- 432 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHİN BORUSU
Ekim ayı bitmek üzere…
Ekim ayının son 10 gününde neler yaşadı insanlık…
Tarih dile gelse de konuşsa.
Ama tarih canlı veya yaşayan maddi bir varlık değil ki, dile gelsin. Onu dillendirecek yine bizleriz.
Elbette ibret almak için.
Esasen tarih, geçmişten ibret almak için okunup öğrenilir.
Gelin 94 sene önceye gidelim.
Takvimler Temmuz 1914’ü göstermektedir. I. Dünya Savaşı patlamıştır. Bizde de İttihatçılar işbaşındadır. 2 Ağustos’ta o devrin süper gücü kabul ettikleri Almanya ile gizli bir anlaşma yapıp, Osmanlı’yı savaşa sokmuşlardır. Ama bu anlaşma şartlar oluşuncaya kadar gizli tutulacaktır.
Almanların acelesi vardır. Şartları hemen oluşturup fiilen savaşa girmemizi istemektedirler. Akdeniz’de dolaşan ve İngilizlerin sıcak takibinde bulunan iki savaş gemilerini bir oldu bitti ile Çanakkale Boğazından geçirerek İstanbul önlerine getirmişlerdir. Bu gemiler Goeben ve Breslaw isimli iki savaş makinasıdır. İngiltere ve Fransa’nın bu gemileri bir nota ile istemesi sonucu “satınaldık” gibi bir formülle donanmamıza kattığımızı ilan etmiş ve donanmamızın komutanlığını da, bu gemilerin komutanı olan Alman Amiral Souchon’a tevdi etmişiz. Yavuz ve Midilli adını verdiğimiz bu iki gemi, işte böyle bir Ekim ayının son haftasında Karadeniz’e geçecek, Rus limanlarını bombalayarak, bizi fiilen savaşa sokacak ve Osmanlı’nın sonunu getiren bombanın fitilini ateşleyecektir.
Neler oldu?
Osmanlı nasıl yıkıldı?
Bunu her Türk genci okuyup öğrenmeli, o günlerin, Türkiye’miz için tekrar etmesini önlemelidir, ki tarih tekerrür etmesin.
Şu an gündemden düşürüldü gibi gözükse de, yine Boğazlar, yine devrimizin süper gücü ABD gemileri, yine Rus limanları yine insanlığı topyekün savaşa sürükleyebilecek tehlikeli manevralar söz konusudur.
Korkarız ki hatalar tekrar ederse, tarih tekerrür edecektir.
Tarih borusuyla bize seslenirken ağzımız açık dinler ve gerekli dersleri çıkarmaz isek, o bilgiler bir işe yaramayacaktır.
Açık duran ağzımız dolayısıyla, belki kulak zarımızın patlamasını önlemiş (!) oluruz:
TARİHİN BORUSU
Tarih feryat eden antika gromofon,
Kulağa dönüktür, üstteki borusu;
Bizlerse ağzımız açık dinliyoruz,
Kulağı koruyor, östaki borusu...
www.ekremsama.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.