Köpeğin içten içten uluması...
...
Sabaha kadar köpeğin içten içten uluması sanki ağlaması geldi kulağıma.Canını yakın, canını acıtan bir olay olduğu çıkardığı bu sesten sanki ağlar gibi ulumasından belliydi.Kendisine yaklaşan biri olduğunda farklı havlar, korkutan kovalayan ses çıkarırdı.Ne olmuştu acaba bu zavallı köpeğe?
-Hasta mıydı?
-Bir yeri mi ağrıyordu?
Yoksa;
-Yavrularından biri mi hastaydı.
Ana ya... Kendisinin bir yeri ağrısa aldırmaz ama yavrularından birinin ağrısı bir hastalığı varsa daha çok bağırır daha çok canı yanardı. Bu hüzün yüzünden içten içten ulurdu.
...
Evimizin az ötesinde bir mağarada yaşayan ve on gün önce doğum yapan bu köpeğin altı yavrusu vardı.Bu yavruları dışarıdan gelecek tehlikelere karşı korur altına alır bağrına basardı.
Daha bu sabah yavrularını bağrına almış doya doya sevmiş karınlarını doyurmuştu.Hiçbir hasta halleri yok patileri ile annelerini sevmiş yüzünü okşamışlardı.Birazcık yaklaşıp sevmeye çalışsak tepki gösterir yavrularını kimseye vermezdi.
...
Köy yerlerinde gün erken başlar erken biter.İnsanlar gün bittiğinde gecenin geç vakitlerini beklemez erken vakitte dinlenmek için yataklarına çekilirlerdi.Sabahleyin de erken vakitte gün doğmadan yeni güne uyanırlardı.
...
İşte korkunç olan olayı köpeğin boş yere ulumadığını sessiz sessiz içten uluduğunu sabahleyin öğrendim. Her zamanki gibi babaannem erken vakitte geldi kapıyı çaldı,içeriye girdi.
-Oğlum yavrum duymadınız mı?
-Deli Bekir üç tane köpek yavrusunu baltayla kesmiş, anaları da başlarında gözyaşı döküp sabaha kadar içten içten uluyordu.
...
-Eli kırılacısa ne istemiş küçücük yavrulardan!
-Sana ne zararı var bu yavru köpeklerin! Sabah bir gün büyüdüğünde yavru köpeklerden birini evine bekçi yapardın.
-Hiç kimseye zararı olmayan bu yavru köpeklerden ne istedin ha!
...
Bunu bir insanın yapması köyden birinin yapması hele de yavru köpeklere yapılması daha çok canımı sıktı. Zavallı köpeğin sabaha kadar ağlaması boşuna değil bu zalimin yaptığı zulme karşıymış.Sabah bir gün senin de çocukların olur. Aynı durumun senin çocuklarına yapılmasını ister misin?
...
Zaman durmaz çabuk geçer .Nice yaşanmışlıklara nice sevinçlere nice acılara şahit olur.Önemli olan iyi olup iyilik yapmak değil mi?Bu kötülük de nereden çıktı? İnsanın nefsi var ya her kötülüğü yapmaya sevk eder.Şu nefsine hakim olup kötülükleri yapmasa ne olur.
Ne mutlu nefsini yenip kötülük yapmayanlara,
Ne mutlu nefsine hakim olanlara,
Ne mutlu iyi olanlara, iyi kalanlara,
...
Zaman durmaz geçer dedik ya...Gün geldi Deli Bekir de evlendi çoluk çocuk sahibi oldu. Hem de ikisi kız dördü erkek olmak üzere altı çocuk...Allah bağışlasın,Allah analı babalı büyütmek nasip etsin.
...
Köy yerinde ne işi olur ki... Üç beş hayvanın yanında bir de bağ bahçe olur.Evdeki üç beş hayvana bakılarak ya da bağ bahçe işine gidilerek evin geçimi sağlanır.
İşte bir gün Deli Bekir ve üç oğlu traktörle tarlaya giderken tarla yolunda üç tane köpeğin saldırısına uğrar.Deli Bekir de traktörle şu çıkan köpekleri tepeleyeyim derken traktör devrilir. Üç oğlu traktör naylonunun altında kalır birinin boynu kopar orada vefat eder diğer ikisinin de boynu Deli Bekir’in de eli kırılır hastaneye kaldırırlar. Çocuğun biri daha hastaneye varmadan vefat eder.Deli Bekir ve diğer oğlu ise tüm müdahalelere rağmen ömrünün sonuna kadar sakat kalır.
...
Deli Bekir hastaneden çıkıp taburcu olup köye giderken ben ne yaptım da bunlar başıma geldi diye düşünüp dururken yolun kenarında yeni doğum yapmış köpek ve yavrularını görür.Hemen aklı daha evlenmeden önce baltayla kestiği köpek yavrularına gider.Kafasını şöyle bir sallar ve gözden yaş akmaya başlar. Hanımı ise hayırdır Bekir ne oldu,der:
-Bu dünya etme bulma dünyasıymış hanım,
-Ne edersen onu bulursun,
-Ne ekersen onu biçersin,
-Ben ; kötülük ettim kötülük buldum, kötülük ektim kötülük biçtim,der.
23.07.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Allahın adaleti öyle güzel ki
yarına kalır da yanına kalmaz
Allah bebekleri çocukları ve ağzı var dili yok kullarını insanın şerrinden korusun inşallah.