- 2511 Okunma
- 13 Yorum
- 11 Beğeni
Asil Yalnızlık
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yalnızdır asil insanlar, çoğu zaman anlaşılamazlar , asosyal diye anılırlar, uyumsuz diye yargılanırlar karakterleri masaya yatırılır kadavra gibi ve kendini ruh doktoru zannedenler tarafından kesilmedik yerleri bırakılmaz... Kesiklerle dolu ömürlerini yanlarına alıp serip masalarına asaleti iki de kadeh doldurup bir yalnızlığına bir kendisine köşesine çekilip kendileriyle dertleşirler ve günün sonunda kadeh kaldırırlar sahtekârlıklara...
Yalnızdır asil insanlar, ruhları cıvıl cıvıl olsa da karakterleri ve dilleri aynı renktir bilmezler nabza göre şerbet vermeyi ve bilmezler adamına göre muamele etmeyi. İkiyüz promil alkollü ruhlar gibi sağa sola devrile devrile yaşamazlar bir ip cambazı gibi korkusuzca yürürler düşersin denilen hayatın üstünde...
Korkusuzdur yalnız insanlar o yüzden belki de kılıç gibi keskindir düşünceleri ve karşısındakini ikiye böleceğini bilse çekinmez söylemekten çünkü kimse onu yalnızlıkla tehdit edemez kana kana içmiştir zaten yalnızlığı... Yıllarını kabuğunda yaşamış bir insanı hangi yalnızlık korkutur ki.
Dürüsttür yalnız insanlar... Kalabalıklara tutunmak gayesiyle boyamazlar karakterlerini gökkuşağına. Sırf sevilmek için inanmadıklarını söylemezler ve inanmadıklarını dinlemezler. Sürülerin çobanı da olmazlar parçası da onlar kuşbakışı seyredip koyun ruhlu insanları ,acı acı gülümserler ve daha da derinine düşerler yalnızlık kuyusunun...
İç dünyası alabildiğine kalabalıktır aslında yalnız insanların... Saatlerce yolculuk yaparlar yürek koridorlarında, selamı kestikleriyle sohbet ederler, küskünlükleriyle kavga ederler kimi zaman bir kedinin patisinde soluklanıp bir köpeğin gözlerinde sadakati okurlar insanlardan uzaklaşıp hayal dünyasında kimsenin göremediği sevgi orduları kurarlar ... Gerçek dünyanın ışığı vurduğunda yüzlerine, çoğu zaman "Hayvanları insanlardan daha çok seviyorum" cümleleri saçılır dört bir yana.
Çocuk ruhludur yalnız insanlar, heybelerine en çok küslükleri doldururlar küstükçe biraz daha yalnızlaşırlar, yalnızlaştıkça daha çok küserler insanlara. Sevmezler çünkü kavgayı o bile kalabalıkla yapılıyor diye alfabeye bile küserler.
Günün sonunda çekip dünyanın üzerine yalnızlık perdesini öpüp asil yalnızlıklarının alnından sessizliğin koynuna atarlar kendilerini...
Sevin yalnız insanları onlar bu dünyanın önsözünü sonsözünü okurken yorgun düşmüş güzel ruhlardır. Demem o ki asildir yalnız insanlar birbirinden ayırt edilemeyen sürülere inat kutup yıldızı gibi ışık saçarlar ne mutlu o ışığı görebilen gözlere...
Yakamoz Deniz (Serpil TÜGEN)
YORUMLAR
Evet canım benim
Çok güzel bir konuya değinmiş seçkin kalemin
Aynen dediğin gibi
Asildir yanlız insanlar bazen de asidir
İnzivaya çekilirler kendi kendiyle dertleşirler kavgasını da, kendikendileriyle yaparlar..
Ama hep cocuk ruhlu olmaya devam ederler ta ki; o ışık gözlerinde görülebilene dek.
Varsın yalnız kalalım asaletimiz bize yeter kuzum...
