- 1131 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
E'S (G)EÇİCİ KURUL ?!
Günlerdir, aylardır ne yapsam ne yapsam arayışı içindeyim.Hemen herkesten diyebileceğim geniş bir kesimde aynı sızlantıyı görüyorum seziyorum.
Bu sızlantının ana kaynağı ; insanın duygu , düşünce ve emeğine saygı gösterilmeksizin onun hiçlenip dışlandığı kanaatini, günden güne içinde büyütmesine neden olan, bir anlamda kişilik zaafı dolarak da değerlendirilebilecek ’ yanlı seçim politikasıdır’.Bu seçim ebette milletvekili seçimi değil, sonuçta akçalı bir ödülü de yok bu seçimin. Ama ne var; yanlış seçim yapılması halinde özgüven duygusunun sarsılması var.Ama ne var;gerginlik yaratan bir iç huzursuzluğuna neden olan ruh halinin ortaya çıkmasına ve depressif biçimde seyrine yol açan, haksızlığa uğramış olma duygusunu körükleyen politikalar var.Ama ne var; ben ikinci sınıf insan mıyım sorusunun önünü açan aşağılama var.Ama ne var;bohem şiirler ödüllendirilirken ciddi içerikli, emekten yana , saygınlık kazandırılması gereken duygu ve düşüncelerin önünün tıkanıp, sanatsal anlamda bir dezenfermasyon ve dejenerasyon yaratma çabası var?Ama ne var; kendini tatmin etme duygusunu masturbasyona çeviren bir aldırmazlık ve sorumsuzluk var.Ama ne var sanatı kuşa çevirmek var,ahbap çavuş ilişkileri ile kendine prestij sağlama düşüncesinin önünü açma var, varoğlu var, var da var, var da var...
Eğer haksızlıklar bir yerde başlamış ve giderek de kronikleşen bir hal almışsa elbette bu etki -tepki prensibine göre giderek bir isyanı da körükleyecektir.O halde Sezar’ın hakkını her zaman Sezar’a vermenin gerçek temeli bir an önce atılmalıdır.Aksi halde bu küskünlüklerin artması, çekilip geri durmalara,dağılmalara,sitemlere ve giderek de yozlaşmaya doğru uzanan çıkmaz bir sokağa dalışın başlangıcı olacaktır.Ne yapmalı?
İŞTE ASIL MESELE; OLMAK YA DA OLMAMAK! ’( to be or not tobe ):Edebiyat Defteri Sitesi; kurucusunun yüreğine, bilincine ve emeğine sağlık, kısa diyebileceğimiz bir süreçte kendisine geniş bir taban yapmayı başarmış bir sitedir.
Böyle bir siteyi ayakta tutmak hiç de kolay bir iş değil elbet, devamlı gözünüzü açık tutacaksınız, kim ne yazdı , yasal yönden suç içeren bir sızma var mı,davranış bozuklukları sergileyen marazi tipler (başkasının şiirini çalan yayınlayan v.s.) kontrol altında tutulacak, ee peki bunları kim yapacak, sürekli gönüllüler mi bu işleri üslenir? Onların başka yere harcıyacak hiç mi zamanları olmayacak?
Değerli dostlar bu perspektifteki soruları daha uzatırsak, gerek site sahibi yöneticilerin gerekse bizlerin istek ve sorunları saymakla bitmez.
Temel hedef elbette bizim açımızdan, sanatın gelişimine katkıda bulunmak,kendi gelişimizi sağlamak,fakat site sahipleri için farklı hedeflerin de olabileceğini gözardı etmeksizin olaya ve değerlendirilmelere profesyonel gözlükten bakmak zorunluluğu vardır.
Bir Seyahat Acentası işletmecisi olarak kendi kurduğum bir firmada On sekiz yıl boyunca işimin işçiden çok işçisi oldum ; kimseye patronluk yapmadım , herkes ile, gerek rehber gerek şoför kadrom, gerekse büro elemanlarımla hep arkadaşça geçindim.Sonunda 1996 yılında Almanya’da işbirliği yaptığım firmanın yüz binlerle ifade edilen bir miktarda D.M .borcunu, o firmanın iflası sonucu tahsil edemediğiz için, büyük bir ekonomik sarsıntı geçirerek, her ne kadar savaşım vermişsem de, sahibi olduğum Turizm şirketini üç yıldır devretmiş bulunmaktayım.Bu nedenle iş yönetmenin, işçi çalıştırmanın zorluklarını benim kadar hepinizin bilme şansı yok.Yahudilerin bir sözü var;’ Bir kere iflas etmiş bir tüccar kötü bir tüccardır, iki kere iflas eden tüccar daha iyi bir tüccardır.’derler, ben bu sözü gezdirdiğim bir yahudi müşterimden duydum.Bu bağlamda sitemize ne türlü bir destek sağlayabileceğimiz konusunu bir önceki V.İ.P. (viaypi) başlıklı yazımda açıkladım:Dilerim bu yazım, onun önünü kesmez ve o sayfada yazdıklarıma da ayrıca bir göz atarsınız.
