- 2576 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEYİN BURCU
Hangi insan duymamıştır fal, burç kelimelerini.Bir şekilde bir çoğumuz doğum tarihine göre en azından hangi burçta olduğunu bilir.Gördüğüm kadarı ile her geçen gün ilgi artmakta.Eskiden bazı gazetelerde fal köşesi olur yada kadınların bir araya geldiğinde kahve falı olurdu.Günümüzde ise daha genişleyerek bilimsel bir boyuta ulaştı!..Medyum x,medyum y,falan gibi.İnternet sayfalarında yüzlerce yazı…Astroloji,astrofizik vs vs.
Nedir burçların aslı?Yüzlerce yıl önceden ta Babilliler’den gelen bu gelenek bilim midir,inanç mıdır?Gökyüzünde bulunan 12 takım yıldızına burç deniyor. Bunların altısı kuzeyde, altısı da güneydedir. Gök bilimciler yıldız kümelerini, her ayda ve mevsimde göründükleri şekillere göre isimlendirmişlerdir. Astronominin incelediği takım yıldızlarıyla Batı Astrolojisinin hiçbir alakası yoktur. Batı astrolojisi Mevsimleri esas alarak çıkartılır. Bir insanın anne karnından çıkıp ilk nefesini aldığı anda gökyüzü konumunu gösteren şemaya yıldız haritası adı verilir.Takım yıldızlar yaklaşık 500-600 milyon ile milyarı geçen sayılarda bir araya gelmiş güneş benzeri yıldızlardan oluşmuştur.Bunlar, evrene, kendi yapılarına uygun bir biçimde çeşitli kozmik ışınlar yayarlar.Bunların yaydıkları ışınlar ise güneş çevresinde dönmekte olan dünya’yı ve üzerindekileri, tüm sistemle birlikte sürekli bombardıman altında tutarlar.Güneş sistemindeki Plüton, Neptün, Uranüs, Satürn, Jüpiter, Mars, Dünya, Venüs ve Merkür isimli planetler sürekli olarak bunlardan gelen tesirleri alırlar ve bir tür yansıtıcı görevi görerek insan beyinlerini daimî olarak etki altında tutarlar.Olgun insan beyninde son bilimsel verilere göre, yaklaşık 15 milyar sinir hücresi yani nöron mevcut bulunuyor. Her bir hücrenin 16 bin ayrı hücre ile bağlantılı olarak faaliyet gösterebildiği ifade ediliyor.Beyin hücrelerindeki biyoelektrik enerji diğer hücrelerle bağlantı kuruyor ve beynin biyoelektrik gücü ve bu gücün içine aldığı hücre grubu kapsamı nispetinde de yüksek düzeyde beyin faaliyeti olarak meydana geliyor. Astrolojinin gökyüzü cisimlerinin İnsanla arasındaki ilişkiyi konu aldığını iddia ediyorlar.
Yıldız kümelerinin insanlara etkisini konu alan astroloji bilim midir,yoksa inanç mıdır?Bir bilginin bilim olması için ölçüm,gözlem,deney,ispat ve belli yöntemlerle elde edilmesi gerekir.Toplanan bilgilerin gerçekliğe dayanması,düzenli ve tutarlı olması sonucu belirli yasalara ulaşması gerekir.Oysa astroloji,dünyaya en yakın yıldız Proxima Centauri’nin insanlar üzerindeki kütle çekim etkisinin, beş metre uzakta uçmakta olan bir sineğin etkisinden daha az olduğu düşünüldüğünde hak ettiği gerçekliğe kavuşamaz.Kütle çekim kanununa göre odadaki masanın da bir kütlesi ve enerjisi olduğundan ve kütle çekim kuvvetinin uzaklığın karesiyle ters orantılı olması dolayısı ile, masanın etkisi yaşamımıza venüs ‘ten daha fazladır.
Astrolojiyi savunanlar kozmik etkileşimlerin dünya üzerindeki etkisinin bilimsel bir temeli olarak ay’ın dünya üzerindeki kütle çekim kuvvetini örnek gösterirler.Ayın kütle çekim kuvveti, okyanuslarda metrelerce gelgit etkisi oluşturabilirken, tüm bunların bu ortamda yaşayan insanın biyo-enerjik yapısına doğrudan ve dolaylı etkileri olduğunu savunurlar.Ancak bilimsel yöntemlerle bu doğrulanmamıştır.
O halde bilimsel yöntemlerle açıklanamayan burçları konu alan astroloji ancak inanç olabilir.
İnsanların çoğunluğu burçların bilimsel olmadığını kabul etmelerine rağmen”fala inanma falsız da kalma”diyerek burçlara ilgilerini devam ettirmekteler.Bir çok yayın organı veya kişinin, ticari amacı olsa da burçlarla ilgilenen kimselerin bunu eğlence gördüklerini düşünüyorum.Zaten biraz kafasını kullanan herkes astrolojide burçların içerdiği kişisel özelliklerin herkeste bulunan özellikler olduğunu rahatlıkla anlayabilir.
Dünyaya büyük bir meteor çarpması ile bir çok insan karaktersiz mi olacak.Ya da Halley kuyruklu yıldızı dünyamızı teğet geçerken bahtımız mı açılacak.
Günümüzde kısmen bilimsel,kısmen dini,kısmen ezoterik soslarla servis edilen burçlar bir çok kimse tarafından ticari kazançlarına amaç olmaktadır.Eğlencesi bir tarafa, çıkar elde etmek isteyenlere karşı bende yazıya beyin burcu ismini koydum.Beynimizi kullanarak bu tür insanlara kazanç sağlamayalım,doğru bilgiye önem vermelim demek istedim.
Medyum xyz diyor ki;
Orion takım yıldızlarının etkisi ile eylül ayında dünya da sıkıntılar artacak.Savaş mı desem,büyük bir patlama mı desem bilemedim.Acı çeken insanlar var.2018 mi desem,2019 mu.Kimi canından,kimi malından olacak haberiniz olsun…
(Dünya zaten sıkıntılı.Eylül ayları geçmişte bir çok olayların yaşandığı aylar.Ticaret savaşları her an sıcak çatışmaya dönebilir.Savaşlarda canlar gider,mallar gider.Sıkıntılar olur elbet.Bunları bilmek için medyum olmaya ,yıldızlara sormaya gerek yok ki.)
YORUMLAR
İlginç bir yazı...
"Masal/hikaye" gibi burçlar ve marifetlerini dinlemek yerine...
"Beyin Burcuna" bakma en isabetlisi!
Tebrikler Hasan Bey.