- 587 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
Geziyor mu Duruyor mu
Bir kaç zamandır toplumda böyle bir muhabbet başladı... Başladı derken konumuz, gezmek ve durmak. Ama öyle bildiğiniz gezmek ve durmak değil. Bu tavukların ve horozların gezmesi ile durması... Bundan böyle marketlerde yumurtalar ikiye ayrılıyor gezen tavuk yumurtası ve duran tavuk yumurtası diye... Acaba bu gezen ve duran tavuk yumurtaları da kendi içinde çok gezen ve az gezen ya da çok duran az duran tavuk yumurtaları diye de ikiye ayrılıyor mu? Bunu da bilmemiz lazım gelir...
Tamam anladık da sonuç ne? Gittiniz, tam gezen tavuk yumurtası alacaktınız da duran tavuk yumurtası aldınız yanlışlıkla... Vallahi hanım yakar çıranızı... Allah muhafaza boşanma nedeni bile olabilir benden söylemesi... Çıkarsınız hakimin karşısına, hanımınız da ’’Sayın Hakim bu adam beni zehirlemeye çalıştı ben ona gezen tavuk yumurtası al dedim gitmiş duran tavuk yumurtası almış hem de nerede durduğu bile belli değil, ölüyordum billahi boşayın bizi gitsin.’’ diyebilir. Der yani... Demiş midir?
Gezen Tavuk yumurtalarının daha sağlıklı olduğu dedikodusu da yaygın. İyi de kardeşim nerelerde gezmiş bu tavuklar onu da bilmemiz lazım değil mi? Bir tavuk başka bir tavuğa lavukça ’’Gidelim servi revanım yürü Sadabad’a mı demiş de ta oralara mı gitmişler?’’ ya da ’’Bizim çıktığımız gibi onlarda Heybeli de her gece mehtaba mı çıkarlarmış?’’ Bilsek fena olmaz...
Hadi diyelim gittin de Gezen Tavuk’dan aldın çokça, yanında da Duran Tavuk var. Gönül koymayacak mı Duran Tavuk ya da Horoz biraderler? Sonra Duran Tavuklarda da sıkıntılı bir durum var. Bu Duran Tavuklar, en çok nerede durmuş ona da bakmamız lazım gelmez mi?
Tanımı da şöyleymiş ’’Gezen tavuk yumurtası, tavukların kapalı ortam dışında dolaşıp doğal olarak kendi yemini kendisinin bulabildiği ve güneş ışığını alarak doğal ortamına uygun olarak yaşayan tavukların yapmış olduğu yumurtalardır. ’’ Siz de tutup bazı gezenti hanımlar gibi her gün sağa sola ya da komşulara gittiğini sanmayın sakın... Gezen tavukların kendi besinlerini kendilerini bulduğu için daha sağlıklı et verdikleri söyleniyor, bunu da bilelim...
Başka bir görüşe göre de tavukların kaliteli yumurta vermesinin en büyük sebebi kaliteli yem ile beslenmiş olmalarıdır demiş bir arkadaşımız... ’’Gezen tavuk, doğal tavuk gibi kavramlar tamamen ticari kaygılar güdülerek bir pazarlama stratejisi haline geldi. normalde tanesi 20-30 kuruş olan yumurtayı bu sayede 1 liralara kadar satmak mümkün olabiliyor.’’ diye de görüş bildirmiş başka bir arkadaşımız...
Son olarak bütün tavuklara ve horozlara sesleniyorum. Çok fazla gezmeyin, sağda solda dolaşmayın. Oturun oturduğunuz yerde... Nedir bu muhabbet, yok o tavuk geziyormuş da, yok öbürü yerinde duruyormuş da... Size ne be! Gezene de durana da lafımız yok... Yeter ki gezerken çok uzaklara gitmesinler, dururken de artist artist durmasınlar...
AHMET ZEYTİNCİ
YORUMLAR
Değerli yazarımız, üstadımız öylesine hassas bir konuya değinmiş ve öylesine güzel özetlemiş ki. İnsana ilham veriyor. Hem gülümsetiyor hem de ne kadar gülünç bir durumda olduğumuzla yüzleşmemizi sağlıyor.
Hâl böyle olunca derin düşüncelere dalmış buldum kendimi.
Düşündüm ki kendimi bilmeye başladığımda karşıma çıkan ilk meselelerden biridir bu tavuk ve yumurta konusu; Tavuk mu yumurtadan olur yoksa yumurta mı tavuktan…
Diyerek daha o yıllardan dikkatimi çekmeye çalışmış büyüklerimiz ama bilmediğim için bir bilmeceden öte gitmeyen bir husus olarak kalmış zihnimin derinliklerinde.
Ama madem ki artık kaçınılmaz bir şekilde karşı karşıya kaldık böyle yıllar sonra;
O halde kaçmak olmaz artık. Zaten kaçsak nereye kaçabiliriz ki; Tüm insanlığın meselesi haline gelmiş bir konu! (Ya da öyle olduğuna inanmamız isteniyor ve biz bilmemiz isteneni biliyoruz sadece. Özellikle de ticarette)
Neyse! Sözü uzatmadan meseleye bakalım. Şimdi!
Gezen tavuk ve duran tavuk.
Bir kere; Delillerle sabit midir bu durum!
Yani! Gezen tavuğun; Gezen Tavuk ve duran tavuğun da Duran Tavuk olduğu hususunda en ufak bir şüpheye mahal yok mudur!
Öyle değilse şunu sormak hakkımız değil midir;
Duran tavuk gerçekten durmuyorsa!
