- 1081 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
SORAN VE SORGULAYAN BİREY
SORAN SORGULAYAN BİREY
Bizim eğitim sistemimizde süreklilik demokrasi ve fırsat eşitliği yok. Ana sınıfından doktoraya kadar sil baştan her şey değişmelidir.Bir de bizim insanlarımız başarısız diye bir şey yok.
En önemlisi liyakattir,liyakatli insanlara yer vermediğimiz sürece bu hastalık devam edecektir. Başarılı olanların hangilerine sahip çıktık? Onlara hangi imkanları sağladık?
Onlara imkan sağladık da neden beyin göçü hızlı bir şekilde devam ediyor? Bunları sorguladığımız zaman doğruları daha iyi görmüş oluruz.
Soran sorgulayan irdeleyen bir birey veya toplum olmadığımız sürece, körü körüne birilerine bağlı kaldıkça, bizi yönetenler hep daha doğrusunu bilir anlayışı ile hareket edersek, yani kafa yapımız değişmediği için hiç bir şey değişmez.
Avrupa’nın 17. yy yaşadığı aydınlanma çağını yaşamalıyız.Dogmatik düşüncelerden kurtulmalıyız. Okuyan toplum olmalıyız. Okuyan toplum derken kitap okuyanı kastediyorum. Kitap okuyan okuduğunu anlayan, yorumlayan kendi ana dili ile en güzel şekilde ifade edebilen bireyler olsun.
Üniversiteyi bitiren bir çok gençlik var. Hangi kitapları okudun diye sorulduğunda hiç okumadım diyor? Bu hastalıklardan kurtulduğumuz zaman ülkemiz kısa sürede değişecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.