- 1633 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
GRİPİN
Hele geçeyim şu klavyenin başına. Aklıma bir şeyler gelir de yazarım diye düşündüm. Bir süre ekran bana baktı ben ekrana. Ne yazsam acaba?
Aslında siyaset her zaman ki gibi yine çok sıcak. Siyaset yazsam konu çok. Ama benim tarzım değil.
O konuları dostum Sami Hoca çok güzel işliyor. Bizler de yazılarından yararlanıyoruz.
Başım da bir ağrıyor ki…
Tamam, buldum yazacak konuyu. Hafızam beni yine yıllar öncesine götürdü.
Annem yemenisini kat kat yapmış başına bağlamıştı. Eli şakağında sessiz sessiz otururken:
“Çocuklar başım ağrıdan çatlayacak. Bakkala gidin bana bir gripin alın. Akşam baban gelir –ne yemek var?- diye sorar. Hiç dermanım yok.”
Annemin verdiği otuz kuruşla bakkaldan gripin aldık. Dönüyoruz. Kardeşim her şeye çok meraklı:
“Ağabey bu gripinin içinde ne var ki her derde derman oluyor?”
“Ne olacak ilaç işte.”
“Açıp bakalım mı?”
Benim –açma- dememe kalmadan kutusunu yırttı. İçinden çıkan şimdiki 25 kuruş büyüklüğündeki gripini çıkardı. Beyaza yakın kapağını da açtı. İçinde bir toz var. Ben kızdım elinden almak istedim. O vermek istemedi. Verirsin vermezsin derken içindeki toz döküldü.
İkimizde şaşkındık. Suçlanmıştık ta. Ne yapacaktık? Başka paramız da yoktu ki yenisini alalım.
“Ağabey kapağını kapatıp öyle verelim anneme.”
Ben sinirliyim:
“İçindeki ilaç döküldü. Ne faydası olacak ki?”
“Annem anlamaz belki.”
Söylediği saçma bir şeydi. Ama yapacak başka bir şeyde yoktu. Çaresiz gittik eve. Kardeşim bir bardak suyla içi boş gripini verdi anneme:
“Hadi iç anacığım. Şifa olsun.”
Annem yuttu gripini üstüne de suyunu içti:
“Ohh…” Dedi.
Fazla sürmedi. Annem canlandı. Anlına bağladığı yemeniyi söktü attı. Geçti mutfağa yemek hazırlıyor.
Birde türkü tutturdu.
Bahçelerde gör beni.
Verem ettin sen beni
Nasıl verem olmayım
Eller sarıyor seni
Biz kardeşimle sorar gözlerle birbirimize bakıyoruz.
Gripinin içindeki toz değil de acaba dışı mı ilaçtı? Hala merak ederim.
Sahi siz biliyorsanız söyleyin. Gripinin ilacı neresinde…
Ya da biz o gün ilacın plasebo etkisini mi keşfetmiştik !!!
YORUMLAR
Psikolojik etkileşimin mekanizması işlemiş demek ki
Günübirlik hastalıklarda bu geçerli olabilir de; ciddi, ağır seyreden hastalıklarda pek umut vermez kanımca psikoloji
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Saygı ve selamlarımla...
Bedri Tokul
Sağ olun, var olun, hep iyi olun.
Selam ve Saygıyla...
Çok güldüm yaa... Eline sağlık, çok samimi çok güzel bir hikaye... Saygılar.
Bedri Tokul
Selam ve Saygıyla.
Gülümsettin Ustam VAROL.
Şurada yazını görüp okumak ne kadar güzel Can Dostum.. Çölün ortasında kaynak suyuna rastlamış ve kana kana içmiş gibi.
İlaç tozundaydı aslında. Ne kadar etkili bir ilaçtı. Kayboldu gitti. Hala var mıdır bilmem.
Annene psikolojik olarak etki etmiş mutlaka.
Selamlar, sevgiler, saygılar bırakıyorum buraya can dost..
Bedri Tokul
İnşallah övgülerinize layıkımdır.
Sağ olun var olun Can DOST...
Selamın, saygının en sınırsızı sizlerin olsun.
Bedri Tokul
Sen var ya sen!!!
Önce inanmak gerekli şifası için. Babam rahmetli anlatırdı. Sivasta yapmış ilk başladığında öğretmenliğe. Köydeki bir yaşlı hastaymış ve durmadan falan yerdeki hocaya götürün şifam orda diyormuş. Kar kış demeden çıkmış oğlu yola. Fakat öyle bir tipi varmışki gidememiş. Yolda bir kağıda aklına ne gelirse yazmış ve muska yapömış. Köye dönmüş. Yaşlı kadın iyileşmiş. Bence tamamen psikolojik nbu olaylar. Yine güzeldi abi can. Saygılarımla.
Önce inanmak gerekli şifası için. Babam rahmetli anlatırdı. Sivasta yapmış ilk başladığında öğretmenliğe. Köydeki bir yaşlı hastaymış ve durmadan falan yerdeki hocaya götürün şifam orda diyormuş. Kar kış demeden çıkmış oğlu yola. Fakat öyle bir tipi varmışki gidememiş. Yolda bir kağıda aklına ne gelirse yazmış ve muska yapömış. Köye dönmüş. Yaşlı kadın iyileşmiş. Bence tamamen psikolojik nbu olaylar. Yine güzeldi abi can. Saygılarımla.
Bedri Tokul
Ben bir de şöyle düşünmüştüm; acaba annem bize nazlanmak mı istemişti?
Öyle veya böyle içti içi boş gripini iyileşti. Yattığı yer nur olsun.
Selam, sevgi, muhabbetle CAN BACIM....