- 1592 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BİR TEKZİP HABERİ
Emniyet Müdürlüğü cinayet büro amirliğinde görevli emniyet amiriyle polis memuru arasında şu konuşma geçer:
-Eeee, neymiş bana söyleyeceğin acil ve önemli haber?
- Adamın biri çıkacak başka yer bulamamış gibi dağın tepesine çıkmış başkomiserim.
- Eeee? Sonra? Düşüp ölmüş mü?
-Avcının biri yanlışlıkla keklik niyetine adamı başından vurmuş, adam olduğu yere uzanmış.
-Ölmüş mü lan adam?
-Ölmemiş de, bayağı uğraştıracak şerefsiz...
-Nasıl yani?
-Dağın tepesine helikopter lazım. 112 ye intikal etmiş olay. Hava şartları muhalefeti nedeniyle iniş yapamıyormuş. Savcı da, ‘’ Bende yükseklik korkusu var, çıkamam ben o dağlara.’’ demiş. Bizdeki de bakımda olduğu için şu anda sevki sağlayamıyoruz, bir de sis durumu var tabi. Meteorolojiden hava durumu tahmin raporu geldi, birkaç saate kadar sisin dağılması bekleniyormuş.
- Ölür yahu adam birkaç saate kadar. Nasıl haberiniz oldu olaydan?
- Adamı yanlışlıkla vuran Savcı bizim arkadaşları aramış. Pardon başkomiserim dilim sürçtü, savcı değil tabi vuran. Avcı da korkusundan ne yapacağını şaşırmış. Öldü bu, yaşamıyor deyip duruyormuş ama ağzı, burnu oynuyormuş adamın.
- Sen çocuklara söyle, baksınlar şu helikopterin durumuna. Acilen yola çıkın.
- Başkomiserim, az önce kroki istediler. Muhtemelen orası jandarmanın sorumluluğu altında. Bu durumda ne yapalım?
- İnsan hayatı söz konusu. Derhal gidilmesi lazım. Bir de basına malzeme olmayalım. Şimdi allandırıp pullandırırlar olayı. Kabak başımıza patlar. Dalgaya düşmeyelim.
- Haklısınız başkomiserim.Bu gazetecilerin diline düştük mü hapı yuttuk demektir.
İnternet haber sitelerine anında düşen haber şöyledir:
‘’Resmi olmayan bilgilere göre Isparta Kent Ormanında bulunan Sidre Tepesi mevkiinde saat 17:00 sularında 35-40 yaşlarında olduğu tahmin edilen başından vurulmuş bir erkek cesedine rastlandı. Bölgenin sarp ve dağlık olması ve ayrıca hava muhalefeti nedeniyle ambulans helikopterinin olay mahalline iniş yapamadığı öğrenildi. Jandarma, Afet Acil ve Durum Müdürlüğü ve sağlık ekiplerinin olay mahalline ulaşabilmesi için sisin dağılması bekleniyor. Vuran ve maktulle ilgili bilgileri veren kişinin avcı olduğu, avlanırken yanlışlıkla keklik niyetine adının Veli Murat SAYDAM olduğu öğrenilen kişiyi vurduğu, korku ve paniğe kapılıp emniyet yetkililerini cep telefonundan aradığı öğrenildi.Cinayetin yasak bir aşk nedeniyle mi işlendiği, yoksa adı geçenin kazara mı vurulduğu konusuyla ilgili araştırma ve inceleme çok yönlü olarak devam etmektedir. ‘’
İnternet haber sitelerine ertesi gün düşen haber ise şöyledir :
’Yetkililerden alınan bilgilere göre Isparta Kent Ormanında bulunan Sidre Tepesi mevkiinde dün saat 17:00 sularında 1969 doğumlu, adının Vecdi Murat SOYDAN olduğu anlaşılan kişinin bir avcı tarafından keklik sanılarak başından yanlışlıkla vurulduğu ve kişinin olay mahallinde öldüğü haberi gerçeği yansıtmamakta olup, söz konusu kişinin vurulmadığı, kurşunun başını sıyırıp geçtiği, silah sesinden dolayı da bayıldığı, avcının ise korku ve panikle güvenlik güçlerini aradığı ve yanlış bilgi verdiği anlaşılmıştır.
