- 1146 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
HAYAT SU GİBİ AKIP GİDİYOR
İnsanlar hayat yolunda ilerliyor karşılarına çıkan her türlü olaylar insanları olgunlaştırıyor
Doğada ki bir kaya yağmur yağarsa ıslanıyor , güneş açarsa kuruyor
soğukla rüzgarla daha da sertleşiyor insanda yaşamış olduğu olaylardan etkileniyor
olgunlaşıyor. Hayatta yaşamayı daha iyi kavrıyor. Zaman insanı olgunlaştırıyor.
Zamanda yaşanan olaylardan insanları etkileniyor . İnsan doğar, büyür ve ölür.
Bu zaman içindeki yaşantısını insanlar daha güzel faydalı yaşarsa görevini yapmış sayılıyor.
Bireylerin yaşama hakları kutsaldır. Canımız bize Allah’ın emanetidir.
Ona iyi bakmamız gerekiyor. İnsan Allah’ın yarattığı kutsal bir varlıktır.
İyi güzel doğru yetişirse bir elmas gibi iyi işlenirse dünyada yaşam seviyesi maneviyatı daha kaliteli oluyor. Hak yolunda hayatını sürdüren insanlar paylaşmayı sevmelidir.
Bencil insan sadece kendisine faydalı olur. Mum gibi dibini aydınlatır.
Cömert insan hayırsever insanın herkese faydası olur.
Paylaşmayı hayır ve hasenat yapmayı paylaşmayı bilir.
Yani heryeri bütün gönülleri aydınlatır.
Bu cömert hayırsever insanlar sayesinde sosyal patlamalarında önüne geçilmiş oluyor .
Düşünün dünyada ki kendini zengin sanan insanlar fakirlere zekatlarını verseler
paylaşımı sağlasalar dünyada yoksulluk fakirlik aç insan aç canlı kalmaz.
Demek ki sosyal paylaşım dünyada bir olgu olması gerekiyor.
Buda Müslümanlıktan, insanlıktan geçer. Komşun açken sen tok uyuyorsan vicdanın ne kadar rahat eder. İslami terbiyede rahat etmez.
Toplum İslami eğitimi almalı ki insanlık değerlerini kendinde birikim yapsın
İslami terbiye alsın. İslamın söylediği kriterlerin hepsi doğru olduğu için
islama ters düşen haramlar insanoğlu tarafından yani nefis açısından kabulu zordur.
İçki, kadın, zina, kumar haram olan her şey nefsin zevk aldığı unsurlardır.
Bu alışkanlıklar nefsi kendine tutsak eder. Mal, mülk, zenginlik sonunda cimrilik getirir mi?
Sosyal olgu sosyal adalet diye bir şey yok olur mu?
İnsan Allah’ın yarattığı en değerli varlıktır.
Eğer dünyada ki yaşantısını İslami hayat tarzına göre yaşarsa kurallarına uyarsa
hem dünyanın hem de ahiretin anlamını daha iyi anlayacaktır.
Dünya sistemi adaleti eşit değildir.
Ülkeler olarak konumları zenginlikleri fakirlikleri insanların
dil, din, ırk ayrımı yapmadan İslamiyet hepsini kucaklamıştır.
Ne olursan ol gel Allah’a sığın. Fakirde zenginde birgün bu dünyadan göç edip gideceklerdir.
“Mal sahibi mülk sahibi hani bunun ilk sahibi.”
Bu dünya insanoğlu için geçici bir yer bir misafirhanedir.
Ona göre yaşamak hayatını ona göre planlamak gerekiyor.
Amacını gayeni en fazla yüz yıllık
hayatının sürecinde artılarınla ve eksilerinle hesabını yapman gerekiyor.
Hayatın anlamı gayesini prensipleri ile pekiştirmen kendini fazla hayata kaptırmaman gerekiyor.
Bu duygularla hepinizi Allah’a emanet ediyor saygılar sevgiler sunuyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.