Meseleleri mesele etmezseniz ortada mesele kalmaz
*Bizim zamanımızda okullardaki disiplin nerdeeee, şimdikilerde nerde? Beyaz gömleklerimizin düğmeleri son yaka iliği dahil iliklenirdi. Okul forması diz ortası, ona uygun çorap ve ayakkabı. Saçlar iki örgü örülemezse kulak hizasında kestirilirdi. Şimdikilere bakıyorum herkes binbir türlü giyiyor. Kimisinin eteği uzun kimisinin kısa, kimisinde pantolon. Saçlar salık, erkeklerde yeni bitmiş sakal bile var. Belki bizimkisi biraz katıydı ama şimdiki durumda da bir laçkalaşma sorunu var. Bu ikisinin ortası mutlaka olmalı. Yani öğrenci dediğin zaman, öğrenci görüntüsü vermeli karşıdaki kişi.
*Bir de şimdi gazeteye konu olan Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Ankara Yenimahalle ilçesindeki Abdulkadir Geylani İmam Hatip Ortaokulunda bir sınıfta çekilen fotoğrafa bakalım. Okul demeye bin şahit ister! Üzerlerindeki giysiler bir okul kıyafeti mi? Hepsi farklı, karmakarışık düzensiz bir giysi karmaşası. Üstüne üstlük tahta başında “Sarıklı Cübbeli" biri ders vermekte.
Milli Eğitim ne haldedir bileniniz varsa anlatsın?! O sarıklı ve cübbeli şahsın orada ne işi var?
*Bakanlıkça verilen cevap hiç tatmin edici değil. Önce sanki yalanlama gibi, okulda derslere görevli öğretmenlerin dışında herhangi birisinin katılımının söz konusu olmadığı söyleniyor.
*Peki bu zat kim? Bu okulun bir müdürü yok mu? Varsa ki vardır, neden müsaade edilmiştir, bu yetkiyi ona kim verebilmiş ya da bu konuda tolerans göstermiştir?
*İlk önce iddialarla ilgili inceleme başlatılmıştır deniliyor. Arkasından 2014 Eylül ayında Yenimahalle İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Ahmedi Kudusi Ömer Erdoğan Kültür ve Yardımlaşma Derneği arasında yapılan protokol çerçevesinde, okulun dernek tarafından yapılan binada hizmete açıldığı ve ilk incelemede dernek başkanının geçtiğimiz eğitim-öğretim yılında okul yönetiminin müsaadesinde, öğrencileri ziyaret ettiği, haberde yer alan fotoğrafın bu ziyarete ait olduğunun anlaşıldığı açıklanıyor. Yani, anlaşılacağı üzere geçmiş bir tarih olduğu için geçmişte kalmıştır!...
* Dernek başkanının kız öğrencileri ziyareti ve bu ziyarette neler anlattığı merakınızı celbetmedi mi? Dernek başkanı niye okul müdürünü değil de kız öğrencileri ziyaret ediyor?! Diyelim ki, bir boş bulunma olsun bu ziyaret! Olmaz aslında ama olmuş bir kere. (Kadın bakanımız demişti ya "bir kere olmuş") İyi de yanında neden refakatçi olarak çok sayın müdür bey yoklar? Bu ziyaretten o kız çocuklarının ana babalarının haberi var mı? Nerden baksan eğri bir durum kardeşim!!!
*Bir basın yayın tarafından verilen habere göre de bazı velilerin bu durumdan rahatsız oldukları, okulun "tarikat yuvası" na dönüştüğü söylendiği yazılmış. Bu zatın okulda "adalet" dersi verdiği yazılmış. İlginç,acaba şeriat adaleti mi?
*Her ne geliyorsa başa, geldikten sonra başlatılıyor inceleme. Kardeşim sen denetlemeni zamanında yapacaksın, boşluk bırakacak, mahal verecek madde koymayacaksın tüzüğe.
*Herşeyin bir yeri var ibadetin ibadethanede edersin, okulda pozitif bilimleri öğrenirsin bu ikisini ayırt edebilmek bütün mesele ancak geçen internette izlediğim bir videoda minicik çocuklar camide eğitime gidiyorlar ve bu Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile yapılıyor. O beyinler soyut kavramları nasıl anlayacak anlaşılır gibi değil?!
*Rahmetli eski Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel ‘Meseleleri mesele etmezseniz, ortada mesele kalmaz’, demişti zamanında. Sanırım çoğunluğun yaptığı da bu...
Neden geriye gidiyoruz/un cevabı da burada sanırım!
Hâdiye Kaptan
YORUMLAR
yetmez ama Allah verdi bize vereceğini şimdi papucu pahalı olduğunu görenler dümen kırma dedinde olaya fransız kalamıyorlarmış bak bak bak.
Doğuda bu unsurların derslere girmeleri daha eskidir de Ankara'da yeni duydum.Tarikatların okullara hakim olmalarına şahit oldum yurtlar vasıtasıyla...
Neyse ki aklı selim kadınlarımız var da umudumuzu canlı tutuyorlar.
sahaf
Bazı gerçek haber yapan basın olmasa bunları da duyamayacağız nerdeyse.
Teşekkür ettim ayırdığınız zamana.
Meseleleri mesele yapmamak meselelere farklı bir boyut da katabilir en nihayetinde... Bazı zamanda bazı meselelere Fransız kalmamak lazım. Hele de toplumu derinden etkileyecek meseleler ise bunlar. Güzel bir yazıydı...
sahaf
Evet..Cevap gayet açık!
"Mesele yok...
Mesele olsa, o noktaya nasıl gelindiği, kimin, neden, ne zaman ve hangi yetki ile müdahil olduğu ya da olmadığı açıkça ortaya konurdu!"
Resim, tam bir rezalet!
Ülkemin nereden nereye getirildiğinin de ifadesi!
Çözüm mü?
"Nedenler ortadan kalkmadıkça" yok, maalesef yok!
Teşekkürler, tebrikler Hadiye Hanım.
sahaf
Ayırdığınız zamana ben teşekkür ederim.
ZEYBEK HOCA
Önümüzü görmemizi isteyen sizedir teşekkür...
İyi geceler.. Saygılar..