- 966 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Oğlum
Tarifsiz duygular içindeyim bugün..Daha dün kucağına alsana yoruldum anne diye ağlayan oğlumla birlikte üniversiteleri dolaştık.Yapacağı seçimde ona yardımı olsun diye.Işıl ışıldı gözleri..Etrafta dolaşan bir sürü genç vardı.Yemyeşil bir kampüs...Bambaşka bir dünya vardı...O neler düşündü,aklından neler geçirdi bilmiyorum.Ama ben içimden hep ne çabuk büyüdün kuzum ,canım oğlum diye geçirdim.
Yavru kuşum yuvadan uçmaya hazırlanıyordu. Bense sadece izleyebilecektim.Ne yapar,ne yer,aç kalır mı,ihanete uğrar mı,üzülür mü diye düşündüm.Ve birden onu gördüm.Elinde siyah bir baston kütüphaneyi arayan görme engelli o çocuğu gördüm.Bambaşka bir şeyler yaşadım o kısa zaman zarfında.Onun annesini düşündüm.Nasıl yolladı ki oğlunu buralara? O çocuk nasıl baş etti ki bunca engelle ve hayatla? Ona yönelip kütüphaneyi tarif etmeye çalışan oğlumu gördüm sonra.Tabeladan okuyup anlatıyordu.Ve çocuk gülümsüyordu..Bizim okulu görmeye geldiğimizi duyunca.göremediği okul için gelişimize gülümsüyordu.Utandım kendimden,böylesi kolay ve basit yaşadığımız bir hayatı zor sanıp düşündüklerime kızdım.Oğlum koşabiliyor,görebiliyor,konuşabiliyordu ve ben zorluktan bahsediyordum.
Uç benim yavru kuşum..Yağmur yüreklim..Güneş yüzlü oğlum..Allah’ın sana sunduğu lütüflara şükrederek uç.Kalbindeki tertemiz duyguları,yardım severliği ,iyiliği dünyaya yaymak için uç..Anneciğin seni izlesin yeryüzünden.İyi ki doğurmuşum desin sana baktıkça en derinden...
Beyazmelek/17.07.2018
YORUMLAR
Anne kaleminden dile gelen duygular...
Oğlum, şehir dışında üniversiteyi kazandığında aynı duygularu yaşamıştım... İlk kez bizlerden ayrı kalacak ve her sorununu ilk kez çözecekti... Çok zor oldu onu 'kanadı kırılmış kuş' gibi bırakıp dönmek... İlk iki yılım bu muhakemelerle geçti...
Sonra fark ettim ki 'yalnız' kalmak büyüttü oğlumu en çok... Direnci arttı, yeterliliği gelişti... ve o üzüntülerimin çok yersiz olduğunu zaman bana gösterdi...
Size de öyle olacaktır umarım... Oğlunuzun yolu aöık olsun, geleceği gönlünüzce olsun....
Ama bu yazıda beni en çok etkileyen 'farkındalığınız' oldu... 'anne kalemi' derken bunu kasdetmiştim... 'empati' gücü kadar insanı geliştiren ve karşısındakini anlamaya yönlendiren çok az duygu vardır belki...
Yazınızı.... özellikle duyarlılığınızı içtenlikle kutlarım... Saygılarımla...
beyazmelek
beyazmelek
Bundan güzel murat mı var. Evladın büyümüş üniversiteli olmuş yuvadan uçacak.
Sende zaten söylemişsin engellerle hayatı engellenemeyenler var, evlat kokusunu hiç tadamayan var. Varda var işte. Annenin babanın dizinin dibinde öğrenilmiyor hayat bırak yeri gelecek aç kalacak üzülecek ihanete de uğrayacak ama bunların yanında güzellikler de yaşayacak ve hepsinin sonucunda da hayatı öğrenecek. Allah iyi insanlarla karşılaştırsın ve inşallah çok başarılı olsun darısı damatlığına mı derler :)
En yakın zamanda görüşmek dileğiyle canım :)
beyazmelek
Maşallah tebrik ederim. Allah yolunu açık etsin. yolu ve bahtı açık olsun.
devlete millete hayırlı görevler yapsın inşallah