- 712 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASLA, ASLA DEME!
ASLA,
ASLA DEME!
SENARYO:
RAMAZAN TEKER
ASLA, ASLA DEME!
Şırnak’ın Ortasu köyü, Ortasu ortaokulunda bütün imkansızlıklara rağmen ismini tüm ülkeye duyurmuş TEOG 1.si bir öğrencinin başarı hikayesi.
OYUNCULAR
BABA: MERT
ANNE: TUĞBA
DEDE: SAMET (ADEM)
NİNE: DİLEK (HAVVA)
BAŞARILI ÖĞRENCİ: DİLBER
MİLLİ EĞİTİM BAKANI: EVLİYA (DEVLET KULAĞIKESİK)
ÖĞRETMEN: NERMİN (KAMİL SOĞAN)
BİLGE BİR DELİ: GÖNÜL (ALİM)
BAŞARISIZ ÖĞRENCİLER: CENNET, İREM, KESER, SONGÜL, BİLGE (SAFİNAZ)
ÇOBAN: NURCAN (BAKAN)
HASO AĞA: ERDEM
SUNUCU: EMİNE
SUNUCU: SAYIN MÜDÜRÜM, DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİM VE SEVGİLİ ARKADAŞLAR. HEPİNİZ HOŞGELDİNİZ. ŞİMDİ ORTASU ORTAOKULU ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU BÜTÜN ZOR ŞARTLARA RAĞMEN İNSANIN YÜREKTEN İSTERSE VE ÇALIŞIRSA NASIL BAŞARILI BİR İNSAN OLABİLECEĞİNİ ANLATAN ‘’ASLA ASLA DEME’’ ADLI TİYATRO OYUNUNU İZLEYECEKSİNİZ. İYİ SEYİRLER.
1.PERDE
SINIF SAHNESİ
OKULA YENİ BİR ÖĞRETMEN GELİR. BÜTÜN SINIF GÜRÜLTÜ YAPMAKTADIR. YALNIZCA BİR ÖĞRENCİ KENDİ HALİNDE KİTAP OKUMAYA ÇALIŞMAKTADIR.
(ÖĞRETMEN SINIFA GİRER, SINIF GÜRÜLTÜYE DEVAM EDER)
ÖĞRETMEN: (BİRAZ DURAKSAR, NEREYE DÜŞTÜM BEN DER GİBİ DÜŞÜNÜR)- ARKADAŞLAAR
(SINIF BİRAZ DAHA TOPARLANIR GÜLÜŞMELER AZALARAK BİTER.)
ÖĞRETMEN: SİZ BÖYLE Mİ HOŞGELDİN DİYORSUNUZ YENİ GELMİŞ BİR ÖĞRETMENE.
(SINIF TAMAMEN SESSİZLEŞİR)
ÖĞRETMEN: EH, HAZIR SUSMUŞKEN SİZE BİRAZ KENDİMDEN BAHSEDEYİM, İSMİM KAMİL, SOYADIM İSE SOĞAN.
(SINIFTA GÜLÜŞMELER OLUR)
(CENNET) : (ALAYCI BİR TAVIRLA ATLAR) HOCAM KAMİL ERKEK İSMİ DEĞİL MİYDİ?
(BÜTÜN SINIFTA GÜLÜŞMELER OLUR, DİLBER ARKADAŞLARINDAN UTANIR.)
ÖĞRETMEN: EVET, ERKEK İSMİ. DURUN ANLATAYIM. BİZ YEDİ KARDEŞİZ, BENDEN ÖNCEKİLERİN HEPSİ KIZ OLUNCA AİLEM ERKEK EVLATLARININ OLMASINI ÇOK İSTEMİŞ. BENİM DE, DOKTOR ERKEK OLACAĞIMI SÖYLEMİŞ İLK ÖNCE. AİLEM BUNU DUYUNCA BİR SEVİNÇLE BEN DOĞMADAN İSMİMİ KOYMUŞ. SONRA BENİM KIZ OLDUĞUM ANLAŞILINCA HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMIŞLAR, BARİ İSMİ ERKEK OLSUN DEMİŞLER.
(SINIFTA TEKRAR GÜLÜŞMELER OLUR)
SAFİNAZ: HOCAM BENİM İSMİM ERKEK İSMİ OLSA O YAŞLI BABAMI MAHKEMELERDE SÜRÜNDÜRÜRDÜM VALLA. (KAHKAHA ATAR)
KESER: AYY DÜŞÜNSENE SENİN ADIN MAHMUTMUŞ ASLINDA? (KAHKAHA ATAR)
(SINIF GÜLÜŞMEYE DEVAM EDER BU ARADA.)
CENNET: (SAFİNAZA DÖNÜP SAÇLARINI TUTARAK) MAHMUUT, GEL KIZIM SAÇLARINI ÖREYİM SENİN (KAHKAHA ATAR)
KESER: MAHMUUT, SOFRAYI KUR KIZIM HADİ BAKİYİM (SAFİNAZA BAKARAK SÖYLER VE KAHKAHA ATAR, BÜTÜN SINIF GÜLÜŞÜR)
İREM: DURUN DURUN BULDUM, ANNESİ KIZINA MAHMUT DİYE SESLENİRDİ ARTIK (HERKES GÜLÜŞÜRKEN HEYECANLAR AYAĞA KALKAR, KAHKAHA
ATAR, FAKAT SINIFTA KİMSE ONA GÜLMEZ, BİRDEN HERKES CİDDİLEŞİR, HERKES İÇTEN İÇE SÖYLENİR)
ÖĞRETMEN: YETERİNCE EĞLENDİNİZ Mİ? EĞER EĞLENDİYSENİZ ASIL KONUMUZA GEÇMEK İSTİYORUM. BİLİYORSUNUZ Kİ ÖNÜNÜZDE ÖNEMLİ BİR SINAV VAR, BİR AN EVVEL BUNA HAZIRLANMAYA BAŞLAMALIYIZ BENİ ZAMANLA TANIRSINIZ ZATEN.
İREM: PEKİ HOCAM BİR SORU SORABİLİR MİYİM? (ALAYCI BİR TAVIRLA)
ÖĞRETMEN: TABİ SOR BAKALIM, ZOR OLMASIN AMA.
İREM: HOCAM SOYADINIZ TAZE SOĞAN MI, YEŞİL SOĞAN MI? (KAHKAHA ATAR)
(SINIF GÜLÜŞÜR, ONAYLIYICI CÜMLELER SÖYLER VE MIRILDANIRLAR)
ÖĞRETMEN: (HEY ALLAHIM, DER GİBİ KAFAYI SALLAR) SANA NE LAZIM CANIM KISIR MI YAPACAKSIN? NEYSE ARKADAŞLAR, SİZİ İLK DERSTEN SIKMAYAYIM O ZAMAN, KİMLER HANGİ LİSEYE GİTMEK İSTİYOR BAKALIM SÖYLEYİN HAYDİ? VAR MI GÖNÜLLÜ OLMAK İSTEYEN?
SAFİNAZ: BEN ÜNLÜLERİ TUTUYORUM HOCAM KESİN ÜNLÜLERDEN BİRİ KAZANACAK.
ÖĞRETMEN: DEMEK VAKTİNİ BÖYLE BOŞ ŞEYLERLE HARCIYORSUN HİÇ YAKIŞTIRAMADIM DOĞRUSU.
İREM: BEN DE YAKIŞTIRAMADIM HOCAM ARKADAŞA YANİ O TOKA O KAFAYA OLMUŞ MU ALLAH AŞKINA SİZ SÖYLEYİN.
SAFİNAZ: AA NE VARMIŞ CANIM TOKAMDA BENCE GAYET GÜZEL DURUYOR.
SONGÜL: OOF HOCAM ARTIK KONUMUZA DÖNEBİLİR MİYİZ?
ÖĞRETMEN: AFERİN SANA CANIM BENİM, PEKİ SENİNLE BAŞLAYABİLİRİZ O ZAMAN.
SONGÜL: BENCE GÖNÜLLÜLER KAZANACAK HOCAM, İSTERSENİZ İDDAYA GİRELİM.
ÖĞRETMEN: ARKADAŞLAR LİSE DİYORUUM, HAYAL DİYORUUM HADİ AMA BİRAZ DERSE ODAKLANIN.
KESER: (OTURDUĞU YERDEN GAYET CİDDİYETSİZ BİR TAVIRLA) NE LİSESİ HOCAM HİÇ UĞRAŞAMAM VALLA, EVİMDE OTURURUM KOCAM BANA BAKSIN İŞİ NE?
ÖĞRETMEN: OH NE ALA MEMLEKET KENDİ AYAKLARININ ÜZERİNDE DURMAN GEREKMEZ Mİ PEKİ?
KESER: (AYAĞA KALKAR ALAYCI BİR İFADE İLE) BAKIN HOCAM KENDİ AYAKLARIMIN ÜZERİNDE DURUYORUM ZATEN ŞUAN
(SINIFTA GÜLÜŞMELER)
SONGÜL: (KESERE BAKARAK KONUŞUR) VALLA HOCAM KIZ HEYKEL GİBİ DURDU ,BENCE OKUMASINA GEREK YOK (GÜLEREK)
SONGÜL: HOCAAAM, BİR ŞEY DAHA SORACAĞIM SİZE. TÜRK MÜSÜNÜZ-KÜRT MÜSÜNÜZ?
CENNET: AA GÜZEL SORU VALLA.
ÖĞRETMEN: İNSANIM CANIM, BU BİRBİRİMİZİ SEVMEMİZ İÇİN YETERLİ DEĞİL Mİ? DOĞARKEN SEÇEMEDİĞİMİZ BİR ŞEY İÇİN BİRBİRİMİZE ÜSTÜNLÜK MÜ TASLAYACAĞIZ, ÖNEMLİ OLAN İNSAN OLMAK DEĞİL Mİ? NEYİ PAYLAŞAMIYORUZ Kİ GÜZEL ÜLKEMİZDE. BEN İNSANIM, PEKİ SEN NESİN? İNSAN MISIN, TÜRK MÜSÜN YOKSA KÜRT MÜSÜN?
SONGÜL: (BAŞINI ÖNE EĞER, YÜZÜNDEKİ UTANGAÇ İFADE İLE) İNSANIM HOCAM.
ÖĞRETMEN: (SESSİZCE OLAN BİTENİ İZLEYEN BAŞARILI ÖĞRENCİNİN BAŞININ UCUNA GELİR VE) PEKİİ, GÜZEL KIZ. İSMİN NE SENİN? HAYALİN VAR MI, NE OLMAK İSTİYORSUN?
DİLBER: (UTANGAÇ AMA AYNI ZAMANDA KARARLI BİR İFADE İLE ELİNİ MASAYA KOYUP AYAĞA KALKAR) İSMİM DİLBER. BENİM BİR HAYALİM VAR HOCAM. BENİ BURAYA ZOR ŞARTLARDA YOLLAYIP OKUTAN AİLEME BİR VEFA BORCUM VAR, BU YÜZDEN TEOGTA ELİMDEN GELENİN EN İYİSİNİ YAPMAK İSTİYORUM. HATTA BİRİNCİ OLMAK, İYİ BİR LİSEYE GİTMEK, SONRA DOKTOR OLMAK, İNSANLIĞA YALNIZCA İNSAN OLDUKLARI İÇİN FAYDALI OLMAK İSTİYORUM.
SINIFTAN SESLER YÜKSELİR ÖNCE ALAYCI GÜLÜŞMELER OLUR, DİLBER UTANIR AMA OTURMAZ.
İREM: (SÖYLEDİKLERİNİ EL HAREKETLERİ İLE DESTEKLEYEREK) O DOKTOR OLUYORSA BEN DE PİLOT OLACAĞIM HOCAM, KOYUNLARIMI UÇAĞIMLA GEZDİRİRİM HEM FENA MI?
SINIFTAN GÜLÜŞMELER
SAFİNAZ: HOCAM ARKADAŞ ÇOK YABANCI FİLM İZLİYOR HERALDE (KÖTÜ ADAM KAHKAHASI ATAR)
ÖĞRETMEN: (SAFİNAZIN YANINA DOĞRU GİDEREK) NİYE SEN OKUMAK BÜYÜK İNSAN OLMAK İSTEMİYOR MUSUN? MESELA SENİN HAYALİN NEDİR?
SAFİNAZ: (DİLBERİN YAPTIKLARINI TAKLİT EDEREK) İSMİM SAFİNAZ. YARIŞMAYA EVDEN KATILIYORUM. BENİM DE BİR HAYALİM VAR. (GÜLER)
ÖĞRETMEN: SADEDE GELİRSEK CANIM
SAFİNAZ: BEN EVLENENE KADAR BABA, EVLENDİKTEN SONRA KOCA PARASI YEMEYİ HAYAL EDİYORUM HOCAM. NE O ÖYLE OKUYUP UĞRAŞACAĞIM AMAAN DÜNYAYI BEN Mİ KURTARACAĞIM? NEYSE DİĞER YARIŞMACI ARKADAŞLARA BAŞARILAR DİLİYORUM, HANGİ KAMERADAYIZ? BURADAN SEVGİLİ KÖPEĞİM ÇOMARA SELAM YOLLUYORUM (ÖPÜCÜK ATIP EL SALLAR GÜLEREK)
(SINIFTAN ALKIŞ GÜRÜLTÜ KOPAR, HEMEN SAKİNLEŞİRLER)
KESER: EE MADEM ÖYLE BEN DE ASTRONOT OLUP UZAYA ÇIKAYIM HOCAM, HEM UZAYDA KÖMÜR VAR DİYORLAR PARAYA PARA DEMEYİZ VALLA (KAHKAHA ATAR)
CENNET: KIZ PARAYI BULUNCA BİZİ DE UNUTURSUN SEN?
İREM: AA BENİM ARKADAŞIM YAPMAZ ÖYLE ŞEY, DİMİ KIZ YAPMAZSIN DİMİ?
KESER: (ŞAŞIRMIŞ GİBİ YAPARAK) PARDON CANIM SİZ KİMDİNİZ TANIYAMADIM?
SAFİNAZ: PARAYI BULMADAN UNUTTU SİZİ, BİR DE ZENGİN OLSA OHOOO
KESER: (CİDDİLEŞEREK AYAĞA KALKAR) ARKADAŞLAR BİRAZ DÜRÜST OLUN SİZ ZENGİN OLSANIZ BENİ TANIR MIYDINIZ?
SAFİNAZ: BEN VALLA BABAMI TANIMAM (KAHKAHA ATAR)
SONGÜL: İŞTE VEFALI BİR EVLAT, ALKIIIŞ. (ALKIŞLAR)
(BÜTÜN SINIF ALKIŞ KIYAMET KOPAR)
ÖĞRETMEN: YETEEER. BRAVO SİZE, HER ŞEYİN PARADAN İBARET OLDUĞUNU DÜŞÜNECEK KADAR TAŞ KALPLİ Mİ OLDUNUZ BU YAŞTA, NEREDE KALDI İNSANLIK?
