- 408 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Aktif İmamlar
Bir öğretmenin işi nasıl ki sınıfla sınırlı değildir, bir din görevlisinin işi de camide bitmemelidir.
Uzun yıllardır Batı kaynaklı filmlerde din adamlarının toplumda ne keder etkin olduklarını izledik. Bir din görevlisinin olması gereken de bu elbette. Madem din hayıtın içindedir, din adamı da hayattan uzak olamaz, olmamalıdır.
Asına bakarsanız hangisi sebep hangisi sonuç tartışılır, ama birileri mi din adamlarını pasifleştirdi, yoksa din adamlarının pasifliği mi bizi bu hale getirdi. Buna rağmen doğrusu bulunmalı ve yapılmalıdır.
Her mahallede cami olduğuna göre din görevlisi o mahallenin muhtarı ile birlikte hareket etmeli, o civarda hasta, yoksul insanlar bulunmalı ve dertlerine çare aranmalıdır. Elbette imam kendi cebinden bunu yapmaz, ama hayırseverleri neden yönlendirmesin?
Camiler sadece namaz kılınmak için değildir, birer kültür merkezi haline getirilmeli. Geçtiğimiz günlerde Veysel Garani Cami’ine girdiğimde son cemaat kısmının farklı düzenlendiğini gördüm, oturmak için kanepeler, kitap dolabı ve sehpalar vardı. Ne amaçla yaptıklarını soramasam da bir toplantı, bir sohbet odasını andırıyordu. Çok hoşuma gitti. Neden camilerde böyle yerler olmasın ve neden bir sorunu olan, bilgi almak isteyenler burada görevlilerle konuşmasın?
Camilerin bir bölümü neden kütüphane ve okuma salonu haline getirilmesin?
Gençleri camiye ısındırmak için neden çeşitli sosyal faaliyetler düzenlenmesin? Mesela, Hz. Ömer Camii Futbol Turnuvası gibi.
Derdimi yeterince anlatabildim mi bilmem. Pasif bir din adamı bana hiç hoş gelmiyor. Acılarımızda, sevinçlerimizde din adamlarını da yanımızda görmek istiyoruz. Gelsinler, bir yanlışımız varsa uyarsın, doğruyu göstersinler. Bu dediklerimi yapmak için elbette sadece namaz kılmasını bilmeleri yetmeyecek, bir taraftan da kendilerini geliştirmek zorunda kalacaklardır.
Tekliflerimin ne kadarı dine uyar bilemem. Bunu bilenler tespit eder. Benim bildiğim, din görevlisinin işi sadece namaz kıldırmak değildir. Onun içindir ki biz onlara HOCA deriz. Yani öğretmen; yani öğreten, bilgilendiren.
Kolay gelsin hocalarım, işiniz zor , mükafatınız da çok.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.