- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM Ç / 1-25
Ç/1-Allah’ın da sevdiği kul, inanarak nefsi için çabalayan değil, nesli için çabalayandır.
***
2-Kişinin nezaket ve terbiye seviyesi, tartışmasında belli olur.
***
3-Kederlerimiz aynı olabilir, ama kaderlerimiz asla...
***
4-Uğradığımız haksızlıklar, yol açtığımız haksızlıkların çocuklarıdır.
***
5-Çoktan yana değil, haktan yana olmalıyız.
***
6-Bahane bulmak, düşünmek ve çözüm üretmekten daha kolaydır.
***
7-Cahil, cesaret ve esaret arkadaştırlar. Çoğunlukla ayrıldıkları da, ayıldıkları da görülmemiştir.
***
8-Gerçekler, çok açıdan bakanlara daha çabuk görünürler.
***
9-Paranın esir aldığı veya öldürdüğü ruhlar, demirin öldürdüğü bedenlerden daha çoktur.
***
10-Bu ülke en çok, ist, ci, çı, izm’lerden ve oy için bunlara göz kırpan yöneticilerden zarar görmüştür.
***
11-Ön yargı, düşüncenin virüsüdür.
***
12-Düşünebilen her canlının insan olması, ne yazık ki; insan olan herkesin düşünebildiği anlamına gelmiyor.
***
13-İlim, rivayet için değil, riayet içindir.
***
14-İmkânsızlık dost eleğidir. O gelince sözde dostlar elenir.
***
15-Günü kurtarmaya çalışan yöneticiler, yardım edilmiş yoksulluğu, halk ise ortadan kaldırılmış yoksulluğu ister.
***
16-Eğitim, okulda öğretilenler unutulduğunda, akılda kalandır.
***
17-Dünyadaki acı; yalnız kötülerin şiddetinden değil, iyilerinde susmasından.
***
18-Taklit; gözü olanları bile kör eder.
***
19-Mücadele etmeden hayata teslim olup, ondan adalet beklemek, ancak ahmakların işidir.
***
20-Kişiyi tanımak isteyen, onun söylediklerine değil, nihai tercihlerine baksın.
***
21-Akıllı doğrusundan emin değilken, ahmak yanlışından bile emindir.
***
22-Dünya başına buyruk insanlar nazik davranmaz.
***
23-Eskiden insanlar sevilir, eşyalar kullanılırdı, şimdilerde eşyalar sevilir insanlar kullanılır oldu.
***
24-Zayıfta yetki, cimride mal, korkakta silah tehlikelidir.
**
25-İyiye ve adalete verdiğimiz değer, kötüye ve haksızlığa verdiğimiz tepki kadardır.
(VAVEYLA adlı şiir kitabımdan)
A.Hktnkçmz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.