Sorry
Markete gittim, alışveriş sonrası kasadayım.
Kasiyer kız bekliyor henüz işlem yapmıyor. Gözünü bi’yere dikmiş öylece bakıyor.
Aldıklarımı kasanın yanına koymaya başladım ama kız tedirgin. Ürünleri kasadan geçirmeye başladı. O ara bana, ’Bi’ müşteri vardı, tam kasaya geldi, ’Sorry’ dedi tekrar gitti. Galiba bi’şeyler daha alıp gelecekti de ona bakıyordum ama henüz işlem yapmamıştım’ dedi.
Bir taraftan da ürünleri kasadan geçiriyor.
O ara Hint filmlerinden fırlamış gibi giyinmiş bir kadın geldi ve kasiyer kıza İngilizce hakaret etmeye başladı. Kasiyer, başı kapalı yirmili yaşlarda genç bir kız. Kadının ne söylediğini anlamıyor, özür dileyerek anlamadığını ifade ediyor ve beni işaret ederek, ’Kasa boştu siz de gelmediniz, bayan da sıradaydı onun işlemlerini yapıyordum’ diyor.
Bir taraftan da bana, ’Kusura bakmazsanız işleminizi iptal edeyim onun işlemlerinden sonra sizi alayım’ diyor.
Kasiyer kıza, ‘Hadi kızım hadi işine bak, beni psikopata bağlama’dedim. Kız çaresiz aldığım ürünleri kasadan geçirmeye devam etti.
Hintli görünümlü kadın hızını alamadı ve kasiyer kıza, ‘Sen Müslüman mısın!’ diyor.
Duymazdan ve görmezden gelmek istediysem de ne mümkün. Kadın bana laf atmaya başladı.
Türkçe olarak ona, ‘Sıranı bekle, akıllı ol! dedim. Sustu...
Çalışanlar da bi’ zahmet başka kasa açmayı akıl edebildiler de...
Kendi ülkemde mülteci muamelesi görüyorum ya daha ne diyeyim...
YORUMLAR
Hintli gibi giyinen hanımefendi durumun farkında olduğundan öyle davranıyor size...
O da öğrenmiş bu memlekette milletin bir değeri, ağırlığı, hatırı yok.
Ona da öğretmişiz "biz sizin gibi iyi malzemeden üretilmedik, bildiğin bulgur, makarna, mercimek, yoğurt ve ekmeğe sürülmüş gül reçeliyle büyüdük.
İlkokulda mısırları saydık, fişleri ezberledik.
Bakkaldan ekmek alıp eve koştuk.
Yaramazlık yapınca dayak yedik.
Ağladık...
Güldük...
İşte böyle büyüdük.
Fakat başkasının hakkını yemedik.
Evini yıkmadık, yolunu kesmedik, ekmeğini elinden almadık.
Vurduk, vurulduk.
Lakin hakkımızı da yedirmedik.
Yedirmeyiz de ...Bizim orada derler "Sağa helal olsun paçi!"
erolabi tarafından 4/4/2020 1:43:10 AM zamanında düzenlenmiştir.
7TEPE
hoşgeldin
sözlerinde çok haklısın. başkaları baştacı edilirse sonra o baştacı bozuntuları kendilerini mekanın sahibi sanıyor...
mekanın sahibi BİZ'iz!
sevgiler😊
Komik olmaya başladık.
Banada geçenlerde kasiyerin biri tutanak tutmak istedi.
Hayırdır dedim: Tutanak dediğin işlemin ne olduğunu biliyor musun sen? Evet diye devam etmeye başladı hala. Sebep neymiş? Benim kasaya geldiğim zaman 10 kuruşum çıkmadı 100tl.de bozdurmak işime gelmedi aldığım mısır unundan evde de olabilir diye bırakmak istedim. O zaman tutanak tutmamız gerekir diye başladı şu ünlü Ş.K mağazalarından birinin elemanı. Yahu sen o tutanağı ancak karakolda amir olursan tutabilirsin diyorum, adam anlamıyor.
Eliyle işaret ediyor, hadi hadi bu kadar insani bekletmeyin sırada telefonunuzu verin diyor. Çattık mı?
Yahu benim tel.i bunca insan neden bilsin diyorum içimden.
Şimdi babamın telini versem, biri arasa cici anneyle babam çatışır. 4. Avradı nereden bulacak adam?
Zor işler market işleri Kahraman Valla kahramanlik istiyor.
7TEPE
benim olayda hint fakiri ben dururken kendini kahraman sanıyor :)
Davidoff
Şimdi o kasalara aklı başında bir eleman alsalar, eleman ne diyecek? Hop diyecek pardon büyük abiler benim görevim burada kasiyerlik.
Milleti üç kuruşa topluyorlar neyin ne olduğunu bilmeden... Hadi söyle telefon numaranı. Ben telefonuma acıdım yoksa o kasiyerin kafası çoktan gitmişti. İste o zaman görürdü nerede ve nasıl tutanak tutulduğunu.
az önce bir yerde okuduğum bir cümle bu evet küfür içeriyor ama gerçeğin alnından öpen bir cümle
"Ne mutlu Türk'üm diyemediğim ülke bana Türklük taslıyor, .iktirin lan!"
Necati Kavlak
Siz niçin diyemiyorsunuz? Merak ettim ::))
Filiz Şahin.
O vakitler karanlık bir koro aklının ermediğine ırk yaftası yapıştırıyordu ya, ona atıfta bulunmak için böyle bir yorum yazmıştım