Kadir Gecesi
Bu gece Kadir Gecesi. Oku diye başlayan kerim kitabımızın indiği gece.Ancak bu okuma şehrin kütüphanesine gidip sabaha kadar oku anlamın da değil bittabi. Mekkenin üzerine inen karanlıklardan insanları aydınlığa çıkaran okuma ne ise, sen de islam dünyasının ve tüm insanlığın aydınlığa çıkması için bir okuma yap. Eğer okursan Kerim Kitapta bunlar yazıyor. Mekke de üç beş tefeci bezirganın, güç sahiplerinin, bağ bahçe,toprak sahiplerinin zalimce yönetimlerine bir okuma yapıldığını ve koyu karınlıklardan aydınlığa nasıl çıkıldığını göreceksin.Orada güçsüzlerin, yoksulların, kadınların nasıl sömürüldüğünü göreceksin.Eğer günümüzü iyi okur da aydınlanırsan bu senin de Kadir Gecen olur. Dolayısıyla okuma yapmadan geçirdiğin bin aydan hayırlı olur.Yalan,iftira,zina,adam öldürme,paradan para kazanma, faizcilik, tefecilik, hasetlik, kıskançlık, stokçuluk, yolsuzluk, hırsızlık, haklının yanında değil güçlünün yanında yer alma,yoksulu hor görme, torpil yapma, rüşvet verip alma, haksızlık karşısında susma, cimrilik gibi eylemlerinden vazgeçersen iyi bir okuma yapmışsın demektir. İşte bu senin kadir gecendir. O zaman kuran ayetleri senin de gönlüne inmeye başladığı andır.Bu yazılanlara göre kendini tart ve okumaya devam et. İçindeki düşünce yapını, içinde yaşadığın toplumu, dünyayı okumaya devam et. Sonra da bunları gücün nispetinde uygula.Yalnız kalmayı, hor görülmeyi, taşlanmayı göze al. Komşun açken tok yatma.O çok sevdiğin malın ve paranın ihtiyacından başkasını infak et. Yoksulları Allah doyursun deme.İşi ehline ver. Zalime karşı dik dur. İktidar sahiplerine yaranmaya çalışma. Adil ol. Nefsini, şehvetini, parayı, bağı bahçeyi ilah yapma.
Sen Kadir Gecesi nedir bilir misin? İşte O bin aydan daha hayırlı bir gecedir.İşte bu senin kadir gecendir. Oku.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.