- 560 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ARABA SEVDASI
Kaç yıldır adam gibi araba yapamadığınız için, bizi kıskanan Avrupalının yaptığı Motor silindir hacmi 1600 cc’ye kadar olan bir araba için eğer aracın Türkiye giriş fiyatı 100.000 TL’ye kadar ise %100 oranında ÖTV yatırıp, yani Avrupalının 50.000TL’ye bindiği aracı, ben ÖTV’si ile 100.000 TL’ye sahip olabiliyorsam,
Ama olamıyorum, çünkü bunun birde KDV’si var, birde KDV araç bedeli üzerinden değil de ÖTV hesaplandıktan sonraki bedel üzerinden hesaplanıyor, yani ödediğim verginin de vergisini veriyorum.
Ama Hadi hayırlısı deyip yola çıkamıyorum, çünkü birde arabam var diye Motorlu taşıtlar vergisi ödemek zorundayım. Sonra ülkedeki kaza oranlarına bakarak benim dikkatli bir sürücü, daha önce kazaya karışmamış olmam önemli değil, kaza yapanlar çoğunlukta diye sigorta şirketlerinin kucağına oturmam lazım. Kasko mu? O da ne zaten yaptırmıyorum, kardeşim benim araban kazaya karışırsa bu sigorta karşı tarafın sigortasından alıp benim aracı yaptırmayacak mı? yaptıracak ben dikkatli bir sürsücü olduktan sonra sigortam da var ise niye kasko yaptırayım.
Dur daha yola çıkmadan bir benzinliğe uğrayıp, depoyu fulle dediğimiz de kaç lirası akaryakıt, kaç lirası vergi hesabını siz yapın. (yine ÖTV’nin KDV’si var :) )
Hadi çıktık yola, bir başka şehre gitmek isterim. Benim vergilerimle yapılan otoyol ücretli :( hadi ödedik. şehirde şöyle biz gezeyim diye aracı park edecek yer ararsın şehir planlayıcılarının hataları yüzünden saatlerce dolaşır bir park edecek yer buldum diye sevinir, park edersin, karşında elinde pos makinesi ile biri sevincin kursağında kalır. "park ücretli" ne parkı kardeşim burası sokak dersin, belediye sokağı kiraya vermiş, bir sahil kenarına gidersin yine aynı sorun. Yahu ben bu arabayı cebimde mi taşıyacağım.
Ne yazık ki ülkemizde dişinden tırnağından artırarak bir araba sahibi olanlar, yolunacak kaz gözüyle görülmekte.
28.09.2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.