- 1076 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
ÜNİVERSİTELERDE SİYASET YAPMAYALIM
Üniversitelere Siyasetİ sokmak bütünüyle yanlış. Geçmişte yaşadığımız acı tablolar var. Solu – sağı - muhafazakarı solun solu sağın daha da sağı …vs. çoğaltabiliriz. Önce okullara siyaseti sok sonra bütün devlet kuruluşlarına. Amaç hep aynı. Her kafadan bir ses çıkmasını sağlamak. Uzlaşmaz bir millet isteniyor. Bu sahneleri daha önce yaşadık. (12 eylül darbesi )
Ülkemizde artık bu darbeler yaşanmasın. Herkes özgürce konuşsun ama her şeyin bir yeri bir zamanı var. Okullarımız üniversitelerimiz çocuklarımızın okuması ve geleceğini kazanması için bir fırsat kapısı bu fırsatı siyaset yaparak yok etmeyelim. Herkes kendi işini yapsın. İşine baksın. Boş zamanlarını okuluyla ve ders bölümleri ile ilgilensin. Çalışkan öğrenciler olsun. Başarıları yükselsin. Bölümlerini en iyi şekilde öğrensin. Siyaseti politikacılara sivil toplum kuruluşlarına partilere bıraksınlar. Siyaset yapmak isteyen partilerde siyaset yapsın. Okullara sokmasın. Geçmişte yaptığımız yanlışları hataları bir daha tekrar etmeyelim. Kimlere hizmet ettiğimizi bu işin sonunun nereye gideceğini iyice düşünelim ve sorgulayalım.
Önceden partiler ve siyasi kuruluşlar üniversitelerde taraftarları vardı. Buralarda örgütlenip kendi kuruluşlarını güçlü duruma getirmeye çalışıyorlardı. Fakat bunu yaparken taraf olmayan öğrencilere rahatsızlık veriyorlar, mağdur ediliyorlardı. Onun içindir ki buralara taraftar veren siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşları üniversiteleri rahat bıraksınlar. Üniversitelerimiz karışmasın olaylar çıkmasın. Oralar eğitim alanlarıdır siyaset alanı değil. Vatandaşlarımız sorsak çocuklarınız üniversitelerde siyaset yapsın mı diye tabi ki istemezler. Geçmişte yaşanmış terör yüzünden üniversitelerimizde eğitim yapılamıyordu. Okulunu yarıda bırakan gençlerimiz mağdur oldular. Terörden zarar görmüş aileler var. Öğrenciler ve öğretmenler var. Onun içindir ki bu gibi ortamlardan uzak kalmaları için öğrencilerimiz bilinçlendirilmeli ve buna teşvik edenlerde bu işin orası olmadığını bilmelidirler. Çünkü herkesin ayrı ayrı görüşü vardır. Okulda camide askerde siyaset olmaz buralar ulvi yerlerdir.
Türkiye yi geleceğe yeni nesiller taşıyacaktır. İyi eğitim almış dünya çapında dereceye girmiş üniversitelerimiz öğrencilerimiz çoğaldıkça Türkiye nin geleceği emin ellere teslim edilmiş olacaktır. Kavgacı laf ebesi laf üreten değil proje üreten gençlerimiz siyaset sahnesine çıktığında MUSTAFA KEMAL ATATÜRK ÜN DEDİĞİ GİBİ TÜRKİYEYİ muasır medeniyetler seviyesine taşıyacaktır.
RAFETTİN AYVACI
YORUMLAR
Kapatın üniversiteleri gitsin, üniversite de neymiş, hiç usta çırak devam etsinler
ama
politikayı camiye de sokmayın olur mu lütfen
AyKıRıSaNaT
👋 Sanırım en kısa ve en etkili cevap bu oldu ...
Teşekkürler
rafettinayvaci
Filiz Şahin.
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi altında
siyaset bilimi ve kamu yönetimi bölümdür
siyaset psikolojisi derstir
siyaset bilimine giriş derstir
modersn siyasi düşünce derstir
Türkiyede Toplumsal ve Siyasi Düşünce derstir
hatta
siyasi partiler ve çıkar grupları derstir
tamam dünya barış günü diye ilan etmişler ama ilan eden kim
popüler kültürü oluşturanlar vakti zmanında bir yerlerde katliam yapmışlar dünya ayağa kalkınca vay ben özür mahiyetinde 1 eylülü dünya barış günü diye ilan edeyim de onu kutlarken beni lanetlemeyi unuturlar diye dünya insanlarına verdikleri oyuncaktır.