SAFİNAZ: O BUGÜN İZİNLİ HOCAM (KAHKAHA ATAR)
İREM: HIII ONLARIN CENAZESİ VAAR, ŞİMDİ HATIRLADIM.
ÖĞRETMEN: NE CENAZESİ HAYIRDIR?
SAFİNAZ: İYİLİK ÖLDÜ HOCAM ONUN CENAZESİ VAR (KAHKAHA ATARAK)
ÖĞRETMEN: (CİDDİYETLE TAHTANIN ÖNÜNE GELİR) İNANAMIYORUM SİZE, AMA ARTIK BEN VARIM BU DÜŞÜNCELERDEN UZAKLAŞACAKSINIZ.
CENNET: AA BİZ KÖYÜMÜZDEN AYRILAMAYIZ HOCAM.
ÖĞRETMEN: NAYRILACAKSINIZ DEDİM.
BÜTÜN SINIF, HEP BİR AĞIZDAN : AAAMİİİİN.
ÖĞRETMEN: BU KADAR ŞAMATA YETER. (BAŞARILI KIZA DÖNEREK) PEKİ DİLBER, DEVAM ETMEK İSTER MİSİN HAYALLERİNE?
DİLBER: (ARKADAŞLARININ BU TAVRINDAN DOLAYI MAHÇUP OLUR) DEVAM ETMEK İSTEMİYORUM HOCAM. (DER VE BAŞINI ÖNE EĞİP SIRASINA OTURUR)
O SIRADA ZİL ÇALAR, BİRİNCİ DERS BİTER.
1.PERDE SONU
2.PERDE
DİLBERİN AİLESİ EVİN İÇİNDE OTURMUŞ, YEMEK YEMEKTEDİR. YEMEKTE KURU FASULYE VE PİLAV VARDIR. DİLBER SOFRANIN YANINA OTURMUŞ KİTAPLARINI KARIŞTIRMAKTADIR.
ANNE: (BİR YANDAN YEMEK KOYAR) DİLBEER, HADİ KIZIM ARTIK, BAK SOFRA HAZIR GEL SEN DE BAŞLAYALIM YEMEĞE.
DİLBER: TAMAM ANNEE GELİYORUM ŞİMDİ SON BİR ŞEYE BAKACAĞIM.
BABA: (BİRAZ SORUMSUZ BİR ADAMDIR) BU DA OKUYUP ALİM OLACAK BAŞIMIZA, KIZ SENİN NEYİN OKUMAK FİLAN, ÇABUK ŞU ORTAOKUL MU NEDİR BİTİR DE EVLENDİRECEĞİM SENİ BİZİM HASO AĞANIN OĞLUYLA.
(O ESNADA HERKES SOFRAYA OTURMUŞTUR)
DEDE (AZ GÖRÜYOR, AZ DUYUYORDUR): VALLA OĞUL FİLAN DEMEM ÇAKARIM BASTONU ALNINA ŞİMDİ, NE MAHO AĞASI, BENİM TORUNUM OKUYACAK DOKTOR OLACAK.
BABA: MAHO AĞA KİM BABA?
DEDE: EEH, NE BİLEYİM BEN BE.
BABA: HASO AĞA ZENGİN ADAM NEYİ VARMIŞ MİS GİBİ DE OĞLU VAR
ANNE: ADAMIN OĞLU BENDEN BÜYÜK BEEY, KAFASINDA SİYAH SAÇ KALMAMIŞ HERİFİN.
BABA: SEN KARIŞMA KADIN, BU ZAMANDA PARA ÖNEMLİ, NE YAPACAKSIN SİYAH SAÇI, DÖKÜLÜR GİDER.
ANNE: (ELLERİNİ AÇIP SESLİ DUA EDER, SONRA AMİN DEYİP YÜZÜNE SÜRER) ALLAH’IM BU ADAMA AKIL FİKİR VER, BİZE BİR KURTARICI GÖNDER. AMİİN.
BABA: İSTERSEN HATİM İNDİR. BEN KIZIMI DÜŞÜNÜYORUM.
DİLBER: BEN KENDİM DÜŞÜNEBİLİRİM BABA.
BABA: SENİN AKLIN ERMEZ SEN SUS BAKİYİM.
NİNE: GELMEYİN TORUNUMUN ÜZERİNE BAKİYİM AA, DEDESİ HAKLI, HADİ KIZIM ÇABUK TOKTUR OL DA BENİM ŞU ROMATİZMALARIMA BAKIVER SANA ZAHMET HADİ KUZUM (DİZLERİNİ OVUŞTURUP ACILI BİR SES TONU İLE)
DİLBER: SEN HİÇ MERAK ETME CANIM NİNECİM BEN HİÇ ÜZER MİYİM SENİ, BİRAZ DAHA SABRET. (NİNESİNE DOKUNARAK)
BABA: MÜDÜRÜNE SÖYLE DE O DA BENİ ÜZMESİN, GEÇEN GÜN TOPLANTI YAPTIK, KOYUNLARDAN FİLAN BAHSEDİYORDUK NE GÜZEL, KONUYU NASIL GETİRDİYSE BİZDEN PARA İSTEDİ, BEN ŞİMDİYE KADAR VERDİĞİM PARAYLA YENİ BİR OKUL AÇARDIM YAHU. (SİTEM DOLU BİR SES TONU İLE)
ANNE: OLSUN O KADAR BEY, EĞİTİM İÇİN VERİLEN PARA BOŞA DEĞİLDİR, O KALIN KAFAN BİR ANLAMADI BUNU. (DİLBERE DÖNEREK) SEN BAKMA KIZIM BU BABANA.
DİLBER: ANNEE, BİLİYOR MUSUN BİZİM OKULA YENİ BİR ÖĞRETMEN GELDİ BUGÜN. O KADAR İYİ BİRİ Kİ ANLATAMAM SANA.
BABA: ZATEN MERAK ETMİYORUZ KIZIM BOŞVER ‘ANLATMA’ (SON KELİMEYİ SÖYLEYİP TAM AĞZINA KAŞIĞI GÖTÜREN DİLBERİN OMZUNA HAFİFÇE VURUR, YEMEK DİLBERİN
ÜZERİNE DÖKÜLÜR)
DİLBER: (ÖFKE İLE) BABA NE YAPIYORSUN YAA! DEDEE, ŞU BABAMA BİR ŞEY SÖYLER MİSİN LÜTFEN, KIZINI HİÇ TAKMIYOR?
DEDE: (ELİNİ AĞZINA KOYUP YANLIŞ YERE BAKARAK BAĞIRIR) HİÇ ÇİVİ Mİ ÇAKMIYOR?
DİLBER: (ELİNİ AĞZINA DAYAYIP YÜKSEK SESLE) ÇİVİ DEĞİL DEDECİĞİM, BENİ TAKMIYOR BENİİİ
DEDE: (EŞİNE BAKARAK DÜRTER) : HEEY, CİDDİYE AL TORUNUMU EVLAT FELAN DEMEM…..
NİNE: BANA NE BAKIYORSUN BEEY, AY İYİCE GİTTİ BUNUN GÖZLER İYİ ÇEKMİYOR ARTIK, KARINCALI YAYIN. HEEY GİDİ KOCA ADEM HEY!( ELİNİ KOLUNU SALLAR, DEDEYİ BABAYA DÖNDÜRÜR) AL ŞU TARAFA DOĞRU SESLEN.
DEDE: (BASTONU SALLAYARAK) AAH AH BİZİM ZAMANIMIZDA BÖYLE İMKANLAR OLACAKTI Kİ ALİM OLURDUM ALİM.
BABA: BABA DUYDUĞUMA GÖRE SEN OKULA GİTMEMEK İÇİN EVDEN KAÇMIŞSIN ÜÇÜNCÜ SINIFTA, HATTA İLLE DE TUTTURMUŞSUN BEN KOYUNLARIMDAN AYRILAMAM DİYE
DEDE: DUR ŞİMDİ KARIŞTIRMA ORASINI. (PARMAĞINI SALLAYARAK)
NİNE: (GÖZÜNÜ UZAKLARA DİKER VE LAFA ATLAR) HATTA HİÇ UNUTMAM BİR GÜN 3 KUZUYLA GELMİŞTİ OKULA, BOYLU POSLU HERİFTİ BUU BAKMAYA DOYAMAZSIN, SONRA YAŞLANDI ÇEKTİ İŞTE KISALDI GİTTİ, HEY GİDİ KOCA ADEM O ZAMAN DA GÜÇLÜYDÜ ÜÇ KUZUYU TEK ELİYLE KALDIRIRDI, DİMİ ADEEM? (ELİYLE GÖSTERİR, DEDEYE DOKUNUR, DEDE SARSILIR VE OĞLUNUN OMZUNA DÜŞER)
DİLBER: DEDEE NİNEMLE NASIL TANIŞTINIZ ANLATSANA BANA MERAK EDİYORUM LÜTFEEN.
DEDE: NE YARIŞMASI YAVRUM KOCA KOCA İNSANLARIZ, HEM NİNENİN KOLLARINDA BİLE ROMATİZMA VAR DÜŞÜN ARTIK (USUL USUL GÜLER)
ANNE:(ELİNİ AĞZINA KOYUP BAĞIRARAK) BABAA, NASIL TANIŞTIĞINIZI SORUYOR ANNEMLE? BAK BEN DE MERAK ETTİM ŞİMDİ.
DEDE: (SAĞA SOLA, ARADA DA TORUNUNA BAKARAK) HII, HUDE BİZ PEK TANIŞMADIK, BENİM BABAMLA, BENİM KARININ BABASI TANIŞMIŞ İŞTE, BİR BAKTIM EVLENMİŞİM.
DİLBER: BAK YİNE YANLIŞ ANLADIN DEDE
DEDE: YOK TORUNUM YOK BU DEFA DOĞRU ANLADIM, SANA ŞÖYLE SÖYLEYEYİM BAK, NİNENİ EVLENDİKTEN BİR HAFTA SONRA GÖRDÜM BEN. BİZİM ZAMANIMIZDA ÖYLE ÖNCEDEN GÖRMEK FİLAN YOKTU AAH AH, YOKSA BEN BU TURŞU SURATLIYA BAKAR MIYDIM HİÇ?
NİNE: (AĞIR AĞIR KALKIP ELİNİ BELİNE KOYARAK) HAHAAY GÜLEYİM BARİ KART HOROZ, YAA TORUNUM BAKMA SEN BU DEDENE BÖÖYLE GÖZLERİYLE BİR SÜZERDİ Kİ BENİ ANLATAMAM SANA, O ZAMAN GÖRÜYORDU TABİ BÖYLE DEĞİLDİ.
DEDE: LATİFE YAPIYORUM YAHU, NE YALAN SÖYLEYEYİM SEVERDİM KERATAYI. (GÜLÜMSEYEREK)
ANNE: HİÇ GÖRMEDEN NASIL ANLAŞTINIZ SONRA BABA ZOR OLMADI MI? HEM SEN BUNU DAHA ÖNCE NİYE ANLATMADIN HİÇ.
DEDE: ÖVÜNÜLECEK BİR ŞEY OLMADIĞI İÇİN TORUNUM.
ANNE: BABA, BEN KIZINIM YAHU.
DEDE: HADİ AFİYET OLSUN, AA YEMEĞİM SOĞUYOR SİZİN YÜZÜNÜZDEN. (AĞZINI ŞAPIRDATARAK YEMEK YEMEYE BAŞLAR)
DİLBER: DEDEE KONUYU DEĞİŞTİRME AMA YAA NE GÜZEL DİNLİYORDUK İŞTE.
DEDE ORALI OLMAZ.
NİNE: BABAN ANLATSIN KIZIM ANNENLE NASIL TANIŞMIŞLAR?
BABA: AA ANNE BENİ KARIŞTIRMAYIN BU İŞE?
ANNE: (ÖVÜNEREK) BİZ DEDENLER GİBİ SONRADAN GÖRMEDİK KIZIM BİZİMKİ MODEREN BİR İLİŞKİYDİ, BABANLA TAM TAMINA 3 GÜN ÇIKTIK BİZ. (ELİYLE 4 İŞARETİ YAPAR)
DİLBER: NASIL ÇIKTINIZ YANİ ANNE, ANLAMADIM GÜNÜMÜZDEKİ GİBİ Mİ?
ANNE: YOOK BE KIZIIM, BU BABAN ÇOBANDI SENİN, O KOYUNLARI OTLATMAYA GİDERDİ DAĞA BEN DE ONA YEMEK GÖTÜRÜRDÜM ARA SIRA, İŞTE DAĞA FİLAN ÇIKARDIK, ONDAN BAHSEDİYORUM
DİLBER: HII, AYY NE ROMANTİİK.
BABA: NEYSE KAPATALIM BU KONUYU ANANIZ UTANMASIN ŞİMDİ, EE DİLBER ANLAT MADEM HADİ, NE HOCASI GELDİ SİZE YENİ?
DİLBER: HII ONU DİYORDUM, OKULA YENİ BİR ÖĞRETMEN GELDİ BİZE BİR SÜRÜ NASİHATTA BULUNDU, BEN DE EVE DAVET ETTİM BİR GÜN GELİR BELKİ.
ANNE: İSMİ CİSMİ YOK MU KIZIM BUNUN?
DİLBER: VAR VAR İSMİ KAMİL SOĞAN. BEN BAYILDIM KENDİSİNE ÇOK GÜZEL ŞEYLER ANLATTI BİZE.
BABA: KAMİL SOĞAN MI? ADAM YANİ?
DİLBER: YOK BABA KIZ ASLINDA DA İŞTE UZUN HİKAYE BOŞVER ÖNEMLİ OLAN BİZE DEĞER VERMESİ.
NİNE: (KIS KIS GÜLEREK) KIZ SOYADINI MANAVDAN MI ALMIŞ BU ÖĞRETMEN?
DİLBER: YA NİNECİM YA ÇOK AYIP AMA.
DEDE: BENİM DE İKİNCİ SINIFTA BİR ÖĞRETMENİM VARDI ADINI HİÇ UNUTMAM.
ANNE: NEYDİ Kİ ADI BABACIĞIM?
DEDE: (BİRAZ DURAKSAR, SONRA KAFASINI KAŞIYARAK) VALLA UNUTTUM KIZIM…
NİNE: İLAHİ BEY OKUL HAYATIN BOYUNCA ZATEN BİR TANE ÖĞRETMENİN OLDU ONU DA UNUTTUN MU (GÜLEREK)
DEDE: KAFA MI BIRAKTIN KADIN İNSANDA.
