- 1026 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM B / 1-25
B/1-Aşırı iltifatkârların dostlukları güvenilmez ve kısa ömürlüdür.
***
2-Aşırı iltifatkâr ve aşırı nazik insanlar gizli insanlardır. Ne çıkacakları bahtınızadır.
***
3-Yazılıp paylaşılan yazılar, okunduğu kadar değil, dokunduğu kadar beğenilir.
***
4-Gerçek ilim sahibi olanlar, başkalarının keyfince değil, ilmin gereğince konuşurlar.
***
5-En az düşünenler, en çok konuşanlardır.
***
6-Sevmek dost kazandırır, sövmekse düşman... Bir harfin mucizesidir bu.
***
7-Tanıdıklarımızdan pişman olduklarımız çoğaldıkça, yeni tanışmalardan korkar olduk.
***
8-Dünya imkânlarını elde etmeye ve zevkimize harcadığımız zamanın yüzde birini dinimizin gerçeklerini tanımaya harcasaydık, din bezirganları iflas ederdi.
***
9-Bir yalandır deyip önemsememezlik etmemeli, söylenen her yalan, söylenecek başak yalanlara gebedir.
***
10-Unutmayın, hayatta hem kolay, hem değerli bir şey yoktur.
***
11-Dünyanın çivisinin çıktığını ancak o çivi sana batınca anlarsın.
***
12-Çirkin olanlara kimse ikiyüzlü diyemez. Çünkü başka yüzleri olsa, onu kullanırlardı.
***
13-Çoğu insan işinin değerini ancak işsiz kalınca anlar.
***
14-Temiz özlü, güzel yüzlü olmak elimizde değil ama doğru sözlü, güler yüzlü olmak elimizde.
***
15-Bir toplumu, âlimler ve bilgeler yukarıya, softalar ve ahmaklar aşağıya çeker. Bu ebedi ve değişmez bir rekabettir. Hangi taraf daha güçlü ise toplum o yöne yol alır.
***
16-İlahi adalette, kayırma, unutma veya zaman aşımı yoktur.
***
17-Öldürmekle kötülük bitmez, ölmekle de iyiliği yaşatamazsın.
***
18-Arkadaşın da dostun da candan bakanı, camdan bakanı vardır. Sen candan bakanı bul.
***
19-Sevgi: Fedakârlık ve saygıyla beslenmedikçe, inandırıcı, devamlı ve gerçek olamaz.
***
20-Dünyanın en zengini en çok dostu olandır.
***
21-Aklı kendisine ait olmayanlar, özgür değildirler.
***
22-Maalesef günümüzde yalakalık dost, dik duruş düşman yaratıyor.
***
23-Hayvanlardan birinin diğeri önünde diz çöktüğünü asla göremezsiniz.
***
24-Yiğitlik, gayrı meşru güç birliği ve menfaatler etrafında birleşip korku salmak değil, onurlu yaşamak ve yaşatmaktır.
***
25-Güzel konuşanlar artarken, doğruyu konuşanlar azalıyor.
(VAVEYLA adlı şiir kitabımdan)
A.Hktnkçmz
YORUMLAR
'aşırı kibarlık'... bir tevazudur ve bu da 'gizli bir kibirdir.' der konunun uzmanları... Katılmamak elde değil.... :))
İltifat marifete tabiidir ama bunun da bir sınırı vardır... Yoksa amacını aşar...
"Haddini aşan her iltifatta gizli bir hakaret vardır."... Bu da benden!....
Bütün özlü sözler ve atasözleri görecelidir... Hatta bazen zıt kavramları bile savunur... Yaşanmışlıklara ve sözün sahibinin bakış açısına göre çok değişir...
'Kardeş' için iki ayrı atasözü:
- Kardeş, kardeşi atmış, gitmiş yar başında yakalamış... ( kıyamamak var )
- Kazanacaksan dost kazan, düşmanı anan doğurur... ( olmaz olaydı yaklaşımı var... )
Gamzelim'in yorumunuda katıldığım bölümler var... Buna rağmen çok seçkin bir çalışma... İçtenlikle kutlarım... Saygılarımla....
Serap IRKÖRÜCÜ tarafından 7/23/2018 1:53:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Abdullah Haktankaçmaz
Yazdıklarınızdan bir iki tanesindeki fikre tamamen katılmasam da- ya da cümle içerisinde tam anlam verilemedi belki bilemiyorum, genel olarak doğruluk payı var yazdıklarınızda.
'' Temiz özlü, güzel yüzlü olmak elimizde değil ama doğru sözlü, güler yüzlü olmak elimizde'' Mesela bu cümlede; temiz özlü olmak kişinin elindedir büyük ölçüde benim fikrime göre ve güzel yüz demişsiniz bu da bana yanlış geldi. Yani insanları güzel yüzlü çirkin yüzlü diye ayırmak ters geldi açıkçası. Mecaz anlamında kullandıysanız eğer o zaman başka ama bana sanki gerçek anlamda kullanılmış gibi geldi.
'' Maalesef günümüzde yalakalık dost, dik duruş düşman yaratıyor.'' Burada da yalakalık dost kazandırır derken, yalakalık ile kazanılan daha doğrusu kazanıldığı sanılan dostların gerçek dost olmadıkları vurgulanmalıydı. Bu nedenle bu cümle de bana ifade olarak eksik geldi.
'' Çirkin olanlara kimse ikiyüzlü diyemez. Çünkü başka yüzleri olsa, onu kullanırlardı.'' Burada ise ne anlatmak istediğinizi tam anlayamadım. İki yüzlü insanların ille de yüzleri güzeldir gibi bir anlam çıkıyor cümleye bakıldığında. Ben insanları çirkin yüzlü ya da güzel yüzlü diye ayırmayı da doğru bulmuyorum daha önce de yazdığım gibi, zira güzellik görecelidir.
Sizin bu yazdığınız cümleye bakılınca güzel olanlar genellikle iki yüzlü, çirkin olanlar değil anlamı doğuyor.
Aşırı iltifat eden kişiler konusunda haklı olabilirsiniz ama nazik olmak yapı olayıdır. Bazı kişiler çok naziktir ne kadar kendilerini zorlasalar da bu nazik olma durumundan çıkamazlar. Ama onların nazik olmaları gizli kapaklı oldukları anlamını taşımaz. Benim tanıdığım insanlar var böyle mesela. Hem son derece nazik hem de son derece güvenilir. Yani bu da bir ölçü değil diye düşünüyorum. Naziklik hariç aşırı iltifat kısmında sizinle aynı fikirdeyim.
Bunların haricinde sözler güzel ve gerçeklik payları çok fazla. Emeklerinize sağlık.
Saygıyla
Gamzelimm tarafından 7/23/2018 9:51:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Abdullah Haktankaçmaz
Abdullah Haktankaçmaz
Temiz özden kasıt, fıtrat temizliğidir.
Gamzelimm
Yazılarınızı ve özdeyişlerinizi okuyacağım mümkün olduğunca.
Tekrar emeklerinize sağlık.
Saygılarımla