- 1188 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VEFA veya VEFASIZLIK
….. Arkadaşlar bugün ki yazımı vefakarlığa ayırmak istiyorum. Eminin ki bir çoğumuz böyle bir yazının yazılmasından yanadır. Çünkü herkes bir birini vefasızlıkla itham ediyor veya sevdiği, güvendiği biri kendisine yanlışlık yaptığında ilk kullandığı kelime “ vefasız ” kelimesi oluyor. Öyleyse vefa ne demektir bunu izah edelim.
….. Vefa sözlükte "sözünde durmak, birine candan bağlanmak" anlamlarına gelen ahlaki bir terimdir. Vefalı davranan insanlara da vefakâr denir. Tanımda da geçtiği gibi vefa bir ahlakî terimdir. Yani ahlakla ilgilidir. Günlük hayatımızda, iş hayatımızda, akrabalarımızda, veya komşularımızda hepimiz sözünde duran, doğru ve dürüst insanları yanımızda görmek isteriz. Bu her insanın arzuladığı bir durumdur.
…. Gelelim vefanın zıddına yani vefasızlığa… Hiç birimiz vefasız insanları hayatımızda görmek istemeyiz. Çünkü bize göre vefasız insan, sözünde durmaz, insanları aldatır, insanın kadr-u kıymetini bilmez, en ufak bir menfaat karşılığında insanı satar. Kendisine güvenen insanı yüz üstü bırakır. Kendisine ihtiyacı olunduğu günde yanında olmaz. Birini sever göründüğü halde aslında sevmiyor ve kendisinden sadece nemalanıyor… İşte toplumumuzda böyle kişiliksiz kişiler vefasız olarak tanımlanır. Bir diğer deyimle içi dışı bir olmayan insanlardır vefasız insanlar.
….. Peki bizler yani bireysel olarak her birimiz ne kadar vefalıyız gelin bunun muhasebesini yapalım. Çevremizde yaşayan insanlar bize ne kadar güveniyor. Bu güne kadar kaç kişi bize: “ sen itibarsız, vefasız ve üç kağıtçı bir adamsın veya kadınsın” dediler. Veya kaç kişi ben sana güvendim, seni sevdim, sana inandım ama sen bana ihanet ettin, bana vefasızlık yaptın dedi. Eğer aklımıza şimdi birilerinin bu sözleri geldiyse kendimizi hemen hesaba çekelim. Ve “ben vefasız ve itibarsız biriyim” diyelim ve bu yanlışımızdan vaz geçelim.
….. Sözün özüne gelelim. Eğer birileri bize güvenmişse güvenini boşa çıkarmayalım. Eğer birilerine söz vermişsek sözümüzde mutlaka duralım. Asla insanlara çift rol yapmayalım. İki yüzle karşılarına çıkmayalım. Çünkü karakterli insan olmak bunu gerektirir. Üzülerek şunu belirteyim ki : Günümüz insanlarında vefa kalmamış. Eş de vefa yok, aşk da vefa yok, dostta vefa yok, arkadaş ta vefa yok, akrabada vefa yok. Komşuda vefa yok. Yani insanlarda bir vefasızlıktır ki almış başını gidiyor… Allah hepimizin sonunu hayra çevirsin. Bizi vefalı insanlara yâr ve yoldaş eylesin…
Yazı : Erdinç Tip
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.