Şimdi sızlantıların önünü kesebilecek çare, derman arayışına girelim.Bence Özel Seçki Ödülleri iki kategoride verilmelidir.A) Serbest Şiir Dalında B) Hece Dalında
Bunu bu biçimde kategorize etmek, şiirler arasındaki kalitenin daha belirgin olarak ortaya çıkmasını ve algılanması sağlıyacaktır.Keza halk şiiri, hece dalında yazan arkadaşlarımızın sayısı hiç de az değil, serbest şiir yazanlar da az değil. Belki hemen akla gelen ilk soru; hece ile yazanları şair saymıyor musunuz? Asla öyle bir şey akla gelmesin, sonuçta her iki dalda da çok kaliteli şiirlerin varlığını edebiyatımız kanıtlamıştır, bu sadece tür olarak iki ayrı dalın meyvelerini aynı sepete koymamak anlamında değerlendirilmelidir.O zaman inanıyorum ki şikayetler daha asgariye inecek ve her şair arkadaşımız kendini daha objektif kriterlere bağlı olarak değerlendirebilecektir kanısındayım.Her iki dalı da seve seve okuyacağız.
Evet bu konuya ilişkin elbette herkesin içinde pek çok sorunu ya da açıklamak istediği görüşü var muhakkak.Ben bir açılış yapmış oluyorum böylelikle.Elbette sizlerin değerli yorumlarını almak ve bilmek işlerimizi daha da kolaylaştıracaktır.
Sayın seçici kurul üyelerini daha dikkatli, adil, tarafsız olmalarını istemek her şairimizin en doğal hakkıdır diye düşünüyorum.Bu konuda görüş ve önerilerinizi lütfen yazarak belirtiniz diyor ve önümüzdeki genel toplantımıza kadar da bir yol haritası çizebilmeye katkımız olmasını ve toplantının gerilimini erken bir patlamayla da olsa boşaltmak
istiyorum. Hepinize şiir dolu yolculuklar, sağlıklı ve mutlu günler dilerim.
Bir önceki yazımı okumayan arkadaşlarımın önemle okumalarını dileyerek ,bir atasözümüz ile noktalıyorum;
BİR ELİN NESİ VAR; İKİ ELİN SESİ VAR!
LÜTFEN ES GEÇMEYELİM,
SES GEÇİRELİM.
EN DERİN SAYGILARIMLA.
Şaban AKTAŞ
20.10.2008
YORUMLAR
sevgili dost şaban kardeşimizin haklılıgı var
her kes de yazmış
lakin sorunlar sitedeki yöneticilerin nasıl baktıgıylada ilgili
seçkiye karşıyım
ben şiiri şiir olsun diye yazmaya çalışıyorum
tabiki seçilmelidir ama bu şekilde degil belki
sırf bu yüzden yazanlarda var
ama edebiyatın kendi edebine uyan arkadaşlarıma saygı duyuyorum
fakat edepsizce yazanlar var uyarıyoruz
e hocam ünlü şairlerde yapıyor bunu
kardeşim önce ünlen sonra yaparsın
kıriter ne belli şiir yazacaksın mektüp degil
şimdi bu breysel tabi
ama sorunların bu amlamdada çözülecegini sanmıyorum
ama destekliyorum bir şeylerde olmalı tabiki
şiirlerin katagorileri de belli bu anlamda
serbest yada hece ustalar kadar amatörlerde pişecektir
zamanla
kanımca şairler toplammalı bence sorunlar tartışılmalı
imkansız degil bu daha önce yaptık bunu
bir elin nesi var iki elin sesi var diyenlerdenim
saygılarımla
sevgili dost şaban kardeşimizin haklılıgı var
her kes de yazmış
lakin sorunlar sitedeki yöneticilerin nasıl baktıgıylada ilgili
seçkiye karşıyım
ben şiiri şiir olsun diye yazmaya çalışıyorum
tabiki seçilmelidir ama bu şekilde degil belki
sırf bu yüzden yazanlarda var
ama edebiyatın kendi edebine uyan arkadaşlarıma saygı duyuyorum
fakat edepsizce yazanlar var uyarıyoruz
e hocam ünlü şairlerde yapıyor bunu
kardeşim önce ünlen sonra yaparsın
kıriter ne belli şiir yazacaksın mektüp degil
şimdi bu breysel tabi
ama sorunların bu amlamdada çözülecegini sanmıyorum
ama destekliyorum bir şeylerde olmalı tabiki
şiirlerin katagorileri de belli bu anlamda
serbest yada hece ustalar kadar amatörlerde pişecektir
zamanla
kanımca şairler toplammalı bence sorunlar tartışılmalı
imkansız degil bu daha önce yaptık bunu
bir elin nesi var iki elin sesi var diyenlerdenim
saygılarımla
Sevgili Şaban Aktaş
O gün belki gözünüzden kaçtı bilmiyorum ama günün şiiri seçmedik ve o gün merhum Dağlarca'nın hayatın ve şiirlerinden bir kaçını üyelerimizle paylaştık. Sitenin yapacağı ahde vefa bu kadar olacaktır. Her Dağlarca şiirine kurdele takmak sizce ne kadar doğru? He bu o gün o şiirlere kurdele takılmayacağı anlamına gelmez. Elbette kurul üyeleri şiiri inceledikten sonra KENDİLERİNE GÖRE ŞİİRİ okuduktan sonra kurdele takıp takmamaları onlara bağlıdır.
