- 2554 Okunma
- 17 Yorum
- 5 Beğeni
Katıksız Sevgi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"Köpeğiniz dünya üzerinde sizi kendinizden bile daha çok sevecek tek kişidir. Josh Billings "
Aklımın erdiği günden bugüne hep anne evlat arasındaki sevginin en katıksız sevgi olduğuna inanmışımdır ki pek çoğumuz da böyle inanır. Aslında "Anne penceresi"nden bakınca katıksızdır evlat hep biraz eksik hep biraz sığdır yarışamaz annenin sevgisiyle...
Evvelden beri hayvanları severim ancak yaş yolu yarıladıktan sonra ailecek bir yaşına getirdiğimiz ancak ayrılmak zorunda kaldığımız "Paşa" ve mahallemizin sevgilisi tatlı prensesi "Ezel"i tanıyana kadar katıksız sevgi anlayışıma ve yine katıksız sevgi adresime bir ikincisi hiç eklenmemişti...
Hani çok üzülürsünüz ola ki gözleriniz nemlenir bir toplumda illa ki nedeni sorulur. Çoğu zamanda maksat, acaba değecek bir şeye mi üzülüyor yoksa önemsiz bir konu mu eğer önemsizse takmayım eğer önemliyse ucundan kıyısından teselli edeyim. Belki başka maksatlarda vardır "Neden üzgünsün" diye sorulan sorularda ama ben çözemedim hala...
Bir gün, gerçekten çok üzüldüğüm bir gün, köpeğimiz Paşa yanıma sessizce yaklaştı bir patisiyle elime diğer patisiyle de saçıma dokundu bir an göz göze geldik ve gözünden yaş aktığını gördüm. O derin o masum ve sessiz bakışlarında "Sen ağlarsan bende ağlarım" cümleleri aktı sanki. Sebebini sormadı değer mi diye merakta etmedi benimle birlikte ağladı. İşte o gün katıksız sevgi listeme ikinci bir isim eklendi. Çünkü ben ağladığımda sebebini sormadan benimle birlikte ağlayan tek insan sadece annemdi...
Beni işe uğurlarken ardımdan ağlayan her eve döndüğümde yıllardır görüşmemişiz gibi coşkuyla ve sevgiyle karşılayan O güzel melekle tanıştığım günden bugüne hep aklımda aynı deli cümle dolaşıyor. Seni annenden sonra en çok kim sevdi diye sorsalar "Paşa" derim benim sessiz masum güzel dostum.
Ve yine hep aynı sözler dökülür dilimden;
"Ne zordur bunca dil bilmezin arasında şair olmak ve ne gariptir yazdığını dahi okumayanların yüreğini okumaya kalkmaları... Biz seninle aynı dili konuşuyoruz "Paşam" susarak...
Yakamoz Deniz (Serpil TÜGEN)
YORUMLAR
benzer yaşanmışlıklarım var bu anlatıklarınızı anlamak ancak yaşamakla mümkün ki o yağmur yüklü karabulutlar okudukça devindi durdu....
tebriklerimle
yakamoz deniz
yakamoz deniz
yakamoz deniz
paşaoğlu
Eskiden hayvanları sevmeyen insanları da sevmez derdim, şimdi fikrimi değiştirdim, " hayvan sevmeyene insan denmez " Onlara eziyet edenleri, canını yakanları kurşuna dizseler gıkım çıkmaz...
İçtenlikle kutluyorum yüreğinizi.
yakamoz deniz
Köpek der geçerler onlarda ki sadakat sahibine sevgisi çoğu insanda yok iki tane köpeğim, iki tane de kedim var.İnsanların hayvanlardan öğrenecekleri çok şeyler var..Sizde Paşanızda sağlıklı olun,hayvanlar hasta olunca insan çok üzülüyor..Selamlar
Yeganem tarafından 9/17/2018 12:17:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
Hayvanları sevebilen insanlar özel insanlardır. Pek çok insan hayvan sevmez.
Ancak daha özel bir insan türü var. "Hayvanların sevdiği insanlar." Bu insanlar katıksız sevebilen insanlardır.
Sevgiyle..
yakamoz deniz
Gerçek sevgi zaten katıksızdır. Diğer sevgi tanımlamaları sevginin taklididir. Taklit sevgilerle donanmış bir insan gerçekte ne anneyi babayı, ne diğer insanları ne de bir hayvanı sevebilir. Gerçek veya katıksız sevgiyi bir köpeğin sevgisi üzerinden anlatmanız insana da bir mesaj olmuş bence. Çünkü kuşatıldığımız bir çağda tek sığınağımız gerçek sevgi olmalıdır.
