- 1195 Okunma
- 7 Yorum
- 1 Beğeni
ELİMDE KALDI YAZIK YORUMLARIMLA MENDİL
Birkaç gündür defterden ayrı kalsam da son zamanlarda yayınlanan şiir, yazı ve yorumlardan sayfalar da nelerin yaşandığını aşağı yukarı tahmin edebiliyorum.
Doğrusu baltayı taşa vurmak gibi bir gaflete düşmekten çekinsem de yinede bir şeyler söylemek istiyorum.
Edebiyat defteri hepimizin ortak paydasıdır. Eyvallah.Sanırım buna kimsenin itirazı olmaz.Ancak sosyal hayata dönük örneğin: Mustafa Kemal Atatürk gibi ya da, ülke tarihi gibi veya kültürel ve siyasi değerlerimiz gibi,vs başka ortak paydalarımızın da var olduğunu unutmamamız gerekir. Dolayısıyla burada paylaşılan her şiir ya da makale niceliği itibariyle insanların kutsallarına hakaret içermemeli yani okuyucunun hassasiyetine ve sinir uçlarına dokunacak içeriğe sahip olmaması gerekir. Dolayısıyla eleştiri noktasında, doğrudan eserin sahibi olan şairin veya yazarın kişilik haklarına hakaret içermemelidir.Böyle olduğu sürece eser sahibi de okuyucunun dozajı yüksek, eleştirel yorumlarına açık olmalıdır
.
Peki, öyle mi oluyor? Tabi ki, hayır… Eser sahibinin ya da okuyucunun hakaret içeren yorum ve cevap ilişkisinde yaşanan olumsuzluk belki de sürdürüle bilecek bir diyalogu noktalıyor. Nihayetinde yaşanan gerginlik yazının yayından kaldırılmasına kadar uzanıyor.
Geçenlerde rast geldiğim bir yazıda olduğu gibi yazar gayet rahat bir şekilde bu ülkenin kurucu liderine pervasızca ve hiç şık olmayan cümlelerle saldırabiliyor. Gerçi bunun doğal sonucu olarak ve haklı yorumlarıyla sayfadaki dostların tepkisel hışmına da uğradı. Ve nihayetinde yönetimin doğru kararıyla yazı sayfadan silindi. Ancak yine de sözde ‘’özgür düşünce’’ adına gerçekteyse özgür düşünceyle hiçbir alakası olmayan doğrudan milletin değerlerine yalan ve iftirayla saldıran yazılara denk gelebiliyoruz.
Aslında ‘’yalan, iftira ve hakaret’’ içermeyen en aykırı şiir, yazı ve yorumların da özgürce yayınlanmasından yanayım yani başka ifadeyle tartışmaya açık,fikir üretebilen her paylaşımın defter de kalması gerektiğini düşünüyorum.
En azından zaman ayırıp yazdığımız yorumları yayınlayacak kadar.
Neyse şansımı daha fazla zorlamayayım.
Serhat BİNGÖL.21.09.2018
YORUMLAR
Serhat BİNGÖL tarafından 9/23/2018 8:05:10 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Yaptığınız yorumu neden sildiniz bilmiyorum ama bence silmemeliydiniz. Neyse vardır bir bildiğiniz elbet.
Yinede ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Serhat BİNGÖL
Anlaşıldı acilen uzun bir tatile çıkmaya ihtiyacım var.
