- 2584 Okunma
- 14 Yorum
- 3 Beğeni
ISSIZ ADA
Yaşadığımız dünyada olumsuzluklar o kadar çok ki bazen çaresiz kalıyoruz. Kısacık ömrün çemberi, daralırken bunalıyoruz. El de yok avuçta yok olmayınca kahrolup kayboluyoruz. Suratlar asık akıbet belli değil gün günü aratırken hiçbir şeyin tadı kalmıyor. Ve artık dayanamıyorum. Tam da pes ettim derken hayal perisi düş gezgini yıldızlı meşalesiyle yanımıza geliyor.
“ Neyiniz var ne istiyorsunuz. Seven iki yürek aynı hayali kurarmış sizler öylesiniz”
Aşkımla ben birbirimize bakıyoruz. Hem meraklı hem de telaşlıyız.
“ Nasıl yani”
“ Hadi sıkılmayın söyleyin”
“Biz hiçbir insanın olmadığı tüm hayvanların, ağaçların, yeşillik ve çiçeklerin olduğu ıssız bir ada istiyoruz”
“ Gözlerinizi kapatın.
Meşalesiyle ikimize dokunuyor.
Gözlerimiz kapalı
Hayaller kuruyoruz
Kuşlar gibi uçarak
Adaya konuyoruz
Karşıladı ayıcık
Adını yogi koyduk
Üçümüzde el ele
Yolumuza koyulduk
Etrafta çiçekler var
Sevdiğime taç yaptım
Çelenk güzel olmuştu
Onu boynuna taktım
Rastladık bir dereye
Suları çok soğuktu
Yoginin bağırması
İkimizi korkuttu
Sincaplar el sallıyor
Tavşanlar kaçışıyor
Ağaçtaki maymunlar
Bizlere muz atıyor
Tüm hayvanlar orada
Sessiz sessiz bakıyor
Hoş geldiniz der gibi
Başlarını sallıyor
Muz istedi sevdiğim
Çıktım hemen ağaca
Tam muzu kesecektim
Goril amca karşımda
Elleriyle göğsünü
Durmadan dövüyordu
Buralar hep benimdir
Sende kimsin diyordu
Ben hiçbir şey demeden
Tokat’ını patlattı
Sanki futbol topuyum
Kıçıma tekme attı
Tarzan olmak çok zormuş
Kuş gibi uçuyorum
Tam ineceğim derken
Ağaca tosluyorum
Dallara tutunarak
Zorda olsa kurtuldum
Ne olacak bu halim
Vallahi bilmiyorum
Aynı hızla çakıldım
Tepe üstü düşerek
Yogiyle Cano geldi
Kikirdeyip gülerek
Kamyon çarpmış gibiyim
Tutmuyor hiçbir yanım
Hakkını sen helal et
Ölüyorum sultanım
Yogi ile aşkımın
Elinde yapraklar var
Ağızlarına tutup
Atıyor kahkahalar
Sırt üstü yatırdılar
Acıdan ölüyorum
Bana göz değdi deyip
Ah vahlar çekiyorum
Gece kâbus gibiydi
İnim inim inledim
Bana güldüler diye
İkisine söylendim
Tekrar çıktım ağaca
Sevdiğim bal istiyor
Arılar bu gün cimri
Hiçte bir şey vermiyor
Ana arı haykırdı
Sokun şu eşkıyayı
İğneler hep batarken
Her tarafım kabardı
Vücudum hep iflasta
Arılar dans ediyor
Yogi ile sevdiğim
Halime çok gülüyor
Hormon gibi pürüzler
Vücuduma yerleşti
Şişmeyen bir yerim yok
Her yanım çirkinleşti
Yogide şaşırmıştı
İkimizin haline
Sadece çok sevindi
Bir şey olmadı diye
Sakın bana bir tanem
Bir daha ada deme
Vücuttaki şişlikler
O adadan hediye
Hayal perisi geldi
Beni onu re etti
Sevgilime bakarak
Kıymetini bil dedi
Yeter ki sen mutlu ol
Sağlığın hep var olsun
Şen kahkahalar at
Beni arılar soksun
Uyandığım zaman her tarafım ağrıyordu. Yogi ile sevgilim devamlı gülüyordu. Bu bir hayalse neden ben hep zordaydım.
Yavaşça doğrulurken hayal perisi geldi.
“Aferin sen gerçek bir âşıksın bir hakkınız daha var.
Ben sınıfı geçmişim. Bizimki sevinirken ben aval, aval onlara bakıyordum.
“ Sağ ol be hayal perisi iyi ki varsın. İkinci hayal isteğimi çok düşüneceğim”
Hayaller olmasa yaşam durağan olur.
Yazımı okuduktan sonra sizde bir şeyler hayal edin. Hepinize gerçekleşmesi olan güzel hayaller temenni ediyorum.
YORUMLAR
Uzunca bir süredir deftere girmeyince komutanımın bu harika hayallerini az daha kaçırıyordum
İnsan hayal etttiği müddetçe yaşarmış .Komutanım dolu dolu yaşıyor bu hayatı hele de şiirleşmesi çok daha güzeldi gülümsettin yine bizi Allah da seni hep güldürsün komutanın .
