- 610 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
güven
bir gün biri çıkar karşınıza..öyle hani en savunmasız anınızda belki..dünyada tüm iyiliklerin ve güzelliklerin yok olmaya yüz tuttuğuna inandığınız anda,dersiniz ki belki hala umut vardır insanlıkta kim bilir...yüreğinizi açarsınız..yüreğini açtığına inanırsınız..onu tanıdığını sanırsınız..ve onun sizi tanımasına izin verirsiniz.. belki farkında bile olmadan başka bir dünyaya kapılır gidersiniz..hani tavus kuşunun kanadı altında cennete girmiş ya yılan..birden hayatınızın içine alırsınız sorgusuz sualsiz..
yapmam demeyin..yaparsınız..kendinizi akıllı sanar ve hani ben insanları gözünden tanırım deyip ukalalık bile yaparsınız.. hikayeleri sever misiniz..kim sevmez ki değil mi..illa vardır sevdiğiniz bir hikaye türü..kimimiz peygamber kıssalarını sever,kimimiz aşk,kimimiz masalları belki de..hikayeler anlatır size..tanıdı ya hani ne sevdiğinizi bildi ya.. .en duyarlısından şöyle..en kalbe dokunanından anlatır..ve karşılığında en değerli şeyi ister sizden..güven bana der..belki sözle demez ama siz farkında bile olmadan verirsiniz ona istediğini zaten..
sonra ne mi olur..insanlığın hala var olduğuna dair tüm umutlarınızı, inançlarınızı,o çok olduğunuzu sandığınız aklınızı, size anlattığı hikayelerle birlikte alır ve gider..bir de bakmışsınız bir bıçak izi daha eklenmiş sırtınıza..gerçi yabancı da değilim dersiniz bu yaraya..ama acıyor işte..olmasaydı..keşke olmasaydı dersiniz..keşkelerle onun uğruna harcadığınız zamana biraz daha eklersiniz..bir parça iyilik kalsaydı gittikçe kararan şu dünyada dersiniz..bari bir parça ışık kalsaydı..güven mi..sanırım çoktan ruhuna Fatiha okunmuş bir kavram..anlamsızlaşmış bir anlam..umarım sizin dünyanızda birazcık ışık kalmıştır..çünkü karanlık korkutuyor güvenmek isteyen çocuk yüreklileri..
Beyazmelek/20.07.2018
YORUMLAR
Oluşması zamanla ve bir o kadar zor olan ama yıkılması da bir anlık ve bir o kadar kolay olan güven. İnsan önce kendine güvenmeli. Ama bu yetmez yaşam sürecinde insanlara bu da normal.
Kendimizden başka birine ya da birilerine de güvenmek isteriz. Eşimiz, dostumuz gibi. Çünkü insan sosyal bir varlıktır hayatında çevresinde bir takım insanlar olacaktır bu nedenle.
Bize güven veren insanlara yine de güvenmek gerek diyorum ben, eğer bu güveni yıkarlarsa bu da onların ayıbı. Evet bazı güven yıkılmaları çok fazla acı verebilir insana ama her kaybediş olayında mutlaka kazanılan bir şeyler de vardır.
Yazı için kutlarım.
Saygı ve sevgiler