- 983 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
12 Eylül
.
Peşinen belirtmekte yarar var; 12 Eylül Darbesini savunan yada tasvip eden biri değilim.
12 Eylül öncesini ve olayları öğrenci olarak yaşamış biriyim. Tuhafıma giden şu:
11 Eylül 1980 de her şey güllük gülistanlıktı ama 12 Eylül günü darbeciler geldiler, darbe yaptılar ve ülkeyi altüst ettiler. Gene yadırgadığım bir şey var, uzaylıların oylarıyla 1982 Anayasasına % 91,4 evet diyen bir ülkede herkesin 12 Eylüle karşı olması. Darbeyi kabullenmeyerek yapılan kahramanca mücadeleler.
Hepsi palavra.
Kimsenin gıkı çıkmadı.
Sağ-sol çatışmaları tarihe gömüldü.
Sonrasında tutuklamalar, cezaevleri, mağduriyetler illaki oldu. Sola sorarsanız, kıyım onlarda daha fazla, sağa göre kendilerinde daha fazla.
Peki, darbe olmasaydı ne olurdu? Olaylar kendiliğinden biter miydi? Kardeş kardeşi daha ne kadar doğrardı?
Bunlar da ayrı sorular.
Sonuç: "En kötü demokrasi en iyi diktatörlükten iyidir" diye bir söz vardı sanırım.
Allah, bir daha öyle günler yaşatmasın inşallah..
Suat Zobu
.
YORUMLAR
1982 yılında Merzifon'a tayin oldum. Merzifon'daki Üs'sün Komutanı general olduğu için Erzincan'daki 3 ncü orduya bağlı Sıkı Yönetim Komutan yardımcısı olarak kendine bağlı bölgede yetkiliydi. Buna Çorum ve havalisi de dahildi. Beni de sıkıyönetimde görevlendirdiler. Rütbem Başçavuş. Etim ne budum ne?
Komutan adına kullanılmak üzere o kadar çok yetkimiz vardı ki. Şimdi burada anlatmam uzun sürer.
Övünmek için söylemiyorum. Ben gücüm nispetinde mağdurlara yardımcı oldum. Yetkilerden başı dönen "ne oldum delisi" arkadaşlarımız yok muydu? Maalesef vardı.Siyasi yönü mü? O benim tarzım değil.
Ama şunu içtenlikle söylüyorum. Bu memleketin başına bir daha Sıkıyönetim gelmesin.
Sağ ol Dostum. Beni eskilere götürdün.
Selam ve Saygıyla...
Suat Zobu
12 Eylül olduğunda üniversite 1. sınıftaydım. Hepimiz oh be dedik. Sonucunu sonrasını tartışmıyorum.
Gerçek buydu sevgili Dost.
Selam ve saygılarımla..
Siz pek benzetemeseniz de 6 Mayıs 1979 da ilk görev yerim olan Manavgat'ta Ülkücü olduğum için öyle böyle değil, hatırı sayılır bir dayak yemiştim. O dayaktan kalan sekiz adet dikiş izi halen kafamdadır.
Neyse...12 Eylül Darbesi oldu daha sonra. Peşinden de 1982 Anayasası kondu önümüze. Akan kan durduğu için Kenan Paşa'ya minnet ve şükran duyuyordum ve o anayasaya ''Evet '' dedim.
Şimdi bakıyorum benden başka da ''Evet '' Diyen olmamış. ''Evet'' dediğini benim gibi açık yüreklilikle itiraf eden başka bir Allah'ın kulunu da tanımadım bugüne kadar.
İşte o bakımdan hep merak ederim tek başına benim bir oyum nasıl oldu da tüm oyları %91,4 e çıkardı?
Yazınızı okuyunca o soru yine geldi takıldı aklıma.
Selam ve saygılar.
sami biberoğulları tarafından 9/12/2018 11:42:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Saygı bizden sağolun.
12 Eylül'ün iyiliği bu kadar cesaret getirdi 16 yıllık iktidara. Kenan Evre'in ne yaptığını ,Evreni görüp görmediğini sordum Tanrı'ya..Biraz hüzünle gölgelenen bir umursamazlıkla karşılık verdi. Karşılaştıkça selamlaşırız,ama doğuştan gelme kibarlıkları eski kinlerinin anısını tümüyle söndürmemiş olan olan o ihtiyar beyzadeleri konu edinerek...
Bu gün 12'den vuruldu Eylül...
zarfların zar gibi olduğunu söyler o günleri yaşayanlar o günkü yönetime ayılıp bayılmayanlar da korkudan evet demişler
hasılı
abd ulusal güvenlik konseyi danışmanı paul henze'in 12 eylül darbesinin yapıldığı gün, dönemin abd başkanı jimy carter'a büyük bir sevinçle söylediği sözdür "bizim çocuklar başardı" biz M.Ali Bİrand'ın yalancısıyız
gerçi çok farkeden bir şey de yok bakınız "masum insanın sokağa çıkamadığı dönemi bitirmiş çocuklardır. (helal olsun o sizin çocuklara)12/09/2007 de ki bir ifade
ders alınmadığı sürece tarih tekerrür eder ha eder
Filiz Şahin. tarafından 9/12/2018 3:39:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
Suat Zobu
Biz ne yapacağız, nasıl yaşayacağız? Yedi düvel savaş olsa da olmasa da başımızda.
Bize bu coğrafyayı çok görüyorlar, tam dünyanın merkezini. Zaman zaman düşünmüyor değilim Orta Asya'ya gidip "Biz ettik siz etmeyin, geri geldik" desek kabul etmezler mi.
Gittikçe de dünyadaki yerimiz daha çekilmez hale getiriliyor.
Güya müttefikimiz olan Amerika bir papaz yüzünden direkt ekonomimizi çökertmeye uğraşıyor. Lanet olsun papazına.
Dediklerini yapsan bir türlü yapmasan bir türlü. Yapsan orada mı kalacaklar. Adam şimdi tüm Müslümanları yok etmeye oynuyor. Dünya da iyiye gitmiyor, Türkiye de. Allah sonumuzu hayır etsin.
Filiz Şahin.
Eski ülkücülerin dönek olmayanları bu lafınızı duymasın /
Allah sonumuzu hayır etsin
Türk bedevi değil Türk olduğunu hatırladığında rüzgar tersine dönerde umarım o kadar çok uyuşmamıştır da hatırlar geç olmadan