- 931 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MİNNET VE KİBİR
"Eyvallahım yok’ derken ne dediğinizin farkında mısınız? Kullandığımız bir çok yanlış kelime gibi bunuda bilinçsiz kullanıyoruz. Bu kelime gurur, büyüklük, haklılık dışında bir duygu timsalidir. Kibir, küçüklük, haksızlık yapan kişinin bürünebileceği bir yaklaşımdır.
Bunu diyebilecek kişinin cebinden çok gönlününde dolu olması gerekmektedir. O gönül doluluğunda da her ne kadar iğrelti baksa da o kişi, " minnet duygusu" yücedir. Hatır bilirlik, gönül almak, mütevazi olmak hiçbir zaman aşağılık bir duygu olmamıştır.
" eyvallahım yok " kelimesini söylerken, geçmişine yaslanıpta bakmalı o kişi. Acaba geçmişte nelere tamaa etmiş? Genelde bu kişilerin geçmişte süngere çektiği çok şey vardır. Zamanında eyvallah ettiyse o kişi şimdi kullanamaz bu lafı. Belli bir menfaate, paraya, rahatlığa vardıktan sonra unuturlar. Beylik laflar başlar. Ama yinede almak isterler , hep alan taraf olurlar. Çünkü bu ruh hali nankörluk barındırır. Bırakın başkasına tevazusunu; daha kendine bile dürüst, kadirşinas değildir.
İnsanların avucuna sığabildiğiniz kadar büyüksünüz ve gölge perdesine yansıtabildikleri kadar görünürdesiniz. Tabiki de kendi manevi körlüklerinde görebildikleri ancak budur... Güneşe gölge düşmez, gölgeyi onun önüne geçenler kendi etrafına alır.. Bilin ki, güneş hiç tenezzül etmez sokak lambasına!
YORUMLAR
Şu an yirmi yaşımdaki beni karşıma oturtsalar sanırım on beş dakika sohbet edemeyiz. İnsan kendi ile bile geçinemezken başka durum ve karakterler üzerinden duygu sentezini çok kolay yapabiliyor. Size göre çok gaddar olan biri, yine size göre çok merhametli olan başka birine, çok zalimsin diyebiliyor. Sanırım, an hırsızlığı yapıp teşhisi öyle koymak gerekiyor.
Ama tabi atasözleri sözünde çoğu zaman durur; eşek saatiyle eşref saati, akreple yelkovan gibi aynı hat üzerinde kesişebiliyor.
Güzel bir yolculuktu. Saygılar.
ikiodabisalon tarafından 7/28/2018 9:08:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nesibe Kuzu
Şu anı bile düşünürken geleceği tüketiyoruz. Geçmişte kalıyoruz. Tıpkı bu yazının başında olduğunuz gibi.
Kendi kendimizle savaşlar da olabilir ki bu en kanlısıdır. Önemli olan o kanın temiz olmasıdır.
Yorumunuzla yazıma katkınızdan dolayı Tesekkurlerimi sunarım.
N.Ç