Söz konusu kişinin şu anda turp gibi olduğu, dağı tek başına indiği, avcıyla helalleşip ayağa kalkıp giderken cebinden bir kağıt parçasının düşmüş olduğu ve olay yeri inceleme ekiplerince zabıtlara delil olarak geçtiği belirtilmiştir. Kağıt parçasında şunlar yazılıdır :
‘’dönecem dedi, gitti o gidiş,
adı bendeki bitiş, tükeniş,
soru sormayın ey ahali, dost,
bilmiyorum olsa olsa bir düş…’’
Vecdi Murat SOYDAN
(Yaşanmamış Aşkların Şairi)
07/09/2018, Isparta
Not: Söz konusu öykü gerçek olmayıp tamamen kurgudan ibarettir.
YORUMLAR
Süleyman Demirel cumhurbaşkanı iken bir Uzakdoğu gezisi yapıyor. Tabiatıyla uçağa seçmece muhabir ve işadamı alıyor. O günlerde bir akşam özel bir tv.nin anahaber programını bekliyorum. Altyazı geçiyor: Cumhurbaşkanını taşıyan uçak yolda ne yaşadı? Show Tv ana haberde az sonra. Tabi altyazıda ihbar yok, sadece sual var. Haberler başlıyor, önce o günün meşhur siyasileri Tansu Çiller ve Mesut Yılmaz atışmaları, ardından Necmettin Erbakan'ın vecizeleri vs. nihayet cumhurbaşkanın uçağına sıra geldi.
Sayın seyirciler, cumhurbaşkanı Demirel'i Tayvan'dan Türkiye'ye taşıyan uçak fazla yük dolayısıyla havada sallandı. Ankara'daki inişten sonra görüştüğümüz kaptan pilot (adını hatırlamıyorum) uçuşta her hangi bir sorun yaşanmadığını söyledi.
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Paylaşımınız için çok teşekkür ederim, selam, sevgi ve saygılarımla.
Gülümseyerek okudum.
Kurgu demişsiniz ama eminim buna benzer bir çok gerçek olay oluyordur.
Hikayeniz akıcı,merakla alt satırları okumaya iten sürükleyici nitelikte..
Beğenerek okudum...
Başarılarınız daim olsun. Sevgi ve selamlarımla arkadaşım.
Dilek USTA tarafından 9/7/2018 7:37:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yaşanmamış Aşkların Şairi
Polisler de insan sonuçta. Zabıtlara elbette geçmeyen ve kendi aralarında olan bazı konuşmaları hiç mi yaşanmıyor? Bu konuda tereddütlerim de olması değil. Mesela birisi çıkıp '' nasıl aralarında bu tür konuşmalar yapabilir ki? '' diye de sorabilir. '' lan, şerefsiz... '' örneğinde olduğu gibi.. Yaşanmıyor mu? Yaşanıyor. zaman zaman hepimiz de kullanabiliyoruz. Hakaret etmek farklıdır ve asla tasvip etmem. Bu kelimeleri kullandım diye suçlanamam da. Tabi ağır bir yük var omuzlarında. Burada kesinlikle emniyet teşkilatını suçlayamam. Aralarında geçen konuşmaları, ki ben kurgu dedim zaten- yok sayamam. İnsanız çünkü. Tereddütlerim olmadı değil, kullanmamayı da düşündüm ama o taktirde yaşanabilecekleri kurgu da olsa saklamak olurdu.
Biraz uzun oldu yorumum. Kusura bakmayınız.
Sağlıcakla, sevgiyle kalınız değerli arkadaşım.
Dilek USTA
Kardeşim polis olduğu için bu tür olayların yaşanabildiğini biliyorum.
Çoğu zaman hüzünle, çoğu zaman sizin sözlerinizde olduğu gibi aktarıyor olayları..
Huzurlu geceler arkadaşım.