- 548 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YARALI YÜREĞİMDEN GELEN BİR SES
Yusuf Yılmaz
1 dk. ·
YARALI YÜREĞİMDEN GELEN BİR SES
Büyük Atatürk İzmir İktisat Kongresinde “Kendi kaynaklarımızla, fabrikalarımızla, kendi insanlarımızla birlikte topyekûn büyük bir hamleyle kalkınmamızı gerçekleştireceğiz “ diyordu. Nitekim de çok kısa zamanda hem de Osmanlının borçlarını da vererek büyük bir hamle yaparak planlı programlı bir şekilde kapitülasyonları da kaldırarak kalkınma sağlandı. Büyüme bütün dünyayı şaşırtacak şekilde yüzde dokuz, milli gelir ise yüzde yirmi artmış doların değeri hiçbir zaman bir lirayı yukarı geçmemiştir.
•Milli Bankaların kurulması,
•Demiryolları inşasının hükümetçe bir programa bağlanması,
•Sanayiin teşviki,
•Yerli malı giyilmesi,
•Amele denen iş erbabına bundan sonra işçi denilmesi ve sendika hakkı tanınması da,
Kongre’de alınan kararlar arasındadır.
Doğal güzelliklerin bozulmaması, yerli ve milli sanayinin kurulması hep bu devirde hayata geçmiştir.
Kısa zamanda okuma seferberliği başlatılmış. Okuma yazma oranı yüzde birlerden kısa zamanda yüzde otuzlara fırlamıştır.
Kısacası çağlar üzerinden atlayarak gelişmiş ülkelerle yarışa girmeyi başarmıştır.
Büyük Atatürk’ün ölümünden sonra milli duruş kaybolmuş gelen iktidarlar yine ülkemizi dışa bağımlı hale getirmiştir.
Bugün geldiğimiz noktaya bir bakar mısınız? Dış borç katlanıyor. Faiz yüksek, dolar beş bini geçmiş, milli gelirin yüzde seksenini yüzde beşlik elit bir tabaka yiyor. Denge yok.Bu gidişle varılması gereken bir hedefte yok. Kendi insanımızın büyük bölümü mutsuz. Halbuki yabancılar için Türkiye bir cennet çünkü bizim paramızın yabancı paralar karşısında ki değeri çok düşük.
Artık kendimize gelmeliyiz.Yabancılara satılan cumhuriyetin değerleri geri alınmalı kendi insanlarımıza devredilmeli.
Toprak satışına son verilmeli.
Her bakımdan tekrar Atatürk döneminin ruhuna uygun hareket edilmeli. Başka bir reçete varsa söyleyin. Yok yok yok.
Son olarak şunu söylemek istiyorum “Ya kuzgun leşe ya devlet başa”
Yusuf Yılmaz
Beğen
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.