Eleştirileriniz için teşekkür ederim tekrar.
Sayın Ansızın bunu burada zikretmemin kötü bir amacı yok.Sadece bu probleme rağmen ben problem olmamak adına söylemiyeceğimi dile getirdim.Ama sizleri kırmak ve eleştirmek gibi bir anlam çıkarılması beni üzer.
Önmeli olmadığı için zikrettim.
Ama görünen önemsenmiş.Basit bir problem yüzünden sizi meşgul etmediğimi ifade etmek adına yazdım.Böyle bilinmesini istedim.
Bilgilerinize arzolunur.
Saygıyla.
SAYIN ANSIZIN,
DAĞLARCANIN' vefatının diğer önemli sayılabilecek günlerin ötesinde Türk Şiiri'nden bir dağ devrilmiştir.Konumuz şiir olunca bu özel anlamda örnekledim yazımda ben bu konuyu.Bu şiire ve şaire bir ahde vefadır ve ona adamamın nedeni yazdığım şiirin şiir olduğuna inancımdandır.Tabi ki burada kendimi Dağlarca seviyesine falan çıkarmak haddime düşmez, ben bu konuda çapımı bilirim.Yani bu bana göre şairin şiirsiz defnedilmesine benzer(!)Alınmam bu nedenledir.
SADECE O GÜN İÇİN DEĞİL, MADEM SÖZ SIRASI GELDİ BİR ÇOK ŞİİRİM GÜN İÇİNDE SEÇİLEN ŞİİRLERLE KIYASLANDIĞINDA SEÇKİYİ HAKEDİYORDU BANA GÖRE, AMA SEÇİLMEDİ.YAZIMIN İÇİNDEKİ GENEL BÜTÜNLÜK ÇERÇEVESİNDE BAKILIRSA ELEŞTİRLERİMİN VARMAK İSTEDİĞİ SONUÇ DAHA NET ANLAŞILACAKTIR.
SAYGIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 10/21/2008 8:02:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Şaban Dostum
Gündemden düşmeyen bir konu seçmişsiniz
tartışılması muhakkak yarar getirecektir
Bir ara gerçekten çok incinmiştim ben de
sonra kurdela da dahil kafamdan herşeyi söküp attım
şu anda sadece şiirle meşgulüm
Benim meşhur bir sözüm var
Tanrı bilir
Kul da sezer
ama önemli olan ne biliyor musun
değer verdiğin yazarlar senin şiirini okuduğunda
olumlu ve olumsuz tepkisini yorumda belirttiğinde
zaten ödülü alıyor şiir dostları sen, ben hepimiz
Sevgili Yönetici dostumuz habip beyin bir cümlesi dikkatimi çekti
ve çok da uygun bir düşünce tamamen katılıyorum
her akşam beyaz şiirleri okuduğumuzda
haksız olarak veridiğini düşündüğümüz beyaz şiirlere
yorum yapalım
tartışalım
mutlaka bu kurulu etkileyecektir olumlu olarak
en azından bu bir başlangıç olur
sevgimle
sevgilerimi sunuyorum
hakikaten burada cok bos seylerle ugrasiliyor .
gereksiz bi sey bu kurdele ..
kalktigi gün seker dagitacagim .
sevgili Saban dost mümkünü yok bunun ... yani olacak is degil... site sahibi kardesimize de bunu bildirdim .
ve bunu görüse acacak bu site toplantilarinda ...
inanin bu sekli ile sitemizde huzursuzluk oluyor .. beklenti icinde onca insan .. bunu siz de en iyi bilenlerdensiniz .
bir de ayrim yapilmasina da karsiyim .
serbest - hece diye ..