NİNE: KIYAMET KOPSA BENDEN BİLECEKSİN BEEY! (DEDEYİ GÖSTERİP DELİ İŞARETİ YAPAR)
DEDE: (GÜLEREK, SOFRADAKİLERE DOĞRU HAFİF KISIK SES İLE) E ÖYLE ZATEN.
NİNE: DUYAMADIIIM.
DEDE: HADİ AFİYET OLSUUUN. (DER ŞAPIRDATARAK YEMEĞİNİ YEMEYE KOYULUR)
TAM SOFRADAKİLER DEDEYE GÜLERKEN KAPI ÇALAR DİLBER KAPIYA KOŞUP AÇAR VE İÇERİ ÇOBAN ELİNDEKİ BASTONU İLE SÖYLENE SÖYLENE GİRER.
ÇOBAN, DEDE İLE BABANIN ARASINA OTURUR.
ÇOBAN: (KAFA SALLAYA SALLAYA) ALLAH’IM SEN BANA SABIR VER, SABIR VER, SABIR VEER.
BABA: OO HOŞGELDİN BAKAN DEDE BU NE SÜPRİZ YAV, HAYIRDIR NEYE SİNİRLİSİN BÖYLE?
ÇOBAN: (YERİNE YERLEŞİR) SORMA DİLBERİN BABASI SORMA, YAV O DEĞİL DE SENİN ADIN NEYDİ?
BABA: VALLA BANA BİR İSİM KOYMADILAR, NORMALDE MERT DE, SAHNEDE ARKADAŞLAR DİLBERİN BABASI DER BANA. (GÜLER)
ÇOBAN: (NİNEYE DÖNER) NE DİYOR HAVVA NİNE BU BEN BİR ŞEY ANLAMADIM.
NİNE: (BİR YANDAN DİZLERİNİ OVUŞTURARAK) VALLA ÇOBAN, OĞLUM DİYE SÖYLEMİYORUM KIRK YILDIR BEN DE BİR ŞEY ANLAMADIM, BİZ BUNU TAM YAPAMADIK DOĞRUSU (KIS KIS GÜLER)
ÇOBAN: HAVVA NİNE TIP ÇOK İLERLEDİ BAK ALDIRMA FIRSATINIZ VARSA ALDIRIN BARİ SİZ BUNU (KIS KIS GÜLER)
DEDE: VALLA BU BİZİM ÇOBAN BAKAN OLMALI, HOŞGELMİŞSİN AZİZİM, NERELERDEYDİN YAHU GÖZÜMÜZ YOLLARDA KALDI? (YANLIŞ YERE BAKAR)
NİNE: BİR DE DOĞRU YERE BAKABİLSE OLACAK DA İŞTE (GÜLER)
ÇOBAN: (ELİNİ AĞZINA DAYAYIP DEDEYE DOĞRU BAĞIRARAK) VALLA SORMA AZİZİM O DAĞ SENİN BU DAĞ BENİM KOŞTURUYORUM İŞTE, DERTLİYİM BU ARALAR HİÇ SORMA.
DEDE: (YEMEĞİNİ YEMEYE DEVAM EDER, HİÇ KİMSE ORALI OLMAZ)
ÇOBAN: DERTLİYİM DİYORUM ADEM ABİİ, HİÇ SORMAAA!
DEDE: ULE SORMUYORUM İŞTE, NE KONUŞUYORSUN DAHA?
ÇOBAN: LAFIN GELİŞİ YAHU, HAYDİ SOR SOOR?
DEDE: DUR SANA BİR BİLMECE SORAYIM O ZAMAN BEN, YADA DİLBERE SORAYIM DUR O MEKTEBE GİDİYOR SİZ GİBİ CAHİL DEĞİL. DİLBER SÖYLE BAKALIM KIZIM?
DİLBER: NE SÖYLEYEYİM DEDECİĞİM.
DEDE: BİLMECEYİ İŞTE.
DİLBER: SORMADIN Kİ DEDE.
DEDE: NEYİ?
DİLBER: BİLMECEYİ İŞTE.
DEDE: AA BİLMECE Mİ SORACAKSIN BİZE, SOR BAKALIM, DEDEN İYİ BİLİR BİLMECELERİ. (KASILARAK)
DİLBER: SEN SORACAKTIN HANİ DEDE?
DEDE: NE SORACAKTIM.
DİLBER: BİLMECE.
DEDE: BEN BİLMECE FİLAN BİLMEM KIZIM DELİRME ALLAH AŞKINA GİT İŞİNE EĞLENME DEDENLE.
DİLBER: TAMAM O ZAMAN BEN SORAYIM DEDECİĞİM, HADİ BAKALIM BİLECEK MİSİİN? (NEŞELİ BİR ŞEKİLDE)
ÇOBAN: DİLBER KIZIM SENİN BU DEDEN ADINI ZOR BİLİYOR DAHA.
BÜTÜN EV HALKI GÜLÜŞÜR.
DİLBER: HAZIR MISIN DEDEE?
DEDE: NEYE HAZIR MIYIM?
DİLBER: BİLMECE SORACAĞIM YA SANA.
DEDE: BURADA BİLMECELERİ BEN SORARIM. (ELİNİ BAĞRINA VURARAK)
DİLBER: HADİ SOR O ZAMAN SEN SOR CANIM DEDEM.
DEDE: MAKARAM SARI BAĞLAR LE GIZ SÖYLER GELİN AĞLAAAR.
DİLBER: BU ŞARKI AMA DEDEE.
DEDE: EEH SİZE YARANILMAZ BE NE HALİNİZ VARSA GÖRÜN. (BURNUNU ELİYLE TIKAYIP KAŞIĞI AĞZINA GÖTÜREREK ŞAPIRDATARAK BİR ŞEYLER İÇER.)
DİLBER: YAA NİNEEE?
NİNE: DEDENİN ŞARJI BİTTİ DİLBERCİĞİM, BOŞUNA UĞRAŞMA KIZIM ANLAYAMAZSIN ŞUAN. İLAHİ ADEM SEN ADAMI ÖLDÜRÜRSÜN. (GÜLEREK)
ÇOBAN: ONU DİYORDUM İŞTE ADEM DEDE?
DEDE: EEE, NOLMUŞ?
ÇOBAN: BU SENİN SITKI YOK MU YAV, DELİRTECEK BENİ BİR GÜN.
DEDE: TABİİ YAĞI ERİTECEKSİN BÖYLE TANDIR EKMEĞİNİN ÜZERİNE SÜRECEKSİN DİMİ MUHTEREM.
NİNE: BU HERİFİN DE AKLI FİKRİ YEMEKTE?
ÇOBAN: (BABAYA DÖNEREK) BUNUN KULAKLARI ÖLMÜŞ HATIRLATIN DA Bİ ARA GÖMELİM ARTIK. (DEDEYE DÖNÜP) BİZİM SITKI DİYORUM ADEM ABİ GÖZÜNÜ SEVEYİM YA NE TANDIRI
DEDE: HII ŞU BİZİM SITKII TANIDIM TANIDIM, EE NE OLMUŞ ONA, GENE NE HALTLAR KARIŞTIRDI KERATA ANLAT HELE? (GÜLEREK)
ÇOBAN: BU HERGELE ALIYOR YANINA CANKIZ İLE GÜLNAZI BAŞKASININ TARLASINA GİRİP NE VARSA YİYOR, SONRA KÖYLÜ BANA LAF EDİYOR
DİLBER: (ANNESİNE DOĞRU EĞİLİP HAFİF FIISILTI İLE) ANNEE?
ANNE: NE VAR KIZ?
ÖN TARAFTA ANNE İLE KIZI FISILTI İLE KONUŞURLARKEN ARKA TARAFTA ÇOBAN DEDEYE BİR ŞEY ANLATIYORMUŞ GİBİ YAPMAYA DEVAM EDER, DEDE SAĞA SOLA BAKAR, KULAĞINI TUTAR BİR
TÜRLÜ ANLAŞAMAZLAR
DİLBER: ANNE BU ÇOBAN AMCANIN ÇOCUĞU YOKTU HANİ?
ANNE: E HALA YOK NEREDEN ÇIKTI ŞİMDİ BU?
DİLBER: E ANNE ÇOCUĞU YOKSA BU ADAM NEDEN BAHSEDİYOR?
ANNE: KOYUNLARINDAN BAHSEDİYOR KIZIM (ELLERİYLE DELİ İŞARETİ YAPAR, BELLİ OLMASIN DİYE KAFASINI KAŞIR)
DEDE: (ANNE İLE KIZ GERİ YASLANINCA DEDE BİRDEN SESİ AÇILMIŞ GİBİ OLUR) İLERİ GİDİYORSUN ÇOBAAN!
ÇOBAN: SENİN GÖZLER DE GİTMİŞ ADEM ABİ, DUR YAKLAŞAYIM BİRAZ DAHA (YAKLAŞIR)
BABA: E BAKAN DEDE, SEN ONLARI EN İYİSİ SAT SAT, YADA EN İYİSİ SITKI’YI MANGAL YAP KÖYLÜYE DAĞIT İBRET OLSUN DİĞERLERİNE.
ÇOBAN: EN SON ÖYLE YAPACAĞIM SABRIM TÜKENDİ ARTIK, BENİ DİNLEMEZ OLDU İYİCE.
DEDE: (ELLERİNİ YUKARIYA KALDIRARAK) ÇOBAAAN ÇOBAN, SITKI’MI KİMSEYE YEDİRTMEM, MANGAL YAPILACAKSA GETİR BANA BEN YAPARIM
ÇOBAN: (DEDENİN DİZİNE VURAR, SAKİNLEŞTİRİR) NEYSE NEYSE MUHTEREM SEN KIZMA İDARE EDERİM BEN SENİN HATRINA.
DEDE: HADİ AFİYET OLSUN.
NİNE: BİZİMKİNİN YAYIN GİTTİ YİNE( ELİYLE DELİ İŞARETİ YAPARAK GÜLÜMSER)
ÇOBAN: EE DİLBER KIZIM SEN NAPIYORSUN NASIL GİDİYOR OKUL, HADİ BİTİR DE KURTUL ARTIK BEN SANA ÜÇ BEŞ KUZU AYARLAYAYIM ONLARA BİLDİKLERİNİ ÖĞRETİRSİN (GÜLER)
DİLBER: (TAM LAFA GİRECEKKEN KAPI ÇALAR) BEN BAKARIIM
KAPI ÇALAR VE ELİNDE BASTONU İLE YERE VURA VURA AKIL FAZLALIĞINDAN KAFAYI SIYIRMIŞ KÖYÜN DELİSİ OLARAK TANINAN ALİM DEDE GİRER.
ÇOBAN: (GÖNÜL KAPIDAN GÖRÜNÜR GÖRÜNMEZ İLK CÜMLEYİ SOFRADAKİLERE SÖYLER) HIIH, KÖYÜN DELİSİ DE GELDİ TAM OLDU. (GÖNÜL SOFRAYA YAKLAŞINCA İKİNCİ CÜMLEYİ ONA DOĞRU SÖYLER) HOŞGELDİN ALİM DEDEE.
KÖYÜN DELİSİ: (ÖNE DOĞRU GELİR) İŞTE GELDİK GİDİYORUZ, BİR HOŞGELDİN, BİR GÜLE GÜLE, YARIN ÖLECEĞİMİZ BELLİ, KALP KIRIYORUZ BİLE BİLE.
DEDE: HOŞGELDİN ALİM, VALLA AKILLI ADAMSIN DELİRDİN KURTULDUN DÜNYANIN DERTLERİNDEN.
KÖYÜN DELİSİ: DEME ÖYLE ADEM DEDE, VALLA ÇOK DERTLİYİM BEN DE.
BABA: SENİN KOYUNLAR NEREYE GİRMİŞ ALİM DEDE?
KÖYÜN DELİSİ: NE KOYUNU EVLAT NE KOYUNUU BENİMKİSİ BÖYÜK DERT BÖYÜÜK, ALLAH AKILLIYA DERDİN BÖYÜĞÜNDEN VERİYOR YA RABBİ
DEDE: NE OLDU YAV HAYIRDIR (TAM O ANDA HAPŞURUR)
DİLBER: ÇOK YAŞA DEDEE
KÖYÜN DELİSİ: AZ DAHA YAŞARSA ÖLÜMSÜZ OLACAK KIZIM BU ADAM (KAHKAHA ATAR)
ÇOBAN: ADEM DEDE SEN İSTANBUL FETHEDİLİRKEN NEREDEYDİN O ZAMAN DA YAŞIYORDUN KESİN. (GÜLER)
DEDE: NE VARMIŞ CANIM YAŞIMDA DAHA YÜZÜMDEN YENİ GÜN ALDIM BİR KERE.
ÇOBAN: (SOFRADAKİLERİN ORTASINA DOĞRU EĞİLEREK) ADEM DEDEM İDARELERİ İNSANDIR NEFESİ BİLE TASARRUFLU KULLANMIŞ BAYA DAYANDI VALLA.
KÖYÜN DELİSİ: ÇOBAAN ÇOBAN, BANA OLAN BORCUNU GETİR
ÇOBAN: NE BORCUM VAR BENİM SANA DELİ Mİ NE?
(EV HALKI GÜLÜŞÜR)
KÖYÜN DELİSİ: GEÇEN GÜN AVUCUMDAN ÜÇ TANE FISTIK ALDIN DELİ ETME ADAMI UNUTTUM SANMA
ÇOBAN: (BAŞINI TAVANA DİKİP) HEY ALLAHIM YA SABIR
NİNE: (HER LAFA GİRDİĞİNDE AĞRISI TUTAR) AAAY DİDİŞİP DURMAYIN CANIM AA
DEDE: İBİŞİ ARAMAYIN BU SAATTE CANIIM VAKİT GEÇ OLDU ARTIK. (KOLUNDA OLMAYAN SAATE BAKARAK KONUŞUR)
KÖYÜN DELİSİ: ÖLÜM GELDİĞİNDE NE BİR AN İLERİ GİDER, NE DE BİR AN GERİ GİDER VAKİT DEDEE.
ANNE: ALİM DEDE AÇSINDIR SEN BUYUR SOFRAYA YANAŞ İKİ LOKMA BİR ŞEYLER YE.
KÖYÜN DELİSİ: İKİ LOKMA YETER GÖZÜ TOK OLANAA, KURU FASULYE GÖRÜNCE AĞZIM SULANAA.
BABA: GEL HADİ O ZAMAN BUYUR BAK PİLAV DA VAR SEN SEVERSİN.
KÖYÜN DELİSİ: KURU FASULYE PİLAV TAMAM AMA HANİ BUNUN YANINDA SOĞAN ULA.