Sevgilerimle
Tebriklerim.cokca
yakamoz deniz
"Yalnızlık Allah'a mahsustur" da derler gerçi ama haklılıklarınızı inkâr etmek mümkün değil
Hele ki serpilmişse duygular tükenmez bir hazineye dönüşüyor anlatınız
Zaten mehtaplı bir gecede yakamozlar denizi kaplamışsa ve orda iseniz, yaşamın genelini de bu çizgide karşılıyorsanız
Yalnızlığı doldurabilmekte önemli derim
Kalabalıkta yalnızsa insan ve yalnızken yalnız olmamak misali
Bu bağlamda yalnızlıkları amatör ve profesyonel yalnızlık şeklinde ikiye mi ayırmalı acaba?
Bunalıma düşenler, yalnızlıklarında boğulup gidenler amatör yalnızlar olmasın sakın
Oysa profesyonel yalnızlar bir an bile yalnız kalmazlar yalnızken
Hatta sosyal/kültürel etkinlikler kanalıyla yeni insanlarla diyalog kurmakta mümkün
Kurumsallaşmış ilişkiler kurum yapabilmekte hani
Oysa özgür seçim ne güzel
Birde ilgi duyduğunuz konulara göre arakadaş grupları da imkândır arzu edene
Yine mutlak yalnız kalmayalım hani Serpil hanım
Kontrolümüzde yalnızlık ve birlikteliklere diyorum naçizane
Güne gelen yüreği, emeği, kalemi, kelamı kutlarım değerli hanımefendi
Cumanız mübarek olsun
Saygı ve selamlarımla...
yakamoz deniz
Yalnızlığı yaz deseler bana, duygusu aynen böyle bir paylaşım çıkardı kalemimden...
( bu kadar güzel ve düzgün olmasa da )
İçtenlikle kutluyorum kaleminizin başarısını, sevgimle
yakamoz deniz
insanın kendiyle kalmasıdır yalnızlık ve kendiyle tanışmasıdır.
inan ki sevgili serpil kendisiyle yüzde yüz tanışamadan göçüp giden çok insan var ve benim nazarımda hiç biri asil değildir. Asillik insanın önce kendisini tanımasıdır. her insan özünde gerçektir. yalan ise toplumsal iç güdüler ile bukalemun gibi yaşamaktır ve bu asla asillik olamaz.
yazmaya devam...
ilhanaşıcı tarafından 8/16/2018 1:58:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
En güzel yaşam; kaliteli yalnızlıktır. Ve bu güzelliği kaliteli insanlar yaşar.
Selam ve saygılarımla.
yakamoz deniz
yakamoz deniz
Canım benim, ne güzel bir paylaşım olmuş yazdıkların. İlgiyle ve keyifle okudum.
Güzel yüreğine sağlık
Tebrik ederim
yakamoz deniz
Yalnızlığı herkes kaldıramaz, özellikle ilgi budalası insanlar. İçi boş bir amaç uğruna yapılan pohpohlanmalara ihtiyaç duyar yalnızlığı kaldıramayanlar. Yalnızlık bir seçimdir. Kimseye zarar vermeden, kimsenin sana zarar vermesini istemeden bu dünyadan göçüp gitmektir yalnızlık. Evet asil olduğu da doğrudur.
Tebriklerimle..
yakamoz deniz
Allah elem vermesin bunu yazan ellere..çok güzel arkadaşım..bir demet yasemen bıraktım yazının köşesine..ne de güzel yakıştı..güzellik kattı güzelliğine..
yakamoz deniz
Merhaba sevgili Serpil. Ne güzel anlatmışsınız yalnızlığı.Yazmış olsam aynı duygularla yazardım inanın ki..
Bende bir yalnızlığı seviyorum birde deliliği.. Çünkü ikisi de kimseye hayatıma müdahale ve sorgulama hakkı vermeden özgür olmamı sağlıyor...
Hatalardan ders çıkarmanın ve gardını almanın adıdır yalnızlık.
Kısacası mükemmel ötesiii...
Sevgilerimle canım..