- 1196 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
hukuk psikolojsi
insan hukuku üzerinde çeşitli deneyimlerle insanların yönetim altında kalmaları bilinçli bir şekilde çeşitli yönlere davetiye çıkarır.Bu yönetim ve denetim istismarın ve mekanizmanın bütünselliği üzerinde çeşitli normlar doğurur.bu norm duygu ve hayal dünyasında mıknatıs gibi ruha temas eder.ruhun bütünselliği üzerinde beden ile geçirmiş olduğu fedakarlık insanlığın başlangıcıdır.
karar verilesi noktalarda insanlık için feragat etmek en doğalıdır.ruhun yönetimi altında görsel ve çizelgesel temaslar insan ruhunu yansıtır.hukukta çizelgesel ve görsel durum değerlendirmeleri cezaevinde yatan bir suçlunun hangi şartlarda yetiştiğini gösterebilir.
cezaevi şartlarında yetişen bir bireyin psikolojisi ,hukuk nağmesi ve de normu üzerinde çeşitli yargılar verilebilir.bu yargıların tesiriyle doğuştan yaratılan insanlık tecrübesini kapma ve duygu yönetimi altında ezilmesine vesile olacak bütün hengamelerin önünü tıkama peşindeliğini ön planda tutması bir hukukun psikoloji önünde hezimete uğradığının göstergesidir..
insanlığın azmettirici duyguları altında yönetime hezeyan vermesi ve bu yönetim altında kişiliğin ve de karekterin kaybolmaya mahkum olması ruha yadsınmaz bir ezilmişlik verir.istem dışı yürürlüklerde ve istemdışı kanaat bağlamada çeşitli yargılar yanlış verilebilir.bu duygu ve hayal dünyasının zayıflığındadır.
insanları topluma katan hukukun bilinirliğidir.bir insan hukuku bilmiyorsa toplumda çeşitli ezilmişliğe ve yanlış yola sürüklenmeye vesile olabilir.bu hukukun yönünü insanlara göre belirlemenin önünü tıkabilir.
hukuk insanların psikolojisine göre mi belirlenir yoksa hukuk insanların psikolojisine göre belirlenmez sorularını da getirir.
topluma insan yetiştirme kaygısı içinde bulunmayan bir hukuk mekanizması yok olmaya mahkumdur.
insanı topluma katan tanrıyı tanıma çabasıdır.hukuk tanrıyı tanımada belirler insan psikolojisini.toplumun oluşturmuş olduğu kilişe sözlerle insan psikolojisi arasında çok fark vardır.hemen hemen her insan da oluşan sürekli kullanılan kelimeler insanlığın başlangıcıdır
bir hukukçunun görevi insanları istismar etmeden ruha yadısınmaz gerçeği insanlık için vermekten ibarettir.
bir düşünce üreticisini yok eden bir insanın yapıtlarında hengameyi farketmemesi.bir insanın hngamesi hegemonik duygularıyla bütünleşiyorsa o insan okutulmuş kitap gibidir.
bir hukukçunun ruhun yadısınmaz gerçeğini bilmemesi toplumda dışlanmasıdır.toplumu çürüten insanlığın ve hukukun psikolojisi bilmemesidir.
çeşitli yargılarla toplumu oluşturan düşündüğünü düşündüren ve de düşündüğünü hiçbir otoritenin yanlış görmediği ve de hiçbir dünyanın kendinde kabul etmediği bir sistem çarkı gibi işlemeli bir ihukuk psikolojisi
hukuk psikolojisi nedir?
insanların oluşturmuş olduğu kural ve de yargıların toplumun kendi ruhlarına katkıda bulunmasıdır.kendi hayal ve duygu dünyasına yargı ve normlarla temasta bulunacak durumların kendisidir..
hukuk psikolojsi niçin okutulmalı?
okutulan hiçbir ders bu ders katar önemli değildir.bireyin insanlık önünde topluma katkıda bulunması ve yetiştirmesi bu dersi bilmekten geçer.insanların tanrıyla bütünleşmesi de bu dersin önemindedir.eğer şayet insanlık tanrıyı bilmek zorunda ise ve bunun için yaratılmışsa bu dersi okutmak için tanrının empati kurularak öğrenileceği gerçeğini unutmamak lazım.tolumun kural ve kaidelerini insan ruhunun en iyi güzellikte yol ve rehber edinmesi durumudur. bir bireyi kurtaran topluma hezimet veren bütün duygu ve hayali silmekten ibarettir;yani yanlış olan dürüst olmayan bir yargıyla kendini topluma adamasıdır.imar eden kendini ve de düşüncelerini toplumun normlarını belirlemesi de haktan geçer.
ve insan ruhunun yolunu ve belirleyicisi yine ruhtur...
düşüncesel bağlamda kendisine güvenen bir nor üzeren ve bu normlar kendi kenndini sıfırlayan bir yargı betimlesiyle ruh kendini özgür bırakır.sonsuza bırakan ruhun gerçeğini yine sonsuzluk gerçeği verir.yargı sonsuz olan ruhun tüm hukukunu bilmek zorundadır.
anayasa da olması zorunlu olan ve kural ve kaideler insan ruhunun yönetimi ve uzun uzadıya düşünmesine engel olan düşünceleri serbest bir dille açıklığa ve açıklamaya gerekli icabı gördükten sonra ruhun yadsınmaz gerçeğini başlangıç olarak sayabilir.
toplumun cezalarında ve de suçlarında sınırsız sayıda karar verilebilir.bu verilen kararlarla tolpluma hezimet veren duyguların ve de hayallerin kafes içinde tutulmaları yanlıştır.farklı bir tutum yaratılarak oluşturan gaye ve kaideler toplumun kararlarını hiçe sayar..
hiçbir bilinmezlik bilinen gerçeklik karşında güçlü değildir..
ruh bilinmez bir kale gibi gözükse de toplumun yargıları ve de eşitsizliği karşısında bilinir hale gelir..
insanlığın yargısında temel gerçek hayal ve duygu dünyasından gecer.ve yargılanacak temel norm budur.
...
yunus tapancı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.