DERKEN YİNE KAPI ÇALAR, DİLBER KAPIYI AÇMAYA KOŞAR. O SIRADA ANNE SÖYLENİR. KAPIYI ÇALAN DİLBER’İN ÖĞRETMENİ KAMİL SOĞAN’DIR.
ANNE: KAPIYI MI AÇIK UNUTTUK NEDİR, IŞIĞI GÖREN GELİYOR MÜBAREK.
DEDE: BUGÜN BAYRAM MIYDI KIZIM BEN KARIŞTIRDIM.
KÖYÜN DELİSİ: BU SENE BAYRAM YOK ADEM DEDE.
DEDE: SEN DERT ETME ALİMCİĞİM SANA HERGÜN BAYRAM.
EV HALKI GÜLÜŞMEYE DEVAM EDERKEN DİLBER VE ÖĞRETMENİ SOFRAYA DOĞRU GELİR.
DİLBER: (SEVİNÇLE HOCASININ ELİNDEN TUTMUŞ İÇERİ GİRER) ANNEE BAK SİZE BAHSETTİĞİM ÖĞRETMENİM GELMİŞ BİZİ ZİYARETE ÇOK MUTLUYUM ŞUAN.
KÖYÜN DELİSİ: ADEM DİLİNİ Mİ YUTTUN BE ADAM, HANİ BU KURU FASULYENİN YANINDA SOĞAN, BEN KURU FASULYEYİ SOĞANSIZ YİYEMEM.
NİNE: DUR ALİM AMCA BAK SOĞAN DA GELDİ İŞTE ( HAFİF KISIK SESLE, GÜLEREK)
ANNE: ANNEEEE!
NİNE: KIZIIIM!
DİLBER: (KIZARAK, ANNESİNE DOĞRU) ANNEEE!
ANNE: KIZIIIIM!
DEDE: ÖĞRETMEEN!
ÖĞRETMEN: DEDEEM!
DEDE: GEL YAVRUCUM ARAMIZA OTUR DA ŞU KADINDAN BİRAZ OLSUN UZAK OLAYIM.
NERMİN BU ESNADA YERİNE YERLEŞMİŞTİR.
ÖĞRETMEN : MERHABA EFENDİM, BEN DİLBERİN YENİ ÖĞRETMENİ KAMİL SOĞAN.
DEDE: MERHABA KAMİL BEY KIZIM HOŞGELDİN.
NİNE: SİZ HERİFİN KUSURUNA BAKMAYIN ÖĞRETMEN HANIM BİZİM BEY ŞAKACIDIR BİRAZ (DEDEYİ ÖĞRETMENİN ARKASINDAN HAFİFÇE ÇİMDİKLER)
ANNE: DİLBER SİZDEN ÇOK BAHSETTİ KAMİL HOCAM, YENİ GELMİŞSİNİZ SANIRIM SİZ.
ÖĞRETMEN: (YANLIŞLIKLA BABANIN ŞAPKASININ ÜZERİNE OTURUR) EVET YENİ ATANDIM BURAYA, DİLBERİ DE ÇOK SEVDİM, AİLESİYLE BİR TANIŞMAK İSTEDİM RAHATSIZ ETMEDİM UMARIM BU SAATTE.
BABA: OLUR MU HOCAM ŞAPKAMIZIN ÜZERİNDE YERİNİZ VAR.
ÖĞRETMEN: (BİRDEN ŞAPKAYI FARK EDER VE ALTINDAN ALIP DEDEYE UZATIR) AH LÜTFEN KUSURA BAKMAYIN ŞAPKANIZIN ÜZERİNE OTURMUŞUM YANLIŞLIKLA
BABA: DEDİK YA ÖĞRETMEN KIZIM ŞAPKAMIN ÜZERİNDE YERİNİZ VAR
DEDE ALIP ŞAPKAYI KAFASINA GEÇİRİR.
DİLBER: BABAM DA ÇOK ŞAKACIDIR, DEĞİL Mİ BABAA (GÖZLERİNİ KOCAMAN BABAYA DİKİP İĞNELEYİCİ BİR SES TONU İLE)
ÖĞRETMEN: ÇOK ŞAKACISINIZ GERÇEKTEN ÇOK SAĞOLUN EFENDİM, SİZ DE BİR SIKINTINIZ OLDUĞUNDA BANA ÇEKİNMEDEN SÖYLEYEBİLİRSİNİZ
DEDE: VALLA KIZIM AYIP OLMAYACAKSA BENİM BİR SIKINTIM VAR
ÖĞRETMEN: NEDİR AMCACIĞIM BUYRUN LÜTFEN SÖYLEYİN
DEDE: (YANLIŞ YERE BAKAR) VALLA KIZIM BENİM KAFA ARA SIRA GELİP GİDİYOR ŞEYİ SORACAKTIM BEN SANA HEP KARIŞTIRIYORUM C’DEN SONRA HANGİ HARF GELİYORDU BİR TÜRLÜ ÇIKARAMADIM VALLAHİ
ÖĞRETMEN: (GÜLÜMSER, TAM LAFA GİRECEKKEN)
NİNE: (ÖĞRETMENİN ELİNDEN TUTAR VE LAFA DALAR) BEEY BEY, SEN C’DEN SONRASINI HİÇ BİLMİYORSUN NE KARIŞTIRMASI ALLAH AŞKINA
DEDE: NE VAR CANIM BİZİM AŞAĞIDAKİ TARLADA MAHALLE MAÇI AYARLAMIŞTIK BİR GÜN, TAM AKSİ GİBİ O GÜN DE C’DEN SONRASINI ANLATMIŞ MUALLİM BENİM SUÇUM MU?
DİLBER: AA DEDEEE SEN OKULDAN DA MI KAÇTIN?
DEDE: YOK BE YAVRUUM, NEYSE NEYSE KIZIM MUALLİME YEMEK DOLDURUN BAKAYIM
ÇOBAN: (ANİDEN AYAĞA KALKAR VE HERKESİ DONDURUR) DURUN DURUN YILLARDIR AKLIMA TAKILAN ÖNEMLİ BİR SORU SORACAĞIM HAZIR ÖĞRETMEN HANIMI YAKALAMIŞKEN, KİMSE KIPIRDAMASIN.
ÖĞRETMEN: BUYRUN EFENDİM, TABİ Kİ SORABİLİRSİNİZ NE İSTERSENİZ YANITLAMAYA ÇALIŞIRIM.
ÇOBAN: BAK ÖĞRETMEN KIZIM BEN CAHİL BİR ÇOBANIM HİÇ MEKTEBE GİTMEDİM SEN DAHA İYİ BİLİRSİN, HELE BİR DEYİVER BAKAYIM BANA YUMUŞAK GE İLE BAŞLAYAN KELİME VAR MI?
ÖĞRETMEN: YOK EFENDİM.
ÇOBAN: E MADEM YOKSA NE DİYE YUMUŞAK GE’NİN BÜYÜK HARFİ VAR?
ÖĞRETMEN: (DÜŞÜNÜR, TAM AKLINA BİR ŞEY GELİR GİBİ OLUR, KONUŞACAK GİBİ YAPAR TEKRAR SESSİZLEŞİR, DERKEN CEVAP VERİR) VALLA ÇOBAN DEDE, BEN DE BİLEMEDİM BUNU, ÇALIŞMADIĞIM YERDEN GELDİ (GÜLÜMSER)
ANNE: SEN BAKMA ÖĞRETMEN KIZIM BUNLARA EĞLENECEK YER ARIYOR BİZİM DELİLER, HER ZAMAN BÖYLELER ÜSTÜNE ALINMA
-HERKES GÜLÜŞÜR, ÖĞRETMEN DE DAHİL-
KÖYÜN DELİSİ: (BU SOHBET ESNASINDA DİLBERİN OMZUNA DOĞRU KAFASI DÜŞMEKTE VE UYUKLAMAKTADIR TAM O SIRADA ÇOBAN KOLUNU HIZLICA SARSAR, DELİ ANİDEN UYANIR VE) GELDİK Mİ, KAPTAAN MÜSAİT Bİ YERDE İNDİR BENİİ BURADAN SONRASINI KOŞARAK GİDECEĞİM, DEEEH (ELİYLE AT SIRTINDAYMIŞ GİBİ VURUP BAĞIRARAK)
ÇOBAN: UYAN ALİM DEDE UYAN ÜSKÜDARDA SABAH OLDU
KÖYÜN DELİSİ: (GÖZLERİNİ CAM GİBİ AÇARAK) ALİM DEDE; RÜYAMDA SEN, HAVVA NİNE, BİR DE YENİ BİR ÖĞRETMEN GELMİŞ O ÜÇÜNÜZ KARŞIMDA OTURUP GÜLÜŞÜYORDUNUZ.
DİLBER: O RÜYA DEĞİL Kİ ALİM DEDE
KÖYÜNDELİSİ: OHH İYİ BARİ ÜÇÜNÜ DE SEVMEDİM ZATEN, ŞEYTAN GÖRSÜN YÜZLERİNİ (DER VE DİLBERİN OMZUNA BAŞI DÜŞER TEKRAR HERKES GÜLÜŞÜR)
DEDE: KAMİL KIZIM BİR ŞEY SORACAĞIM SANA
BABA: BABACIĞIM SÖZLÜYE KALDIRMAYALIM HOCAMIZI İLK GÜNDEN İSTERSEN
DEDE: AA SÖZLÜ MÜSÜN KIZIM ALLAH TAMAMINI ERDİRSİN İNŞALLAH
ANNE: ÖYLE DEĞİL BABACIĞIIM
DEDE: YA NASIL OĞLUM (ÇOBANA BAKAR)
ÇOBAN: KIZI RAHAT BIRAK DEDEE
DEDE: RAHAT DEĞİL MİSİN KIZIM, DİLBEER, YASTIK GETİR ÖĞRETMENİN SIRTINA.
ÖĞRETMEN: HAYIR GERÇEKTEN ÇOK RAHATIM HİÇ ZAHMET ETME DİLBER.
DEDE: ŞİMDİ KAMİL KIZIM ŞEY DİYECEĞİM, SEN HİÇ İSTANBULA GİTTİN Mİ?
ÖĞRETMEN: YOK AMCACIĞIM GİTMEDİM ORAYA, SENİN GENÇLİK ORALARDA GEÇTİ HERALDE
DEDE: NERELERDE KIZIM PARDON
ÖĞRETMEN: İSTANBULDA İŞTE AMCACIĞIM
DEDE: İSTANBUL NEREDEN ÇIKTI ŞİMDİ KIZIM
ÖĞRETMEN: SİZ DEDİNİZ YA ADEM DEDE, İSTANBULDA GEÇTİ DİYE DÜŞÜNDÜM BEN DE GENÇLİĞİNİZ
DEDE: YOOK CANIM BEN O DEDİĞİN YERE HİÇ GİTMEDİM, ASKER HARİÇ EN UZAK GİTTİĞİM YER BİZİM AŞAĞIDA BİR KÖY VAR
KÖYÜN DELİSİ: OOOORDAAA BİR KÖY VAR UZAKTAAA, OOOO KÖÖÖÖY , (DUYGUSALLAŞIR, GÖZLERİ DOLAR HER KELİME SONRASI ARTARAK DEVAM EDER) ADEM DEDE O KÖYE GİDELİM BAK O KÖY BİZİM KÖYÜMÜZ LE, BAYRAMLARDA BARİ GİDELİM, ARA SIRA UĞRAYALIM BARİ, OLUR MU ADEM DE HE OLUR MU (AĞLAMAKLI OLUR BAŞI DİLBERİN OMZUNA DOĞRU DÜŞERKEN) OFFF
DEDE: DELİCİĞİM BİR DUR CANIM Bİ ŞEY ANLATIYORUM
NİNE: ŞEYİ Mİ DİYORSUN BEY?
DEDE: DELİRDİN Mİ HANIM ŞEY DİYE KÖY MÜ VAR?, BU KADIN DA İYİCE BUNADI, DEĞİŞTİRECEĞİM BEN BUNU ARTIK SON KULLANMA TARİHİ GEÇTİ BUNUN (GÜLER)
NİNE: ZİL KÖYÜ VAR AŞAĞIDA ONU DİYORSUN SEN KESİN
DEDE: HIIH, BAK NASIL DA BİLİYOR BİZİM ZİL’Lİ
KÖYÜN DELİSİ: (BİRDEN ZIPLAR VE ) DRAAAMA KÖÖPRÜSÜ HAASAN, DARDIR GEÇİLMEZ
DEDE: (DEDE DE ANİDEN ZIPLAR NERMİNİN ÖDÜ KOPAR KORKUDAN, İRKİLİR VE GERİ ÇEKİLİR ANİDEN) BREE HASAN, DUR BE ALİM ŞİMDİ TÜRKÜNÜN SIRASI MI, BİLİYORSUN BU TÜRKÜYE ZAAFIM VAR BENİM?
DİLBER: ÖĞRETMENİM SIKILMADINIZ İNŞALLAH DEĞİL Mİ, BENİM AİLEM ÇOK NEŞELİDİR SIK SIK BİZE GELİN SİZİ ÇOK SEVDİK
DEDE: (NİNEYE DÖNEREK) PİŞŞT, BENİM BU KADINI BİR YERDEN GÖZÜM ISIRIYOR AMA BİR TÜRLÜ ÇIKARAMADIM (GÖZÜNÜN TEKİNİ KIRPIP ISIRIYORMUŞ GİBİ YAPAR VE ELİYLE GÖZÜNÜ İŞARET EDER)
NİNE: AYOL YİNE GİTTİ BU, BİZİM DİLBERİN YENİ ÖĞRETMENİ İŞTEE SABAHTAN BERİ SORU SORUYORSUN YA UNUTTUN MU
DEDE: HII,HOŞGELDİN KIZIM, BEN DİLBERİN DEDESİYİM
ÇOBAN: KAMİL HOCA SEN ADEM DEDENİN KUSURUNA BAKMA İNSANLIĞIN DEDESİ SAYILIR KENDİSİ, İLK İNSAN GİBİ Bİ ŞEY
ÖĞRETMEN: (DİLBERE DÖNEREK) HEPSİNİ ÇOK SEVDİM AİLENİN, BEN DE BUNDAN SONRA ELİMDEN GELDİĞİNCE YANINIZDA OLMAK İSTERİM, BENDEN HİÇ ÇEKİNME OKULDA ÖĞRETMENİN, DIŞARIDA ABLAN SAYILIRIM BEN DE SENİN.
ANNE: (KONUŞULANLARI KULAĞINI DAYAMIŞ DİNLER VE LAFA KARIŞIR) BİZ DE SENİ ÇOK SEVDİK HOCAM NE ZAMAN İSTERSEN GEL SANA KUTİLİK YAPARIM VALLAHA
ÖĞRETMEN: KUTİLİK NE OLUYOR?