dediğim gibi popüler kültürün dayatma günlerinden biridir barış günü ülkenin her yanında komşularımızda kan oluk oluk akıyor yemen açlıktan kırılıyor ne barışı
bizde gençlerimize zeval gelmesini istemiyoruz elbette. üniversiteye her gelen adamın ne maksatla geldiğini de bilemeyiz bilmesi gerekenler vaktinda müdahale etsinler de kaos da çıkmasın kimse de ölmesin. gençlere pranga vurmazsınız konuşacak tartışacak ki ufku açılacak yeni fikirler üretecek geliştirecek ama bunu onu yapma bunu yapma diye yasaklayarak yapamazsınız. o zaman aydın ufku açık bireyler değil beynini yok ettiğinizi zavallılar yetişir...
sağlıkla kalın
rafettinayvaci
Sanırım politika demek istediniz. Siyaset bir bilim dalıdır. Mesela Ekonomi okuyanlar bilir, "İktisadi Ve Siyasi Doktrinler Tarihi" diye bir ders vardır. Üniversitelerden siyaseti soyutlarsanız, sahte diplomalılar da işte memleketi bu hale getirir.
Siyaseti de bilimle uğraşanlara değil asıl meslekleriyle hiç alakası olmayan imamlara bıraktık. Her cuma hutbesinde iktidarı yere göğe sığdıramayan, destek konuşmaları yapmayan, seçimlerde malum partiye oy istemeyen imam yok gibi. Mesela 15 Temmuz olaylarının baş mimarlarının emriyle sabaha kadar sala verildi. Üzerinden 2 sene geçti ben hala mantığını anlayabilmiş değilim. Yani sizin başlığınız "camilerde siyaset yapmayalım" olmalıydı.
İlkokul kitaplarında mevcut ülke liderinin yere göğe sığdırılamadığı, ders kitaplarında boy boy resimlerini paylaştığı, çocuklara başkomutan olarak anlatıldığı ülkeler ya faşizmle yönetilen ülkeler yada kabile devletlerinin hüküm sürdüğü yerlerdir. İçişleri Bakanı bizzat emir verdi. Her kurumun girişine başkanın resimleri asılacak diye. Yani siyaseti elleriyle hemen hemen her kuruluşa resmi olarAK soktular. Zaten politikanın orduya polise bu kadar sokulduğu bir dönem de hatırlamıyorum. Ama siz en olması gereken yerde olmasın diyorsunuz.
rafettinayvaci
Fikirlerimiz düşüncelerimiz ayrı da olsa
Vatanımızın birliği bütünlüğü için kalkınması için
Ülkemiz insanının mutluluğu refahı için
Kültürlerimizin örf ve adetlerimizin görüşlerimizin farklılığı
Bizim zenginlik kaynağımızdır
Sağcıda olsak solcuda olsak
Türk de Kürt de, alevi de, Sünni de olsak
Tarihimizden ders alarak
Geleceğimizden ilham alarak
Hep beraber başarıları yakalamaya
Omuz omuza bu ülkeyi geleceğe hep beraber taşımaya
Barış içinde mutlu yaşamaya bizde varız
RAFETTİN AYVACI
mirim
geçmişe saplandığımız için ortak gelecek üretmekte ne kadar beceriksiz olduğumuz ortada.aydınlar sanatçılar üniversiteler siyaset yapmasın bakkal, manav, terzi,ayakkabıcı,simitçi, gazozcu siyaset yapsın ..vallahi güzel olur...yaşasın cehalet ...
snyilmaz tarafından 9/1/2018 10:50:36 AM zamanında düzenlenmiştir.
rafettinayvaci
Yaş on sekiz ve şeçilme yaşı olarak belirlendi. Şimdi siz hangi akılla “ Üniversitelerde siyaset yapmayalım” diyorsunuz ? Ümiversiteler insanın siyasetle uğraşması için en uygun yerdir, unutmayınız. Dünyaya nasıl bakılması gerektiğini insanlar burada öğrenir.
Siyasetin olmadığı yerde hiçbir şey de o l m a z !
Siz tekrar bu yazınızı gözden geçirin derim.
En siyasetlisinden saygılar .
rafettinayvaci
siyaset
isim (siya:set) Arapça siyāset
1. isim Politika
"Siyaset alanında ismi zaman zaman çok geçen bir simadır." - H. E. Adıvar
2. Devlet işlerini düzenleme ve yürütme sanatıyla ilgili özel görüş veya anlayış
TDK sitesinde iki anlamı var kelimenin...
bu manada bir ülkenin bilim,anlayış,ufuk,bilinç bakımından en seçkinlerinin bulunması gereken bu kurumlarda devlet işlerinin düzenlenmesi ve yürütülmesi ile ilgili görüş, öneri,eleştiri olmayacaksa vay haline insanların
yazının amacının bu manada olmadığını düşünüyorum
saygıyla