilir örgün eğitim programını yaşamda tutamaz, mutlak bireysel başarısızlık ve toplumsal yaralara akan zehir olur.
Bu bağlamda Önemli olan birinci olmak ve yüksek puanlarla, teog sınavını kazanmak değildir, önemli olan yüksek puanlarla sınıflandırılmış okulların , Eğitmenlerinin ve eğitim sisteminin kalitesinin ve performansının yüksek olması, çoklu başarıların devamlılığı ve sürdürülebilir olmasıdır.
Başarıda ve kalitede sürdürülebilirlik yok ise, sonuç vahimdir ve çağımızda, her alanda sürdürülebilirlik esastır ve çok önemli, öz kaynaktır.
Başarı azminin ve hedefinin Teog’la belirlenmesi; Ailenin, öğretmenin ve öğrencinin tamamen psikolojik çöküşlerine sebeptir.
Teog sınav sistemi ikili ve toplumsal diyalogların ve saygınlığın hasar görmesi ve bir ulusun çekirdekten psikolojisinin bozulması, ahlaki değerlerin bitmesi için tasarlanmıştır.
Teog sınav sistemi : Öncelikle öğretmenlere hakaret ve öğrencileri aşağılayan ve aile içi çatışmalarla , saygınlığın çatlamasına ve yıpranmasına ana kaynak olmuştur.
Teog ; Çok kitap aldırtan, çok test çözdürten acımasız öğretmen karakterini kurgulatmaktadır.
Teog ; Öğretmenin kariyerini yıkmak, öğrencinin ve ailenin gözünde küçük düşmüş, Aile ve öğrencilere karşı ticari gelir elde etmek isteyen , tüccar öğretmen algısını hayata geçmiştir.
Teog ile ; Öğretmenlerin yaptırımcı güçlerinin ellerinden alınması ve, gelecek nesilin eğitime karşı duyarsız kalmaları ile Türkiye de, belirli bir kesimin başarılı ve aydın yüzeler olmalarını sağlayan, özel ders hanelerin başarı kat sayısının artışı haline gelmiştir.
Teog sayesinde ; Türkiye’de örgün eğitim sisteminde temel sorun; olarak Aile, Öğretmen ve Öğrenci üçlüsü arasında güven saygı kalmadığı görülmekte ve yaşanmaktadır.
3. BÖLÜM SONU 08/10/2018
Merhaba. .
Ortalama 60 sayfada toplanan ve ozel olan MARKALI ÖRGÜN EĞİTİM PROJENİN DİĞER BÖLÜMLERİ , ÖNÜMÜZDEKİ GÜNLER İÇİNDE PAYLAŞILMASI DEVAM EDİLECEKTİR. .
NOT:
PROJEM. ( MEB ) nın başlattığı 1000 öğretmen 1000 Fikir kapsaminda izinim alinmadan kullanılamaz, önerilmez. .
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.