öyle yorumlar okuyorum .. aynen böyle yazabiliyor arkadaslar ..
"serbestini begendim "
hic de hos olmuyor ...
neyse cok uzattim ...
hep siirle ... sevgimle .............
Öncelikle şiirler kategorize edilmeyecektir. Bu yüzden şiirler kendi içinde ayrılmayacaktır.
Bugün sitemizde değişiklik yapıldı. Artık öyküler,denemeler, eleştiriler vs gibi diğer edebiyat dallarıda sitemizde paylaşılabilecek ve bunlarda günün yazısı seçilebilecektir.
Ama
bu değişikliklerin tamda bugün yapılması ve Şaban beyin bugün bu yazıyı eklemesi ve bugün eklenenler listesinde yazıyı görmemesi tamamen sistemden kaynaklanan bir sorundur. Bu sorun tahminimizce 1 hafta sürecektir.
Sevgili N.Hatun size önceden dediğimiz gibi bu sorun sadece sizde yaşanmaktadır. Bu kadar üye içinde sizin söylediğiniz konuda bir sizden uyarı aldık. Üstelik bizzat ben kontrol ettim sistemi ve dediğiniz noktada sorun yoktur.Ama anlamadığım bir şey var. Kurulu eleştiren bir sayfada neden bunu dillendirdiğinizdir? He ben bunuda söylersem kurul konusunda bir çözüm mü sağlayacağınıza inanıyorsunuz? Eğer öyle bir şey varsa lütfen söyleyin. Şu sitede kurulu eleştirenlerin hepsine sorsak desek ki şiiriniz kurdele hakediyor mu? Eminim ki büyük bir bölümü hakediyor diyecektir. Bu işi kuruldan daha iyi yapabileceğine inanan herkes buyursun gelsin. 1 hafta kurulda yer alsın. Bakalım kendisi ne kadar doğru yapabiliyor.
Üstelik Şaban Bey demişki Merhum Dağlarca vefat ettiği gün yazdığı şiirin gün içinde KURUL ÜYELERİ tarafından değer görmediğini söylemiştir. Şunu demek isterim. Kurul üyeleri güne damgasını vuran olaylar ya da o an gündemi ilgilendiren olaylarla ilgili yazılan her şiire kurdele takmasını beklemek bence doğru değil. Ramazan ayında ramazan ile ilgili şiirler hep seçilsin. Kadir gecesi kadir gecesini önemini anlatan şiirler seçilsin. Öğretmenler gününde hep öğretmenler günü ile ilgili yazılan şiirler seçilmesi sizce ne kadar doğru ?
O zaman herkes gündeme göre şiir yazsın ve bu o gün gündeme ilişkin şiir eklenmezse şiiriniz kurdele almayacak densin. Bence doğru bir eleştiri değil.
He şunu diyebilirsiniz. Ya kurulun şu seçtiği şiir bana göre edebi niteliği yok. Neden yok. İşte yazım hatası var. İmgeler yerli yerinde kullanılmamış. Hece sayısına uyulmamış vs vs gibi söylemlerle şiiri GERÇEKTEN ELEŞTİRİrsek ve bunu o şiirin altında yaparsak. Hem şaire kendisini geliştirmek için bir imkan sağlanmış olur. Hemde kurul bu eleştirilerin farkına varmış olacaktır.
Sizden ricamız olacaktır. Lütfen eleştirin ve yanlışları bildirin. Bize bildirin ki bu işin ne kadar doğru yapıldığını görelim.
ve Sevgili erturanelmas'ın yaptığı yorumun her noktasına imzamı atabilirim. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle
değerli hocam
aklım yettiği kadar bişeyler yazmaya çalışıyorum
hece şiiri de var serbest şiir de var
tabiiki her fikre saygım da var.
yazarım
yazarsın
yazar
okuyan okur severse bı not bırakır.hepsi bu.şiiri hece veya serbest diye farklı konumlarda ele alıp kurdela vermek konusunda isteyen arkadaslarımız varsa tabiiki olsun.ama bence bölmeye gerek yok.yanı bende kurdela takıntısı da yok.
emeğiniz için teşekkrü ederim.
