- 685 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜŞÜNÜN BİR "BEN KİMİM"
Düşündüm uzun uzun aklınıza ne gelirse öylesine düşündüm sonra izledim gelip geçenleri ufaktan da kulak misafiri oldum konuşmalara tam anlamasam da duydum bir şeyler..belki inanmayacaksınız ama bir güne kaç tane hayatı sığdırdım çocukluğu,gençliği,aşamalı olarak her dönemi ayrı ayrı değerlendirme imkanım oldu bu gün gerçi bunu sık sık tekrarlarım sizlere de tavsiyemdir deneyin yüzde yüz karlı çıkarsınız.
Tamda bu noktadan başlamak adına yazıyorum neden genel olarak insanlar kendi geçmişleriyle yüzleşmekten kaçınırlar hiç düşündünüz mü şu veya bu şekilde herkes düşünmüştür ama nedense hep diğerleri eleştiriye maruz kalırken kendine hiç uğramamıştır aldatılmanın en kolay yoludur kendini aldatmak halbuki inanç boyutuyla bakıldığında daha net görülebilir geçmişimize sahip çıkmak unutmamak ziyaret etmek"sılai rahim" derler ama nedense uygulamada eksiklikler had safada devam eder gider neden diye sormak artık çok fazla anlam ifade etmiyor çünkü insanlar inançlarını kendilerine göre yorumlamaya başladılar nasıl mı herkes kendince saysın bakalım nelerle karşılaşılacak ve tam bu noktada bir kaç dakikalığına kapatın gözlerinizi gidin geçmişinize çocukluk dahil hatıralarınızı yad edin bedava sadece kısa bir süreliğine sonra açın gözlerinizi ve düşünün nereden nereye.
Çok şeylerin nasıl değişime uğradığına tanık olacaksınız kendi değerlerinizden ki bunlar çok sayıdadır diliniz,inançlarınız,giyim tarzı,hitap tarzı ve daha bir çok şeyleri sizler sıralarsınız oysa bilinmelidir ki İnsan yaşam boyu uymak zorunda olduğu bazı kural ve kaideler vardır ve bunlar geçmişten günümüze kadar gelmişlerdir insanlar bu kural ve kaidelere uydukları sürece hep mutlu mesut yaşamaya çalışmışlardır bunlar yaşanılan zaman dilimlerine göre değişkenlik gösterebilir ve biz bunları ikiye ayırırsak biri maddi biri manevi boyutu ile değerlendirmekte fayda vardır iyi bakıldığında bu ikisi bir birinden ayrılmayacak kadar iç içedir öyle sanıyorum ki diğer dinlerde de aynı şekilde bir esas vardır...Şayet bir diğerinden bağımsız hareket ediyorsa ki öyle eksiklik akıl almaz boyuttadır.
İnançlı olmak her şeyi bilmek demek değildir eksik yanlarımız elbet vardır ama hiç kimse bir başkasının hakkında karar verme yetkisine yeterliliğine sahip değildir kim olursa olsun.şayet kişi fikir sorma özgürlüğüne sahip ise öğrenmek istediğini araştırarak,sorarak gayet tabi öğrenir ama hiç bir dayatmayı kabul etmek zorunda değildir ve inaçlar da zorlama yoktur yalnız herkesinde alimmiş gibi ahkam kesmesine gerek yoktur.
Şimdi bakıldığında yaşadığınız toplumu inançları,gelenekleri ve toplumsal değerleriyle ölçüp değerlendirin sonra o toplum içindeki şu anki kendi yerinizi belirleyin ve sonra gözlerinizi kapattığınız ana dönün yeniden orada ki sizle burada ki siz arasında ki farkı bir görün sonra sorun ilk soruyu kendinize ben kimim diye:................
Hayatın geçici olduğunu dünya malı için kimseleri incitmemeyi birilerinin adamı olmayı düşünmeyin iyi yaşamak için iyi olun yeter her şeye rağmen insan olmak olabilmektir bütün mesela gündelik hayatta duyduklarınız gördükleriniz birde göremediğiniz şeyler var hayat hem acımasız hem mucizelerle dolu ama kaderde yazılanın dışında hiç bir şeyi yaşama şansınız yok diye biliyorum bu benim şahsi görüşümdür .
Ve hayatta daha neler var neler.yaşanılanları görmeyin ama düşünün oralarda çok şeyler var yitip giden hayatlar yeni baştan başlayan umutlar bir uçtan diğer uca kadar aklın alamayacağı kadar çok
"Kim olduğunu unutma ki herkes seni iyi hatırlasın"
Mehmet DEMİR
31.07.2018 an"kara
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.