ANNE: BÖYLE PASTA GİBİ BİR ŞEY ÇOK SEVERSİN YAPAYIM SANA BİR GÜN.
ÖĞRETMEN: ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM, İNŞALLAH DİLBER BAŞARIYLA ŞU SINAVI ATLATSIN BAŞKA BİR ŞEY İSTEMİYORUM BEN.
ANNE: İNŞALLAH KIZIM, ÇALIŞIYOR AMA DURUMUMUZU GÖRÜYORSUN, BİZ HAYAL KURMAYI YILLAR EVVEL BIRAKTIK (BAŞINI ÖNE EĞER)
ÖĞRETMEN: KARAMSAR OLURSANIZ BAŞTAN KAYBEDERSİNİZ, BEN DİLBERİN GÖZÜNDEKİ IŞIĞI GÖRDÜM, BÜTÜN ÜLKEYE YETECEK KADAR AYDINLIK İNANIN BANA
BABA: AH KIZIM AH SEN BİLMEZSİN BURALARI, MİLYONDA BİR İNSAN OKUR BURADA, YANİ NASIL ANLATSAM SANA BULUTSUZ GÖKYÜZÜ GİBİDİR, HER YER YILDIZDAN GEÇİLMEZ HANİ, AMA SADECE BİR TANE AY OLUR BİLDİN Mİ?
ÖĞRETMEN: BİLDİM BİLDİM, BEN DE BİZİM GÖKYÜZÜMÜZÜN AYI DİLBER OLACAK DİYORUM BANA İNANIN
DEDE: KAMİL KIZIM HİÇ İKİNCİ DÜNYA SAVAŞINDA BULUNDUN MU SEN?
NİNE: AHA GİTTİ YİNE, KIZ DAHA GENCECİK BEY NE SAVAŞI YAHU?
DEDE: AA BEN O ZAMANLAR GENÇTİM TABİİ SEN BİLMEZSİN HANIM
ÇOBAN: ADEM DEDE SEN KAÇ YAŞINDAYDIN SAHİ DE BAKAYIM BANA
DEDE: VALLA BAKAN, BEN 99’DAN SONRASINI SAYAMADIM MATEMATİĞİM YETMEDİ
KÖYÜN DELİSİ: (BİR ARA GÖZÜNÜ AÇAR, DEDEYE DÖNÜP) VER ELİNİ ÖPEYİM AĞAM (DER VE DEDENİN ELİNE YAPIŞIR)
ANNE: AA, ALİM DEDE NAPIYORSUN YAHU NE AĞASI (DELİ İLE DEDENİN ELLERİNİ AYIRMAYA ÇALIŞIR)
DEDE: (GÜLER VE HOŞUNA GİDER) BIRAK ÖPSÜN KIZ ESKİ AĞALARDANIM BEN
KÖYÜN DELİSİ DEDENİN ELİNİ ÖPER BAŞINA KOYAR.
DEDE: BAYRAMA GEL YAVRUCUĞUM BOZUK YOK ÜZERİMDE ŞUAN.
NİNE: ÖPTÜRDÜN BARİ PARA VER ADAMA BİR SEVABA GİR.
DEDE: BENDE PARA NE GEZER KADIN.
NİNE: BIRAK ŞİMDİ ÇORABININ İÇİNDE NELER GİZLİ KİM BİLİR.
DEDE: VALLAH İFTİRADIR, AYAĞIMDA ÇORAP BİLE YOK NE PARASI.
DİLBER: NE AĞASIYDIN DEDE SEN, BİZİM NİYE HABERİMİZ YOK BUNDAN, YOKSA TORUNUNDAN SAKLIYOR MUSUN AAA?
NİNE: (GÜLEREK) DUR TORUNUM DUR BEN SÖYLEYEYİM SANA NE AĞASI OLDUĞUNU
ÇOBAN: HAAHAHAHA DUR HAVVA ANNE DUR GÜLESİM GELDİ AKLIMA GELİNCE BIRAK ADEM DEDE KENDİSİ SÖYLESİN, (ELİNİ AĞZINA KOYAR VE ADEM DEDENİN KULAĞININ DİBİNDE BAĞIRIR) SEN NE AĞASIYDIN ADEM DEDEE?
DEDE: (ANİDEN AYAĞA KALKIP KASILARAK KONUŞUR) HIYAR AĞASIYDIM, KÖYDE HERKES HIYARI BENDEN ALIRDI, ÇOK HAVALIYDIM O ZAMANLAR, HIYAR BENDEN SORULURDU (KASILIR) HAŞIRT DİYE BİR SES ÇIKARDI Kİ BÖYLE SULU SULU OHHH
ÖĞRETMEN: İLAHİ EFENDİM ÇOK ŞAKACISINIZ
KÖYÜN DELİSİ: DURUUN DURUN AKLIMA ÇOK KOMİK BİR OLAY GELDİ, BAK ŞİMDİ BİR GÜN ADAMIN BİRİ (DER VE UZUN UZUN DURAKSAR, HERKES DİKKATLİCE DİNLER VE EN SONUNDA SES ÇIKMAYINCA)
ANNE: EE DEVAMINI ANLATSANA ALİM DEDE
KÖYÜN DELİSİ: NE BİLEYİM KIZIM BENİM AKIL AZ OLDUĞUNDAN BU KADAR GELİYOR (KAHKAHA ATAR)
ÖĞRETMEN:EFENDİM SİZİ ASIL RAHATSIZ EDİŞ SEBEBİMİ ANLATIP MÜSADENİZİ İSTEMEK İSTİYORUM İZNİNİZ OLURSA.
BABA: TABİ ÖĞRETMENİM BUYRUN NE İHTİYACINIZ VARSA KARŞILARIZ BİZ HİÇ ÇEKİNMEYİN.
ÖĞRETMEN: KENDİME HİÇBİR ŞEY İSTEMEYE GELMEDİM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM, AMA SİZDEN RİCAM DİLBERİ NE OLURSA OLSUN OKUTUN, BEN BİR ÖĞRETMENİM VE ÖĞRENCİNİN GÖZÜNDEN ANLARIM GELECEĞİNİ, BİRAZCIK SÖZÜME GÜVENİNİZ VARSA DİLBERİ OKUTUN, BERABER OKUTALIM. ONDA KENDİMİ GÖRÜYORUM.
ANNE: BEN DE ÇOK İSTİYORUM ÖĞRETMEN KIZIM, ANCAK DİLBERİ OKUTABİLMEK İÇİN ÖNCE BABASINI EĞİTMEK LAZIM BANA KALIRSA.
ÖĞRETMEN: BAKIN BEYEFENDİ, BU KIZI EL BİRLİĞİ EDİP OKUTURSAK HEM BU KÖYDEN BÜYÜK İNSAN ÇIKMAZ ÖN YARGISINI YIKMIŞ OLACAĞIZ HEM DE VATANIMIZA PIRIL PIRIL BİR EVLAT KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
BABA: İYİ DİYON, HOŞ DİYON DA HOCA HANIM HASO AĞAYA DA SÖZ VERMİŞ BULUNDUM ONA NE DERİM, NASIL BAKARIM YÜZÜNE SONRA KÜÇÜCÜK KÖY YERİNDE ADIMI MI ÇIKARACAKSIN SEN BENİM. OLMAZ ÖYLE ŞEY. KOSKOCA HIYAR AĞASININ OĞLU LAFINDA DURMADI DEDİRTMEM BEN.
ÖĞRETMEN: SİZİN ADINIZIN ÇIKACAK OLMASI BİR GELECEKTEN DAHA ÖNEMLİ DEĞİL BEYEFENDİ, GEREKİRSE BEN BEDELİ NEYSE ÖDERİM SİZİN HİÇ ŞÜPHENİZ OLMASIN.
BABA: BEN OKUMASIN DEMİYORUM. AMA BU İMKANSIZLIKLAR İÇİNDE BOŞA KÜREK ÇEKECEĞİMİZİ BİLİYORUM, ÜMİDİM YOK ÖĞRETMEN, ANLIYOR MUSUN, ÜMİDİM YOK.
ÖĞRETMEN: EFENDİM, NE ZAMAN KIZINIZA GÜVENDİNİZ EN SON, HATIRLIYOR MUSUNUZ, NE ZAMAN BENİM KIZIM BU İŞİN ÜSTESİNDEN GELİP DİYEREK ARKASINDA DURDUNUZ HATIRLIYOR MUSUNUZ? DURUN BEN TAHMİN EDEYİM, HİÇBİR ZAMAN. ASLA YAPMADINIZ BUNU. GÜLEN GÖZLERİNİ DAİMA GÖRMEZDEN GELDİNİZ.
BABA: LAFI UZUN ETME ÖĞRETMEN, SENİ SEVİP SAYARIZ AMA KIZ 8. SINIFI BİTİRDİKTEN SONRA BİZE LAZIM, ETİMİZ BUDUMUZ YOK BİZİM KIZ OKUTACAK KADAR.
ÖĞRETMEN: (BİRDEN CELALLENİR) BEN KARŞILAYACAĞIM TÜM MASRAFLARINI.
BABA: EVLENME ÇAĞI GELİYOR, LAF OLUR KÖYDE BURA KÜÇÜK YER, SENİN GELDİĞİN ŞEHRE BENZEMEZ.
ÖĞRETMEN: HAYATINIZI EL ALEM NE DER DİYE YAŞADIĞINIZ İÇİN KENDİ HAYATINIZI KARARTMIŞSINIZ, ŞİMDİ DE KIZINIZIN AY GİBİ PARLAK HAYATINA GÖZ DİKMEYE ÇALIŞIYORSUNUZ, YEDİRMEM BEYİM. TÜCCAR DEĞİLİM BEN, ÖĞRETMENİM. TÜCCAR DEĞİLİM. EVLATLARIM ONLAR BENİM. YEDİRMEM SİZE (AYAKTADIR, KALBİNİ TUTAR YIKILACAK GİBİ OLUR)
BABA: (ELİNDEN TUTAR OTURTMAK İSTER) YAV SANA TÜCCARSIN DİYEN Mİ OLDU BİR OTUR HELE.
ÖĞRETMEN: YEDİRMEEM!
BABA: ÖĞRETMEN KEL MAHMUT KRİZİ GEÇİRİYOR KOŞ KIZIM KOLONYAĞI AL GEL ÇABUK.
ÖĞRETMEN: (BÜTÜN EV HALKININ TEK TEK GÖZLERİNİN İÇİNE BAKARAK) TAMAM İYİYİM BEN. NEYSE UZUN LAFIN KISASI ŞU, BU KIZI SİZE, BU KÖYE, BU DÜZENE YEDİRMEM BEN. SİZ VE SİZİN GİBİ BABALAR YÜZÜNDEN HALA HASTANE OLMAYAN İLÇELER VAR, HASTANE OLSA DA İÇİNDE DOKTOR YOK, EĞER BİR KİŞİ DAHİ BİLMEM NEREDEKİ KÖYE TEDAVİ OLMAYA GİTMEYE ÇALIŞIRKEN ÖLÜYORSA BUNUN SEBEBİ SİZSİNİZ EFENDİM, BİLMENİZİ İSTERİM. BURAYA VE İÇİNDE OKUMA AŞKI OLAN ÖĞRENCİLERİN EVLERİNE DAHA SIK GİDECEĞİM, ARTIK BU DÜZEN DEĞİŞECEK BEYİM, SİZ BENİ İSTER SEVİN İSTER SEVMEYİN.
DER VE KALKAR, KAPIYA DOĞRU YÖNELİR, YALNIZCA BİRKAÇ ADIM ATAR. HERKES ÇOK DUYGULANMIŞ, GÖZLERİ NEMLENMİŞTİR. BUNDAN SONRAKİ SAHNEDE ÖĞRETMEN SOFRANIN TAM ÖNÜNDE OLACAKTIR.
ÖĞRETMEN: HAYDİ ALLAHA ISMARLADIK.
NİNE: (ÖĞRETMENİN ARKASINDAN BAĞIRIR) HAY ALLAH İYİLİĞİNİ VERSİN ÖĞRETMEN KIZIM, BEN SENİN ARKANDAYIM, DEĞİŞTİR BU DÜZENİ, HAY AĞZIN BAL YESİN, KUZUM BENİM KUZUUM. (AĞRISI TUTAR TEKRAR BAĞIRIR)
ÇOBAN: (ÖĞRETMENİN ARKASINDAN BAĞIRIŞMALAR DEVAM EDER.ÖĞRETMEN CEKETİNİ GİYMEKLE FİLAN OYALANMAKTADIR.) ALLAH SENİ BAŞIMIZDAN EKSİK ETMESİN ÖĞRETMEN HANIM, KIRK YILLIK ÇOBANIM, DAHA ÖNCE HİÇ BU KADAR KOYUN GİBİ DİNLEDİĞİMİ HATIRLAMIYORUM KİMSEYİ, AĞZINA SAĞLIK, UĞURLAR OLSUN. BENİM CANKIZ İLE GÜLNAZI BİLE AFFETTİM ŞUAN O KADAR GAZA GELDİM Kİ.
ÖĞRETMEN: (TAM SOFRANIN İKİ ADIM ÖTESİNDEN AYRILMAK ÜZEREYKEN ARKASINI YAVAŞÇA DÖNER) SÖYLE CANKIZ İLE GÜLNAZA YARINDAN İTİBAREN OKULA GELSİNLER, BÜTÜN KIZLAR OKULA GELECEK.
DİLBER: (O ESNADA ÖĞRETMENİN YANINDA OLAN DİLBER ÖĞRETMENİN KULAĞINA DOĞRU YANAŞIP) ÖĞRETMENİM ONLAR ÇOBAN AMCANIN KOYUNLARI.
ÖĞRETMEN: PARDON DİLBERCİĞİM BİRDEN GAZA GELDİM, HAYDİ KAL SAĞLICAKLA, ÇALIŞ SEN DE DERSLERİNE, OKUYUP DOKTOR OLACAKSIN BİLİYORSUN DİMİ. (GÖZLERİNİN İÇİNE BAKARAK)
DİLBER: BİLİYORUM ÖĞRETMENİM. (BAŞINI KALDIRIR VE ÖĞRETMEN İLE GÖZ GÖZE GELİR)
ÖĞRETMEN: SIRF SANA TEDAVİ OLMAK İÇİN HASTA OLURUM KIZ. (AĞLAMIŞÇASINA ELİNİN TERSİYLE GÖZÜNÜ SİLER)
NİNE: AAAAAH (DİYE BAĞIRIR)
DİLBER: İLK MÜŞTERİM HAZIR BİLE ÖĞRETMENİM. (GÜLÜMSER)
ÖĞRETMEN HAYDİ KALIN SAĞLICAKLA. (ÖĞRETMEN ARKASINA DÖNÜP ÇIKMAK ÜZEREDİR.)