Yine de aramızda olun hep ıssız adaya kötüler gitsin de güzelleşsin bu Dünya .Selam ve saygılar çokça .
tacettin yıldırım
Kıymetli Tacettin Abim. Her insanın hayal gücü ve hayalinin boyutları farklı olabiliyor.Doğrusu benim de hayallerimi ıssız bir ada da güzel hatunlarla bir arada olmak süsler. Ama gerçekler ve yaşam mücadelesi büyük adayı bile hayal etmemize Müsaade etmiyor. Ne yapalım bizde var olanla yetiniyoruz..:))
Keyifli bir yazıydı kaleminize sağlık.
En içten saygı ve sevgilerimle
Sevgili Taceddin devrem.
Devrelerimizi bir araya getirip, çok güzel günler,geçirmemizi; iyilik ve güzellikleri hep beraber yaşayıp, ; üzüntü ve kederlerimizi paylaşmayı ortak bir amaç olarak görüp, internet ortamında 1968 Mezunu Hava Astsubayları sitemizin kuruluşundaki emeklerin, özverii çalişmaların, on yılı geçen bu çabaların herkes tarafından bilinmektedir. Türlü türlü hayaller kurup, gerçekleştirmek için nelere katlandığını, neleri feda ettiğini hepimiz tarafından takdir edilmektedir.
Şimdi de kalkmış, Hayallerini yazıya ve şiire dökmüşsün. hayranlıkla bir çırpıda okuduğun müthiş yazın için seni tebrik ediyorum. Bize de diyorsun ki !! sizlerde hayal kurun !! Hayallerinizin peşinde koşun !! Geleceğinize umutla bakın.. Sağlık dolu iyilik dolu tüm Güzellikler sizin peşinizde koşsun.. Sağ olasın var olasın , İşallah hep beraber sağlık ve mutluluk dolu günleri hep beraberce yaşayalım diyorum. Yazılarını devamı dileğimle, Hoşçakal, esenlikler dilerim..
Sayın Komutanım,
Şiir de çok güzeldi, verilmek istenilen mesajla birlikte kaleme aldığınız yazı da. Hayallerinin peşinden cesurca giden insanlar her zaman dünyada bir iz bırakmışlardır. Ancak bu iz bırakan insanlar yaşadıkları dönemde hep delilikle, çılgınlıklar, hor gözle bakılmakla karşı karşıya kalmışlardır. Bu gün ulaşılan teknoloji bu çılgın insanların hayalleri ve hayallerinde ısrarcılığı neticedindedir. Hayalleri olan insanları hor görmemek lazım.
Benim hayalim;
Memleketim, yurdum, vatanım, devletim.
Şöyle bir ülkem olsaydı mesela..
Masaya yumruğunu vurduğu zaman titreyen dünya ülkeleri hizaya girseydi. Zulüm kimden gelirse gelsin dur dediğimiz zaman kimsenin zulme cesareti kalmasaydı. Ülkemde herkesin eğitim düzeyi yüksek olsaydı. Kimse, kimseyi ötekileştirmeseydi. Farklı düşünceleri kabullenebilen, her rengi sevebilen vatandaşlardan müteşekkil bir toplum hayalim var benim de. Yüzü gülen insanlar, iş, aş derdi olmayan, gelecek kaygısı taşımayan, hakkı hukuku çiğnenmeyen, eşitlik ilkesiyle bir arada yaşayan insanların olduğu bir ülke hayal ediyorum. Aslında çok sıradan, olması imkansız bir hayal değil benimkisi. Ama şuncacık bir hayal bile ne kadar da uzak görülüyor.
Tebrik ve saygılarımla Komutan ım. Beni bi kuş gibi öttürdü bu güzel paylaşımınız. Ne güzel bi insansınız. Sizi görünce çenem mi düşüyo ne? Sağlıcakla kalınız, vesselam...
Ne güzel hayaller değil mi?...
Aslına bakarsanız insan nankör Komutanım, iyi kötü bir tekerlektir yaşam. Yuvarlanıp gidiyoruz ama bir türlü memnun olmayı öğrenemedik. Hep daha iyinin peşindeyiz.
Geçenlerde bir ablam kızımın cildine bakıp ah çekti: Keşke dedi; senin yaşında olsaydım da, senin gibi bir cildim olsaydı yeniden. Sonra bana dönüp haksız mıyım? Dedi.
Tabi ki haksızsın dedim. Senin için deli divane olan çocukların, yolunu gözleyen torunların var. Güzel bir cilt için onları kaybetmeye değer mi?
İşte Issız Ada'da da bunun gibi. Bırakın da ağrıyan dizlerinizin tadını çıkarın. Yogi orada tek başına kalsın. Yoksa torunlarınız kime sarılacak?
Sevgi ve Saygı ile.
tacettin yıldırım
Davidoff
Hepiniz öyle Komutanım. Emin olun sizlerinde benim kalbimde ayrı ayrı yeri var. Fırsat buldukça gelmeye çalışıyorum. Çok teşekkür ederim.
akıcı anlamlı ruhu okşayan bir dil emeğine sağlık her şey gönlünce olsun saygı selamlar