- 534 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
YENİ SİSTEMDEKİ BAKANLARIMIZ
YENİ SİSTEMDEKİ BAKANLARIMIZ
Eğitim sistemimiz ile millî kültürü rayına oturtamadık. Herkes üniversiteli olma yolunda çabalayınca kaloriferci, boyacı, ara eleman mesleklerine olan ihtiyaç arttı. Fen Lisesi mezunu olup eve gelen misafire “Hoş geldin!” demeyi beceremeyen asosyal gençler, doktora eğitimini tamamlayan lâkin bir çivi bile çakamayan beyler, yüksek lisans tezini bitirse de mutfakta kahvaltı için iki yumurta kıramayan kızlarımız, iki üniversite bitirip iş bulamayan diplomalı işsizler, diplomalı ev kızları ordusu ve farklı kategorideki eğitimcilerimiz gündemde yer almaktadırlar. Aynı sistem üzerinde değişen farklı sınav adları kafaları kurcalar oldu. Üniversite Sınavının adı yine son anda 2018 yılı girişliler için YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) olup alan sınavı da gelince 30 Haziran 2018 Cumartesi günü 1.Oturum TYT (Temel Yeterlilik Testi), 01 Temmuz 2018 Pazar günü de 2. Oturum AYT (Alan Yeterlilik Testi) başlıkları altında değişti. Konular aynıydı aslında, sınavların ismi biraz farklılaştı. Yeni sistemi 2018’de tadanlar da benim Halk Eğitimi Merkezi Üniversiteye Hazırlık Kursumun öğrencileri olmuştu. Öğrencilerim yeni sistemin ilk kurbanı hissettiler kendilerini. Veliler de bıkar oldu değişip duran sistemden.
Değişen eğitim sistemleriyle gençlerimiz afalladı. 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı seçimi ile Başkanlık sistemine geçildi. 09 Temmuz 2018 Pazartesi günü yeni bakanlarımızın isimleri açıklandı. Bakanlık sayısı yirmi altıdan on altıya indi. Yeni sitemdeki Millî Eğitim Bakanımız Profesör Doktor Ziya SELÇUK seçilince birçok üniversite mezunu gencimiz mutlu oldu. Kendi alanıyla ilgili işler yapan, özel okulların da sistemini iyi bilen, Gazi Üniversitesi öğretim üyesi bir devlet adamımızla eğitim sistemimiz devam edecekti.
Her siyasî seçimde başa geçip yeni icatlar üretmek isteyenler olunca çocuklarımızın da kafası karışır oldu. Sınava iki ay kala bile merkezî sınav sisteminde, sınav içeriği ve soru sayısında dahi müfredatta değişmeler olabiliyor. Herkes emeğiyle inşallah güzel işler yapar, ülkem adına yeni devlet adamlarımız da başarılı olurlar.
YORUMLAR
Başarının yolu biraz da 'anne bak kral çıplak!' diyebilmekten geçiyor. Ama durum öyle bir hal aldı ki; gelen biat danışmanlığı yaptığından, ne eğitim alırsa alsın, hiçbir şey değişmiyor. Değişen tek şey biat edenin ismi.
Yazınız çok umut verici olsa da sanırım bizim umut tüpümüz bitti.
Saygılar.