BABA: (AYAKLANIR , BİRKAÇ ADIM ATAR VE NERMİNİN ARKASINDAN BAĞIRIR) ÖĞRETMEN HANIM!
ÖĞRETMEN: (ARKASINI DÖNER)
BABA: İYİ Kİ GELDİN ÖĞRETMEN, GÖZÜMÜZÜ AÇTIN SEN BİZİM. BEKLE BENİM DE HALLETMEM GEREKEN BİR İŞİM VAR BERABER ÇIKALIM.
ANNE: (GÖZYAŞLARINI SİLEREK AYAĞA KALKAR) NEREYE GİDİYORSUN BEEY?
BABA: (GÖZÜNÜ SAKLAMAYA ÇALIŞARAK) BİZİM HASO AĞAYLA GÖRÜŞECEĞİM, GELİRİM BİRAZDAN BENİ MERAK ETMEYİN. (BİRKAÇ ADIM ATTIKTAN SONRA DİLBERİN YANINA GİDER) SEN DE DERSLERİNE ÇALIŞ, EVİMİZDEN DOKTOR ÇIKACAK NE DE OLSA, ÇOK ÇALIŞMAN LAZIM. BEN SANA BİRKAÇ KALEM DE ALIRIM. O KADAR BABALIK YAPARIM, NE SANDIN SEN BENİ.
DEDE: (ZAR ZOR YERİNDEN KALKAR, SAHNENİN ÖNÜNDEKİ BABANIN YANINA GELİR VE ÇORABININ İÇİNDEN BURUŞMUŞ PARALARDAN ÇIKARIP, OĞLUNUN TUTTUĞU ELİNE TUTUŞTURUR) AL OĞUL, BU BENİM KEFEM PARAM, GEÇEN CUMA VAAZINDA HOCA ARTIK KEFENLERİ MUHTARLIK KARŞILIYOR DEDİ, İNŞALLAH DOĞRUDUR, YANİ İHTİYACIM KALMADI, AL TORUNUMUN NEYİ EKSİKSE BUL GETİR, BEN YAŞLI ADAMIM ANLAMAM BU İŞLERDEN.
BABA: BABAM! (ELLERİNİ ÖPER VE AĞLAMAKLI OLUR TEKRAR HIZLA KAPIDAN ÇIKIP NERMİN İLE SAHNEDEN UZAKLAŞIRLAR)
ÇOBAN: HIZLA YERİNDEN FIRLAR VE KİMSEYE BİR ŞEY SÖYLEMEDEN SAHNEDEN ÇIKIP GİDER)
NİNE: NEREYE GİTTİ ŞİMDİ BU ADAM? YOKSA SITKININ BAŞINA BİR ŞEY GELMİŞ OLMASIN.
DEDE: ADAMA VAHİY GELECEK HALİ YOK YA DURUN CANIM AA SIKIŞMIŞTIR ADAM BIRAKIN GİTSİN.
ANNE: BİZİM TUVALET ORADA DEĞİL Kİ BABACIĞIM.
DEDE: E BEN HEP ORAYA GİDİYORUM.
NİNE: ALLAH SENİ NE YAPMASIN BEEY. ORASI BAHÇE KAPISI.
DEDE: YOK YA! NEYSEE KARIŞMAA ÇOBAN ADAMA HER YER TUVALET.
KÖYÜN DELİSİ: (GÖZLERİNİ OVUŞTURURAK KAFASINI KALDIRIR) HANİ NEREDE BU MİLLET?
ANNE: HERKES GİTTİ ALİM DEDE BİR SEN KALDIN? BEN SANA BİR YER YATAĞI YAPAYIM DA RAHAT RAHAT UYU SEN DE.
KÖYÜN DELİSİ: İSTEMEZ. BEN PEK UYKU SEVMEM.
DİLBER: GÜNDE KAÇ SAAT UYUYORSUN ALİM DEDE?
KÖYÜN DELİSİ: VALLA BİR OTUZ SAAT UYURUM BEN.
DİLBER: GÜN YİRMİ DÖRT SAAT AMA ?
DELİ: GİT İŞİNE YAA EĞLENME YAŞLI BAŞLI ADAMLA..
O SIRADA ÇOBAN BİRDEN KUCAĞINDAKİ KUZU İLE İÇERİ GİRER.
ÇOBAN: DİLBER KIZIIIIM! (BAĞIRARAK GİRER KUZUYU DİLBERE UZATIR.) AL YAVRUM BENİM DE ELİMDEN BU KADAR GELİYOR SEN YETER Kİ OKU.
DİLBER: (KUZUYU KUCAĞINA ALIR ÇOK DUYGULANIR) TEŞEKKÜR EDERİM BAKAN DEDE.
DEDE: BAKAAN, BU BENİM SITKI MI YOKSA?
ÇOBAN: YOOK YOK BU BENİM CANKIZ. ARTIK SİZİNDİR. ÇORBADA BENİM DE TUZUM OLSUN İSTEDİM HELAL HOŞ OLSUN KIZIMA. SANA KUZU HEDİYE EDİYORUM Kİ BAKTIKÇA BENİ HATIRLA. OKU DA BAKAN DEDEN GİBİ ÇOBAN OLMA.
DİLBER: (ÇOK DUYGULANIR) ÇOK MUTLU OLDUM.
KÖYÜN DELİSİ: (BİRDEN AYAĞA FIRLAR) O ZAMAAN BİR DAKİKA! BEN DEEEE, BU BASTONU DİLBERE HEDİYE EDİYORUM. AL KIZIM, BAK BENİ TANIRSIN BEN BU KÖYÜN HATTA AŞAĞI KÖYÜN DE DELİSİYİM, NASİPSE ÖNÜMÜZDEKİ SEÇİMLERDE ONDAN AŞAĞIDAKİ KÖYÜN DE DELİ ADAYI BENİM. ESEMESLERİNİZİ BEKLİYORUM. ACUUUUN. NEYSE İŞTE BENİM DE ELİMDEN BU GELİYOR. AL. YAŞLANINCA DAYANIRSIN.
(DİLBER BASTONU ALIR)
(GÖNÜL SAHNENİN ÖNÜNE GELİR. BİRKAÇ ADIM YÜRÜR VE AŞAĞIDAKİ CÜMLELERİ SÖYLER.)
ŞUNU DA UNUTMAYIN.
ALLAH KAFAYA AKIL VERMEDİYSE DELİ OLMAK AYIP DEĞİL,
ANCAAK KAFADA AKIL VARSA KULLANMAMAK AYIP BEYİM.
DER VE PERDE KAPANIR.
2. SAHNE SONU.
3.PERDE
SINIF SAHNESİ. -2-
SÖZLÜ YAPILACAKTIR. DİLBER KONUYA ÇALIŞMAK İÇİN UĞRAŞMAKTA ANCAK ARKADAŞLARININ GÜRÜLTÜSÜNDEN BİR TÜRLÜ FIRSAT BULAMAMAKTADIR. O ESNADA NERMİN SINIFA GİRER. ÖĞRETMENİN SINIFA GİRDİĞİNİ GÖREN ÖĞRENCİLER GÜRÜLTÜYÜ AZALTIR VE SOHBET BAŞLAR.
ÖĞRETMEN: GÜNAYDIN ARKADAŞLAR
SINIF: GÜNAYDIN HOCAAM.
ÖĞRETMEN: EVEET ARKADAŞLAR HEPİNİZ İYİ BİR HAFTASONU GEÇİRMİŞSİNİZDİR İNŞALLAH, BUNLARI SONRA UZUUN UZUN KONUŞABİLİRİZ, AMA ÖNCE ÖDEVLERİNİZİ AÇIN, SONRA DA CUMA GÜNÜ SÖYLEDİĞİM GİBİ GENEL KÜLTÜRDEN SÖZLÜ YAPACAĞIM SİZİ, BİLİYORSUNUZ TEOGA ÇOK AZ BİR ZAMAN KALDI ARTIK SON KONTROLLERİ YAPMALIYIZ ÖYLE DEĞİL Mİ?
İREM: ÖĞRETMENİİM BİR ŞEY SORABİLİR MİYİM?
ÖĞRETMEN: TABİ İREMCİM SOR BAKALIM.
İREM: HOCAM İNSAN HİÇ YAPMADIĞI BİR ŞEYDEN DOLAYI CEZA ALIR MI?
ÖĞRETMEN: ALMAZ CANIM BENİM.
İREM: OLEY BEE, ÖDEVİMİ YAPMAMIŞTIM.
ÖĞRETMEN: SÖZLÜYE ÇALIŞMIŞSINDIR UMARIM BELKİ O ŞEKİLDE KURTARABİLİRSİN NOTUNU.
SAFİNAZ: AA SÖZLÜ MÜ VARDI HOCAAM, BEN YAZILI VAR SANIYORDUM, AMAN ALLAHIM ŞOKTAYIM ŞUAN.
ÖĞRETMEN: DERT ETME SAFİNAZCIM SEN YAZILI VAR DİYE YAZILIYA MI ÇALIŞTIN?
SAFİNAZ: YOO BEN İKİSİNE DE ÇALIŞMADIM HOCAM.
ÖĞRETMEN: PEKİİ MAZERETİN NEDİR, NİÇİN ÇALIŞMADIN?
SAFİNAZ: ARKADAŞIM SÖZLENDİ ONUN YANINDAYDIM HOCAM BÜTÜN HAFTASONU.
ÖĞRETMEN: ARKADAŞIN MI?
SAFİNAZ: EVET HOCAM. BU HAFTA SÖZLÜ OLDU HAFTAYA DA YAZILI OLACAKMIŞ (KAHKAHA ATAR BÜTÜN SINIFLA BERABER)
ÖĞRETMEN: ÇOK KOMİKSİN SEN SAHNEYE FİLAN ÇIKSANA.
SAFİNAZ: VALLA TEKLİF GELİRSE NEDEN OLMASIN HOCAM
İREM: HOCAM SAFİNAZ ÇOK GÜZEL UZUN HAVA OKUR SAFİNAZCIM BİR OKU DA DUYSUN HOCA HADİ CANIM.
SAFİNAZ: AA KIZLAR UTANDIRMAYIN BENİ.
CENNET: AŞK OLSUN KIZ NE OLACAK HADİ TIKADIM KULAKLARIMI OKU SEN.
SONGÜL: OOKU OOKU (ALKIŞ YAPARAK TEMPO TUTAR)
(SONGÜLDEN SONRA BÜTÜN SINIF TEMPO TUTMAYA BAŞLAR. OKU OKU DİYE)
ÖĞRETMEN: MADEM SESİN O KADAR GÜZEL OKU BAKAYIM HAYDİ DİNLEYELİM.
SAFİNAZ: TARKAN DÜET TEKLİF ETTİ ÇOK UZAK DİYE ELİMİN TERSİYLE REDDETTİM HOCAM AYIPTIR SÖYLEMESİ
ÖĞRETMEN: UFAK AT DA CİVCİLER YESİN CANIM HADİ SÖYLE SÖYLÜYORSAN
SAFİNAZ: (ELİNİ KULAĞINA KOYAR VE BAŞLAR) BURAADAN BİR ATLI GEÇTİ, YARAAMA BASTI GEÇTİ VAY VAY
ÖĞRETMEN: YETEEER, YAŞAMA SEVİNCİMİ SÖNDÜRDÜN AZ ÖNCE RESMEN AĞZINA SAĞLIK YANİ SAFİNAZ. TEMEL REİS DUYMASIN BU SESİ! (GÜLER)
KESER: AA HOCAM BEĞENMEDİNİZ Mİİ, BENCE GÜZELDİ.
SAFİNAZ: (AYAĞA KALKAR) SAĞOLUN ARKADAŞLAR TEZAHURATA GEREK YOK.
ÖĞRETMEN: EVET YETER BU KADAR EĞLENCE ŞİMDİ LİSTE SIRASINA GÖRE KALDIRACAĞIM VE SORU SORACAĞIM, GÖRDÜĞÜME GÖRE DİLBERDEN BAŞKA KİMSE ÖDEVİNİ YİNE YAPMAMIŞ.
İREM: HOCAM SÖZLÜDEN ÖNCE BİR SORU SORABİLİR MİYİM BEN?
ÖĞRETMEN: DERS İLE İLGİLİ Mİ?
İREM: EVET HOCAM TABİKİ DERS İLE İLGİLİ. YOKSA SİZ DERSİ KAYNATACAĞIMI MI DÜŞÜNDÜNÜZ AŞK OLSUN SİZE.
ÖĞRETMEN: PEKİ CANIM SOR BAKALIM ÖYLEYSE.
İREM: HOCAM UZAYDA HAYAT VAR MIDIR?
ÖĞRETMEN: BUNUN NERESİ KONUMUZ İLE ALAKALI ALLAH AŞKINA. DİYELİM Kİ VAR NE YAPACAKSIN?
İREM: BELKİ GİDECEĞİM HOCAM NEREDEN BİLİYORSUNUZ?
DİLBER: SANKİ BU DÜNYADA YAŞAMAYI BECERDİK DE BİR DE UZAYA MI EL ATACAĞIZ?
SAFİNAZ: VALLA İNŞALLAH UZAYDA HAYAT VARDIR DA GİDERSİN BİZ DE SENDEN KURTULURUZ.
ÖĞRETMEN: ARKADAŞLAR KONUYU DAĞITMANIN BİR ANLAMI YOK BU SÖZLÜ BUGÜN YAPILACAK KAÇIŞINIZ YOK KUSURA BAKMAYIN. EVEET LİSTENİN BAŞINA BAKIYORUM. VEE İLK ŞANSLI KİŞİ CENNEET.
CENNET: CENNET BUGÜN GELMEDİ HOCAM ÇOK AĞIR HASTALIĞA YAKALANMIŞ KENDİSİ.
BÜTÜN SINIF: VAH VAH VAH VAH.
ÖĞRETMEN: ARKADAŞLAAR, KESİN ŞU GÜRÜLTÜYÜ. CENNET SEN DE KALK AYAĞA.
CENNET: (AYAĞA KALKAR) SORUN HOCAM KALKTIM.
ÖĞRETMEN: SÖYLE BAKALIM CENNET DÜNYANIN UYDUSU NEDİR?
(BİLGE CENNETİ RAHATSIZ ETMEK İÇİN DİZİNDEN ÇİMDİKLER. CENNET BİRDEN ACIYLA BAĞIRIR.)
CENNET: AAYY
ÖĞRETMEN: AFERİN SANA BAK ÇALIŞINCA NASIL DA BİLİYORSUN.
CENNET: BUNLAR BASİT SORULAR HOCAM NE OLACAK BİZİM İÇİN.
