- 619 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
BABA NERDESİN?
Sen gittin gideli hiç iyi değilim babam. Bu dünya bana artık dar geliyor inan. Yokluğunu o kadar çok hissediyorum ki kendimi yapayalnız hissediyorum. Artık bana yaşamak bile boş geliyor. O eski günlerimizi hatırlar mısın beraber ne kadar da mutluyduk. Benim yanımdayken kendimi o kadar güçlü hissediyordum ki sanki her şeye meydan okuyabilirim cesareti vardı üzerimde.
Şimdi sen yoksun ya herkes ve her şey üstüme geliyor. Beni kimsesiz gördüler ve sahipsiz bellediler ya vuruyorlar sağdan soldan. İnan ki baban yoksa selam bile vermiyor bir tebessümü bile çok görüyorlar. Sevmiyorlar hatta ve hatta nefret ediyorlar. Kız bile vermiyorlar, biliyorlar ki cebinde beş kuruş paran yok. Babacığım senin o merhametli bakışlarını ve saçlarımda ellerini dolandırmanı o kadar çok özledim ki. Bilhassa da kokunu özledim. Baba kokusu, hiç bilir misiniz bu kokuyu. İnsanın içine derinlemesine işleyen nadide bir reyhan. Şu yaşıma geldim daha hala unutamıyorum.
Sesin de az çıkardı bağırıp çağıramazdın bana. Hep de şefkatliydin yavruna. İçine kapanık bir insandın. İçine atardın tüm kederleri, kendi dünyanda yaşardın hayatı. Kimselere kıyamazdın, kıramazdın da. Dağ gibi arkamızdaydın, o dağdan şimdi eser yok babam. Dağların yerinde şimdi dikenler var nereye dönsen, ya da nereye ayak bassan acıtıyor ve dahi kanatıyor. Keşke kanayan şu naciz bedenimiz olsa belli bir müddet sonra iyileşir. Lakin yüreğimiz, ruhumuz kanıyor. Bu kanı durduracak tabip de yok.
Artık enerjim kalmadı, hevesim ve beklentim de yok, dünya yıkılsa umurumda değil. Belki de en iyisini sen yaptın da yalan yüzlerden sahte bakışlardan uzaktasın artık. Toprağın altı toprağın üstünden daha iyidir. Bir çağırsan, bana şöyle bir seslensen de koşa koşa gelsem yanına.
YORUMLAR
Üstadım Allah babanıza ve tüm mümin vefat etmişlerimize rahmet etsin.Peygamberlerimizin evliyalar şehitler sıddıklar salihler ve müminler ve bilhassa babanızın ruhuna ihlas ve fatiha okudum Allah kabul etsin.mümkün olduğunca babanızın hayrına salih ameller işlemeniz onunda sevabını artırır. bunun içinde yaşam içinde bulunup en azından bir garibin gönlüne bile dokunmanızla vesile olunabilecek şeylerde bulunmanız lazım yani demem o ki bize lazımsınız. biliyorum belki öbür aleme iştiyakınız çok, en sevdiğiniz orada fakat buradada durmanız gerekiyor. birde mesela bize sevdiklerimizi veren de O alan da O. zor biliyorum fakat hep alan O olduğuna odaklanıyoruz ister istemez halbuki veren O kısmına odaklansak hem acılarımız azalabilir hem bize yeniden verebilir bir kere veren bir belki bin defa daha yeniden verebilir.Size o tatlı baba sevgisini Verenin sevgisi kim bilir nasıldır.emin olun babalarımızdan analarımızdan daha şefkatli.sizi şefkatlilerin şefkatlisine emanet ediyorum. sakın üzüntüye kapılmayın. O sizin dostunuz olsa tüm herkes küsse önemi var mı. herkes size dost olsa O size küsse fani dostlukların ne kadar önemi olabilir ki.O sizi severse hem belki insanlarada sevdirebilir.hem bir gözümüze karşılık kaç tane dünya versek ödeyebiliriz ki. O hesapsız verir.biraz uzattım kusura bakmayın.
"Muhakkak sizi biraz korku, biraz açlık ve mallardan, canlardan, ürünlerden biraz eksiltmekle deneriz, sabredenleri müjdele." Bakara 155
Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr