- 665 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BEDELSİZ…
Gurbet cebimden kara,
Hasret paradan acı,
Ne kadar tutar bedelli,
Söyle arabacı.
Bedelli askerlik toplumun gündeminde.On beş bin tl.olarak açıklandı.Yirmi sekiz gün temel eğitim olsun mu olmasın mı tartışılıyor.Ancak bedelli askerliğin topluma etkileri pek tartışılmıyor.Yok devletin kasasına şu kadar para gidecek,yok bankalar şu krediyi veriyor gibi ekonomik boyutları konuşuluyor.Oysa bedelli askerliğin toplumda oluşturduğu etkileri de konuşulmalı.Zengin olan parasını ödeyecek,fakir olan bedelsiz vatan görevine gidecek.Haydi fakir giy postalları nöbete,zengin kankaların cafede nargile içecek.
Siyasilerin zenginlerin çocuklarını yurt dışında yerli ve milli okullarda okutacak,askerlikten yırtacak.Fakir çocuğunun cenazesinde siyah gözlük takıp vatan millet edebiyatı yapacak.
Toplumumuzda vahşi kapitalizm dibine kadar işliyor.Her şey para,para ,para.Her şeyi parayla ölçerseniz,Filistinlilerin topraklarını Yahudilere satıp şimdi vatan vatan diye çırpınmaları yaşanır.
Çağın gerekleri teknoloji ve profesyonel ordu gerektiriyor.Asker çokluğu değil,üstün teknoloji ve deneyimli ordu.İHA,SİHA,ATAK Helikopterleri çalışmaları çok güzel.Profesyonel ordu güzel.
Ancak bedelli askerlik toplumda fakirler açısından adil bir uygulama değil.Bu uygulama milli duygulara zarar verir.Ya askerlik görevi kaldırılmalı,ya da herkese eşit uygulanmalı.Şirket yönetir gibi kar zarar hesabı sosyal devlette uygulanmaz.Para gelir geçer,bu gün azdır yarın çoğalır.Ancak Milli duyguları kaybedersek geri kazanmamız çok zor olur.
VATAN SEVGİSİNİN,VATAN GÖREVİNİN BEDELİ PARA OLAMAZ.
Şehit çocuğu şu soruyu sorar annesine:”Paramız olsaydı,babam ölür müydü anne”
YORUMLAR
"Yerli" olmak.. Milli olmak... Sözle, "mangalda bırakmadığınız külle" olmaz!
Türkler, "ORDU MİLLETTİR!"
Tarih bizi böyle bilir, böyle tanır...
Doğruluktan ve Türklük gurur ve şuurundan vazgeçmeyeceğiz..
Varsın engellesinler bizi!
Tebrikler Hasan Bey...