ÖĞRETMEN: EVEET SIRADAKİ ÖĞRENCİ İÇİN LİSTEYE BAKIYORUUM. VEE KEVSER.
KESER ORALI OLMAZ, MASADAN KAFASINI KALDIRMAYINCA ÖĞRETMEN SIRASININ BAŞINA GİDER. VE SIRASINA VURUR.
KESER: KİM OOO?
ÖĞRETMEN: BENİM CANIM SÖZLÜN GELDİ KALK BAKALIM.
KESER: EVDE YOKUUZ.
ÖĞRETMEN: (SİNİRLİ BİR SES TONU İLE) KESEEER!
KESER: (AYAĞA KALKAR) KALKTIM HOCAM KIZMAYIN, BUYRUN SORUN.
ÖĞRETMEN: SÖYLE BAKALIM KESER, MISIRIN EN ÇOK NEYİ MEŞHURDUR?
KESER: (GÖZLERİNİ OVUŞTURARAK) BUNU BİLEMEYECEK NE VAR HOCAM, TABİ Kİ PATLATMASI MEŞHURDUR.
BÜTÜN SINIF KAHKAHA ATAR.
SONGÜL: AYY VALLA OLSA DA YESEK
CENNET: CANIMI ÇEKTİRDİN KIZ SUS
ÖĞRETMEN: AFERİN SANA KESER SÖZLÜNE ELLİ VERİYORUM SENİN.
KESER: ÇOK VERDİNİZ HOCAM KIRK BEŞ DE YETERDİ BANA.
ÖĞRETMEN: YA SABIIR. NEYSE SIRADAKİ KİŞİİ, BAKIYORUM. SAFİNAZ. SAFİNAZ KALK BAKALIM.
SAFİNAZ: HOCAM ROMATİZMA VAR BENDE KALKMASAM OLMAZ MI VALLA PARASI NEYSE VERİRİM.
ÖĞRETMEN: UKALALIK YAPMA. AMAAN UĞRAŞAMAYACAĞIM PEKİ KALKMAZSAN KALKMA. SÖYLE BAKALIM, FIRINDAN TANESİ ALTMIŞ BEŞ KURUŞTAN YEDİ TANE EKMEK ALACAKSAK FIRINCIYA KAÇ LİRA VERMEMİZ GEREKİR?
SAFİNAZ: HİÇ VERMEMİZ GEREKMEZ HOCAM BİZİM KENDİ FIRINIMIZ VAR BEN BEDAVAYA ALIR GELİRİM SİZ LAZIM OLUNCA BANA SÖYLEYİN. (GÜLEREK)
ÖĞRETMEN: ARKADAŞLAR BENİ ÇOK ÜZÜYORSUNUZ, OYSA BEN SİZİN İÇİN O KADAR EMEK SARF EDİYORUM AYLARDIR, HEPİNİZİN AİLESİYLE KONUŞUP SİZİN İÇİN BİR ŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞIYORUM AMA BANA HİÇ YARDIMCI OLMUYORSUNUZ.
SONGÜL: OKULA GELİYORUZ HOCAM DAHA NE YAPALIM (GÜLEREK)
SAFİNAZ: ALLAHTAN GELİYORUZ DA ÜÇ BEŞ KURUŞ PARA KAZANIYORSUNUZ HOCAM (KAHKAHA ATAR)
İREM: HOCAM BİZ OLMASAK NAPACAKSINIZ VALLAHİ ACIYORUM SİZE BİZİM GİBİ TARLALARINIZ FİLAN DA YOKMUŞ SİZİN VAH VAAH KIYAMAM
KESER: AYNEN AYNEN, ALLAHTAN BİZ VARIZ KARNINIZ DOYUYOR.
SONGÜL: BABAMA SÖYLEYEYİM DE SİZE BİR SOĞAN TARLASI BARİ VERSİN.
BÜTÜN SINIF KAHKAHA ATAR VE SÖYLENMEYE DEVAM EDER.
İREM: YEŞİL SOĞAN MI TAZE SOĞAN MI? (TEKRAR KAHKAHA ATILIR)
ÖĞRENCİLER BUNLARI SÖYLEDİKÇE ÖĞRETMENİN YÜZÜ DÜŞER, MORALİ BOZULMAYA BAŞLAR.
SAFİNAZ: HOCAM ÜÇ KURUŞ PARA İÇİN O KADAR YOLU TEPMESEYDİNİZ BABAM HESABINIZA YOLLARDI İSTESEYDİNİZ.
İREM: ARKADAŞLAR BEN ŞİMDİ 20 YIL OKUYACAĞIM DA DEVLET BANA SADAKA GİBİ PARA VERECEK OLDU CANIM PIŞIIIIK.
KESER: VALLA CANIM OKUMAK AKIL İŞİ DEĞİL BENCE DE.
SONGÜL: ÇOK BİLE OKUDUK VALLA KIZLAR, ANAOKULUNDAN SONRA BIRAKACAKTIK.
ÖĞRETMEN: SİZE İNANAMIYORUM ÇOCUKLAR, AİLENİZE HİÇ Mİ ACIMIYORSUNUZ, ÖMÜR BOYU BİRİLERİNİN SIRTINDAN GEÇİNMEYİ NASIL GÖZE ALIRSINIZ HAYRET EDİYORUM SİZE ŞUAN. KESER VE SONGÜL GİDİP ÖĞRETMENLER ODASINDAN MAVİ DOSYAYI ALIP GELİN BANA ÇABUK.
(KESER İLE SONGÜL TAM KAPIDAN ÇIKMAK ÜZEREYKEN O SIRADA BİRDEN KAPI BÜYÜK BİR GÜRÜLTÜ İLE AÇILIR. İÇERİYE ÖFKELİ BİR ŞEKİLDE TOPALLAYARAK HASO AĞA GİRER. HERKES BİRDEN DONUP KALIR.
HASO AĞA: DURUN! SİZ KARDEŞSİNİZ.
SONGÜL: EE NE OLMUŞ.
HASO AĞA: BABANIZA SELAM SÖYLEYİN. ZENGİN ADAMI SEVERİM.
KESER: BAŞ ÜSTÜNE.
ÖĞRETMEN: UMARIM BURANIN BİR SINIF OLDUĞUNDAN HABERİNİZ VARDIR, ÇOCUKLARIMI KORKUTTUNUZ.
ÖĞRENCİLER HEP BİR AĞIZDAN: HASO AĞAA!
HASO AĞA: ( ÖĞRETMENİN ETRADINDA DOLAŞMAYA BAŞLAR) EVET, HASO AĞA. SEN DE OĞLUMUN GELECEĞİNE ENGEL OLAN KAMİL ÖĞRETMEN OLMALISIN.
ÖĞRETMEN: EVET ÖĞRETMEN BENİM. NE O BENİ TANIDIĞINIZA MEMNUN OLMADINIZ MI YOKSA?
HASO AĞA: HEÇ MEMNUN OLMADIM ÖĞRETMEN. BU KÖYE GELDİN GELELİ HUZURUMUZ KALMADI. BAK ÖĞRETMEN SANA İKİ ÇİFT LAFIM VAR. BEN BU KÖYÜN, AŞAĞI KÖYÜN, ONUN DA AŞAĞISINDAKİ KÖYÜN AĞASIYIM. BU KÖYDE BEN NE İSTERSEM O OLUR.
ÖĞRETMEN: O GÜNLER ESKİDE KALDI HASO BEY. ARTIK İNSANLARIN GELECEĞİNİ ÜÇ KURUŞA SATIN ALAMAYACAKSIN, ARTIK BEN VARIM. BEEN KAMİL SOĞAAN.
HASO AĞA: BAK ÖĞRETMEN, SOĞAN DA SEVMEM, SENİ DE SEVMEDİM. TOPLA PILINI PIRTINI DEFOL GİT BU KÖYDEN. DUYDUM Kİ.
ÖĞRETMEN: NE DUYDUYSAN DOĞRUDUR.
HASO AĞA: LAFIMI KESME ÖĞRETMEN.
ÖĞRETMEN: UZUN ETME DE İŞİMİZE BAKALIM.
HASO AĞA: SENİN İŞİN DÜZENİ BOZMAK MI ÖĞRETMEN.
ÖĞRETMEN: BIRAK DA ONA BEN KARAR VEREYİM.
HASO AĞA: BU KÖYÜN KARARLARI NE ZAMANDAN BERİ ÜÇ KURUŞLUK ÖĞRETMENLERİN ELİNE KALDI?
ÖĞRETMEN: İŞİNE GELMİYORSA ÇEKER GİDERSİN AĞA.
HASO AĞA: VAY VAY VAAY. BAĞDAN GELİP DAĞDAKİNİ KOVACAK BAK HELEE. GİDECEK BİRİ VAR AMA ONUN ADI HASO DEĞİL, BAK SANA BİR İPUCU VEREYİM. BAŞ HARFİ KAMİL. İKİNCİ HARFİ SOĞAN. TAAZE SOĞAN. ANLAMIŞSINDIR UMARIM.
ÖĞRETMEN: ANLADIĞIM TEK ŞEY DİLBERİN VE BÜTÜN YAVRULARIMIN OKUYUP SİZİN GİBİ GERİ KAFALI İNSANLARIN ELİNE DÜŞMEYECEĞİDİR.
HASO AĞA: ÇOCUKLARI BİLGİLERLE ZEHİRLEME, OKUL MOKUL ŞEYTAN İŞİ BUNLAR. BİZE GELMEZ. ÇEKGİT HAYATIMIZDAN.
ÖĞRETMEN: YA GİTMEZSEM NOLUR?
HASO AĞA: BAK ÖĞRETMEN NE GÜZEL EVİN VAR, YUVAN VAR. BU KÖYDE İTFAİYE DE ÇALIŞMAZ BİLMEM ANLATABİLDİM Mİ?
ÖĞRETMEN: ANLATAMADIN AĞA. ANLATAMAYACAKSIN DA. SOKAKLARDA KALSAM DA BU DAVADAN VAZGEÇMEYECEĞİM.
HASO AĞA: SANA ÇOK PARA VERİRİM ÖĞRETMEN, SEN YETER Kİ GİT.
ÖĞRETMEN: (BÜYÜK BİR SEVİNÇLE GÖZLERİ AÇILARAK) AA KAÇ PARAA. (BİRDEN CİDDİLEŞİP) DİYECEĞİMİ Mİ SANDIN. SENİN PARAN BİR EĞİTİMCİYE GEÇMEZ HASO BEYCİĞİM.
HASO AĞA: BEN DİYECEĞİMİ DEDİM ÖĞRETMEN GERİSİ SANA KALMIŞ.
ÖĞRETMEN: SON SÖZÜN BU MU?
HASO AĞA: BİTMEDİ. BİR LAFIM DAHA VAR.
ÖĞRETMEN: ONU DA SÖYLE DE İÇİNDE KALMASIN.
HASO AĞA: BU OKULUN TUVALETİ NEREDE SABAHTAN BERİ TUTUYORUM PATLAYACAK VALLA.
ÖĞRETMEN: KORİDORUN SOLUNDA AĞA.
HASO AĞA: BEN SAĞ SOL BİLMEM ÖĞRETMEN. OKUL SİYASET YERİ DEĞİLDİR.
ÖĞRETMEN: CENNET HASO BEYE YOLU GÖSTER KIZIM. GİDERKEN DE KOLONYAĞI TUT ELİNE. KOKMASIN SOKAKLARDA SONRA. HAYDİ UĞURLAR OLA HASO AĞA.
HASO AĞA: ÇIKIŞTA GÖRÜŞECEĞİZ SENİNLE, BİR İÇİMDEKİ SIKINTIYI ATAYIM DUR SEN DUUUR.
DER VE HASO AĞA VE CENNET SAHNEDEN ÇIKAR. O ESNADA SONGÜL VE KESER DOSYA İLE GİRER. KAPIDA KARŞILAŞIRLAR.
HASO AĞA: KAÇILIN KIIZ, VALLA ZOR DUTUYOM.
KESER İLE SONGÜL DOSYAYI HOCAYA UZATIP YERLERİNE GEÇERLER.
SAFİNAZ: HOCAM BAŞINIZA BÜYÜK BİR BELA ALDINIZ. SİZE HAYRET EDİYORUZ DOĞRUSU MİS GİBİ YATA YATA YAŞAMAK VARKEN KADIN BAŞINIZA NE İŞİNİZ VAR ELİN MEMLEKETİNDE. BABANIZ YOK MU SİZİN O BAKSIN İŞTE.
ÖĞRETMEN: BABAM KÜÇÜKKEN ÖLDÜ BENİM. AİLEM İÇİN SAVAŞTIM, ÇIRPINDIM. VE HİÇ PİŞMAN DEĞİLİM.
KESER: AYY PİŞMAN DEDİNİZ DE BİR PİŞMANİYE OLSA DA YESEYDİK NE GÜZEL OLURDU DEĞİL Mİ?
SAFİNAZ: HE VALLA AVUÇ AVUÇ YERDİM
SONGÜL: KIIZ NOLDU AZ ÖNCE ANLATSANA MERAKTAN MERDİVENDEN DÜŞTÜM AZ ÖNCE (GÜLEREK)
İREM: HASO AĞA ROMANTİK BİR KONUŞMA YAPTI. (GÜLER)
NERMİN ÖNCE SANDALYESİNE OTURUR KALBİNİ TUTAR ARDINDAN FENALAŞARAK KOŞARAK SINIFI TERK EDER. SINIF GÜRÜLTÜYE DEVAM ETMEKTEDİR. HASO AĞANIN NERMİNE YAPACAKLARINDAN SÖZ EDERLER KENDİ ARALARINDA.
BİRDEN DİLBER BÜYÜK BİR ÖFKE İLE YERİNDEN KALKAR.
DİLBER: YETEEEER! (SINIFIN ÖNÜNE GELİR)
BÜTÜN SINIF OLANLARA ANLAM VEREMEZ VE GÜRÜLTÜ AZALMAYA BAŞLAR.
DİLBER SIRALARIN ÖNÜNDE TEK TEK DOLAŞMAYA BAŞLAR.
DİLBER: (BİLGENİN ÖNÜNE GELİR ONUN GÖZLERİNİN İÇİNE BAKAR) SEN! HİÇBİR ZAMAN BABANIN OMUZLARINDAKİ YÜKÜ HAFİFLETMEK İSTEMEDİN Mİ? HİÇBİR ZAMAN ONUN VERDİĞİ PARAYI ALIRKEN HAKKINI NASIL ÖDERİM DİYE DÜŞÜNMEDİN Mİ? DÜŞÜNMEDİN ÖYLE DEĞİL Mİ? AKLININ UCUNDAN BİLE GEÇMEDİ? NEYDİ HAYALİN, ÖNCE BABA, SONRA KOCA PARASI YEMEK Mİ, UTANMA SÖYLE HADİ! (BİLGENİN YÜZÜ DİLBERİN CÜMLESİ BİTİNCE ÖNÜNE DÜŞER, UTANIR, KIZARIR.