Sevgili arkadaşım. Yazınızı baştan sona kadar dikkatlice okudum. Evet kesinlikle haklısınız. Ben kendii açımdan hiç bir şikayetim olmamasına rağmen arkadaşların çok güzel şiirlerini ve yazılarını okuyunca nasıl seçilmediklerine hayret ediyordum.Ben kendimi kesinlikle şair görmedim. çünkü benim tek amacım gerek resim, karikatür, yazı ve şiir ( olmasada deniyorum ) toplumsal olayları beraberce sorgulamak paylaştığınız için de teşekkür ediyorum.
seçilmiş olup olmaması beni hiç ilgilendirmiyor.Fakat sizin gibi gerçekten edebi yazan değerli arkadaşların hakkının yendiğni görüyor ve gerçekten üzülüyorum.Eellerine sağlık iyi ki değindin bu konuya.
Seçkiyi beklemek gibi bir usta konumum olmadığından düşüncelerinizi yandan misafir olarak dinlemiş olalım.Benimde aklımdan geçen serbest ve hece şiirleri dalları adı altında iki ayrı ödül verilmesi yönünde.Hep serbest şiirler ödül alınca hece şiiri seven biri olarak üzülüyorum.Asırlardır edebiyatımıza girmiş hece şiirini daha dün çıkmış serbest şiire heba etmek gibi geliyor bana da.Aslanı kediye boğdurmak gibi bir şey.
Siteye dahil olup dostlar kazanmak en büyük kârım benim.Aranızda olmak güzel.Daha ne isteyebilirim.
Herkese selam ve saygılarımı gönderiyorum.
VIP sınıfsalı olmam, ben böyle iyiyim.. Ama site üyelik (yılllık, altı aylık, üç aylık filan seçenekli) kullanım ödentisi gibi bir şey için ben pamuk elimi cebime attım :))
Hesap numarası ve miktar belirtilmesini arz/rica ediyorum.
Diğer yazdıklarınızı tümel olarak paylaşıyorum.
Esenlikler ve iyi geceler dilerim.
Göktürkmen tarafından 10/20/2008 10:46:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gerçekten önemli bir konuya parmak basmışsınız değerli dost.
Bu konu ile ilgili olarak, site sahibimizle uzun bir hasbihâlimiz
oldu, Ankara'da yapılan Edebiyatdefteri.com toplantısında.
Kendisi de bu konuda yapılan itirazlardan muzdarip. O da,
herkesin(Ben de dahil olmak üzere) bu konudan şikâyetçi
olduğunu fakat, kimsenin taşın altına elini koyma cesaretini göstermediğine işâret ediyor.
Kurdele alınması şairliğin tescili olmadığı gibi, alınmamasıda
şair olunmadığına delil değildir kanaatindeyim.
Benim, bana kurdele takılmasın talebim olmasına rağmen, bazen takılıyor.
Herşeyin iyi olması dileğimle, sizi candan kutluyorum.
Muhabbetimle.
Sayın Şaban Aktaş Bey,
Rahatsızlaıklarımız üç aşağı, beş yukarı aynı...
çzüm konusunda Şehabettin Bey'e katılıyorum...
"Bu bakımdan şiirlerin hece , serbest diye kategorilere ayrılması hiç bir şeyi değiştirmeyecektir. Çünki seçilen şiirlerin kalitesi değil seçenlerin düzeyi önemlidir.
Kaç kategoriye ayrılırsa ayrılsın aynı gerekçeler aynı neticeleri doğuracaktır.
O yüzden kurdela alıp almamanın sembolik değerinden başka bir önemi olamaz. Kırk kere kurdela alanla , hiç almayan şairin arasındaki tek fark alanın seçkilerin gözüne girmeyi başarmış olmasıdır.
Öz söz " Horozların aslanı kral seçtiği görülmemiştir."
" Karada yürümeyi güvenli bulanlar kuş bakışı bakmayı öğrenemeyeceklerdir. "
selam ve hürmetler efendim...
Şaban Bey yazdıklarınızı büyük bir ilgi ve dikkatle okudum.. Evvela bu kadar cesur ve açık sözlü olduğunuz için takdir ediyorum sizi ve bir büyüğüm olarak söyklediklerinizi önemsiyor ve bilgeliğinize yaraşır şeyler olarak görüyorum.. Serzenişinizde haklı olduğunuz birçok yan var; fakat sanatın ve edebiyatın bir metaya dönüştüğü şu günlerde bunları bazı kesimler tarafından önemseneceğini pek sanmıyorum.. Fakat bu, bu konunun tartışılmayacağı anlamına gelmiyor; elbette herkesin bu mevzu üzerine sarfedeceği sözler vardır.. Buna bir başlangıç yaptığınız için teşekkür ediyor saygılarımı sunuyorum..
Yazı çok uzun hemen aklımda kalan konular hakkındaki fikirlerimi beyan etmek istiyorum.
