ASKI’DA EKMEK Mİ ?
Askıda ekmek mi yoksa çıkartıp astığımız insanlığımız mı ? Neymiş efendim bu çok güzel olan yardımlaşma usulü bize ecdattan kalmaymış, yerim sizin ecdadınızı !
Türk tarih ve töresinden mi başlayalım yoksa Allah kelamı olan Kuran-ı Kerimden mi ? İlk olarak iki Kuran ayeti yazalım ve devam edelim askıda olan ekmeğe yani beş ekmek eve iki ekmek yoksula.
NAHL-71: Allah, rızık konusunda kiminizi kiminizden üstün kıldı. Rızık bakımından üstün kılınanlar (kendilerine bol rızık verilenler) ellerinin altında bulunanlara kendi rızıklarından (kendileriyle eşit seviyeye gelecek derecede) vermezler. Hâlbuki bunda hepsi eşittir (ellerinin altında bulunanların rızkı sadece onlara emanet edilmiştir). Yoksa Allah’ın nimetini inkâr mı ediyorlar?
TEVBE-34: Ey iman edenler! Hahamlar ve rahiplerin çoğu, insanların mallarını haksızlıkla yerler. Allah yolundan alıkoyarlar. Altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda infak etmeyenlere can yakıcı bir azabı müjdele
Kuran-ı Kerim ayetleri yoruma dahi mahal vermeyecek kadar açık, Ulu yaradan rızkı bol verdiklerimde o rızk az verdiklerimin emanetidir kendileri ne miktarda faydalanıyorsa çevresindekilerle de aynı eşit miktarda bölüşmelidirler diyor benim anladığım peki çok değerli, üstün zekalı ve becerikli insanoğlu yani rızk bol verildi diye kendisini Tanrılaştırılan ey ebu cehil fikirdaşları, yüce Allah sizlere İbrahim olma fırsatı vermişken niye firavunlaşmakta ısrar ediyorsunuz ? Hz. İbrahimden kendi yoluna en sevdiği varlığı İsmaili kurban etmesini isteyen Yaradan ve bu istek karşısında bıçağı tereddütsüz Hz.İsmailin boğazına dayayan İbrahim peygamber ! Peki bu dönemde sizlerin İsmaili para, mal, mülk değil mi ? tereddütsüz Allah yoluna kurban edecek kaç Müslüman çıkar haydi tartın kendinizi, imanınızı düşündükçe peki firavunlaştığınızın farkında mısınız ?
Kime sorsanız çok iyi Müslüman, Allahtan korkmayanımız yok ve Allahı çok seviyoruz ama askıda ekmek ! beş ekmek eve iki ekmek askıya, yardım edilecek yoksula ha ! ne yardımı be Allah emridir emanet olanı darda olana, yoksula, düşküne hem de seninle eşit olacak şekilde ver ki bıçağı tereddütsüz paranın boğazına dayamanızı görelim.
“Altın ve gümüşü biriktirip Allah yolunda infak etmeyenlere can yakıcı bir azabı müjdele” peki ne anladınız bu ayetten ? Allah bizlere para, mal, mülk biriktirmeyin benim yolumda harcayın demiyor mu ? biriktirmeyen var mı peki ?
Askıda ekmek mi yoksa eşit paylaşmak mı ?
Reis kafayı sıyırmış diyenleri duyuyorum, ne yani bunca zamandır kurduğum düzeni,kazanımlarımı niye paylaşayım diyenleriniz epey fazla. O kazanımlar, o kurulan düzen benim sizlere emanet olarak verdiğim ama sizlerin aklı, beceriyi şahsileştirip paylaşmayarak ve emaneti yoksula vermeyerek beni ve verdiğim rızkı inkar ediyorsunuz diyen Ulu Allah.
Unutmayın, varlık zenginin imtihanıdır nasıl ki yokluk yoksulun imtihanı ise. Rahat olun, rahatınız bozulmasın diye hangi doğrulardan vazgeçtiyseniz insanlığınızın ederi o kadardır siz yine de çok rahat olun farzedin Reis kafayı yemiş.
GEÇELİM ASKIDA OLAN EKMEĞİ, GÖNLÜMÜZDEN SOYUP ASKIYA ASTIĞIMIZ İMANIMIZA YANALIM BİR ZAHMET !
ÖMER TÖME
YORUMLAR
"Kime sorsanız çok iyi Müslüman, Allahtan korkmayanımız yok ve Allahı çok seviyoruz ama askıda ekmek ! " demişsiniz ya bende bunu gözlemledim çevremde maalesef bir baktım ben ne kadar kötü bir insanım Allah beni ıslah etsin dedim bunca meleğin arasına düşmüşüm...
"Bir yerde
Dindarlık artarken, insanlık azalıyorsa
Dindarlık artarken, ahlak azalıyorsa,
Dindarlık artarken, barış azalıyorsa,
Dindarlık artarken, adalet azalıyorsa,
Dindarlık artarken, empati azalıyorsa,
Dindarlık artarken, aklı kullanma ve bilimsel çalışmalar azalıyorsa
Oradaki din Allah'ın dini olamaz..." (Alıntı)
bu alıntı olayı özetliyor aslında islamiyet layıkınca uygulansa açlık diye bir sorun kalmaz ancak balık baştan kokar diyerek özetleyim ben ülkemizin ahvalini artık siz anlayın gerisini.
Sağlıcakla
uytun
Aynen katılıyorum.
Ayrıca askıda ekmek zaten uygulamada. Söylemeye utanıyorum ama ben ne zaman bir fırına gitsem zaten askıya ekmek bırakırım. Yani Amerika'yı yeniden keşfetmiyorlar. Ama işin özünde siz haklısınız.En azından zekatlarını düzgün verseler.
Asıl yapmaları gereken ise ülkeyi muhtaçlar ülkesi kalmayacak kadar düzgün yönetmek olmalı...
Yazınızı tebrik ediyorum.
Öyle manidar ve de doğruluk payı çok
Ama insanlığı kaybedenden insanlik beklenmez dostum.
Ben cok gördüm böylesi tipleri..
Hatta öyle olaylara tanık oldum ki ağladığım günler oldu.
Geçmis bi durumu düşkünün karşısına yardim edecegi yerde ben bugun sunu sunu pisirdim yedim peki ya o öksüz ve yetim cocugun bakisinda ve yuregindeki sızıyı da yediginin farkinda mi degil elbette..
Imtihanlara boynumuz kildan ince ...
Dusuncelerine aynen katiliyorum.
Allah insanlara merhamet ve sağduyuluk versin...
Allaha karsi gelenleri de ceplerinde akrep olanlari da fakiri hor gorenleri de Allah islah etsin.
Boyle derin ve mana yuklu paylasimina vefali yuregine eyvallah
Bu yazının ve düşüncenin altına kalıbımı koyar imzamı atarım. İnsanların o an ki ruh haline, niyetine yada rızasına bırakılmamalı, nimet, ekmek yada iyilik.
İşte bu yüzden eşitsizlik ilkesinin sağlanması adına bir takım değerler ve konular iyi algılanmalı, analiz edilmeli, zihinlere yerleşmelidir.
Duyarlı yüreğini kutlarım değerli şairim, sizin gibi düşünenlere ihtiyacımız çok.
Eksik olmayın. Saygılarımla