Sürekli savunma halindeyiz
Kaygılarımız var densiz hayattan, endişemiz var yaşanan olumsuzluklardan
Huzurumuz yok yaşamdan panik atak yaşıyoruz
Her an her şey beklenmedik bir olay yaşanır diye
Can güvenliğimizden endişeliyiz, mal güvenliğimizden endişeliyiz, komşularımıza güven yok endişeliyiz, iş arkadaşımızdan endişeliyiz bir kötülük, bir gam bazlama bir şikâyet gelir mi diye
İşverenimizden, patronumuzdan amirimizden endişeliyiz, acaba bir gün bir hata sonucu kapının önüne koyar mı bizi diye
Doktorumuzdan endişeliyiz sağlığımıza kavuşmayı beklerken, her hangi bir olumsuzluklarla ihmallerle karşılaşır mıyız?
Sokaklardan endişeliyiz, taciz tecavüz, sapkınlık yaşayabilir miyiz, binamızın balkonunda otururken bile endişeliyiz olur ya hep duyarız ,bir maganda kurşununa hedef olabilir miyiz?
Yolda yürürken bile açık bir logar kapağına düşebilir miyiz ?
Kaygılıyız, endişeliyiz çocuklarımızı okul servislerine bindirirken acaba eve kazasız belasız dönerler mi?
Kafamız sorunlarla dolu acaba beklenmedik bir iş kazası yaşarmayız, oğlumuz askerde acaba bir acı haberle karşılaşır mıyız kızımız öğretmen, hemşire ülkenin bir ücra köşesinde acaba bir olumsuzlukla karşılaşır mıyız?
Sosyal medyada bir yorum yaptık, bir beğeni yaptık acaba soruşturmaya muhatap olur muyuz?
Bir bankadan kredi çektik ödemede terslik yaşarsak icralık olabilir miyiz?
Maaşımızı bankamatikten çekerken, aksilikler yaşayabilir miyiz her an çarpılabilir miyiz soyula bilir miyiz?
Telefonumuz çaldı kendini hâkim savcı polis tanıtan dolandırıcılara her an yakalana bilir miyiz?
Ani bir işimiz çıktı, komşuya çocuğumuzu, bebeğimizi emanet edebilir miyiz?
Trafikte karşıdan karşıya geçerken bir trafik kazasına maruz kalabilir miyiz?
Sokakta iki kişi kavga ederken insanlık adına müdahale edip ayırmaya kalkarkeni biz güme gidebilir miyiz?
Bir dostumuz maddi sıkıntı içinde bankadan kredi çekecek yada iş yeri açacak kefil olursak bir olumsuzluk acaba yaşayabilirmiyiz
Hayatımız kaygı dolu, endişe dolu sürekli savunma halindeyiz, rahat değil beynimiz biz neden niçin hep böyleyiz bileniniz var mı?
Ali Cemal AĞIRMAN
YORUMLAR
Ustam Nijerya!dan mı bahsediyorsunuz ?
Elbette değil...
Benim ülkem Afrika ülkeleri gibi oldu.
En yoğun duyulan duygular korku ve endişe. Toplumun ruh sağlığı bozuldu.
Afrika'daki baskı, zulüm, kabilecilik, yolsuzluk, hırsızlık, kolay yoldan köşe dönme arzusu, demokrasi düşmanlığı, ne ararsan var.
Yakında ayakta zor duran hasta adam yıkıldığında akbabalarla da mücadele edeceğiz.
Allah sonumuzu hayır etsin.
Kaleminize sağlık.
şair67
Var olun
Değerli kalem yazınızda haklılık payı da var ama bazı yerlerde size katılamadığımı belirtmek istiyorum.
Karşıdan karşıya geçerken trafik kazası olur mu?
Bankalardan kredi çekip ödeyemezsek icra gelir mi ?
Dostlardan komşulardan zarar gelir mi?
Bu gibi düşüncelerdeki fazla korku ve kaygı bana doğru gelmedi hiç. Bu şekilde kimse devam ettiremez hayatını. Sürekli bir paranoya halinde olur ki sonu iyi gelmez bunun da. Kaygılar bitmez, sonu gelmez. Bu normal bir durum olmaz benim düşünceme göre.
İnsan kimseye güvenmeden yaşayamaz. İş yerindeki kişilerden dostlardan komşulardan bu kadar işkillenmek yerine biraz dikkat edilebilir.
Bankadan kredi almadan önce bütçe iyi hesaplanırsa sorun neden çıksın
Kimseye kefil olmazsınız, sonuçta kefil olup olmamak kişinin kararına bağlı
Karşıdan karşıya geçerken biraz dikkat edilirse olmaz bir şey. Ama ecel geldiyse ve bir trafik kazası vesile olacaksa buna zaten engel olamaz kişi. Orada olmasa başka şekilde yine ölür.
Hayatta kaygılar da var, icralar da var dolandırıcılar da vs. Gerekli önlemler alınmalı, dikkat edilmeli. Ama kaygılar sürekli çoğalır ve büyürse ruh sağlığı büyük miktarda tehlikeye girer.
Ben yazıdaki kaygıları aşırı buldum. Kaygılanacak şeyler elbette var ve var olacak da ama bu kadarı çok fazla geldi bana.
Saygılar
Gamzelimm tarafından 8/5/2018 11:46:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
şair67
Var olun
Güvensiz, kuşkucu ve dahası korkunun hakim olduğu,paranoyalarla yaşayan bir toplum olduk sahiden.
O kadar doğru ki tespitleriniz değerli dost.
Bindik bir alamete gidiyoruz kıyamete. Tanrı sonumuzu hayr eylesin.
Kendi adıma söylemeliyim ki artık bu ülkede bir dakika dahi yaşamak istemiyorum..
Selam ve sevgilerimle
şair67
Var olun
Korku ve kaygı aklımızın ve onun uzantısı olan bilinçaltımızın ürünü. Bir çeşit koruma mekanizması aslında. Fakat aşırısı insanı tüketir. Hem bedenen, hem ruhen... Öfke ve pişmanlık duygusunu tetikler; depresyon ve anksiyete gobi rahatsızlıklara neden olur.
Çözüm zihindedir. Kendinize korkmamayı ve kaygılanmamayı öğretmek zorundasınız, çevresel ve toplumsal şartlar ne olursa olsun. Zira korku ve kaygı yayılıcıdır. Sizden eşinize, çocuklarınıza geçebilir.
Saygılarımla
şair67
Var olun