Yayla gibi...
Ev olur da komşu olmaz mı?
Komşu olur da birbirine gitmeme olur mu?
Atalarımız boşuna mı demiş:
-Ev alma komşu al,diye.
Bu yüzden ev almadan, ev yapmadan önce komşularımızın kim olacağına baktık öncelikle.Hatta arsayı alırken şuradan al komşuları iyi.Şuradan alma oradaki şu kişi komşun olacak iyi değil, dedi.Arsayı da ona göre aldık.Evin güney tarafı da park ve okul. Yani evin güneye bakan yüzü açık.Balkona çık oturabildiğin kadar otur,yemeğini ye,çayını,kahveni iç...
...
Komşu, misafir gelir de kahve olmaz mı?
Atalarımız boşuna mı demiş?
Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı vardır,diye.
Kırk yıl hatırın kalması için değil her gün hatırın kalması, birbirini sorması için komşular kendi aralarında kahveye sabah kahvesine gider gelirler.Dün de komşular kahveye bize gelmişti.İlk gelenlere asansör olmadığı için biraz zor biraz tuhaf geliyor ama biz de spor yaparsınız deyip gülüp geçiyoruz.Beşinci kat çatı kat olduğu için ister istemez yoruluyorlar tabi.
Ev olur da balkon olmaz mı?
Balkon olur da serin olmaz mı?
İşte Yaz mevsiminin en sıcak günlerini yaşadığımız Temmuz ayının ortasındaki bu günlerde insan ister istemez yayla gibi serin yer arıyor.Bu kimi zaman serin olan ağaç altı,kimi zaman park,kimi zaman klima altı,kimi zaman yayla,kimi zaman deniz kenarı,kimi zaman değil çoğu zaman da balkon oluyor.Hatta komşularımızın bazısı Hassa ilçemizin Çardak yaylasına gittiler bile...
Ama bu balkon yayla gibi olmasa da yaylayı aratmadığı serinliğinden manzarasından belli.
Komşulara:
Hoş geldiniz deyip hal hatır sorduktan sonra
Nasıl serin mi? Diye sordum.
Onlar da Yayla gibi,yaylaya ne gerek var dediler.
...
Yaz mevsiminde evin olmazsa olmaz bölümlerinden olan balkon evlere ayrı güzellik katar.Temmuzun bu sıcak günlerinde sıcağa derman olur.Sabah kahvaltısını sepserin balkonda yapar gece uykusunu buz gibi balkonda alırsınız.Balkonun üç yönü doğu, batı,güney açık olduğundan bir başka serin oluyor.Gelen misafirlere kucak açıyor.Sabahleyin kahvaltıya, sabah kahvesine, gece çayına ortak oluyor.Yaz günlerinin sıcak gecelerinde balkonda nefes alıyor yayla gibi serin olan balkonda sohbet ediyoruz.
Gönül ne kahve ister, ne kahvehane.
Gönül sohbet ister, kahve bahane.
Gönül ne çay ister, ne çayhane.
Gönül sohbet ister, çay bahane.
Gelen misafirlere kahve ardından çay yapılsa da tabi ki bunların hepsi bahane. Asıl olan gerçek olan dostluk, asıl olan gerçek olan komşuluk, asıl olan gerçek olan sohbet...
Bu sıcak yaz günleri Temmuz sıcakları yayla gibi olan balkonda geçen her güne çizik atar.
Geceleyin gökteki yıldızlara, ayın haline,çoban yıldızına sende bakarız.Çoban yıldızı yatsı olmadan aşıp gitse de yarın için sözleşip ayrılır ay hilal halinden yavaş yavaş yarım ay haline geçeceğini söyleyip batsa da gökyüzü ve yıldızlarla bizi baş başa bırakır.Biz de yayla gibi serin olan bu yerde tatlı rüyalar görmek umuduyla bir güne daha bir geceye daha veda ederiz...
Şimdi yayla gibi serin balkondayım yine,
Serin serin esen rüzgar vuruyor yüzüme,
Ve karşıda esen rüzgarda sallanan yapraklar,
Dibinden su içmek için konan kuşlar,
Hepsinde yaşama dair kocaman sevgi var...
16.07.2018
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.