Sevgiler...
yakamoz deniz
Sabah ilk okuduğum yazı. Ben yazınızı okurken dizlerimde uzanmış kedim Barni. 9 yılı birlikte gecirdik.birlikte agladık, birlikte sevindik, evdeki beni en çok seven o. Yazınızı aynen yaşıyorum.
Kutluyorum sizi. Ve duru kaleminizi.
Sevgilerimle.
yakamoz deniz
Nasıl güzel ifade etmişsiniz onların içinde var olan sevgiyi ve sadakati. Bir köpeğin önüne bir kap yemek koyun yeter ki size olan sevgisi asla bitmez. Ayrılmak zorunda kaldığımda için için üzüldüğüm çok can dostlarım oldu. Şimdi onlara kim bakacak, hiç değilse önüne bir kap su koyacak insan evladı olur mu diye. Hiç unutmam bir kaç sene önce beslediğim bir can dostum vardı. Bir süre ayrı kaldıktan sonra döndüğümde ilk iş sahilde onu bulmaya gittim. Beni görür görmez oturduğum bankın üstüne çıkıp yanıma oturdu, sevinçten çılgına dönmüş gibiydi. İşte o anda ki duygu geçişlerimiz anlatılamaz sadece hissedilir ve bir ömür boyu unutulmaz...
Bu güzel ve bir o kadar etkili paylaşımınız için teşekkür eder, sevgiler sunarım.
Beliz. tarafından 9/15/2018 1:48:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
Bu duygu dolu yazıya yorum yazmak eksik kalır.
Çünkü hayvan sevgisini ancak hayvan severler bilir.
Mesela benim ailemin birer üyesidir kedilerim ve bahçemizin paşası kangal...Vefa,sadakat ve sevgi ne iaterseniz karşılıksız size yaşatabiliyorlar bu duyguları..
Sevgi dolu yüreğinize ve Pasaya kocaman öpücükler ..
yakamoz deniz
Serpilim aynen katılıyorum paylaşımdaki sözlerine hayvan sevgisini bilen biri olarak
Çocuklugumdan bu yana kedilerim ve yavrulari oldu dört köpeğim ve beş altı papağanım bes yaslarindayken iki kuzum vardi karbeyazdi :(
sadece sunu diyebiliyorum insan sevgisinden daha değerli bir sevgi en azından insan gibi gozunu oymaya bakmaz hep yaninda sadikhane bi sekilde kalir ta ki yasamı son bulana dek ..
Cok guzeldi sevgimlerimle canim
Vuslâtı kelam tarafından 9/15/2018 10:20:34 AM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
Hayatım boyunca arkadaşım oldu ya bir kedi, ya bir kuş ya da bir köpek. Onlarsız bir hayat düşünemiyorum, çünkü sevmeyi, vefayı, sadakati, arkadaşlığı, dostluğu en katıksız haliyle onlar veriyor bizlere. Çok söylenir oldu ama gerçek bu; insanları tanıdıkça onlara daha çok bağlanıyorum ben de.
Hachiko, izlemediysen izlemeni şiddetle tavsiye ederim Serpilciğim, bir köpeğin sadakatinin gerçek hikayesi.
Bir kap yemek bir kap su biraz sevgi karşılığında sınırsız sevgi, bağlılık ve vefa.
Çok duygulandım yazını okurken, teşekkürler bizi Paşa ile tanıştırdığın için.
Sevgiler, selamlar.
yakamoz deniz
yakamoz deniz
Bu büyük bir nimet, anlayana.
Allaha hamd olsun ki merhameti karşılıksız saf sevgiyi hiç durmadan yeşerten bu nimetten bana da nasip oldu.
selam ve sevgimle
Umarım insanlar evdeki artık yemeklerini bir kap içinde çöpün yanına koyuyorlardır tabi su'da / şekerli gıda koymasınlar
sadakadır
saygı sunarım
yakamoz deniz
Katıksız sevi ve ondan kalan her şey dökülür karanlığa susarak ama susatarak... İnsanız, tahammülümüz yok sanırım artık dinlemeye, anlamaya. Kaptırmışız dünya haline, gidiyoruz da nereye...
Can olanlar yaşantımızda artık bir elin parmaklarından az sayıda. Belirttiğin gibi evcil hayvanımız bile daha duyarlı. Bu kapsamda gerisinin söyledikleri mi, kimin umrunda ... Hayat sürer, her sabah güneş doğar ve unutulur söylenenler...yakıvermiş ya bu gecenin karanlığında ışığı Paşa ne mutlu sana.
Çok güzel bir paylaşımdı
Sevgilerimle canım