- 752 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şöförler'in Horozu
.Şoförleerin Horuzu
.
Yurdumuz da her yıl dikatsizlikten dolayı binlerce tarafik kazası olmaktadir. Dolayısıyla bu kazaların çoğu aşırı hız ve dikatsizlikten kaynaklı meydana gelmektedir, tarafik kurallarına uymamak gibi nedenlerden acı manzaraların yaşanmasına tanıklık ediyoruz
Televizyonlarda olsun gazetelerde her gün haberlerini görüyoruz ve okuyoruz bire bir de şahit olduklarımız da olmuştur.
Yıllar önce bir anımı siz değerli okuyucularıma paylaşmak istiyorum.
Bir gün eski Batman devlet Hastanesinden muayene olurken doktor beni diyarbakır Dicle Üniversitesi Tıp Fakültesi hastabesine bir ölçüm gerektiğini Batman devlet hastanesin de o ölçümün yapılmadığını ancak kumşu il Diyarbakır Dicle Üniversitesinde yapabileceğimi söyleyerek beni Dicle Üniversitesi Tıp fakültesi hastanesine gönderdi Doktor
Eski Batman devlet hastanesi Bismil yolunda kalıyordu o zaman ve hastanenin önünde Diyarbakıra giden dolmuşlar kalkıyordu.
Bende hiç zaman kaybetmeden ülçümü erken yapayım diye Devlet hastanesinin önünden kalkan dolmuşların nerde kalkıyor diye sorup öğrendikten kısa zamandan sonra bir kaç metre aşağıda Dolmuşların kalktığı yere gelip. Diyarbakıra gitmek için servise bindim yolda giderken bir tarafik kazasının olduğunu şoförün Batmanlı servisçilerden olduğunu yolculardan bir kaçı bu olayı konuşup yorumlayarak anlatıyorlardı. Yolda istemiyerekrek olsa konuşanlara kulak misafiri canlı olarak şahit oluyordum.
Batmanlı servis şoförlerinden birinden bahs ediyorlardı o kaza yapanın şoförlerin Horozu diye LAKAP takmışlardı. Bu söförün tarafik kazası yaptığını ve Diyarbakıra hastabeye yoğun bakımda tedavi altına alındığını belirtiyorlardı.
Şoförlerin Horozu yani kendini porofesonel biri olarak görüp şoförler içinde kendini üstün kimseyi üstünden daha iyi şoför iyi araba kulanmadığını kimseyi kendinden iyi ve üstün görmüyordu şöför olarak batmanda
Diyarbakıra bilmem kaç dakikada gittiğini ve hiç bir şoförün bu kısa zaman dilimin de benden başka gidemeyecegini anlatarak şoförler içinde hava atıp durduğunu ve kendini şoförlerin kralı Horozu görüp anlatıyormuş
Adeta Batmanda herkes tarafından nam yapmış tanınır hale gelmiş bir şöför ve şoförlerin Horozu olarak tanınıyordu.
Evet değerli okuyucular şimdi her yıl binlerce tarafik kazası dikatsizlikten, ve aşırı hız alkol direksiyon başında uyuma vs gibi nedenlerden yaralanmalar. Ölüme varan acı bilançoların olmasına neden olan ve az önce siz değerli okuyuculara vermiş olduğum Batmanlı kardeşimizin kendini şoförlerin Horozu olarak görmesi örneği gibi.
Hız yaparak kısa bir süre içinde bir yere varmak gibi kendini başarılı hızlı araba kulanmayı Horozlukla kıyaslayan şoför Kardeşim gibi nice insanlar vardır kişilik egosu bozukluğu insan kendini beğenmek kendini başkasında farklı akıllı delikanlı görmek Horuz görmek üstün görmek bir hastalık olarak giderek yaygınlaştığı bir egozitliktir malesef çok acı olaylara kazalara adeta davetiye çıkarmış oluyorlar hız yapmayı marifet bilip adeta erkeklik taslamak hiçte insanlığa bağdaşmayan hele hele hiçte marifet olmayan davranışlardandır.
Nice insanların ocağını yakmaya sebep olan bu tür kendini tavuktan çıkmış Horuz görenlerin ve dikatsiz sorumsuz sürücüler ve hayatın her safhasında böyle dikatsiz kendini meslekleriyle bulunduğu kunumu yanlış kulanıp kendini farklı gören ve o mesleğin horozu gören insanlarla karşılaşıyoruz malesef.
Nice insanların Ailelerin özülmesine ölmesine sakkat kalmasına öksüz kalmasına sebep olan kendini beğenmiş insanların olduğunu unutmamalıyız
Bu anımı siz değerli okuyucularımıza takipçilerimize paylaşmak istedim
Kalın sağlıcakla
.
30.8.2018
Servet BARDAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.