Görmedim okumadım ama kim olduğu da bilmece değil
Isabet olmuş. Şiir yazmaya okumaya gelip ruh hastaları ile uğraşmak sıkıntı
Stres atmak varken strese sokuyolar
Yazı guzeldi
Serhat BİNGÖL
Aslında şair ve yazarların kompleksiz, entelektüel ve kişilikli insanlar olduğuna inanır, en azından öyle olduğunu sanır ve dolayısıyla hoş görülü olmaları gerektiğini düşünürdüm ama maalesef kişilik sorunu yaşayanlarının da defterde var olduğunu bazen acı diyaloglarla tecrübe edebiliyoruz.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
Değerli hocam söz konusu yazıya okuyamadım kim kime ne yazmış onu da bilmiyorum tek bildiğim herkess eleştiriye açık olmalı ki bir hattasi varsa eleştiriye açık değil se nasıl düzeltecek ki örneğin benim bir siirim de yazım hatta si ve ya anlatım hattasi varsa sen bunu bana söyleyince ben eksiğim e rağmen sizinle tartışıp işi bulandirir sam o hatta yi tekrar tekrarlar im ne ben düzelir im nede hattam bu her insan için geçerli dir istese şah olsun isterse padişah isterse de köle fark etmez rahmetli kazım kara bekir in bir sözü var şairler ülkenin gül bahçesi dir der bunu şair eşref kazım beyi hiciv eder birisi de şair eşrefı kazım beye şikayet edince cevaben yukarı da yazdıkları mi şair eşrefı şikayet eden kişiye söyler kazım kara bekir .
Serhat BİNGÖL
Sizin de örneğini verdiğiniz şair ve yazar tipi, hiç şüphesiz olması gerekenidir. Ama maalesef gerçekler pek öyle olmuyor. Yayınladığı şiirine veya yazısına dönük bir eleştiri yapıldığında bunu olgunlukla değerlendireceğine doğrudan hakareti seçiyor. Sanırım bunun en temel nedeni kültürsüzlük ve buna bağlı olarak da öz güven eksikliğidir.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımla.
Beşeri Aşkların Şairi
Beşeri Aşkların Şairi
Bizler yazılana iktidar değiliz muhalefetin taa kendisi Ahh bir okusak yazının içeriğini işte o an taşlar yerine oturacak. Yorumdan şiir ve yazı özeti çıkarsa kargaşa bitmez başkalarının ayakları ve beynini protez yapmışız kendimize (hep tüketiciyiz) her yazılana biat doğru mu? Tabiki değil küfürsüz yazı ve yorum olur mu? Olur... Ne zaman ki doğru kalemler ve kültür seviyesi seçimi baz alınır o an düzelir bazı şeyler Yazmak için yazmak kalitesiz okuyucuyu sayıca artırır
Sonrası kaos
Ben de pencereden böyle baktım ne göreyim hainler kapı dışarı edilmiş. İyi de olmuş yönetime teşekkürler
Size de Saygılar
Asude-Dila AKAY tarafından 9/22/2018 5:48:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Sanırım en önemli sorun sizinde dediğiniz gibi okunan yazının içeriğini kavrama noktasında eksik kalınmasıdır. Böyle olunca da paylaşımın içeriğine dönük yorum yapmaktansa doğrudan yazarına hakaret etme kolaycılığına ve seviyesizliğine yönel iniyor. O zaman da yönetimde haklı olarak o yorumları ve yazıyı silmek zorunda kalıyor. Ancak bazen de silinmemesi gereken paylaşımlarda bu süreçten nasibini alıyor. Umarım bu duruma bir çözüm bulunur.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımla.
Sevgili Serhat
Aslında bu konuda söylenecek laf çok da ben artık söylemeyeceğim.
Bence bu sorun nasıl çözülür biliyor musun?
Bir gazete alıp okuyorsun. O gazetede yazan pek çok yazar var değil mi? Peki onların yazdığı bir yazıya yorum yapabiliyor musun? Hayır. Ne yazar seni tanıyor ne sen yazarı. En beğenmediğin, ''Ulan şunun anasını avradını..'' diye küfürler savurmak istediğin yazara bile tek bir satırın ulaşmıyor. Ya da tam tersine çok beğendin yazıyı beğenilerini arzetmek istiyorsun ama yazarın ruhu bile duymuyor senin çok beğendiğini..
