Artık zayıflamak moda olmuş...
Makine yapar oldu her işi,
Şimdi çok rahat erkek dişi,
Yan gelip yatarsa her kişi,
Kilo almaz mı sen söyle...
Her yere araba ile giderse,
Yan gelip yatmayı severse,
Tıka basa her öğün yerse,
Kilo almaz mı sen söyle...
.................................
.................................
Zayıflamak için çare arar,
Stadın etrafında tur atar,
Yürüyüş yapan çok kişi var.
Eve gelince kendini tartar.
Yatarsan sabah ona kadar,
Kilo alırsın göbeğin çıkar,
Giydiklerin gelmez mi dar,
Kilo vermek için spor yapar.
Zayıflama moda oldu artık,
Haydi yürüyüş için yola çık,
Yemeği az yiyip mideni sık,
Kilo almayı çok yemeyi yık...
..................................
..................................
Çocukluğumda kilo almak moda iken şimdi ise tam tersi oldu.Zayıflamak moda hale geldi, zayıflamak için insanlar doktora, diyetisyene gider hale geldi.Eskiden ise kilo almak için doktora gider zayıflığa çare ararlardı.Zaman mı değişti insanlar mı değişti?
Hem zaman değişti hem insanlar değişti. Teknoloji sayesinde enerjiyi fazla alıp aldığını harcamama yüzünden yani rahatlıktan dolayı insanlar kilo alır hale geldi.Daha önce bir çok iş insan gücü ile yapılırken teknolojinin gelişmesi icat edilip üretilen yeni makineler sayesinde neredeyse insan gücüne gerek kalmadı.
...
Her gün ikindiden sonra stadyumun çevresi yürüyen çoğunluğu kadın olmak üzere insanlarla dolu.Geçen gün ortaöğretimden mezun olan ve belli ki stadyuma spor yapmaya giden üzerinde eşofmanı ayağında spor ayakkabısı olan bir gençle karşılaştım.
-Merhaba,nasılsınız.
-İyiyim, sizler nasılsınız.
-Ben de iyiyim teşekkür ederim.
-Stadyuma mı gidiyorsun?
-Evet
-Niçin
-Beden Eğitimi öğretmenliğine hazırlanıyorum hem de spor yaparak sağlıklı kalmak için.
-İyi ne mutlu sana.
-Peki stadın çevresinde her gün yürüyen kadınlar niçin yürüyor.
-Kilo vermek için.
Hem güldüm hem de hayret ettim.Genç bana:
-Niçin gülüyorsun,dedi.
Ben de:
-Bunların hiç mi işi gücü yok,sabahtan akşama kadar televizyon karşısında oturur böreği,çöreği,dolmayı,sarmayı,keki,poğaçayı... yer.Ondan sonra aldığı kiloyu vermek için çare aramaya başlar. Stadın etrafında on tur on beş tur durmadan yürürler.Bu kişilere bahçede şu iş yapılacak desen hiç biri yapmaz.
25-30 yıl önce zayıflıktan ölecek hiç yemek yemiyor derdik.Şimdi ise yemekten dolayı aldığı kiloları veremeyen aşırı kilolu insanlar var.Yukarıda bahsettiğimiz gibi bunun nedenleri insanların hazıra alışmış olmaları,hazır gıdalardan beslenmeleri,en kısa mesafeyi bile yürümekten çekinip otomobil ile gitmeleri,beden gücüne dayalı iş yapmamaları...
İnsanoğlu aldığı enerjiyi harcayabilirse hiç sorun olmaz.Harcayabileceğin kadar enerji al.Çünkü her şeyin çoğu zarar.Tıpkı aldığınız kilolar gibi.İyi yürüyüşler iyi kilo vermeler dilerim...
17.07.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.