Şiir seçimi evet hece, serbest yazım olarak ayrı kategoride değerlendirilsin.Kurdela rengi farklı olabilir.
Başka sitedeki kişileri denetleme konusu var sanırım.Herkes önce kendinden sorumlu olmalı.Ben yazı ve tavırlarına bakıyorum.Hissedebildiğim ölçüde edebimi muhafaza ederek diyalog kuruyorum.
Hatta topluma ters olabilecek tartışmalardan mümkün mertebe ya uzağım ya da yapıcı yaklaşıyorum.
Her yerde bir hak ihlali var burada olmassa olmaz.
Örneğin benim seçtiğim ve seçildiğim etkili yorumlar yayınlanmıyor.E ben ne yazdığımı ve ne derece etkili olduğumdan eminim hiç de umrumda değil.
Güneş balçıkla sıvanmıyor .O yüzden ne olacak ? Kimseyede iletmek istemiyorum .
İnsanın kendini bilmesi kadar güzel bir erdem daha yok.
Ben hiç olarak girdim ama inşaallah iyi işler yaparak varolmayı temenn ediyorum.
İyi bir çalışma ve eser bırakamasm da ,en azından emek veriyorum.
Olmazsa da canım sağolsun.Dünyanın sonu değil.Ama ölmeden güzel bir eser bırakmayı isterim.
Yine neler yazıyorum ben .....
umarım doğru algılayıp , doğru şeyler yazmışımdır.Saygılar.
Bu sıkıntı sitedeki bir çok şair arkadaşımın kafasındaki soru..
Şahsi fikrim..seçkinin tamamiyle kaldırılmasından yana..
Çünkü şiir yarış atı değildir ve taddır..herkesin aldığı tad içinde bulunduğu ruh haline göre farklılık gösterecektir..
Size teşekkür ediyorum Dost bu konuyu gündeme getirdiğiniz için..
Bence tamamiyle kalksın ,ve hem yönetim kafasını dinlesin,hemde Şairler bu olguda beklenti de olmazlar..yorum ve okuyucu miktarıyla zaten heveslendirici ödülleri alıyor şair arkadaşlarımız..Hepimiz..
Sevgi ve selamlar edebiyat dostlarna..Ve Size Şair arkadaşım duyarlılığınıza.
Merhaba sayın onurumsun;
demişsiniz ki;
Sayın AKTAŞ, belki farklı bir bakış açıcı olacak ama aynı düşüncemi daha önce de yazmıştım bu siteden bu haksız yere verilen kurdeleler yüzünden ayrılan değerli bir kalemin sayfasına.
.........................................................................
Tam da bu noktada başlıyor zaten bu işin tartışılması gerekliliği, yoksa herkes kendi içinde bu derdi büyütür büyütür ve çeker gider sonunda...Herkesin sevmeye sevilmeye onure edilmeye gereksinimi olduğunu bildiğimize göre,hepimiz insanız, başarılarımız kadar başarısızlıklarımızı da sevmesini öğrenebilirsek( ki onlar bizi başarıya götüren ilk adımlarımızdır) o vakit erdemli bir tavır ortaya koymuş oluruz.Beni en çok gücendiren bir örnek vermek isterim; DAĞLARCA'nın vefatının ertesi günü idi ve DAĞLARCA adlı bir şiirimi yayınladım.Şiiri az çok bilen birisi olarak duygularımı bu şiirde ŞİİRCE anlatmayı becerdiğimi sanırım.Fakat o gün seçki alan şiirlere baktım, bakınca da gücendim tabi ki, keza benim onurumdan daha çok o şairimizin de onure edilmesi gerektiğini düşünürdüm;bunu hiç affetmeyeceğim.Ellerine kına yaksınlar...(BU ŞAİRİMİZİN POETİKASINI TANIMAK İSTEYENLERE ACİZANE SİTEMİZDEKİ SAYGIN KALEM ,EDEBİYAT ÖĞRETMENİ ERTURANELMAS ÖĞRETMENİZİN YAZILARI ARASINDAKİ ,'' BİR ŞİİR TAHLİLİ (AT AĞUSTOSLAR TÜRKÜSÜ )'' ADLI YAZISINI OKUMALARINI SALIK VERİRİM.)
Tartışmaya katılıp fikir desteği verdiğiniz için teşekkür ederim.
Ben hiç kimseye riyakarlık yapmak gereğini duyan bir şair değilim.
Dün Ansızın'a adadığım ve tüm samimiyetimle gönülden yazılmış bu şiirin de hakkı yenilmiştir
Keza işin zorluklarını ve sunduklarının benim nezdimde değeri hiçbir şeyle ölçülemez, çünkü bir ideal adamı olarak görüyorum o insanı öncelikle .Bunu idrak edemeyenler şapkalarını önlerine atıp, düşünsünler derim biraz.