Dedikodulardan-toplum baskısından çekindiği için gündüzleri öylece duruyor gibi yapıp geceleri alemlere akıyorsa!
Bu nedenle duran tavuk yumurtası diye aldığımız oysa ki bir yönüyle duran bir yönüyle durmayan bir tavuktan olan melez yumurtaların sağlığımız ve genetiğimiz üzerinde tesirlerinin neler olabileceğini düşündükçe içi ürperiyor insanın!
Diğer yandan onu, duruyor zannederek derin duygular besleyen horozun gerçeği öğrendiğinde yaşayabileceği hayal kırıklığı- travma… Hayatı kayar garibimin...
Artık gezse ne, dursa ne! Yaşayan bir ölüden bir farkı kalır mı!
Alıp başını kendini çöllere… Aman! çöplere-çöplüğe vurmaz mı!
E! Orada ötme şansı da yok. Başkasının çöplüğü… (Bu konuda da uyarmıştı büyüklerimiz vakti zamanında; Her horoz kendi çöplüğünde öter demişlerdi)
Başkasının çöplüğünde içini döküp rahatlama şansı da yok bahtsız horozun…
Al ondan sonra, yumurtaların her biri psikolojik birer vak'a...
Marketlerde "Psikopat olan yumurta" ya da "Psikopat olmayan yumurta ayrımı başlamayacak mı!
Ayrıca sosyolojik açıdan bakıldığında horoz-tavuk-yumurtadan oluşan çekirdek aile yapısı da bozulmuş oluyor bu gezen-duran tavuk ayrımıyla.
Duran tavuklar da bir süre sonra örgütlü direnişler başlamayacak mı;
“Durma! Hayatını yaşa” pankartları açan tavuklar olmayacak mıdır yakın zamanda.
Diğer yandan gezenler de kendi içlerinde bir takım bölünmeler sürtüşmeler yaşamayacak mı!
Lüks yerlerde gezen tavuk, varoşlarda gezen tavuk…
Arabesk dinleyen tavuk, Batı müziği dinleyen tavuk,
Kendi masrafını kendi üstlenen- başkasına yükleyen…
Gezebilmek için kötü yollara düşen tavuklar veya tavuğunu gezdirebilmek için kötü yollara düşen horozlar…
Sonra birbirlerine nispet yapmalar…
Sosyal sınıf çatışmaları… “Sen benim kim olduğumu biliyor musun!” meseleleri…
Önüne geçilemez bir kaosun ayak sesleri değil midir!
Daha düne kadar eşine “Otur oturduğun yerde” diyen maço erkekler için aman horozlar için tam bir yıkımdır bu! Çünkü artık “Gezeni” makbul! Gezerken de özgürlüğünden taviz vermeyeni makbul.
“Kızım!
Bir kere geliyorsun dünyaya…
Aptal olma…
Bir horoza bağlanıp kalma…
Bırak yumurta yapmayı. Ne güzel gezmek varken ne öyle yat kuluçkaya…
Yat ta kilo al bakalım kim beğenecek seni ondan sonra!
Diğeri… Yerinde rahatça duran mutaassıp tavuk;
-Yapma kızım ya, Allah’ tan kork… Yarın huzur-u mahşerde…
- Manyak mısın kız… Tavuğuz biz! İnsan mıyız ki!! Kimseye hesap verecek değiliz…
Ve daha neler neler…
Elinize yüreğinize sağlık üstadım.
Hakikaten güzel ve faydalı bir çalışma olmuş
Saygılar,selamlar…
Ahmet Zeytinci
Sabah sabah iyi geldi bu yazı bol bol gülümsetti:)
Çok fazla gezinmeyin oturun oturduğunuz yerde kısmı özellikle:))
Köy yumurtası tercih ediyorum ama itiraf edeyim hangi köyün tavukları olduklarını ve nerelerde gezdiklerini bilmiyorum:)) İnşallah güzel yerlerde geziyorlardır.
Okuması çok keyifli bir yazıydı.
Teşekkürler paylaşım için.
Saygılarımla
Ahmet Zeytinci
Öyle derin ve bilimsel yazı ki, nasıl yorum yapsam diye derin düşünceye dalmak gerekti...
Şimdi konuyu, balıklara getirsem konu uzayacak... gezen balık mı, duran balık mı?...
Sığırlara döndürsen konuyu; gemi ile gelen mi, karadan gelen mi, ya da duran yerli ırk mı?...
İnsana dönsen; tutuklu mu, tutuksuz mu?... yine en iyisi, yumurtaya dönüp konuyu bağlayayım;
Olmaz, bağlı söz mü, bağsız söz mü?...
Yok bu iş tekerlemeyi de geçti...
Aslında, bizi konuşturup- tânesi, yaz günü 60 Kuruşa satılan kireç kabukluyu daha çok sayıda satabilmek...
Kış gelsin bakalım; kuşbaşı et fiyatını geçer mi, kilosu...
O vakitte şunu derler, üç ay yumurta yemeyende zekâ geriliğine rastlandı!.
Hoşça kal, boşça kalma... Senin derdin, kösele piyasası... fiyatları ehven mi?..
Yakında derinin de turisti moda olursa şaşmam.
Hindistan’a göç etmek gerekebilir!.
Oradaki İnekler kutsal ya;
Gezeni de bir- yatanı da.
Bizim tavukları, toptan kutsal mı yapsak ne!.
kadiryeter Kadir Yeter. 25 EYLÛL 2018 Sâlı. TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/177093-geziyor-mu-duruyor-mu/
AHMET ZEYTİNCİ'YE