- 1452 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
KADIN
KADIN
Kadın; doğura, bakan, büyüten, her türlü tehlikeden koruyan, çogalmayı sağlayan en kıymetli insan. Doğumdan ölüme kadın olmak Yüce Rabbimin mücizesi olsa gerek.
Kadın evde; anne, eş, abla, hala, teyze. Evde aşçı, işçi, bakıcı, temizlikçi. Tarlada yabanda ırgat vs vs....
Dünyadaki tüm kadınlar eşitlik, özgürlük daha iyi bir yaşam, sağlık, huzur simgesi. Kadının aile ve toplumdaki yerini ön plana çıkarmak. Üzerlerindeki maddi manevi, sosyal yüklerini
hafifletmek, hak ettikleri yaşamı kendilerine sunmak dünya erkeklerinin boynunun borcu. Bu emri vakilikse evet. Kadın; bir insan bir dişi olarak düşünüldüğünde kendi neslini de çoğaltmasını da içine alırsak en fedakar, en çalışkan ve en çok üreten bireylerdir.
Dünya kadınları; canla başla, can hıraş bu kadar kendini feda ederken, toplumda hak ettiği saygı ve sevgiyi görmemektedir. Hep ezilen, hor görülen, sermaye edilen, dayak yiyen, gereksizce
sebeblerden dolayı canına dahi kastedilen Allahu teala tarafından kendine sunulan yaşamı zehir edilen ya da yaşamı elinden alınan kimselerdir.
Ne kadar hukuk kadınlara erkeklere karşı eşitlik hakkı verse de bu karşı kimseler tarafından hep rafa kaldırılmış, kadına eşitlik yakıştırılmamıştır. Evet kadın bedensel güç olarak erkeğe eşit değildir. Ancak bu bu kaqdardır. Yoksa insan olarak neyi eksik kadının. Soruyorum size.
Kadın ; toplumlarda bir çok kesiminde ne kadar göz ardı edilse de kadın tek başına hep bir adım öndedir.Kadın; işçi, siyasetçi, idareci, sağlıkçı velhasıl kadın her yerde hep bir adım önde.
Toplum erkeği ise bunu hep görmezden gelmektedir.
Atatürk 1924 anayasasında kadınlarımıza yaşamlarında bir çok hak tanıyarak kamu alanında yollarını bir nebzede açmış yaşamlarında kendilerine özgürlük tanımıştır. Bir toplumun uygar olabilmesi için ya da o topluma uygar denilebilmesi için kadınların her kesimde yer alması, özgürlüklerinin kısıtlanmaması gerekmektedir.
Girdiği her kurum ve kuruluşta, yapıcı, programlayıcı, düzenleyicidir. Her zaman tıpkı aile düzenindeki olumsuzlukları kaldırıp yok ettiği ğibi. Kadın; evde ana olabildiği gibi uzayda astronot
olmasına imkan tanınmalı. Her kadının kendi toplumunda özgür ve atkif olmalarına fırsat verilmelidir.
Kadını aşağılık bir mahkum gibi görmemeli kadını o hale getirenler her zaman adalete hesap vermelidir. O kadındır ki küçücük yaşta kendinden nice büyük yaştaki erkeklerin
oyuncağıymış gibi bir takım saçma evliliklere kurban edilmemelidir. Tek hatalarında ellerinden tutulup kaldırılacakları yerine kötü damgalar yememelidir. Nihayetinde dayak atılmamalı, geri toplumlardaki
gibi meydanlarda kırbaç çekilmemeli, başı taşlanarak öldürülmemelidir. Bu sonuçlar doğurulmadan önce, küçücükken büyük babası dedesi yaşındaki kimselerin kucagına avrat diye atılmamalıdır.
Öncelikle eğitim yolu gösterilmelidir. Okul çağındaki çoçuğa koca bulursak büyüdüğünde kötü yola düştüğünde cezasını bize kesmek düşmemelidir. Çünkü o yola kendi ellerinizle yollamışsınızdır onu.
Sonuçta bu dünyada çektire çektire öldürdüğünüz kimsenin mezarına girip cezasına ortaklığınız mümkündür.
Kadınlar ki; savunmasız kahramanlardır. Biz ki Türk kadınıyız.Yıllar önce bile bir çok alanda yer aldığımız gibi kurtuluş savaşında da hem cephede hem de cephe gerisinde boy göstermiştir atalarımız.
Anlatmak istediğim kadınları teknoloji alanından uzak tutulmaması. Her alanda kendini geliştirmesinde imkan tanınmalıdır. Bir ülkenin kalkınmasında mutlaka bir kadın parmağı vardır. Tıpkı şu Söz de ki gibi.
’’Her başarılı erkeğin arkasında mutlaka akıllı bir kadının olması.’’ sözü de söylendiği gibi. Bence yabana atılmamalı bu söz. Yani; bir ülkenin kalkınmasında her zaman kadınlarımıza ihtiyaç vardır.
Kadın demek değildir ki; eli, yüzü, gözü cilalı kimseler. Kadınlar ki; dünyanı orta direğidir. O direkleri öldürüp yok ederseniz siz erkeklerde aynı feleketi yaşarsınız. Kadınsız dünya olamaz. Kadınlar her zaman
Sevgi Ve Saygıyı hak eden kimselerdir... mlk (Hurigül)
melek avcı çoşkun 22022017
YORUMLAR
Kadınlar hakkında söylenecek ve yazılacak o kadar çok şey varki aslında kalem tutan elinizi,yüreğinizi kutluyorum.Kadın nimettir,kadın sevgidir,kadın aşktır,kadın anadır,kadın hayattır,yaşamaktır.Tebrik ediyorum güzel ve anlamlı çalışmanızı.
saygılarımla