Saygılar sunuyorum sayın Onurumsun...
Şaban Aktaş tarafından 10/20/2008 9:11:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
Beyaz kurdeleli şiirler neye göre seçiliyor ya da kriterleri nedir hiç bilmiyorum ve sanırım öğrenme gereği de duymadım.
Bu önemsemediğim anlamında değil elbette ki önemsiyorum ve sanırım çoğumuz da önemsiyoruz. Yalnız gerçek anlamda günün şiirlerini okur iken büyük bir hayal kırıklığı yaşıyorum. Yorum bile yazmaya gerek duymuyorum bazı şiirlere. Çünkü bana edebi anlamda hiç bir şey katmadığı gibi kelime hazneme de yeni bir tümce ilave etmiyor.
Tepki koymuyorum. Yazılan şiirler her zaman bize hitap etmeyebilir, hepimiz farklı algılayabiliriz ve benim görmediğim değerleri bir başkası görebiliyordur diye düşünüyorum.
Sayın AKTAŞ, belki farklı bir bakış açıcı olacak ama aynı düşüncemi daha önce de yazmıştım bu siteden bu haksız yere verilen kurdeleler yüzünden ayrılan değerli bir kalemin sayfasına.
Bizler kurdele almak için burada değiliz. Eğer yazdıklarımız birilerine hitap ediyor ya da bir şeyler verebiliyorsak zaten yapmak istediklerimizi yapmışız diye düşünüyorum.
Önemli olan okunması ve değerlendirtmesidir yazılarımızın ve şiirlerimizin. Kuruldaki kişilerin nasıl bir eğitime sahip olduklarını bilmediğim için kendilerine de her hangi bir suçlama getirmek istemiyorum.
Yalnız gördüğüm bir eksikliği belirtmek istiyorum. Bu kadar tepki olmasına rağmen kurulda var olan kişiler hiç bir açıklama yapmadılar. Keşke açıklama yapsalardı. Ya da kendilerini tanıtsalardı. Mesela ben hiç birinin ne ismini dahi bilmiyorum.
Bir eksiklik daha söyleyeceğim. Madem günün yazısı ve şiir seçiliyor neden günün hikâyesi seçilmiyor. Bu da bir eksiklik değil mi?
Bu değerli yazınız için çok teşekkür ediyorum. Umarım Kurulda görevli olan kişiler bu yazınızı okurlar
Şaban Aktaş Bey'in yazısındaki düşüncelere gönülden katılıyorum. Ayrıca Şahamettin Bey'in "Bu bakımdan şiirlerin hece , serbest diye kategorilere ayrılması hiç bir şeyi değiştirmeyecektir. Çünki seçilen şiirlerin kalitesi değil seçenlerin düzeyi önemlidir." sözlerine de katılıyorum. Ben bu siteye Türkiye çapında okunan dergilerde derece alan bir hikayemi, ayrıca Liselerde okutulan Edebiyat Tarihi kitaplarında İkinci Yenilere tepki olarak çıktığı söylenen Hisar rubunun yayın organı Hisar dergisinde yayınlanan hikayelerimi, 30 yıllık edebiyat öğretmenliğimin ürünü olan şiir tahlillerimi ve edebiyatla ilgili makalelerimi astım. Başka sitelerde 3000'den fazla okunan yazılarım bu sitede 30-40 defa okundu ve hiçbir yazım günün yazısı seçilmedi. Fakat ben makalelerimin, tahlillerimin, hikayelerimin kaliteli olduğunu çok iyi biliyorum; bu yüzden Şaban Bey'in ifade ettiği sorun beni üzmüyor. Amacım emeklilik dönemimde de genç şairlere ve yazarlara yol göstermektir, yazılarımı okuyanlar çok faydalandıklarını bana mesajla iletiyorlar. Bu da bana yetiyor.
Herkese hayırlı çalışmalar ve başarılar.
Saygıdeğer arkadaşım Şahamettin bey; öncelikle bu yazımı sizden evel 11 kişi okudu ama hiç bir bir yanıt yazma gereğini görmedi.Neden diye irdelersek belki de çekindiler, seçici kurul acaba ceza falan mı verir bana da diye.Ödül alamamak korkusu ya da siteden dıştalanmak endişesi dolaylı sebepler arasında.Öncelikle sizi cesaretinizden ve bilincinizden dolayı ve sitedeki kayda değer önemli ciddi çalışmalarınızdan dolayı kutlarım.
