- 396 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR TRAFİK SINAVINA NE DERSİNİZ?
Bir arabanız varsa, siz de trafiğe çıkıyorsanız aşağıda sorduklarıma cevap verin lütfen. Bu cevabı -eğer yapabiliyorsanız- kendinizi de düşünerek verin ki bir işe yarasın.
S.1. Yolda gidiyorsunuz, yan yoldan gelen veya park halinde duran bir araç yolunuza çıktı. Ne yaparsınız?
Gaza basar, sollama moduna geçer, sinirlenir, hatta korna çalarım. Benim önüme geçmesi söz konusu değildir,
S.2. Şehir içinde seyir halindeyken bir arkadaşınızı gördünüz, ne yaparsınız?
Klaksonla bana bakmasını sağlarım. Beni görmüşse olduğum yerde durur yanıma gelmesini bekler, gelince de ortalık yerde sohbet ederim. Arkadan rahatsız eden arabalara da en azından ters ters bakarım. Beni rahatsız etmeleri çok canımı sokar. Ne var efendim biraz beklesinler tabakhaneye b… mu yetiştiriyorlar.
S.3. Şehir merkezine aracınızla geldiniz, park yeri arıyorsunuz, park boşluğu yok, ne yaparsınız?
Nerede işim varsa oraya en yakın yeri arar, park ederim. Park kuralları beni bağlamaz.
S.4. Önünüzde bir araç varsa ne yaparsınız?
Kimse benden önde olamaz, ne pahasına olursa olsun sollarım. Onu da hızlandırmak için çok yakın takip eder, korna çalar, selektör yaparım.
S.5. Trafik ışıklarına yanaşıyorsunuz, nasıl davranırsınız?
Uzaktan yanan yeşili görmüşsem değişme ihtimaline karşı gaza basarım. Yeşile yetişememişsem kırmızıyı görmezlikten gelirim.
S.6. Kırmızı ışıkta durmak zorunda kalmışsanız ne yaparsınız?
Sabırsızlıkla bekler, yarış arabaları gibi yeşili beklerken sık sık gaza basarım. Işıkları geçer, bir metrelik avantaj kazanır, yeşilin yandığını arkadakilerin uyarısı ile anlarım. Yeşil yanmadan birkaç saniye önce gaza basar, patinajla kalkarım
S.7. Seyir halindeyken telefonunuz çalarsa ne yaparsınız?
Bu da soru mu elbette açar konuşurum, ne yani bir de arabamı durduracak mıyım? Durduracaksam da yolun ortasında durdurur lafım bitene kadar konuşurum.
S.8. Küçük çocuğunuzu arabanızda nereye oturtursunuz?
Kızı soruyorsanız, elbette anasının kucağında. Oğlanı mı? Koçum benim alışsın diye direksiyonla benim arama, kucağıma.
S.9. Biri trafiği tıkamışsa ne yaparsınız?
Kimsenin haddi değildir bu, kavga çıkartırım.
S.10. Gece şehir içinde neden uzun farlarla yol alıyorsunuz?
Ben mi, yok canım, ne uzun farı?
Haaa o yüzden mi karşımdan gelenler selektör yapıp duruyorlar. Ben da ne kadar çok tanışım var diye seviniyordum.
Bu sorulara verilen cevaplar size yabancı mı geldi? Kusura bakmayın ama siz ehliyeti nereden aldınız? Yoksa bin bir zahmetle kursa gidip kuralları mı öğrendiniz? Vah vaaah çok üzüldüm.
YORUMLAR
Hocam,
gercekten cok onemli bir yaraya parmak basmissiniz. Yazinizdaki turden soforler trafik imtihanindan once insanlik imtihani yapmalilar.... mesele bir kagit parcasinda degildir, insanliktan nasibini alamamis veya az almislar sorumsuzca vasita kullanip nice canlarin yanmasina neden olmaktadirlar.
Boylesine onemli bir konunun ilgi gormemesi de trafige olan duyarliligimizin en iyi gostergesidir.
selamlar,
abdullah konuksever