- 460 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İmla Özürlü
Moda oldu ya artık, ben de uyayım dedim; âmâ yerine, görme özürlü; sağır yerine, duyma özürlü…
Kimileri de benim gibi tarama özürlü. Ama inanın hiç tasa değil benim için. Allah düşünme özürlü, anlama özürlü, inanma özürlü yapmasın da…
Bugün de imla özürlülerden bahsedeyim dedim. Sizler de görmüşsünüzdür ilanlarda: “Satlık, Ekmek 350” gibi elbette çok daha ilginçleri var:
“veceye giren mecburi çay imsek zorunda.”
“Lütfen lağbaya veya yerlere sigara ve çöp atmayın.”
“Pilipis tasarruflu ampul 4.00 TL”
“Bisiklet, çift amantisürlü 18 vitez satlık”
“satlık 90 model Toyota Hidirolik direksiyon, alarımlı, bakımlı, devri muayer”
"Lütfen kavede polemik yapmayın."
Dükkan camlarına asılan daha nice ilanlar var ama ben bunlara ek olarak bir tiyatro oyununun anı defterine göz attım, bakın neler var: (alıntılar olduğu gibi yazılmıştır.)
“Hayati (oyundaki bir karakter) manyak güzel”
“Hayati deeşet birisin yau”
“Hayati sana seviyorum bana evlen”
Tiyatronuza aşık oldum. Lütfen beni bida çarın”
“Wala harikaydınız”
“İdolüm Hayatı “
“Çok güzel di sisi seviyorum. Bye bye”
Bakın verdiğim örneklere daha birçoğu eklenebilir. Türkçe’miz o kadar kolay bir dil ki, okunduğu gibi yazılıyor, yazıldığı gibi de okunuyor. Ya İngilizce gibi olsaydı dilimiz? Allah’a şükür değil de, ya İngilizce’nin hakimiyeti artarsa… Düşünmek bile istemiyorum. O zaman nasıl anlaşırız bilmem.
“Satlık, 1999 model kılimalı, eğirbek”
“sidi disket geldi”
“Prestejın oyunları geldi”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.