Demişsiniz ki;
''O yüzden kurdela alıp almamanın sembolik değerinden başka bir önemi olamaz. Kırk kere kurdela alanla , hiç almayan şairin arasındaki tek fark alanın seçkilerin gözüne girmeyi başarmış olmasıdır.''
Bana göre aradaki fark bu kadarla sınırlı kalmıyor;neden derseniz, sitemizin site içinden okuyucuları olduğu gibi site dışından da anonim okuyucuları var.Bu okuyucular öncelikle size göre hangi şiirleri okurlar , elbette seçki ödülü almış şiirleri okurlar.Yoksa sayısı 2O.OOO' İ AŞMIŞ BİR ÜYE VE ON BİNLERCE OKUYUCU KİTLESİNE SAHİP BİR SİTEDE SİZİN YAZILARINIZ GÖRÜŞLERİNİZİ geniş kitlelere duyurma hakkınızı kalkıp da bu biçimde birileri engellemiş olursa, bu sizin emeğinizin bir anlamda boşa gitmesi demek olmaz mı?Yazılıp da okunmayan ya da yayınlanmayan şiirler, ölü doğmuş bebeklerden farksızdır.
Yarın bir kitap bastırdığınızı ve satmak istediğinizi düşününüz.Kimin kitabının daha fazla satma olanağı var?Elbette çok tanınan ve daima herkesçe bilinen birilerinin yapıtları ön planda satacaktır.O zaman , emeğinizin o aşamada ekenomik bir değere dönüşmesinde de sizi engellemiş olmayacaklar mı bu yanlış ya da taraflı seçiciler? İşte bu noktada hakkaniyetli davranmanın önemi bir kez daha ortaya çıkar.Yani yanlışa asla göz yummamalııyız.Yanlış takdir değil tektir edilmelidir.
Bazı konularda sizinle hemfikir olmamakla birlikte tartışmaya katıldığınız için çok teşekkür ederim.Selam sevgi ve saygılarımla, sağlıcakla kalınız.
Şaban Aktaş tarafından 10/20/2008 12:03:22 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazının içeriği sitedekilerinin çoğunun ilgi duyacağı bir konuya temas ediyor. Olumsuz düşünceleri saklı kalan , söze dökülmeyen toplum en tehlikeli toplumdur. Eyleme geçmeyen olumsuzlukları dilleendiren görüşler zararsız , hatta tedbiri keşfetmek açısından faydalıdır.
Eleştiri bu sebebten her iki cepheye de fayda sağlar.
Fakat, sitedeki seçici kurulun eleştirilecek pek çok yanının bulunduğunu şahsen de kabul etmeme rağmen , kişisel bazda bu denli şairlerin kendini aşağılanmış hissetmesine, içinde yararsızlık duygusuna kapılmasına, bu yüzden depresyona girilmesine anlam vermek de kabul edilebilir bir tepki olamaz.
EDEBİ SEÇİM VE TERCİHİN somut veriler, kıstaslar ve diğer reel göstergelere göre yapılamadığı çok açıktır. Seçenlerin öznel değerlendirmelerini yansıttığı belli olan seçimlerin sonuçlarını bu denli içselleştirmek kabul edilemez. Mantıklı düşündüğümüzde seçkilerin öznel olduğunu ve öznelliğin somut olamayacağının bilinmesi gerekecektir.
Buna göre günün şiirine seçilen şiiri en iyi şiir, seçilemeyenleri kötü şiir olarak kabul etmek olnaksızdır. Bu seçimlerde belli olacak en somut olgu seçkicilerin beğenilerinin ne yönde olduğunu belirlemesidir. O yüzden belki de içimizden birileri bu sitede yayımladığı şiirleriyle hiç bir zaman kırmızı alamayacak ama bu şiirleri yarının en gözde şiirleri olarqak kabul edilebilecektir.
Bu bakımdan şiirlerin hece , serbest diye kategorilere ayrılması hiç bir şeyi değiştirmeyecektir. Çünki seçilen şiirlerin kalitesi değil seçenlerin düzeyi önemlidir.
Kaç kategoriye ayrılırsa ayrılsın aynı gerekçeler aynı neticeleri doğuracaktır.
O yüzden kurdela alıp almamanın sembolik değerinden başka bir önemi olamaz. Kırk kere kurdela alanla , hiç almayan şairin arasındaki tek fark alanın seçkilerin gözüne girmeyi başarmış olmasıdır.
Öz söz " Horozların aslanı kral seçtiği görülmemiştir."
" Karada yürümeyi güvenli bulanlar kuş bakışı bakmayı öğrenemeyeceklerdir. "
şahamettin tarafından 10/20/2008 11:31:42 AM zamanında düzenlenmiştir.