İşte edebiyat sitelerinde de bu yapılabilir. Yani yazıya yorum olayı tamamen kaldırılabilir. Sadece bir buton konulabilir. Bu butonda da bir kaç şık olabilir : 1- Yazıyı okudum, beğendim. 2- Yazıyı okudum beğenmedim 3- Yazıyı okumaya değer görmedim 4- Tıkladığıma bakma, tek satır okumadım )))
Böylece kavgasız, küfürsüz tertemiz bir site olduğumuz gibi şu ''Al gülüm ver gülüm '' olayı da sona ermiş olur.
Hani şimdi denebilir ki '' Hocam ! Edebiyata katkı açısından mutlaka birbirimizin yazılarına yorum yazıp yazarları daha iyi, daha doğru, daha güzel yazma konusunda teşvik etmeliyiz.'' Amaaan be. Nobel Edebiyat ödülü mü alacağız. Şunun şurasında boş zamanları değerlendirme amacı dışında bir amacı olan kaç kişiyiz ki zaten.
Selam ve sevgilerimle.
Serhat BİNGÖL
Hocam bilmiyorum sizinde başınıza geldi mi en çok zoruma giden şey yorumu yazıp, gönder tuşuna basınca karşıma yazının silindiğine dair ‘’yazı bilgilerine erişemiyorum’’uyarısı çıkmıyor mu sanki beni mahvoluyorum yav çok zoruma gidiyor. O nedenle de bu yazıyı dün gece çok sevdiğim bir Abimin paylaşımına yaptığım yorum sonrasın da tam göndermek üzereyken karşıma çıkan o bilgilendirme yazısı üzerine ve yine aynı duygularla çalakalem ve alelacele kaleme aldım. Dolayısıyla farklı algılamalara sebep olabilecek duygu ve düşünceleri mi tam olarak aktaramamış olabilirim ama bu yazıyı site yönetimine dönük hafif tırsak bir eleştiri olarak yazdım.
Her şey bir yana bu sayfalardaki seviyeli tartışmalara bayılıyorum.
Ha bu arada sizinle telefonla da olsa sohbet etmeyi çok özledim ve sizi ihmal ettiğimin farkındayım ama emin olun yakışıklı hocam, şu aralar başımı kaşıyacak vaktim yok.
Ne kısa zaman da görüşmek dileğimle.
En içten saygı ve sevgilerimle.
Merak etme sen.
Bundan sonra her şey iyi olacak.
Olanlara değil, olacaklara bak.
Beni dinle sen.
Öperim gözlerinden...
Serhat BİNGÖL
Bu yazıyı son zamanlarda sıkça karşılaştığımız hakaret içeren yazı ve yorumlara devamındaysa yönetimin, gerekli, gereksiz sildiği yazılara dönük kaleme aldım. Aykırı sesler mi? Onlarda olacak tabi yeter ki saygısızlık ve hakaret olmasın. Sizden öğrendiğim o sözde olduğu gibi ‘’ne kadar insan varsa o kadar da fikir vardır’’ zaten herkesin aynı düşündüğü bir dünya kesinlikle çok renksiz ve keyifsiz olurdu.
İlginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim.
En içten saygı ve sevgilerimle ellerinizi den öperim.
adamlar fetö cü abim ya ni misyoner yani siyon
taktik belli tersle olmadı küfret aşağıla çoluğuna çocuğuna küfredebilirsin amma aba altı olsun
mesele değil
buyrun burdan yakın
konunun özüne kafadan dalmak gibi bir huyum vardır
yanii yorumun gayesi saygı duymak değil akılların içindekini sindirmek
o da pisliği temez göstere göstere olur
selam saygılarımla değerli dostum yine deniz hanım diyecek bu ne alaka ya hu...
:)
Serhat BİNGÖL
Bu yazıyı gerekli, gereksiz silinen yazı ve yorumlara dönük yani bir nevi yönetimi eleştiren bir yazı olarak alelacele kaleme aldım. Dolayısıyla her bakış açısındaki okuyucunun yorumuna açıktır.
İlginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.