- 595 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ, AŞK VE İHTİRAS ÜZERİNE GÖRÜŞLER
SEVGİ, AŞK VE İHTİRAS ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
Dr. Sadık Özen
Yüzeysel olarak bakıldığında bu duygular arasında büyük bir yakınlık olduğu sanılır. Oysa konu derinlemesine ele alındığında; tam aksine bu duygular arasında uçurumlar olduğu görülecektir.
Sevgi, dünyadaki en masum duygudur. Evrenseldir. İçtenliklidir. Her türlü çıkar hesaplarından uzaktır. Karşılık görmese bile devam eder. Zorla oluşturulamaz ve zorla yok edilemez. Dini, dili, ırkı yoktur. Onun için, herhangi bir tür de söz konusu olamaz. İster insan, isterse bitki ya da hayvan olması fark etmez. Çünkü kaynağı doğadır.
Sevgi, yeryüzündeki paylaşıldıkça çoğalan tek duygudur. Bu nedenle kapsam alanı sonsuza kadar uzanır. Manevi yönüyle ilahi bir duygu olarak görülür.
Sevgiden sonraki sırada aşk yer alır. Ancak aşk sevgi kadar masum bir duygu değildir. Sevgi ile başlar ama bir süre sonra yön değiştirebilir. Sevginin yerine bencillik ve cinsellik ön plana geçebilir. Bu ise kötü gelişimlerin başlangıcı olabilir. İhtirasa dönüşür ve ne yazık ki çoğu zaman sonu ihanetle biter.
İhtiras; sürekli kazanmayı, büyümeyi, yükselmeyi, öne geçmeyi, lider olmayı, yönetmeyi isteyen duygudur. Kökü çıkarcılığa dayanır. Ölçüsü ve sınırı yoktur. Hep bir hesap içinde olmayı ve planla hareket etmeyi gerektirir.
Yoğunlaştıkça baş edilemez hale gelir ve sonu hüsranla biter.
06 Ağustos 2018 / Antalya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.