Arapça mı Vicdan mı
Önceden Arapçayı öğrenirsem daha sevap olacağını düşünürdüm.
Aslında bir şeyin sevap olması Allah’a bağlı.
Eğer Ona daha da yakınlaşmak isteyip uğrunda bir çaba göstermek sevaptır.
Yoksa sevabın yalnızca sevap için olmasında sevabın derecesini belki de dnasını etkiler gibi görünüyor.
Dini ilimleri öğrenmek tabi ki insana çok kolaylıklar sağlar. Yeri geldiğinde farzdır da.
Fakat dünyadaki en iyi Arapçayı bilsem de vicdan denen bir şey var. Bununla başım dertte. Daha doğrusu başım sıradan hiçbir problemi olmadığını düşündüğüm insanlara göre dertli.Vicdan olgusunun yoğunluğu buna sebep olması olası.
Mesela iyilikler kötülükleri siler. Cümlesi yanlış hatırlamıyorsam bir ayetin manasıydı.İşte bu cümledeki bu ilim. Bugünlerde Arapça öğrenme hevesimi biraz ertelettiriyor.
Zaten azda olsa doğru bildiğini yaşamak, çok bilginin yükünü taşımaya tercih edilebilir gibi duruyor.
Ne kadar ilim cazibesiyle dursada.
Evet yaşamak.Öğrendiğin doğru bir şeyi yaşamak kadar insana haz veren bir şey yoktur sanırım.
Buradan hemen bir yanım ilim öğrenmeyi bırakmayalım diyor.Bu gerekli fakat bu yazının vurgusu öğrenmek okumak kolaylığında kaybolmayıp yaşayabilmek durumu.Birazda yazarak kendimi ikna etmek.
Mesela herkes vicdanı ölmemişse doğru nedir bilir.İş uygulamaya gelince biraz sıkıntı olur.Eğer sıkıntı normalleşirse bu sefer mevcut olan bilgisini değiştirmeye çalışmanın yollarını arar.Benimde kendimde gördüğüm sorun bu aslında. Durum ve şartlar değişmeyince doğruyu değiştirmeye çalışmak.Hiç hoş durmuyor.Vicdanımın yoğunluğu daha koyu.Tabiki ilimin getirdiği kolaylıklardan faydalanmak yarama kabuk bağlatıyor.Övgü Allaha olsun.Elhamdülillah.Örnek vermek gerekirse iyilikler kötülükleri giderir.cümlesinin ilimi.
Hatayı kimse yapmak istemez.Fakat kusurlu oluşumuzun kabulü nefsimize zor geliyor işte.Tevvab ismi- güzelide günahkar kulların var olmasını gerektiriyor.Yani biz günahkarız diye mi Allah Tevvab yoksa Allah Tevvab olduğu için mi biz günah işleyebiliyoruz.Bu düşünce açısını bir teselli olarak tutmak istiyorum.
Evet ben kusurluyum.Kusurluyum.Kusurluyum.
Yüzümü Sana dönmek ile kusurumdan kurtulmak istemek arzusu var.
Allahım bize acı.Ailemize acı.Bütün müminlere acı.Amin
YORUMLAR
..vicdan konusunda, eğer insanlar seviyorsa bizleri, güzellikleri konuşur. Ama ister sevsin ister sevmesin, insan kendini gösteriyorsa terbiyesiz dolu dolu konuşmalarında.., hazmedemeyiz. Öyle zor insanlar var ki; ilim irfan vicdan öğretsen, unutur. 3-5 yanlarına gittiğimizde düzelmiyorlarsa, bırakın, unutun, silin gitsin.
Güzel eserinizi Tebrik ederim
Saygı selamlarımla
Sağlıcakla kalınız.
ceten
bhdr
Saygı selamlarımla
Çok hoş bir yazı olmuş.inşallah en kısa zamanda bu ikilemden kurtulursunuz. Şuradaki cümleniz de çok hoşuma gitti. 'Yani biz günahkarız diye mi Allah Tevvab yoksa Allah Tevvab olduğu için mi biz günah işleyebiliyoruz.' MÜKEMMEL BİR TESPİT.