- 735 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
CANAN'ca ; DARBE
Bugüne farklı bir pencereden ve açıdan bakarsak eğer
Bir insanın yaşamı boyunca başına gelenlerin
Savunma sistemini bazen çökelten bazende farkında olmadan güçlendiren olaylarla dolu olduğunu görebiliriz..
Yaşamı altüst eden , Her insanın yüreğine yapılmış ; Bir 60 ihtilâli,
bir 12 Eylül ,
bir 15 Temmuz benzeri darbeler vardır..!!
Ve bunların sonunda
Direnmeyi ayakta durabilmeyi öğrenir yüreklerimiz ..!
Darbeciler Ömür boyu Asla unutulmazlar.
Derindir bıraktıkları İzler.
Burada Bir hassas nokta vardır
bir parantez açmalı unutmadan
’’ Bizi biz yapan bizi insan bırakan..
Merhamet ve vicdan...!!
Işte bu yüzdendir ki acıya acıya
Acıtmayı değil
SABR-I Öğrenmeliyiz.
HAYAT BİR OKUL ;
Kimi zaman öğrenci kimi zaman öğretmeni olduğumuz.
Birbirimizi tanımaya çalıştığımız
Biz olmak için çabaladığımız
Aşk ile Sevdayı
Doğruyu yanlışı
Kadın erkek ilişkilerini
Aile olmayı
Evlât sevgisini
Doğa ve hayvan sevgisini
En az sevmek kadar önemli birbirimize Saygı duymayı
Insanın insana hürmetini
Sevginin her çeşidini
Acının her dozuna dayanmayı
hep birlikte öğrendiğimiz..!
Rabbimin her türlü güzellikleri insanogluna bahşettiği şu yalan dediğimiz
ama insanların yalan olduğu ölümlü dünyada
Yaşamın can yeleği olan GÜVEN’i
Güven duygusunu ne pahasına olursa olsun
Siz siz olun size güvenen insanlarin elinden almayın.!
Yüreğinizde olmayanı var gösterip
olanı da esirgemeyin.
Tutamayacağınız sözlerle şişirilmiş can yeleklerini
sizi sevenlere uzatmayın.
Size vebal yüklemeye
ahh etmeye kıyamasalar bile..!
Sevdiklerinizi dostlarınızı arkadaşlarınızı can yeleksiz de bırakmayın.!
Yüreğimin güne açılan kapısından duyulur mu bu sözlerim ?
Kim kulak verir Gönül sesime bilmem ama
Görünen o ki...
Ne darbeler unutulur ne de darbeciler..!
15 Temmuz2018 / Balıkesir- ERDEK
Canan Eren
YORUMLAR
Kozmik odalar, suçsuz yere tutuklanan zırva ergenekon masalları, intihar eden veya gururundan hastalanıp ölen subaylar, özlem ve hasretle uğruna şiirler yazılmış darbe sahipleri, sınırda davullu zurnalı ve hatta hakimli savcılı teröriste yapılan törenli karşılamalar, kandırılmalar, bir belediye başkanı oğlunun milyon dolarlık, okçuluk sporuna meraklı bir prense nasıl dönüştüğü, reza zarrablar ve benzeri olaylar ,darbe gecesi erlerin kafalarını besleme ve tek-bir ile kesen kahramanları unuttuk mesela. 12 Eylül de faili meçhul onlarca cinayet mi kaldı akıllarda? Hiç sanmıyorum. Biz utanmasak Kurtuluş Savaşı nı ulema kazandı diyecek hale geldik.
Dua edelimde andımızı, ülkemizin başından T.C. yazısının kaldırılmaya çalışıldığını unuttuğumuz gibi ATATÜRK üde unutturmasinlar.
Sevgilerimle....
Canan EREN
Yazdıklarınızın her satırlarına gönülden katılıyorum ..Benim vurgulamak istediğim çok başkaydı.
Buradan anlıyorum ki başarısız olmuşum çünkü günü benzetmeyle insan yüreğinde yapılan (darbeleri )hasarları dile getirmek istemiştim sadece ..Bu vurgu gözden kaçmış sanırım.( teşbihte hata olmaz ..)
Gazi Mustafa Kemal Atatürke gelince yüreklerimizden son nefese kadar onun sevgisini silemezler.
sevgimle canım
Allah bu ülkeye bir daha böyle acılar yaşatmasın. Birliğimizi, dirliğimizi daim etsin. Bizler yumak olursak,çıkar çatışmaları yaşamazsak, birbirimizi seversek, sabrı ve insan dışında da her canlıya saygılı olmayı öğrenirsek, önce aile ilişkileri ve sonra akraba ve komşu bağlarımızı; dedelerimiz ve babalarımız gibi kuvvetlendirebilirsek vallahi kimse böyle bir hainliğe bir daha teşebbüs edemez.Geleceğimize sahip çıkacak olan çocuklarımızı SAĞLAM karakterli olarak YETİŞTİRMEK Dileğimle...
''HAYAT BİR OKUL ;
Kimi zaman öğrenci kimi zaman öğretmeni olduğumuz.''
Kaleminize sağlık....
Değerli paylaşımınızı alkışlıyorum.
Yazının "güven" konusundaki titizliğini ...
Sevgiyi ve onun ikizi saygıyı yüceltmesini...
İnsan ilişkilerinde samimiyeti aynen benimsiyorum...
Darbe mi?
Biz yeterince yaşadık, gördük...
Muhtırayı da...
O nedenle bilmeyenler okusun, öğrensin 27 Mayıs 1960 ve 12 Eylül 1980 darbelerini...
Tebrikler Canan Hanım.