- 1476 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
OKU BENİ
OKU BENİ
Kim derki oku beni ,ismi Hatice Nilüfer olursa der.
Şimdi siz sayın okuyucu bir elinizde kahveniz bir elinizde çay dalmışsınız cümleler dünyasına.
Ne söyleyecek bu bayan haznesinde ne biriktirdiyse onu anlatacak.
Biraz diyorum şu egoist gözlüklerimizi çıkarsak ben merkezden uzaklaşsak.
En azından bir günlüğüne insan olsak,acaba desek empati yapsak.
Selamla başlasak güne etrafımızdaki her canlıya selam versek.
En başta hayata gülümsesek,aşkla baksak yaşama.
İnanın zor değil kıskançlığın yerine beğeni ve iltifatı koymak.
Gün içinde umutlara sarınıp dolaşmak zor değil.
Tam kızmak üzereyken durup düşünmek nefretten dönmek.
Zor değil biz istersek.!
Körleşmeyelim görmezden gelmeyelim çünkü bu bizi cesete dönüştürür.
Yaşlılara ,hamile bayanlara yer verelim,tanısak ta tanımasak ta gülümseyerek bakalım insanlara.
Kaldırımları uzun uzun işgal etmeyelim oranın kaldırım olduğunu unutup geçenlere işkence etmeyelim.!
Her elimize geçen çöpü yerlere atmayalım,sonumuzu düşünelim.
Yarınlara bırakacaklarımızı düşünelim.
Aynalara küstürmeyelim yüzümüzü,unutmayalım sevgi her şeyin ilacı.!
Paranın ve maddiyatın esiri olmayalım ,esir olmak demek insanlıktan çıkmak demek unutmayalım.
Yüksek sesle şarkı söyleyelim tüm dertlerimize gönderme yapalım.
Her şey güzel olacak deyip pes etmeyelim.
Gitmediğimiz yerlere gidelim yeni insanlar tanıyalım ,cesur olmaktan vazgeçmeyelim.
Barışalım yüzümüzdeki çizgilerle saçımızdaki aklarla barışalım.
Yaralarımıza bile sevgiyle bakalım yoksa nasıl iyileşir o yara.!
Düşsek bile tekrardan kalkalım,kaybetsek bile tekrar başlayıp tekrar kazanalım.
Keşfedelim yeni insanlar yeni kalpler yeni yüzler olsun etrafımızda.
Yaşa bağımlı olmayalım sağlığın varsa umudun varsa hatta cesaretin.
Hangi yaşta olursan ol yaşayacaksın hayatı,öyle ki kırkından sonra gerekirse bisiklet sürmeyi öğreniceksin.
Yaşın elli olsa bile rafting yapacaksın ya da balonla atlayacaksın.
Kim demiş yaş altmış iş bitmiş yok öyle sözler siz var gücünüzle asılın hayata.
Kalp varsa sizde yetmiş yaşında bile aşık olursunuz hayata.
Küsmeyi biliyorsanız bir adım geri atıp barışmayı da bilin hayatla.
Ama önce öyleyim ,şöyleyim demeden yürüyün hayallere.
Sevdayla gülümseyin yaşama.
Haydi acele edin kaçırmayın zamanı ve en güzel şekilde kullanın anı.!
Aşkla kalın.!
Hatice Nilüfer Dirilen
YORUMLAR
iktisat fakültesinde marjinal faydayı öğretirken şu örneği vermişlerdi; susamış bir insan için ilk bardak su ihtiyaçtır, ikinci bardak gerekli olabilir yalnız sayıları çoğaltırsak, yüzüncü bardak eziyete dönüşecektir. bunu, bir çocuğa çikolatanın verdiği mutlulukla, kaçıncı çikolata da eziyete dönüşeceği konusunda tekrar yorumlayabiliriz.
var olanı paylaşmak neyi doyurur; ego mu, statü mü, merhamet mi...
doyum noktasından sonra insanın cevabı genelde aynı oluyor. acıyla karşılık bulanlar, mutsuzlukla kendini tamamlayanlar da var. ya da kötünün kötü veya iyinin iyi olduğuna kim karar verecek. birileri karar veriyor biz çok güzel uyum sağlıyoruz.
Thomas Moore'un Ütopyasındaki hikaye gibi...
Saygılar.
ikiodabisalon tarafından 7/24/2018 2:42:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hayata dair samimi ve güzel tavsiyelerle dolu hazinelerinizi paylaşmışsınız biz okularınıza.
Bir çoğumuzun yaşadığı klasik sıradan monoton hayatımızı bir günlük olsa bile değiştirmemiz güzel olur,olur da var olan sorunları çözmeye yararmı orasını bilemedim.
Güzel umutlar güzel söylemler lakin gel de yaşa işte işin zor tarafı da bu ya .
Kaleminize sağlık
selçuk korkmaz tarafından 7/23/2018 11:44:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
Tam kızmak üzereyken durup düşünmek nefretten dönmek.
Zor değil biz istersek.!
işin can alıcı kilit noktası
tebrikler çok güzeldi
gaybana geceler
teşekkür ederim.
sevgi varsa yüreğimizde her şey kolay gelir bize..
Sizde aşkla kalın dilerim ki...Ne güzel geldi bu yazı bana sabah sabah, içim açıldı okudukça.
Yüzümde tebessüm oluştu. Yazdıklarınız çok hoş, bunları yapmak lazım aslında hatta sadece bir gün değil hayat felsefesi haline getirmek de lazım. Bazen zor da olsa, güzel olan zor olanı başarmak değil midir zaten
Yüreğinizin o yaşama sevinci dolu sesi hep daim olsun. Kutlarım yazınızı.
Sevgilerimle
gaybana geceler
TEBESSÜMÜNÜZ DEĞDİ RUHUMA..
aşkla kalın herzaman.!