(KESERİN ÖNÜNE GELİR) YA SEN KESER. BİR GÜN OLSUN ANNENİ MUTLU ETMEK İÇİN BİLE AÇIP BİR SAYFA KİTAP OKUDUN MU? APTAL DİZİLERDEN KAFANI KALDIRIP AİLENİ MUTLU ETTİN Mİ? ETMEDİN DEĞİL Mİ? ETMEDİN. YAZIKLAR OLSUN SANA. (KESERİN DE BAŞI ÖNÜNE DÜŞER)
(İREMİN ÖNÜNE GELİR) PEKİ SEN SÖYLE. BU SINIFA GELENE KADAR BİR KEZ OLSUN EVE BİR BELGE İLE GİTTİN Mİ? AYAKLARININ ALTI CENNET OLAN ANNENİ, SENİN İÇİN İNŞAATLARDA AMELELİK YAPAN BABANI MUTLU ETMEK İÇİN EN KÜÇÜK BİR ŞEY YAPTIN MI? DUR SEN ZAHMET ETME ONU DA BEN SÖYLEYEYİM. YAPMADIN İREM. ASLA YAPMADIN. ÇÜNKÜ HAZIRA ALIŞTIN.
BU LAFIM İSE HEPİNİZE. HEPİNİZDEN İĞRENİYORUM. NE AİLESİNE NE DE HİÇ KİMSEYE FAYDASI DOKUNMAYAN CANLILARSINIZ SİZ.
(SEYİRCİLERE DÖNEREK)
ŞİMDİ BENİ KİM DUYUYORSA ONA SESLENİYORUM
KİM ANNESİNİN SÜTÜ KENDİSİNE HELAL OLSUN İSTİYORSA ÇALIŞACAK, KİM BABASININ YÜZÜNÜ GÜLDÜRMEK İSTİYORSA ÇALIŞACAK, ŞARTLAR ZOR OLABİLİR, OLSUN. ÇALIŞACAKSIN. DÜNYA ŞİKAYET EDENLERİ AFFETMEZ, BEN BU ÇAĞDAN ŞEREFİMLE GEÇECEĞİM. PARAZİT OLARAK DEĞİL, ONURUMLA ÖLECEĞİM.
BEN SİZİN GİBİ OLMAYACAĞIM.
BENİM ADIM DİLBER.
BEN BU OYUNU BOZARIM.
-PERDE KAPANIR-
3. PERDE SONU.
4. PERDE
ÖĞRENCİLER TÜM YURTTA TEOG SINAVINA GİRMİŞ, TEOG BİRİNCİSİNİN AÇIKLANACAĞI BÜYÜK GÜN GELMİŞTİR. ORTASU KÖYÜNE GELEN MİLLİ EĞİTİM BAKANI SINAVIN BİRİNCİSİNİ BURADA AÇIKLAYACAKTIR. BÜTÜN ÖĞRENCİLER, VELİLERİ İLE BİRLİKTE SONUÇLARIN AÇIKLANACAĞI SALONDA TOPLANMIŞTIR.
SUNUCU: SAYIN BAKANIM, KIYMETLİ ÖĞRETMENLERİM DEĞERLİ VELİLER VE SEVGİLİ ÖĞRENCİLER. TÜRKİYE TEOG BİRİNCİSİNİN BİZZAT MİLLİ EĞİTİM BAKANIMIZ TARAFINDAN AÇIKLANACAĞI TOPLANTIMIZA HEPİNİZ HOŞGELDİNİZ.
BİLİYORUM Kİ HEPİNİZ HEYECAN İÇİNDESİNİZ, O YÜZDEN LAFI FAZLA UZATMADAN SÖZÜ MİLLİ EĞİTİM BAKANIMIZ SAYIN DEVLET KULAĞIKESİĞE BIRAKMAK İSTİYORUM VE ALKIŞLARLA SAHNEYE DAVET EDİYORUM.
(ALKIŞLAR EŞLİĞİNDE MİLLİ EĞİTİM BAKANI SAHNEYE GELİR. )
MEB BAKANI: ÖNCELİKLE MERHABA. BEN DEVLET KULAĞIKESİK. GÜZEL ÜLKEMİZİN DÖRT BİR YANINI GEZMİŞ BİRİ OLARAK ŞUNU İFADE ETMELİYİM Kİ, BURADA OLMAKTAN DOLAYI GURUR DUYUYORUM. KESİNLİKLE KUTİLİK GÜZEL BİR PASTA. BURADAN HAVVA NİNEYE SESLENMEK İSTİYORUM. ELLERİN DERT GÖRMESİN, TADI DAMAĞIMDA KALDI.
NİNE: AFİYET OLSUN KUZUUUM.
MEB BAKANI: SONUÇLARI AÇIKLAMADAN ÖNCE SİZE KISA VE KOMİK BİR ANIMI ANLATMAK İSTİYORUM. SENEE GEÇEN SENE, YAŞLI BİR NİNE GELDİ YANIMA, EN AZ YÜZ YAŞINDA NORMAL ŞARTLARDA 3 KERE FİLAN ÖLMESİ LAZIM. NEYSE YANIMA GELDİ, OĞUL DEDİ DEVLETİ SOYUYORLAR, EE DEDİM NİNECİĞİM YAKALADIĞIMIZI POLİSE VERİYORUZ BEN NE YAPABİLİRİM BUNUN İÇİN DEDİM. KARIŞTIRMA ŞİMDİ POLİSİ YAVRUM DEDİ SENİN TANIDIKLARIN FİLAN VARDIR, BANA BİR RANDEVU AL DA ACIK DA BEN SOYAYIM DEDİ. (BAĞIRARAK GÜLER) BU ANIMDAN SONRA KONUYA DÖNEYİM. TEOG SINAV SONUÇLARININ AÇIKLANACAĞI GÜN BURADA OLMAM TAMAMEN TESADÜF OLDU ANCAK HİÇ DE PİŞMAN DEĞİLİM. BİRİNCİYİ AÇIKLAMADAN ÖNCE SİZE BİRKAÇ BİLGİ VERMEK İSTİYORUM. BU YIL 750 BİN KİŞİ TEOG SINAVINDA TER DÖKTÜ. YARISINDAN FAZLASI LİSEYİ KAZANACAK MUHTEMELEN DE ÇOĞU 15 16 YIL OKUYUP İŞSİZ KALACAK, OLSUN. YILMAK YOK, ÇALIŞACAĞIZ, DAHA ÇOK ÇALIŞIP ÜLKEMİZİ DAHA GÜZEL BİR YER HALİNE GETİRECEĞİZ. SİZLERİ DE FAZLA SIKMAK İSTEMİYORUM, BİR AN EVVEL SONUÇLARI AÇIKLAMAYA GEÇMEK İSTİYORUM.
HASO AĞA: DURUN!
MEB BAKANI: NE OLUYOR YAHU, SEN DE KİMSİN?
HASO AĞA: BEN HASO AĞA. KÖYDE BANA KISACA KÖTÜ KALPLİ TOPAL ADAMIN OĞLU KÖTÜ KALPLİ TOPAL ADAM HASO AĞA DERLER.
MEB BAKANI: NE İSTİYORSUNUZ BEYEFENDİ. BUYRUN SÖYLEYİN. BEN KAMERALAR ÖNÜNDE ÇOK YUMUŞAK BİRİYİMDİR.
HASO AĞA: BİLMEM Mİ BAKAN BEY. ŞEY DİYECEKTİM BEN SANA, BU KÖYDE BAZI ÖĞRENCİLERDEN ŞİKAYETÇİYİM.
MEB BAKANI: HAYIRDIR ŞİKAYETİN NEDİR AĞA BEY?
HASO AĞA: BAZI KENDİNİ BİLMEZ ÖĞRENCİLER DERSLERİNE ÇALIŞIP OKUYUP ADAM OLMA PEŞİNDELER, RESMEN DEVLETE SOYGUNDUR BU, KABUL EDEMEM BAKAN BEY.
MEB BAKANI: YAHU KARDEŞİM DELİ MİSİN SEN, BİZ DE OKUSUNLAR İSTİYORUZ ZATEN İNER MİSİN SAHNEDEN YOKSA GÜVENLİK ÇAĞIRACAĞIM.
HASO AĞA: PEKİ ÖYLE OLSUN BAKAN BEY. AMA SANA SON BİR SÖZÜM DAHA VAR?
MEB BAKANI: NEYMİŞ O?
HASO AĞA: SEN KOSKOCA BAKANSIN, BİLİRSİN.
MEB BAKANI: EH BİLİRİM BİRAZ.
HASO AĞA: O ZAMAN DE BAKALIM YARIM SAATTİR SALONDA DOLANIYORUM BİR TÜRLÜ BULAMADIM, HELE BİR DEYİVER BANA BU TUVALET NEREDE?
MEB BAKANI: LAN YÜRÜ GİT, DELİ ETME ADAMI.
HASO AĞA TOPALLAYARAK SAHNEDEN KAÇAR.
MEB BAKANI: EVET UFAK TEFEK AKSİLİKLERDEN SONRA SONUCU AÇIKLAMANIN SIRASI GELDİ. ELİMDEKİ ZARFTA, BİR SANİYE ŞUAN ARKADAŞLARIM KULAKLIKLA BANA İLETTİLER. TÜRKİYE BİRİNCİSİ ŞUAN BU SALONDAYMIŞ, İNANAMIYORUM. BU BÜYÜK BİR TESADÜF. HAYRET. BU BİLGİYİ DE VERDİKTEN SONRAA AÇIYORUM. 2017-2018 EĞİTİM YILI TEOG TÜRKİYE BİRİNCİSİİİİ DİLBEEER ÇALIŞKAN. KENDİSİ EĞER ŞUAN BURADAYSA SAHNEYE DAVET EDİYORUM.
(SALONDA BÜYÜK BİR ALKIŞ TUFANI KOPAR, DİLBER SEYİRCİLERİN ARASINDAN SAHNEYE GELİR.)
DİLBER MİLLİ EĞİTİM BAKANI İLE TOKALAŞIR.
MEB BAKANI:ÖNCELİKLE TEBRİK EDERİM. BİLİYORSUN TEOG BİRİNCİSİ OLAN ÖĞRENCİLER BÜTÜN EĞİTİM HAYATI BOYUNCA ÜCRETSİZ OLARAK EN İYİ OKULLARDA OKUMAYA HAK KAZANIYOR. SEN DE KAZANDIN. BU MUTLU GÜNÜNDE SÖZÜ SANA BIRAKMAK İSTİYORUM, DUYGU VE DÜŞÜNCELERİNİ SÖYLEYEBİLİRSİN (DER VE KENARA ÇEKİLİR)
DİLBER: TEŞEKKÜR EDERİM. ŞUAN ÇOK HEYECANLIYIM. NE SÖYLEYECEĞİMİ BİLEMİYORUM, ÇOK MUTLUYUM. ANCAK BURAYA DAVET EDİP MUTLULUĞUMU PAYLAŞMAK İSTEDİKLERİM VAR. İZNİNİZ OLURSA BURAYA DAVET ETMEK İSTİYORUM.
MEB BAKANI: TABİ Kİ ÇAĞIRABİLİRSİN.
DİLBER: GELDİĞİ GÜNDEN BERİ HEPİMİZ İÇİN GECESİNİ GÜNDÜZÜNE KATAN DEĞERLİ ÖĞRETMENİM KAMİİL SOĞANI VE BU BİRİNCİLİĞİ ASIL HAK EDEN AİLEMİ SAHNEYE DAVET ETMEK İSTYORUM.
(ALKIŞLAR EŞLİĞİNDE ÖĞRETMEN VE AİLESİ SAHNEYE GELİR.)
ÖĞRETMEN: ARTIK BİZİM SÖYLEYECEK BİR SÖZÜMÜZ YOK, SÖZ SENİN. SEN BU BAŞARIYI HAK ETTİN. (DER VE ARKAYA ÇEKİLİR)
DİLBER AİLESİNİN VE ÖĞRETMENİN BİR ADIM ÖNÜNDE KONUŞMAYA BAŞLAR.
DİLBER: KÜÇÜCÜK BİR ÇOCUKKEN, ANNEM VE BABAM İŞE GİTMEK İÇİN BENİ DEDEMLERE BIRAKTIKLARINDA ARKALARINDAN ÇOK AĞLARDIM. VE BEN NE ZAMAN BABAMIN VE ANNEMİN ARDINDAN AĞLASAM NİNEM ŞÖYLE DERDİ. AĞLAMA GÜZEL KIZIM ANNEN BABAN SANA MUTLULUK SATIN ALMAYA GİTTİLER. BEN BİR ŞEY ANLAMAZDIM AMA YİNE DE İNANIRDIM NİNEM BENİ ASLA KANDIRMAZDI ÇÜNKÜ. ARADAN YILLAR GEÇTİ, ŞİMDİ ANLIYORUM MUTLULUĞUN ANCAK ÇALIŞARAK ALINABİLECEK BİR ŞEY OLDUĞUNU. BEN DE ÇALIŞIYORUM, ÇALIŞMAYA DA DEVAM EDECEĞİM. ÇÜNKÜ BEN DE DERSLERİME ÇALIŞARAK AİLEME, DOSTLARIMA, BENİ SEVENLERE EN ÇOK DA KENDİME MUTLULUK SATIN ALIYORUM. BU BİRİNCİLİĞİ İSE HAYATIN ŞARTLARINA ALDIRIŞ ETMEDEN CANLA BAŞLA ÇALIŞAN BÜTÜN ÖĞRENCİLER ADINA ALIYORUM. BİR KİTAPTA ŞÖYLE OKUMUŞTUM. ‘’YENİLDİĞİNDE DEĞİL, VAZGEÇTİĞİNDE KAYBEDERSİN’’ DİYORDU. BEN VAZGEÇMEDİM. SİZ DE VAZGEÇMEYİN. BAŞARININ ÖNÜNDE HİÇBİR AYRIM DURAMAZ. ÖNCE ARKAMDA DİMDİK DURAN AİLEME, SONRA DA ÜZERİMDE BÜYÜK EMEĞİ OLAN, BİZE VAZGEÇMEMEYİ ÖĞRETEN CANIM ÖĞRETMENİME TEŞEKKÜR EDİYORUM. SON SÖZÜM İSE YAŞIMDAN DAHA BÜYÜK OLSUN. BU ARALAR AĞZINDA DİLİ OLAN HERKES BU CÜMLEYİ HAYKIRMALIDIR.
YAŞASIN İNSANLARIN KARDEŞLİĞİ.
SAYGILAR.
-SON-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.